جراحی بینیمقالات

جراحی بینی کج و منحرف – اصلاح بینی کج با عمل بینی

چند سالی است که بازار عمل‌های زیبایی در سراسر دنیا بسیار داغ و پر رونق شده است. در بین انبوه جراحی‌های موجود، عمل زیبایی بینی بسیار پرطرفدار است که برخی آن را با هدف زیبایی و برخی با هدف درمانی انجام می‌دهند. بینی از عناصر مهم در صورت و سیستم تنفسی است که وقتی فرم آن از حالت طبیعی خارج شود، علاوه بر اینکه باعث نامتعادل شدن صورت می‌شود، در توانایی تنفس افراد نیز اثر می‌گذارد. یکی از مواردی که سبب لطمه به زیبایی و نفس کشیدن می‌شود، انحراف بینی است که به طور مساوی بین خانم‌ها و آقایان دیده می‌شود.

جراحی بینی کج و اصلاح آن توسط یک پزشک ماهر و باتجربه می‌تواند تعادل صورت، کیفیت تنفس و ظاهر کلی صورت را بهبود بخشد.

اینفوگرافی جراحی بینی کج و منحرف
اینفوگرافی جراحی بینی کج و منحرف

افرادی که دچار انحراف بینی (بینی کج) هستند می‌توانند عمل ترمیمی را به تنهایی یا همراه با جراحی زیبایی انجام دهند. دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با سابقه چندین عمل موفق بینی، یکی از بهترین جراحان در سطح کشور می‌باشند که رینوپلاستی ترمیمی و زیبایی را به بهترین نحو و با کمترین میزان عوارض انجام می‌دهند.

مطالب بیشتر: جراحی ترمیمی بینی

چالش‌های صاف کردن بینی کج

به طور کلی، از بین بردن انحراف بینی یکی از مهمترین اهداف جراحی زیبایی بینی محسوب می‌شود و باید بدانید که انجام این عمل بسیار دشوار است و کار هر پزشکی نیست. در حالت کلی اصلاح انحراف بینی به چند دلیل ممکن است دشوار باشد:

  1. یکی از این دلایل این است که، غضروف‌ها و استخوان‌هایی که بینی را تشکیل می‌دهند، بعد از عمل ممکن است به تدریج به مکان قبلی خود بازگردند.
  2. دلیل دیگر این است که، کجی ممکن است در ساختار کلی صورت افراد نیز دیده شود؛ به عبارت دیگر، صورت برخی افراد متقارن نیست، به همین دلیل بینیشان مستقیماً در وسط صورت قرار ندارد. این حالت می‌تواند یافتن خط میانی صورت برای صاف کردن بینی را دشوار کند.

به همین دلیل است که یافتن یک پزشک کارکشته و باتجربه برای انجام جراحی ترمیمی اهمیت دارد.

مطالب بیشتر: سپتوپلاستی

دلایل کج شدن بینی چیست؟

دلایل کج شدن بینی چیست؟

قبل از انجام جراحی زیبایی یا ترمیمی بینی، مهم است بدانید که دلیل عدم تقارن آن چه بوده است تا بتوانید پزشک خود را مطلع نموده و او را در انجام صحیح‌تر جراحی یاری کنید. در حالت کلی برخی از شایع‌ترین دلایل احتمالی کج شدن بینی عبارت هستند از:

  1. شکستگی بینی یا آسیب دیدگی در اثر عوامل دیگر
  2. انجام جراحی زیبایی بینی نامناسب
  3. نقائص هنگام تولد
  4. بیماری‌های مادرزادی
  5. انحراف تیغه بینی (سپتوم)
دلایل بینی کج مشکلات بینی کچ برای فرد روش‌های درمان بینی کج
  1. – شکستگی بینی یا آسیب‌دیدگی در برابر عوامل دیگر.
  2. – انجام جراحی بینی نامناسب.
  3. – نقائص هنگام تولد.
  4. – بیماری‌های مادر زادی.
  5. – انحراف تیغه بینی (سپتوم)
  1. – مشکل در تنفس
  2. – خون دماغ شدن.
  3. – مشکل هنگام خوابیدن.
  4. – نامتناسب به نظر رسیدن صورت.
  5. – بد فرم به نظر رسیدن صورت.
  6. – نداشتن اعتماد بنفس
 درمان بینی کج با روش‌ جراحی:

  1. – جراحی زیبایی بینی
  2. – سپتوپلاستی
  3. – سپتورین.پلاستی

 درمان کجی بینی بدون جراحی:

  1. – درمان بینی کج با فیلر
  2. – درمان کجی بینی با ماساژ
  3. – درمان انحراف بینی با لیزر

جراحی زیبایی بینی کج برای اصلاح فرم بینی منحرف

  1. به منظور صاف نمودن بینی کج توسط جراحی، باید به بررسی ساختارهایی که بینی را تشکیل می‌دهند پرداخته شود. این ساختارها به طور کلی شامل استخوان‌های بینی، غضروف‌ها و سپتوم است. گاهی اوقات، بینی با کاهش یا افزودن استخوان یا غضروف صاف می‌شود. در مواقع دیگر، ممکن است نیاز به تغییر کامل موقعیت سپتوم باشد؛ و در برخی موارد بعضی از بیماران نیاز به انجام هر دو روش ذکر شده را دارند.
  2. استخوان یا غضروف مورد نیاز برای جراحی بینی کج، ممکن است از جای دیگری به جز بینی گرفته شود. به عنوان مثال ممکن است از قسمت‌های دیگر بدن، مانند گوش یا غضروف دنده گرفته و به ناحیه مورد نظر در بینی پیوند زده شود. بعضی از بیماران، غالباً کسانی که به دلیل جراحت دچار کج شدن بینی شده اند، برای اصلاح فرم بینی خود فقط نیاز به درمان شکستگی استخوان مورد نظر دارند که به آن استئوتومی گفته می‌شود، بنابراین نیازی به برداشت پیوند استخوانی یا غضروفی از نواحی دیگر نیست.

مطالب بیشتر: جراحی انحراف بینی

فواید انجام جراحی بینی کج

مزیت اصلی انجام جراحی بینی برای رفع انحراف آن، دستیابی به تقارن بینی و صورت به طور مستقیم است. هدف اصلی جراحی بینی کج، علاوه بر مورد ذکر شده در بالا، می‌تواند موارد زیر نیز باشد:

  1. افزایش کیفیت تنفس: اصلاح انحراف سپتوم، مشکلات تنفسی تا حد زیادی رفع خواهد شد
  2. سایر مشکلات موجود در تیغه مانند شکستگی و بد فرمی‌های بینی را اصلاح می‌کند
  3. تعادل را به صورت باز می‌گرداند
  4. اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد

فواید انجام جراحی بینی کج

درمان بینی کج بدون جراحی امکان پذیر است ؟

بله، تغییر شکل بینی و درمان بینی کج بدون جراحی امکانپذیر است ولی یک روش دائمی نیست و یک گزینه موقت و غیرجراحی برای کمک به اصلاح برخی عدم تقارن‌ها در بینی به حساب می‌آید. با اعمال این تغییر شکل‌ها در بینی می‌توان بسیاری از عیوب آن از جمله موارد زیر را اصلاح کرده و به بینی دلخواه خود نزدیکتر شوید.

  1. کاهش برآمدگی‌های روی بینی
  2. ایجاد تغییر در نوک بینی و فرم دادن به آن
  3. صاف کردن بینی
  4. کاهش اسکار یا جای زخم‌های روی بینی

درمان بینی کج بدون جراحی به روش‌های مختلف

یکی از روش‌های ترمیمی استفاده از تزریق پرکننده‌های پوستی مختلف مثل هیالورونیک اسید به زیر پوست بینی است که بسیاری از عیوب بینی را به طور موقت برطرف می‌نماید به این روش تغییر فرم بینی و بهبود معایب آن رینوپلاستی مایع نیز گفته می‌‌شود. این روش می‌تواند ظاهر بینی شما  از 4 ماه تا 3 سال، بسته به پوست، نتایج مورد نظر و ماده مورد استفاده، تغییر دهد. به دلیل عدم استفاده از بیهوشی عمومی  و تنها به کار بردن بی حسی موضعی و بدون هیچگونه برش و شکستن استخوان بسیاری از افراد این روش را ایمن و کارآمد می‌دانند در حالیکه با جراحی بینی به یکباره می‌توان تمامی عیوب ذکر شده را برای همیشه برطرف نمود.

برخی نیز ادعا می‌کنند با انجام ورزش‌های خاص بینی و انجام ماساژ روی بینی می‌توان باعث تغییر شکل در بینی‌های کج شوند که هیچگونه شواهد علمی اثبات شده برای این ادعا وجود ندارد.

مطالب بیشتر: جراحی بینی مردان

چرا لازم است بینی کج را اصلاح کرد؟

بینی کج می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد، بنابراین نیاز به درمان توسط یک پزشک حاذق دارد. به این ترتیب در ابتدا برای انجام این عمل لازم است که با انجام تحقیقات و جستجو، بهترین جراح بینی کج را پیدا نمود. اهمیت این کار در این است که اگر جراحی توسط یک پزشک تازه کار و بی‌تجربه انجام شود، ممکن است نتیجه عمل بسیار بد از آب دربیاید و چه بسا حتی مشکلات دیگری نیز به بینی فرد اضافه شود. بهترین جراح بینی کسی است که با آناتومی این عضو آشنا باشد، مشکل اصلی را به خوبی شناسایی کند و با تکیه بر تجربه و مهارت خود به درمان این ناهنجاری بپردازد. کجی یا انحراف بینی منهای تاثیری که بر ظاهر می‌گذارد می‌تواند باعث ایجاد اذیت در فرد و اطرافیان وی شود. موارد زیر در افرادی که دارای بینی کج هستند، به فور دیده می‌شود:

  1. سینوزیت
  2. سردرد گرفتن‌های مکرر
  3. خشکی دهان در حین خواب
  4. خروپف کردن
  5. مشکلات تنفسی

مطالب بیشتر: هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی کج چقدر است؟

هزینه رینوپلاستی ترمیمی و زیبایی اختلاف زیادی ندارند و هردو یک پروسه تقریبا یکسان را طی می‌کنند. عواملی همچون استفاده از تجهیزات و داروهای مورد نیاز (مانند دارو و دستگاه‌های بیهوشی)، آزمایشات، عکسبرداری از بینی، دستمزد پزشک و نیاز احتمالی به پیوند غضروف یا استخوان، همگی می‌توانند بر هزینه جراحی بینی کج تاثیر بگذارند. اگر فرد دچار انحراف در سپتوم باشد و تمایل به انجام عمل زیبایی نداشته باشد، بیمه گذار وی، بخشی یا تمام هزینه عمل او را تقبل خواهد کرد.

همان طور که احتمالا می‌دانید، روش‌های ترمیمی و درمانی مشمول بیمه هستند و افراد می‌‌توانند با صرف هزینه کمتر برای انجام این جراحی اقدام کنند. اما در صورتی که هدف از درمان، زیبایی باشد، بیمه هیچ هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از هزینه جراحی بینی کج در مطب دکتر شیرنگی، با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

هزینه جراحی بینی کج چقدر است؟

انجام جراحی بینی کج با دکتر سید سعید شیرنگی

یک بینی زیبا و بی نقص سلامتی و ظاهر افراد را در سطح بالا حفظ می‌کند. اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید، و قصد ترمیم آن را دارید برای رزرو نوبت مشاوره با دکتر شیرنگی می‌توانید با شماره تلفن 09108822057 تماس بگیرید. ایشان صرفا زیبایی را برای جراحی مد نظر قرار نمی‌دهند و در واقع هدفشان، هدیه دادن شکوه و زیبایی در قالب سلامتی افراد می‌باشد.

مطالب بیشتر: عمل بینی گوشتی

مراقبت بعد از جراحی بینی کج و منحرف

حتماً تاکنون شنیده‌اید که جراحی بینی نیاز به یک دوره نقاهت تقریباً طولانی دارد تا اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در عمل بینی کج و منحرف، لازم است استخوان بینی تحت جراحی قرار بگیرد. بنابراین هر چه شدت جراحی در بینی شما بیشتر باشد دوره نقاهت طولانی‌تر و توجه به توصیه‌های مراقبتی اهمیت بیشتری خواهد داشت به گونه‌ای که یک بی‌احتیاطی می‌تواند تمامی زحمات شما را هدر بدهد. مهمترین نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی کج و منحرف عبارتند از:

  1. لازم می‌دانیم درمورد مصرف موادی همانند الکل و دخانیات به شما هشدار دهیم که حداقل یک ماه قبل و یک ماه بعد از جراحی باید این مواد را کنار بگذارید. البته درمورد دارو‌های رقیق‌کننده خون نیز تقریباً چنین احتیاطی واجب بوده و مدت ۲ هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی باید مصرف دارو‌ها را ترک کنید تا به طور کلی دچار خونریزی و اختلال در خونرسانی نشوید.
  2. نحوه چسب زدن بر روی بینی در دوره نقاهت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. متخصص در جلسه مشاوره برای شما آموزشی را به صورت حضوری ارائه خواهد کرد. برای چسب زدن و برداشتن چسب از روی بینی بسیار با احتیاط عمل کنید.
  3. تا زمانی که ورم بینی به طور کامل از بین نرفته است، در زمان خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا دچار تجمع مایعات در محل زخم‌ها نشوید.
  4. درمورد زمان حمام رفتن باید از متخصص خود سؤال بپرسید چون گچ در داخل بینی وجود دارد و باید از خیس شدن آن جلوگیری کنید. بنابراین تعیین زمان حمام رفتن براساس دستور متخصص خواهد بود.
  5. مصرف میوه و سبزیجات کافی و همچنین نوشیدن آب کافی، به افزایش سرعت التیام زخم‌ها کمک خواهد کرد.
  6. داروهای تجویز شده توسط متخصص به خصوص آنتی‌بیوتیک‌ها را به طور کامل مصرف کنید تا زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کنند.

عوارض جراحی بینی کج و منحرف

با توجه به اینکه تمامی تکنیک‌ها و عمل‌های زیبایی با عوارض جانبی کم یا زیاد همراه هستند جراحی بینی کج و منحرف نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مهمترین عارضه‌های ناشی از این عمل زیبایی عبارتند از:

  1. التهاب و ورم و کبودی در ناحیه اطراف بینی
  2. احساس خارش در ناحیه بینی و حتی پوسته پوسته شدن
  3. ورم زیر چشم
  4. درد بعد از عمل به دنبال از دست رفتن اثر ماده بی‌حسی
  5. از دست رفتن احساس بویایی به صورت موقت

این عارضه‌ها کاملاً طبیعی هستند. چند روز فرصت دهید تا به مرور زمان برطرف گردد. برای مثال باید شاهد کاهش تدریجی ورم در صورت خود باشید. اما اگر مشاهده کردید که همین ورم هر روز در حال افزایش است می‌تواند نشانه‌ای از وجود عفونت باشد. بنابراین در چنین مواردی باید موضوع را به جراح اطلاع دهید.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *