لیپوماتیکمقالات

اهمیت زمان و شرایط سنی مناسب برای عمل لیپوماتیک

افراد زیادی وجود دارند که ممکن است از خود سوال کنند که آیا سن من برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو خیلی بالا یا خیلی کم است؟ اصلا بهترین سن عمل لیپوماتیک چه زمانی است؟ پاسخ این سوال جالب است و می‌توان از طریق آنچه برای عموم افراد، قابل درک و تعریف است، به آن پاسخ داد. اول، باید درک شود که تفاوتی محسوس بین سن تقویمی و سن فیزیولوژیکی هر انسان وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر از نظر تقویمی 70 سال داشته باشد، اما از نظر فیزیولوژیکی در 50 سالگی سر کند. این تفاوت می‌تواند ناشی از انجام منظم تمرین‌های ورزشی، خوردن خوراکی‌های مفید یا حتی ژنتیک افراد باشد.

شما عزیزان می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره و انجام لیپوماتیک با تلفن مطب به شماره 09108822057 تماس حاصل فرمایید.

اینفوگرافی بهترین سن لیپوماتیک
اینفوگرافی بهترین سن لیپوماتیک

بنابراین، اینکه تا چه سنی می‌توان لیپوماتیک را انجام داد؟ به شرایط بدنی افراد بستگی دارد. با فرض اینکه فردی از سلامتی کامل یا نسبی جسمی برخوردار است و انتظارات واقع بینانه‌ای (نسبت به سن خود) از این روش داشته باشد، به راحتی می‌تواند شرایط عمل لیپوماتیک را به عنوان یک متد موثر بپذیرد.

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09108822057
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

بهترین زمان عمل لیپوماتیک چه زمانی است؟

بهترین سن برای عمل لیپوماتیک زمانی است که فرد رشد پوستی را به انتها رسانده و علاوه بر آن از دوران بلوغ گذشته باشد. از آن طرف، افزایش سن و بروز بیماری‌های ناشی از پیری، می‌تواند منجر به بروز برخی عوارض جدی در افراد شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد مسن و سالخورده‌ای که دچار بیماری‌های خاص هستند از انجام لیپوماتیک خودداری کنند. در ادامه به تشریح بیشتر درمورد بهترین سن عمل لیپوماتیک می‌پردازیم.

مطالب بیشتر: هزینه لیپوماتیک

حداقل سن برای لیپوماتیک چه زمانی است؟

بسیاری از نوجوانان به دلایل مختلف، با ظاهر و اندام خود سر جنگ دارند. یکی از بزرگترین کشمکش‌هایی که نوجوانان درمورد شکل ظاهری خود با آن رو به رو می‌شوند، وزن است. به همین دلیل، بسیاری از نوجوانان و والدین آن‌ها به دنبال راه‌حل‌های کاهش سایز مانند لیپوماتیک هستند که به رفع سرخوردگی‌های ناشی از اضافه  وزن، کمک کنند. مهم است در جریان باشید که اکثر جراحان پلاستیک و زیبایی به داوطلبان لیپوماتیک توصیه می‌کنند که حداقل بعد از سن 18 سالگی برای این روش اقدام کنند. با این حال، موارد خاصی وجود دارد که طی آن افراد با سن کم‌تر از 18 سال، به عنوان استثنا، یک کاندید برای لیپوماتیک در نظر گرفته شوند. در حالت کلی، تعیین اینکه چه سنی بهترین سن عمل لیپوماتیک است، برعهده جراح می‌باشد و با توجه به شرایط بدنی افراد اتخاذ می‌شود.

مطالب بیشتر: نتایج لیپوماتیک

حداقل و حداکثر سن برای انجام لیپوماتیک

حداکثر سن برای انجام لیپوماتیک چقدر است؟

سن افراد در هنگام بررسی خطرات ناشی از بیهوشی و جراحی و حین در نظر گرفتن شرایط عمل لیپوماتیک، مهم تلقی می‌شود. با این حال سلامت کلی و وضعیت جسمی افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است. افراد در هر سنی که بیماری پزشکی جدی داشته باشند، بیشتر در معرض خطر برای دچار شدن به عوارض ناشی از عمل قرار می‌گیرند. حالا چه بیماری در 20 سالگی بروز کند و چه در 100 سالگی. با این حال با اینکه محدودیت سنی مشخصی برای لیپوماتیک وجود ندارد، اکثر جراحان پلاستیک از انجام این روش در افراد بالای 50 سال خودداری می‌کنند زیرا نتایج ناشی از آن ممکن است به اندازه نتایج عمل در افراد 30 ساله، راضی‌کننده نباشد.

فواید انجام لیپوماتیک در سن مناسب چیست؟

  • می‌تواند مناطق پرچربی را که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم هستند، از بین ببرد.
  • وقتی فردی دچار افزایش وزن و چاقی می‌شود، هر سلول چربی از نظر اندازه و حجم افزایش می‌یابد. لیپوماتیک تعداد سلول‌های چربی را در مناطق خاص کاهش می‌دهد.
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش خطرات ابتلا به بیماری‌های مختلف ناشی از چاقی
بهترین سن برای لیپوماتیک اگر در بازه سنی 20 تا 50 سال برای پیکرتراشی اقدام کنید، بهترین زمان خواهد بود.
چرا در دوره بلوغ جراحی لاغری را انجام ندهیم؟ چون هنوز بدن در حال رشد بوده و اختلالات هورمونی شدید در بدن وجود دارد. پس صبر کنید تا به ثبات وزن و رشد برسید.
عواقب پیکرتراشی در سن نامناسب
  1. واکنش آلرژیک به ماده بی‌حسی
  2. عفونت شدید در اندام‌های داخلی
  3. آسیب به پوست و بافت
  4. نرسیدن به نتیجه دلخواه از این عمل

مطالب بیشتر: لیپوماتیک بدون بیهوشی

بهترین کاندید برای انجام لیپوماتیک چه کسی است؟

افراد مسن قبل از عمل جراحی زیبایی، نیاز به رعایت برخی شرایط دارند. از مهمترین شرایط عمل لیپوماتیک می‌توان به برخورداری افراد از سلامت کافی و مبتلا نبودن به هیچ بیماری پزشکی کنترل نشده‌، اشاره کرد. محدودیت‌های زیر برای تمام افرادی که در هر سنی، داوطلب انجام لیپوماتیک هستند اعمال می‌شود:

  • نداشتن بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت یا سایر بیماری‌های مزمن مشابه.
  • داوطلبان نباید سیگار بکشند یا سابقه ترومبوز وریدی عمقی داشته باشند.
  • قابلیت ارتجاعی پوست کاندیدها، باید قابل قبول باشد زیرا ممکن است لیپوماتیک باعث شلی یا افتادگی پوست شود.

بهترین کاندید برای انجام لیپوماتیک چه کسی است؟

آیا در صورت انجام لیپوماتیک در سنین پایین یا بسیار بالا عوارضی متوجه افراد می‌شود؟

انجام لیپوماتیک در خارج از بازه سنی یاد شده می‌تواند خطرات خاصی، فراتر از عوارض جانبی موقتی و جزئی را به همراه داشته باشد. اگر چه نادر است اما عوارض جدی می‌تواند رخ دهد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. واکنش آلرژیک
  2. عفونت
  3. آسیب به پوست و بافت
  4. نکروز پوست
  5. سوراخ شدن اندام داخلی
  6. لخته شدن خون

مطالب بیشتر: کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک را در چه فصلی انجام دهیم؟

یکی از سؤالات پرتکرار که از طرف کاربران درمورد پیکر تراشی مطرح می‌شود، فصل مناسب جراحی لاغری است. برای اینکه به این سؤال پاسخ دهیم لازم است این نکته را متذکر شویم که بعد از انجام لیپوماتیک حداقل به مدت یک تا دو هفته باید استراحت داشته باشید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. البته این موضوع به اندام هدف بستگی دارد. برای مثال اگر پیکرتراشی پا را انجام داده‌اید حتماً به مدت دو هفته در خانه بمانید تا فشاری به ناحیه پا و زخم‌ها وارد نشود. بنابراین براساس هدفی که از جراحی لاغری دارید باید بهترین فصل عمل لیپوماتیک را انتخاب کنید.

قطعاً شما به یک مرخصی کاری کافی نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه در فصل تابستان هوا گرم است و احتمال ابتلا به عفونت‌های زخمی در اثر سرما کاهش یافته و از طرف دیگر بیشتر می‌توانید از مرخصی‌های خود استفاده کنید، قطعاً پیکرتراشی در تابستان مناسب‌تر خواهد بود. اما یکی از موضوعاتی که باعث آزار و اذیت افراد متقاضی جهت جراحی لاغری می‌شود، عرق‌سوز شدن بدن در فصل تابستان ناشی از پوشیدن گن است. اگر بتوانید این شرایط را تحمل کنید قطعاً فصل تابستان بهترین زمان برای جراحی لاغری خواهد بود.

لیپوماتیک پیشرفته در مطب دکتر شیرنگی

لیپوماتیک یا پیکرتراشی در مطب دکتر سعید شیرنگی با استفاده از فناوری بسیار جدید و پیشرفته استخراج چربی، یعنی لیپوماتیک قدرتی (PAL) که محصول کشور آمریکا است، انجام می‌شود. دستگاه‌های PAL از نیروهایی که توسط موتور الکتریکی یا هوای فشرده تأمین می‌شوند، برای چرخش و جلو و عقب رفتن کانولا (سوزن لوله‌ای مخصوص) استفاده می‌کنند که سرعت آن قابل تنظیم توسط جراح است. ارتعاشات حاصل از این دستگاه، به جراح امکان می‌دهد تا چربی‌های سفت شده را با سهولت و سرعت بیشتری از بدن افراد بیرون بکشد. PAL  ممکن است گاهی اوقات درد و تورم کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌های مشابه ایجاد کند و باعث شود که جراح با دقت بیشتری چربی‎‌ها را از بین ببرد. اگر نیاز به استخراج حجم زیادی چربی باشد، پزشک می‌تواند از این روش استفاده نماید. پیکرتراشی با دستگاه پال قابلیت لیفت و جمع نمودن پوست را دارد و برای افرادی که حجم چربی خیلی زیادی ندارند، در لیفت پوست آن‌ها بسیار موثر واقع می‌شود.

لازم به ذکر است که ویژگی‌های ذکر شده، منحصرا مختص دستگاه پال می‌باشد. طرفداران PAL  اظهار داشتند که این دستگاه، لیپوماتیک را برای جراح آسان‌تر می‌کند. همچنین شواهد بالینی و توضحات جراحان نشان می‌دهد که PAL نه تنها کار را برای جراحان آسان‌تر کرده است بلکه برای متقاضیان نیز کمتر آسیب‌زایی می‌کند و در نتیجه برای هر دو، کارآمدتر است. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره با شماره تلفن مطب دکتر شیرنگی 09108822057 تماس حاصل فرمایید.

منبع: liposuctionasdsmedicalnewstoday

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *