مقالات

جوانسازی پشت دست با تزریق چربی؛ بررسی اجمالی + هزینه

اغلب ما آنقدر به مراقبت از پوست صورت خود توجه می‌کنیم که از زیبایی دست‌های خود غافل می‌شویم. اما واقعیت این است که نشانه‌های پیری روی پوست دست‌ها نیز تأثیر می‌گذارند و با افزایش سن، حجم دست‌ها کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که استخوانی و چروکیده به نظر برسند. با نازک شدن پوست، سیاهرگ‌ها و تاندون‌های زیر پوست برجسته‌تر می‌شوند و نشانه‌های پیری را نشان می‌دهند.

در طول تاریخ پوست نرم زیبا، ناخن‌ها سوهان کشیده و انگشتان بلند جذاب تلقی می‌شد. به همین دلیل است که تقاضای زیادی برای محصولات مراقبت از دست و درمان وجود داشت. مردم همیشه مشتاق هستند تا راه‌های جدیدی را برای جذاب به نظر رسیدن امتحان کنند. با پیشرفت‌های تکنولوژیکی وروش‌های نوین پزشکی، راهکار‌هایی برای جوان‌تر کردن پوست دست‌ها معرفی شده اند.

تزریق چربی به پشت دست راه حلی دائمی برای از بین بردن چین و چروک دست است. اگر دستان شما به دلیل افزایش سن چروک شده است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با خیال راحت و با آگاهی، تزریق چربی به دست را انجام دهید.

فواید تزریق چربی به پشت دست

دست‌ها اولین جایی هستند که علایم پیری را نشان می‌دهند. برخی از علائم رایج پیری دست‌ها، چین و چروک، از بین رفتن بافت چربی، لکه‌های تیره است.

اگرچه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست دست وجود دارد، اما موثرترین و مطمئن‌ترین راه برای کاهش علائم پیری، تزریق چربی پشت دست است. به گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، با تزریق چربی، احتمال کمی برای ایجاد واکنش‌های آلرژیک وجود دارد. این تزریق نتایج طبیعی و طولانی مدت دارد و سالها ماندگار می‌ماند. این روش فقط یک ساعت طول می‌کشد و در کلینیک قابل انجام است. در موارد زیر به سایر فواید تزریق چربی پشت دست اشاره شده است:

  • فیلرها یا ماده تزریقی از بدن خود بیمار گرفته شده است و خطر عفونت را کاهش می‌دهد.
  • نتایج این تزریق، ظاهری طبیعی است.
  • نتایج می‌تواند برای سال‌ها ماندگاری داشته باشد.
  • این روش را می‌توان به راحتی با دیگر درمان‌ها مثل تزریق چربی به چروک‌های صورت به طور همزمان انجام گیرد.
  • روشی کم تهاجم است.
  • روشی راحت با عوارض کم است.
  • بازیابی از دست دادن طبیعی چربی و کلاژن که با افزایش سن
  • مدت زمان عمل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.
  • کاهش چین و چروک واصلاح هرگونه ظاهر لاغر، رگ دار

 

مراحل تزریق به پشت دست

مراحل کلی تزریق چربی به پوست به شرح زیر است.

انتخاب کلینیک

پیش از اقدام هر عمل زیبایی به خصوص در مورد تزریق چربی، انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد، این دو فاکتور تاثیر بسیار به سزایی در نتیجه به دست آمده خواهد داشت. به همین دلیل باید سعی کنید از این مرحله ساده نگذرید و زمان کافی را به آن اختصاص دهید. کلینیک دکتر شیرنگی تحت نظر کادر مجرب و مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی توانسته در زمینه تزریق چربی به پشت دست به مراجعه کنندگان خود خدمات خوبی را ارائه نماید.

شرکت در جلسه مشاوره

قبل از انجام عمل، پزشکان ما سابقه پزشکی شما را بررسی خواهند کرد. انتظارات از جراحی، دوره نقاهت و نتایج احتمالی عمل را برای شما توضیح می‌دهد. لطفاً اگر دارویی مصرف می‌کنید یا اخیراً دارویی مصرف کرده‌‌اید، با پزشک خود در میان بگذارید.

برداشت چربی از بدن

پزشک شما با کمک خودتان یک ناحیه از باسن، شکم و ران را برای استخراج چربی انتخاب کرده و آن جا را بی‌حس می‌کند. سپس یک برش کوچک در آن جا ایجاد می‌کند.

انتقال چربی روشی است که از چربی بدن بیماران برای تزریق چربی به دست‌های پیر آنها استفاده می‌کنند. چربی از سوراخ‌های کوچک پوست یا آثار جراحات قدیمی‌تر تهیه می‌شود تا اساساً این روش بدون زخم باشد. سپس از یک کانول بسیار کوچک و سرنگ برای استخراج چربی استفاده می‌کنند.

برداشت چربی از بدن

فرآوری چربی‌ها

پس از استخراج چربی از بدن، باید آن را فرآوری کرد تا برای تزریق استفاده شود. برای این، چربی استخراج شده را در یک سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا تمام ناخالصی‌ها از آن خارج شود. بسته به اینکه از روش نانوفت یا میکروفت برای تزریق چربی استفاده شود، اندازه سلول‌ها در هر روش، باهم متفاوت خواهد بود. به جهت اینکه مقدار چربی مورد نیاز برای احیای پوست دست خیلی زیاد نیست. می‌توانید از روش نانو فت استفاده کنید.

تزریق چربی‌

در نهایت زمانی که سلول‌های چربی قابل تزریق می‌شوند سپس چربی را با استفاده از سرنگ و کانولا به داخل دست تزریق می‌کنند. از بی‌حس‌کننده‌های موضعی در تمام مراحل برداشت و تزریق چربی استفاده می‌کنند. در این صورت، درهیچ مرحله‌‌ای، احساس درد نخواهید کرد. به منظور توزیع یکنواخت چربی در پشت دست، در چندین ناحیه تزریق انجام می‌شود و یا ممکن است پزشک از ماساژ خاصی برای پخش بهتر چربی استفاده کند. این روش، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های موجود است که نیاز به زمان زیادی ندارد و از طرفی ماندگاری بالایی دارد، در نهایت باید از کمپرس سرد یا یخ برای کاهش درد ناشی از بی‌حسی و تورم استفاده کرد.

عوارض احتمالی تزریق چربی به پشت دست

همانطور که گفته شد جوانسازی پشت دست با تزریق چربی عوارض بسیار کمی دارد و یا هیچ عوارضی ندارد. عوارض جانبی شایع شامل کبودی موقت، تورم و درد در محل تزریق است. برخی از عوارض جانبی نادر گزارش شده عفونت و آسیب عصبی است. عوارض معمولا بیشتر از ۷ تا ۱۴ روز طول نمی‌کشد و مشکل جدی نخواهید داشت.

مراقبت بعد ازتزریق چربی‌ها به پشت دست

  1.  از فشار دادن دست‌های خود بپرهیزید. بهتر است تا یک هفته از دست دادن با دیگر افراد جلوگیری کنید.
  2. برای رفع درد و تورم ناشی از تزریق چربی، از یک کمپرس سرد برای سه روز اول و یک کمپرس گرم برای سه روز آینده استفاده کنید.
  3. از رفتن به مکان‌های بسیار گرم مانند سونا و حمام به مدت حداقل یک هفته اجتناب کنید.
  4. بهتر است از کاشت ناخن و کارهای مشابه خودداری کنید. از آنجا که اشعه ماورای بنفش تجهیزات مورد استفاده برای این کار‌ها، ممکن است چربی تزریق شده را تحت تاثیر قرار دهد.
  5.  بلند کردن اجسام سنگین یا بازی والیبال، بسکتبال یا هر ورزشی که به بازوها دست‌ها فشار می‌آورد. اجتناب کنید.
  6.  حداقل به مدت دو روز از رفتن به دستشویی خودداری کنید و سپس به مدت یک هفته بعد دستان خود را با آب گرم بشویید.
  7. برای خشک کردن دست‌ها از حوله یا پارچه استفاده نکنید، آنها را با دستمال کاغذی تمیز و بدون فشار خشک کنید.
  8.  داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع استفاده کنید.
  9.  حداقل یک هفته از دستان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  10. از استفاده دستکش‌های تنگ یا لباس‌هایی با آستین‌های تنگ خودداری کنید.

مراقبت بعد ازتزریق چربی‌ها به پشت دست

کاندید مناسب تزریق چربی به پشت دست

هیچ محدودیت سنی برای تزریق چربی به دست وجود ندارد و بیشتر افرادی که بین ۳۰ تا ۶۵ سال سن دارند. آنها می‌توانند از این روش برای جوان سازی دست‌هایشان استفاده کنند. حتی بزرگسالان نیز می‌توانند تحت نظر پزشک تزریق چربی را امتحان کنند. بهترین کاندیدها برای تزریق چربی دست کسانی هستند که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • افرادی که به داشتن دست‌های بسیار زیبا و نرم اهمیت می‌دهند.
  • افرادی که انتخاب می‌کنند ظاهر دست‌هایشان را بهبود دهند.
  • افرادی که دست‌های لاغر دارند و فضای خالی بین اسکلت یا انگشتان آن‌ها کاملاً قابل مشاهده است.
  • کسانی که از زیبایی دستشان کم شده است.
  • افرادی که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارند و مشکلات رنگدانه مانند کک ومک، بر روی سطح پوست دارند.
  • افرادی که دستشان در اثر زخم‌های پوستی آسیب دیده یا بریده شده است.

فواید تزریق چربی به پشت دست

آیا تزریق چربی به پشت دست درد دارد؟

همانطور که گفتیم به دلیل استفاده از داروهای بی‌حس کننده هنگام تزریق چربی به دست، دردی احساس نخواهید کرد. اما پس از بین رفتن اثر دارو، ممکن است درد را احساس کنید که با مسکن‌ها تسکین می‌یابد.

نتیجه

تزریق چربی برای بیش از یک دهه در تمام کشورهای توسعه یافته استفاده می‌شود. ثابت شده است که موثرترین تکنیک در جوانسازی دست‌ها است. با پیگیری منظم می‌توانید انتظار نتایج طولانی مدت داشته باشید.

اگر هنوز در مورد این روش نگرانی دارید، یک قرار ملاقات با متخصص پوست ما رزرو کنید. پزشکان ما می‌توانند، نگرانی‌های شما در مورد این عمل برطرف کنند. برای ما بسیار مهم است با اطمینان و آسودگی خاطر تزریق چربی به پشت دست را انجام دهید. دانش و توانایی‌های متخصصین پوست ما تضمین می‌کند که ما بهترین نتایج را برای هر یک از بیماران خود ارائه می‌دهیم. نیروی متخصص ما با تجهیزات روز دنیا و آخرین تکنولوژی پشتیبانی می‌شوند.

منبع :7dmc

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *