جراحی انحراف بینی – عمل انحراف تیغه بینی + هزینه 1400

2.8

تیغه بینی یا سپتوم، دیواره نازک استخوانی و غضروفی است که سوراخ‌های راست و چپ بینی را از هم جدا می‌کند. وقتی این تیغه به یک طرف متمایل شود، انحراف بینی به وجود می‌آید که می‌تواند در تنفس اختلال ایجاد کند. جراحی انحراف بینی (یا سپتوپلاستی) یک راه موثر برای ترمیم و اصلاح این مشکل است که باید توسط یک پزشک مجرب انجام شود. جراحی باز و جراحی بسته، از انواع عمل انحراف بینی به حساب می‌آیند که تفاوتشان در محل برش در بینی است؛ در عمل زیبایی بینی به روش بسته، جراح برش را در ناحیه داخلی سوراخ بینی ایجاد می‌کند و پوست بینی به سمت بالا جمع نمی‌شود.

اینفوگرافی جراحی انحراف بینی

هزینه جراحی انحراف بینی بسته و باز تقریبا در یک رنج هستند با این حال ممکن است بسته به میزان انحراف و مشکلات بینی، قیمت متغیری داشته باشد. دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، با چندین سال سابقه درخشان در جراحی انحراف بینی در تهران، تمام ایرادات و نقایص بینی را طی یکبار جراحی از بین خواهند برد.

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09128490324
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

جراحی انحراف بینی

دلایل انحراف بینی چیست؟

• بیماری‌های خاص: مانند برخی سندروم‌های ژنتیکی که در حین رشد جنین در اثر جهش به وجود می‌آید، می‌تواند موجب انحراف تیغه بینی شود و از بدو تولد مشخص هستند.
  • آسیب به بینی: انحراف تیغه بینی همچنین می‎تواند در نتیجه صدمه‌هایی باشد که باعث می‌شود تیغه بینی از موقعیت طبیعی خود خارج گردد. در نوزادان، چنین صدمه‌هایی ممکن است در هنگام زایمان رخ دهد. در کودکان و بزرگسالان نیز، طیف وسیعی از حوادث ممکن است منجر به آسیب بینی و انحراف تیغه بینی شود. ضربه به بینی معمولاً در هنگام ورزش‌های گروهی، فعالیت‌های خشن مانند کشتی یا در تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.
  • افزایش سن: روند طبیعی افزایش سن ممکن است ساختارهای بینی را تحت تأثیر قرار دهد و باعث انحراف سپتوم در طول زمان شود.
  • تورم: تورم و تحریک حفره‌های بینی (رینیت) یا حفره‌های سینوسی (رینوزینوزیت) نیز می‌تواند موجب تنگ شدن مجرای بینی از سمت تیغه شده و منجر به انسداد بینی گردد.

مطالب بیشتر: جراحی های همزمان با عمل بینی

دلایل انحراف بینی روش‌های تشخیص انحراف بینی روش‌های درمان انحراف بینی
– بیماری‌های خاص

– آسیب و وارد شدن ضربه‌های شدید به بینی

– افزایش سن

– تورم و تحریک حفره‌های بینی

– مشکل در تنفس

– گرفتگی بینی

– خون دماغ شدن

– خروپف زیاد

– عفونت‌های سینوسی

Ø روش‌های جراحی درمان انحراف بینی:

– رینوپلاستی یا جراحی بینی سنتی.

– سپتو پلاستی

– سپتورینوپلاستی

Ø روش‌های غیر جراحی درمان انحراف بینی:

– درمان انحراف بینی با تزریق فیلر.

از کجا بفهمیم انحراف بینی داریم؟

در برخی افراد میزان انحراف بینی به قدری زیاد است که با چشم قابل مشاهده می‌باشد و نیاز به هیچگونه بررسی اضافه ندارد. اما در برخی افراد این انحراف با بروز برخی علائم مشخص می‌شود که عبارتند از:

• مشکل در تنفس: شاید رایج‌ترین علامت مربوط به انحراف تیغه بینی، مشکل در تنفس باشد که عبور هوا از مجرای بینی را دشوارتر می‌کند. این مسئله در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا سینوزیت، به یک مشکل تبدیل خواهد شد.
  • گرفتگی بینی: انحراف تیغه بینی می‌تواند باعث بروز گرفتگی بینی شود زیرا مجراهای کج اغلب در پاکسازی مخاط‌ها دچار مشکل خواهند شد. این عارضه می‌تواند فشار ایجاد کند که ممکن است منجر به سردرد سینوسی یا درد در اطراف سینوس‌ها شود. اگر مرتباً این نوع سردرد را همراه با گرفتگی بینی تجربه می‌کنید، ممکن است تیغه بینی انحراف داشته باشد.
  • خون دماغ شدن: خون دماغ شدن، معمولاً افرادی که انحراف تیغه بینی دارند را آزار می‌دهد. انحنای غیرطبیعی تیغه بینی می‌تواند نفس کشیدن از طریق بینی را دشوار کند و باعث خشک بینی شود. خشکی بینی موجب ترک‌خوردگی و شکافتگی لایه داخله بینی می‌شود که در نهایت باعث خونریزی می‌گردد.
  • خروپف زیاد: انحراف تیغه بینی می‌تواند جریان هوا را از طریق حفره‌های بینی مسدود کند. این انسداد می‌تواند باعث ایجاد تنفس پر سر و صدا یا همان خروپف غیرطبیعی با صدای بلند یا نامنظم شود.
  • عفونت های سینوسی: ابتلای مداوم به سینوزیت ممکن است نتیجه انحراف تیغه بینی باشد. در واقع این انحراف مانع از مرطوب‌سازی طبیعی بینی می‌شود بنابراین باکتری‌ها در حفره بینی جمع می‌شوند و احتمال عفونت را افزایش می‌دهند.

مطالب بیشتر: عمل بینی در افراد دارای تیروئید

از کجا بفهمیم انحراف بینی داریم؟

درد عمل انحراف بینی چقدر است؟

غالبا جراحی انحراف بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بنابراین افراد به یک خواب موقت فرو خواهند رفت. تجربیات عمل انحراف بینی نشان می‌دهند که افراد هیچ دردی را حین عمل احساس نخواهند کرد. برخی از پزشکان نیز با در نظر گرفتن شرایط سلامتی شخص، اقدام به بی‌حسی موضعی حین جراحی انحراف بینی به روش بسته می‌کنند. در حالت کلی بعد از جراحی معمولاً درد کمی احساس خواهد شد با این حال اگر احساس ناراحتی یا درد کنید، جراح برای شما داروی مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ژلوفن تجویز می‌کند. افرادی که جراحی سپتوپلاستی انجام داده‌اند، طی روزهای بعد از جراحی، تورم و ناراحتی بسیار کمی را تجربه خواهند کرد.

جراحی انحراف بینی چگونه است؟

• ابتدا پزشک قبل از شروع جراحی انحراف بینی، برای بررسی میزان انحراف و مقدار ناهنجاری مجاری هوا، توصیه می‌کند که از بینی، با اشعه ایکس، عکسبرداری شود. همچنین برای بررسی وضعیت حاکم بر بدن فرد، یک آزمایش خون ساده درخواست می‌کند.
  • مدت زمان عمل انحراف بینی بسته به پیچیدگی شرایط، از 30 تا 90 دقیقه خواهد بود.
  • بسته به آنچه که فرد و پزشک تصمیم می گیرند، بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد.
  • با شروع عمل، جراح یک برش در یک طرف بینی ایجاد خواهد کرد تا به تیغه بینی دسترسی پیدا کند. سپس غشای مخاطی را که محافظ تیغه سپتوم است را بالا می‌برد و در نهایت تیغه انحرافی به موقعیت مناسب منتقل می‌شود. طی این عمل، هرگونه مانعی (مانند قطعات اضافی استخوان یا غضروف) از سر راه تنفسی برداشته می‌شود.
  • آخرین مرحله جراحی، تغییر موقعیت غشای مخاطی بینی است که برای نگه داشتن تیغه و غشا ممکن است به بخیه زدن نیاز باشد.

مطالب بیشتر: ترمیم جای بخیه بعد از عمل بینی

مراقبت‌های بعد از جراحی انحراف بینی

• بعد از جراحی انحراف بینی به شخصی احتیاج دارید که شما را به خانه برساند.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین مانند وزنه برداری و سایر فعالیت‌های مشابه خودداری کنید.
  • هنگام خواب، سر خود را بالا نگه دارید، شاید لازم باشد از بالش اضافی استفاده کنید.
  • از دمیدن در بینی خودداری کنید.
  • تا حد ممکن عطسه نکنید.
  • از چسب‌های مخصوص برای حفظ حالت بینی و بهبود آن استفاده کنید.
  • قبل از اینکه به خانه برگردید، حتماً تمام دستورالعمل‌های مهم برای مراقبت از بینی و مصرف داروها را از پزشک دریافت کنید. رعایت نکات و توصیه‌های جراح برای جلوگیری از بروز عوارض بسیار مهم است.

مطالب بیشتر: درمان انحراف بینی بدون عمل

عوارض عمل انحراف بینی چیست؟

گرچه خطرات ناچیز هستند، با این حال انتخاب یک پزشک بی‌تجربه می‌تواند باعث بروز عوارض مختلفی در حین جراحی و بعد از آن شود و عوارض ممکن است در کمین افرادی باشد که قصد جراحی انحراف بینی خود را دارند:

• خون ریزی شدید
  • احتمال بروز عفونت
  • واکنش‌های شدید نسبت به بیهوشی
  • کمی پارگی یا سوراخ شدن تیغه بینی
  • ممکن است برخی از افراد دچار مشکلات تنفسی شوند.
  • بعضی از افراد بعد از عمل متوجه می‌شوند که در حس بویایی خود مشکل دارند.

قیمت عمل انحراف بینی چقدر است؟

اگر قصد جراحی انحراف بینی را دارید، برای رزرو نوبت مشاوره با دکتر شیرنگی می‌توانید با مطب ایشان تماس بگیرید؛ آقای دکتر قبل از تعیین هزینه باید بینی شما را با دقت مورد بررسی قرار بدهند. هزینه عمل انحراف بینی با توجه به انجام اقدامات اضافه، مانند استفاده از غضروف یا استخوان اضافه، میزان ناهنجاری‌های بینی، مواد مصرفی و دستمزد پزشک و تکنسین‌ها متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از شروع رنج قیمت جراحی بینی با شماره تلفن 09128490324 تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: 09128490324
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

دکتر سعید شیرنگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در کرج، از نوین ترین تکنیک های روز دنیا و دستگاه های مجهز، به منظور ارائه انواع خدمات زیبایی مانند جراحی انحراف بینی  به شما عزیزان استفاده می نماید.

بهترین جراح بینی در کرج

طرح سوال در زمینه بهترین جراح بینی و یا جراحی خوب بینی از سوالاتی است که همواره از سوی تمامی متقاضیان انجام عمل زیبایی بینی پرسیده می شود و در پی آنند که بهترین جراحی بینی را برای روند درمانی خود انتخاب کنند. البته که این تحقیق و پرس و جو کاملا معقولانه و آگاهانه است و در مسیر درمان و زیبایی جزء اقدامات ضروری محسوب می شود. اما باید این نوید را به هموطنان مان بدهیم که خوشبختانه در سطح کشور شاهد فعالیت پزشکانی خبره و آگاه هستیم که تا حد زیادی می توانند نگرانی و دغدغه ما را در زمینه نتیجه عمل جراحی از بین می برد.

نحوه چسب زدن بعد از جراحی انحراف بینی

یکی از ملزومات بعد از عمل انحراف بینی، استفاده از چسب است. چسب زدن به حفظ فرم بینی بعد از عمل و جلوگیری از از دست رفتن نتیجه جراحی کمک می‌کند. متخصص توضیحات لازم را به طور کامل برای شما ارائه خواهد کرد ولی در این قسمت از مقاله نیز ما نگاهی اجمالی به نحوه چسب زدن بعد از جراحی انحراف بینی خواهیم داشت:

1. هر بار که قرار است چسب روی بینی را عوض کنید، ابتدا باید صورت و بینی خود را با آب و صابون به آرامی شسته و حتی در صورت لزوم از پد الکلی برای ضدعفونی کردن روی بینی استفاده کنید.
  2. زمانی که می‌خواهید چسب را بر روی بینی قرار دهید، ابتدا باید چسب‌ها را به چند قطعه تقسیم‌بندی کنید. شما برای این منظور به هفت عدد چسب ۴ سانتیمتری و دو عدد چسب ۱۰ سانتی‌متری نیاز دارید.
  3. چسب‌های ۴ سانتی‌متری را به صورت افقی بر روی بینی خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که فاصله‌ای بین چسب‌ها نباشد و حتی کمی از چسب‌ها بر روی لایه قبلی قرار گیرد.
  4. در نهایت باید دو قطعه ۱۰ سانتی‌متری را بر روی بینی خود بچسبانید. این دو قطعه باید حالت U شکل بر روی بینی پیدا کنند. بنابراین یک طرفه چسب باید در قسمت زیر نوک بینی قرار گرفته و سپس به آرامی آن را بالا بکشید تا بر روی بینی شما به طور کامل قرار گیرد. دو قطعه ۱۰ سانتی‌متری را به همین صورت بر روی بینی قرار دهیم تا حالت U شکل به وجود بیاید.
  5. و اما در مرحله پایانی برای اطمینان از اینکه چسب‌ها بر روی بینی کنده نمی‌شوند، لازم است مجدداً چند قطعه چسب ۴ سانتی‌متری را به صورت کاملاً افقی بر روی بینی خود قرار دهید.

مطالب بیشتر: رینوپلاستی

قبل از جراحی انحراف بینی چه بخوریم؟

با توجه به اینکه رژیم غذایی قبل از جراحی انحراف بینی بر جلوگیری از عوارضی همانند خونریزی تأثیر بسیار بالایی داشته و از طرف دیگر قدرت ریکاوری بدن را بالا می‌برد، لازم است حداقل به مدت چند هفته قبل از عمل انحراف بینی، نکات تغذیه‌ای را رعایت کرده و از مواد غذایی زیر بیشتر استفاده کنید:

1. پروتئین‌ها برای افزایش قدرت کلاژن‌سازی پوست، افزایش سرعت ترمیم پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کمک به ایجاد سلول‌های خونی جدید، لازم هستند. برای مصرف پروتئین باید به سراغ مواد غذایی شامل حبوبات، گوشت، آجیل، تخم مرغ و ماهی بروید.
  2. حتماً در رژیم غذایی خود میوه‌ها و سبزیجات را لحاظ کنید چرا که این مواد غذایی طبیعی غنی از ویتأمین‌ها هستند و همین موضوع به قدرت سیستم ایمنی بدن شما کمک خواهد کرد. در واقع میوه‌ها و سبزیجات به دلیل افزایش آنتی‌اکسیدان‌های پوست کمک می‌کنند تا سرعت ترمیم پوست افزایش یافته و از طرف دیگر دچار عارضه‌هایی همانند عفونت نشوید. در این میان مصرف آناناس به دلیل تأثیر چشم‌گیری که بر روی بهبود زخم‌ها دارد، فراموش نشود.
  3. مصرف آب کافی نیز از جمله نکات مهم تغذیه‌ای قبل از عمل انحراف بینی است. فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده طول دوران نقاهت بعد از عمل انحراف بینی، قدرت ترمیم پوست خواهد بود. در صورتی که کلاژن‌سازی پوست شما سریع بوده و از طرف دیگر پوست خشک باشد، زخم‌ها دیرتر التیام یافته و همین موضوع باعث می‌شود دچار عوارضی همانند خونریزی و عفونت شوید. آب باعث هیدراته نگهداشتن پوست خواهد شد. بنابراین حداقل از چند هفته قبل از جراحی انحراف بینی باید مصرف روزانه آب کافی و حداقل به میزان ۲ لیتر را شروع نمایید.

منبع: webmdmayoclinic

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

‫4 دیدگاه ها

1. جناب دکتر شیرنگی عزیز، بیمار با سابقه ی آسم میتونه بینی عمل کنه؟؟ اگر پاسختون منفی هست چه راه حلی غیر جراحی برای درمان انحراف بینی وجود داره ؟