جراحی بینیمقالات

آشنایی با جراحی های همزمان با عمل بینی

 گاهی اوقات افراد به علت عوارض بیهوشی، نگران عمل‌های متعدد هستند و به همین علت تلاش می‌کنند تا هنگامی که برای انجام یک عمل اقدام می‌کنند عمل‌های جراحی دیگر را که ممکن است مورد نیاز آنها باشد نیز مد نظر قرار دهند. به عنوان مثال، جراحی‌ های همزمان با جراحی بینی بسیار تقاضا می‌شوند. معمولاً در جلسات مشاوره افرادی که قصد دارند به جز زیبایی بینی قسمت دیگری از چهره خود را نیز جراحی کنند این مورد را در نظر می‌گیرند. البته اگر شما هم متقاضی جراحی‌ های همزمان با عمل بینی هستید، باید نکاتی را در این مورد بدانید و از پزشکانی مانند دکتر شیرنگی که در عمل زیبایی بینی و صورت تجربه بالایی دارند، اطلاعاتی را کسب کنید.

اینفوگرافی جراحی های همزمان با عمل بینی
اینفوگرافی جراحی های همزمان با عمل بینی

مزایای عمل های هم زمان با بینی چیست؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌توان برای عمل ‌های همزمان با بینی در نظر گرفت این است که شما یکبار تحت بیهوشی قرار می‌گیرید. از طرفی ممکن است روی هزینه‌ها نیز تأثیر داشته باشد و یکبار برای این عمل در بیمارستان بستری شده و از این خدمات استفاده ‌کنید. مزیت دیگر جراحی‌ های همزمان با جراحی بینی این است که نیاز نیست وقت زیادی را برای بهبودی صبر کنید و دوباره زیر تیغ جراحی بروید.

معایب عمل های هم زمان با بینی چیست؟

حال ممکن است پزشک این توصیه را نیز داشته باشد که با توجه به شرایط فردف بهتر است عمل در دو نوبت انجام گیرد. قطعاً زمانی که برای انجام عمل‌های همزمان اقدام می‌کنید، درصد خونریزی افزایش می‌یابد و مقدار خونریزی برای این قسمت از صورت بیشتر خواهد بود. همین عامل، خطر ابتلا به کم‌خونی پس از عمل و همین‌طور ایجاد عفونت و التهاب بیشتر را نیز به همراه دارد. مسائل دیگری نیز مانند درد بیشتر و احساس ناتوانی در تحمل درد در قسمت مجزا از صورت، می‌تواند برای فرد کمی طاقت فرسا باشد.

جراحی همزمان بینی با سایر جراحی ها

دکتر شیرنگی قبل از عمل تمام این موارد را با بیمار بررسی می‌کند تا از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشد.

مطالب بیشتر: درمان انحراف بینی بدون جراحی

انواع جراحی های هم زمان با جراحی بینی در مطب دکتر شیرنگی

حال در صورتی که پزشک بتواند با مهارت بالای خود دو تا عمل را همزمان انجام دهد و فرد متقاضی هم بتواند درد هر دو عمل را در یک مرحله تحمل کند، استفاده از این روش می‌تواند مفید باشد. دکتر شیرنگی این عمل را با توجه به شرایط افراد، برای آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت با مشاوره‌ای که به متقاضی می‌دهد، او را در تصمیم‌گیری بهتر یاری می‌کند.

جراحی های مختلف را می توان همزمان با جراحی بینی انجام داد که هر کدام روش متفاوتی دارند. در ادامه، برخی از عمل‌های زیبایی و درمانی که همزمان با عمل بینی قابل انجام است را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جراحی بینی با سایر عمل های جراحی

عمل همزمان بینی و جراحی سینوس

عفونت‌های بخش سینوس ممکن است به شدت آسیب‌رسان باشند. به همین علت باید هرچه سریع‌تر درمان شوند. برخی افراد که قصد دارند عمل زیبای بینی انجام دهند، بخصوص کسانی که عمل بینی باز انجام می‌دهند و دسترسی به قسمت بالایی بینی صورت می‌گیرد، عمل سینوس را نیز با آن یکی کرده و از این فرصت برای درمان سینوس‌ها هم بهره می‌برند. این دو عمل چون در یک قسمت از صورت انجام می‌گیرند، اجرای آنها با همدیگر راحت‌تر است و پزشک نیز تمایل بیشتری به انجام همزمان آن دو با هم دیگر دارد.

مطالب بیشتر: جراحی انحراف بینی

عمل همزمان بینی و انحراف بینی (سپتوپلاستی)

ممکن است به دلایل مختلف مانند شکستن استخوان بینی در سنین مختلف، رشد غیر استاندارد آن‌ها، کوچک بودن حفره‌های بینی و عوامل متعدد دیگر امکان تنفس و به راحتی برای فرد وجود نداشته باشد و گرفتگی بینی به وفور پیش آید. در اکثر موارد هنگامی که بیمار مشکل انحراف بینی دارد و قصد دارد تا عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی را نیز انجام دهد، جراحی بینی همزمان با جراحی انحراف بینی انجام می‌شود. در این مورد نیز کار پزشک بسیار راحت است و در مواردی که این دو عمل با هم نیاز هستند پزشک نیز توصیه به انجام همزمان دو عمل دارد.

انواع جراحی های همزمان با علم بینی

لیفت پیشانی و صورت

جراحی پلک

عمل زیبایی گوش

جراحی سینوس‌ها

عمل زیبایی چانه

مزایا جراحی های همزمان

یکبار برای عمل هزینه خواهید کرد.

یکبار بیهوشی را تجربه می‌کنید.

زیبایی چهره بعد از یک بار عمل، به صورت چشمگیر تغییر می‌کند.

معایب جراحی های همزمان

افزایش عوارض جانبی

افزایش دوره نقاهت

کاهش سرعت ریکاوری بدن

عمل همزمان بینی و عمل زیبایی پلک ‌ها (بلفاروپلاستی)

با افزایش سن و همین‌طور به دلایل ژنتیکی و بیماری‌های مختلف ممکن است افتادگی پلک صورت گیرد. این عارضه نه تنها روی جوانی و زیبایی چهره اثر دارد، بلکه ممکن است دید چشم نیز تحت تأثیر افتادگی پلک قرار گیرد. اگر فرد احساس کند که نیاز است تا عمل بلفاروپلاستی و جراحی بینی هر دو را انجام دهد، ممکن است در یک بیهوشی از پزشک خود بخواهد تا این دو عمل را همزمان برای او انجام دهد. انجام این عمل با عمل زیبایی بینی باعث می‌شود تا همزمان پزشکی تغییرات چشم و بینی را کنار هم دیگر ببیند و بتواند برای انجام یک عمل بهتر و زیباتر تصمیم‌گیری کند.

مطالب بیشتر: دستکاری بینی بعد از عمل بینی

عمل همزمان بینی و چانه

احتمالاً دقت کرده‌اید که گاهی اوقات با انجام عمل بینی و کوچک‌تر کردن آن، قسمت‌های دیگر چهره نیز ممکن است تعادل خود را از دست بدهند. به همین خاطر برای اینکه هماهنگی کامل بین بینی، چانه و سایر قسمت‌های چهره وجود داشته باشد، نیاز است تا عمل جراحی بینی همزمان با عمل‌های دیگری مانند پروتز چانه انجام گیرد. به خصوص برای کسانی که زیبایی ظاهری برای آنها اهمیت زیادی دارد. پروتز چانه نیز مدنظر قرار می‌گیرد. در این زمان می‌توانند برجسته‌سازی چانه را با پروتز به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام داد. به‌علاوه همزمان با عمل جراحی بینی، پزشک تغییرات بینی و چانه را با همدیگر در نظر گرفته و نتیجه مطلوب‌تری ارائه می‌دهد.

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

یکی دیگر از عمل‌های زیبایی پرطرفدار که بیشتر در آقایان دیده می‌شود، عمل اتوپلاستی و جراحی زیبایی گوش است. گاهی اوقات حالت گوشه ایده‌آل نیست و ممکن است از نظر فرد نیاز به جراحی داشته باشد. هنگامی که گوش بسیار خوابیده و یا برآمده است، چهره را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. گاهی اوقات تقاضا برای اتوپلاستی همزمان با عمل زیبایی بینی صورت می‌گیرد.

جراحی گوش همزمان با عمل بینی

عمل همزمان بینی و لیفت ابرو

عمل لیفت ابرو نیز یک عمل سرپایی است که اکثر افراد آن را می‌پسندند. در این عمل چروک‌های پیشانی برداشته شده و پوست کشیده می‌شود. بدین صورت ابرو نیز بالا رفته و لیفت ابرو انجام می‌شود. نتیجه این عمل علاوه بر زیبایی ابرو، کاهش چروک‌های پیشانی و اطراف چشم نیز هست. به همین خاطر می‌توان این عمل سرپایی را همزمان با عمل جراحی بینی انجام داد.

عمل همزمان بینی و لیفت ابرو

مطالب بیشتر: عمل بینی بدون بیهوشی

جمع بندی جراحی های همزمان با جراحی بینی

به دلیل تمایل افراد برای زیباتر شدن، عمل‌های زیبایی رواج زیادی پیدا کرده است و همین عامل سبب می‌شود تا متقاضیان بیشتری برای عمل‌های زیبایی به مطب پزشکان مراجعه کنند. برخی از آن‌ها ممکن است یک یا چند عمل را تقاضا کنند. اگر بتوان این عمل‌ها را با هم انجام داد، بهتر است که با یک بار بیهوشی و یک دوره درمان هر دو انجام گیرد.

البته باید دقت داشته باشید که باید زیر نظر یک پزشک و ماهر و باتجربه مانند دکتر شیرنگی عمل‌های همزمان را انجام دهید تا معایب آن به‌مراتب کمتر شود. عمل‌های زیبایی که در ناحیه صورت انجام می‌گیرد قابل اجرا با عمل‌های جراحی بینی هستند. دکتر شیرنگی این جراحی‌ها را می‌توانند به صورت همزمان و با مهارت بسیار بالا انجام دهد و نتیجه عالی را برای بیمار رقم بزند.

دوره نقاهت جراحی های همزمان با عمل بینی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در جراحی ‌های همزمان با عمل بینی باید در نظر بگیرید، مسأله دوره نقاهت است. همانگونه که گفته شد، شدت عوارض در عمل ‌های همزمان با جراحی زیبایی بینی بیشتر است. برای مثال در صورتی که شما بخواهید عمل بینی را همزمان با بلفاروپلاستی انجام دهید، ورم چشم افزایش پیدا کرده و قطعا التهاب بیشتری را تجربه می‌کنید. به همین دلیل است که دوره نقاهت عمل‌ های همزمان با جراحی بینی بیشتر خواهد شد. در واقع شما به زمان بیشتری نیاز دارید تا بدن بتواند خود را ریکاوری کرده، عوارض به طور کامل برطرف شوند و زخم‌هایی که ناشی از این عمل‌ها بر روی صورت به وجود آمده‌اند، به کل به طور کلی ترمیم شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید اگر تصمیم دارید جراحی‌ های همزمان با عمل بینی را انجام دهید، از نظر کاری دچار محدودیت بوده و باید مرخصی کافی داشته باشید. قطعاً حداقل نیاز خواهد به شما یک هفته استراحت مطلق در خانه داشته باشید.

مطالب بیشتر: هزینه عمل بینی چقدر است؟

آیا نتیجه عمل بینی در جراحی های همزمان ایده آل خواهد بود؟

جالب است بدانید که اغلب مراجعه‌کنندگان برای جراحی همزمان بینی با سایر عمل‌های زیبایی و درمانی، بر سر دوراهی قرار می‌گیرند. از یک سو می‌دانند که تنها با یکبار بیهوشی می‌توانند چند عمل را به صورت یکجا انجام دهند ولی از سوی دیگر نگران نتیجه نهایی عمل‌ها خواهند بود. اغلب متقاضیان درمورد نتیجه عمل بینی در جراحی ‌های همزمان سؤال می‌پرسند. در صورتی که شما بتوانید یک متخصص حرفه‌ای و کاربلد را پیدا کنید که سابقه دیرینه‌ای در انجام جراحی ‌های همزمان با عمل بینی دارد، قطعاً نتیجه تمامی جراحی‌ها، ‌ایده‌آل خواهد بود و همچنین می‌توانید به مدل بینی دلخواه خود برسید. البته فراموش نکنید که نحوه مراقبت از خود در دوره نقاهت نیز تأثیر چشمگیری بر نتیجه عمل بینی و سایر جراحی‌ها خواهد گذاشت. بنابراین نکات مراقبتی که متخصص برای شما ذکر می‌کند را جدی گرفته و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشید.

جراحی بینی و لیفت صورت به صورت همزمان

عمل همزمان بینی و لیفت صورت

لیفت صورت از جمله عمل‌های زیبایی است که می‌توانید آن را همزمان با جراحی بینی انجام دهید. در صورتی که پوست صورت شما افتاده و چروکیده شده است قطعاً این موضوع باعث می‌شود سن شما نسبت به حالت عادی بزرگتر به نظر برسد. اگر تصمیم گرفته‌اید جراحی زیبایی بینی را انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم از متخصص بخواهید که همزمان لیفت صورت را نیز انجام دهد. در واقع شما طی یک عمل می‌توانید دو اقدام زیبایی را بر روی صورت خود اجرا کنید. هم بینی شما زیباتر شده و همین که پوست صورت کشیده می‌گردد در نتیجه زیبایی و شادابی چهره شما چندین برابر خواهد شد. البته نباید این موضوع را فراموش کنید که انجام همزمان این دو عمل باعث می‌شود دوره نقاهت طولانی‌تری داشته باشید اما از این منظر که یکبار عمل را انجام می‌دهید به نفع شما خواهد بود.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *