جراحی زیبایی شکممقالات

با درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی چه باید کرد؟

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی یکی از دلایلی است که در برخی موارد موجب انصراف افراد از این عمل می‌شود. اما در صورت آشنایی افراد با روش‌های تخلیه و رفع چربی‌های دور شکم و عضلات افتاده می‌توان اینطور برآورد کرد که عمل ابدومینوپلاستی همچنان یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی بدین منظور می‌باشد. با این وصف برخلاف چیزی که این افراد فکر می‌کنند میزان درد عمل ابدومینوپلاستی چندان شدید نیست که نتوان آن را تحمل یا کنترل کرد. در واقع هر چند این عمل به مثابه اغلب عمل‌های جراحی زیبایی همراه با درد اندکی است ولی می‌توان با مصرف داروهای مسکن که توسط پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌شود بر این درد نیز غلبه پیدا کرد. بنابراین افرادی که کاندید این نوع عمل هستند از همان ابتدا با این تصور و پرسش آزار دهنده که عمل ابدو درد دارد سراغ جراح و متخصص پوست و زیبایی می‌روند.

البته در نهایت تشخیص پزشکان این حوزه است که برای بیماران تعیین‌کننده خواهد بود. یعنی این پزشکان هستند که می‌توانند حجم و وسعت محل جراحی را تعیین کنند. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این نوع عمل زیبایی و تشریح بیشتر مواردی از قبیل علت درد ناف بعد از عمل و پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی با این مطلب همراه باشید. فراموش نکنید شما در هر مرحله می‌توانید با مراجعه به وب سایت جامع دکتر شیرنگی اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.

علت درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی و سوالاتی از این قبیل که آیا جراحی ابدومینوپلاستی درد دارد با پاسخ‌هاا و راهکارهایی از قبیل پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی نیز می‌تواند توام باشد. معمولا یکی از شایع‌ترین سوالاتی که افراد معمولا در خصوص عمل ابدومینوپلاستی مطرح می‌کنند این سوال است که میزان درد عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟ پاسخ این است که به دلیل بی‌حسی موضعی قبل از عمل و همچنین بی‌خطر بودن این عمل هر نوع درد ناشی از عمل ابدو ناچیز بوده و نه تنها در حین عمل دچار درد نخواهند شد بلکه حتی بعد از آن نیز عارضه یا دردی که جدی و شدید باشد گزارش نشده است.

با این وجود در برخی موارد و پس از انجام عمل ابدو که در زمره عمل‌های جراحی باز قرار می‌گیرد دردهایی در ناحیه شکم و به‌طور خفیف به‌خصوص در نواحی مختلفی که عمل در آن انجام گرفته است به پزشک یا پزشکان اطلاع داده شده است. در توجیه و توضیح بیشتر علت درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی انجام عمل و برش این ناحیه و همچنین بخیه زدن موضع مورد نظر از جمله دلایل این قضیه می‌باشد. اصولا عمل ابدومینوپلاستی به دو صورت انجام می‌گیرد:

1. عمل ابدومینوپلاستی به روش کامل
  2. عمل مینی ابدومینوپلاستی

در ابدومینوپلاستی کامل باید تمام ناحیه ناف و بیشتر قسمت‌های شکم تحت عمل قرار گیرد. از همین رو به دلیل برش خوردن ناف طبیعی است که این ناحیه پس از پایان عمل دچار درد شود. البته در عمل مینی ابدومینوپلاستی نواحی زیر شکم جراحی می‌شوند که از افتادگی چندان قابل توجهی برخوردار نیستند.

مطالب بیشتر: ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان

مراقبت دوران بهبودی بعد ابدو

پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی در کنار حالت تهوع مانع مصرف هر نوع داروی مسکن می‌شود استفاده از پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی گزینه قابل تامل و مناسبی به شمار می‌رود. در واقع استفاده از پمپ درد ابدو برای مصرف داروهای مسکن قوی می‌تواند بسیار کارساز باشد. از طریق پمپ درد ابدو داروهایی که به شکل خوراکی برای بیمار تجویز می‌شود از طریق لوله مستقیم به معده بیمار ارسال می‌شود. در این شرایط دیگر لازم نیست تا بیمار درد و تهوع ناشی از خوردن این داروها را تحمل کنید. پمپ درد یا pca یکی از بهترین راهکارهایی است که پزشکان برای بیماران بدحال یا افرادی که دچار درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی همراه با حالت تهوع شده‌اند تجویز می‌شود.

در واقع این راهکار بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی نیاز شما را به دوزهای بیشتر از یک یا چند دارو برطرف می‌نماید. بنابراین تجویز آن برای پزشکان متخصص امری چندان غیر محتمل نیست. هر چند در کنار راه‌هایی از قبیل استفاده از پمپ درد می‌توان از سایر روش‌های کنترل درد در نواحی مختلفی که عمل ابدومینوپلاستی در آن انجام گرفته نیز می‌توان بدین منظور بهره گرفت. بنابراین اگر در جستجوی پاسخ این سوال هستید که چه راهکارهایی برای کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی وجود دارد می‌توان این موارد را به صورت زیر بیان کرد:

1. استفاده از لباس تنگ و چسبنده
  2. مراقبت از محل بخیه‌ و زخمهای ناشی از عمل جراحی
  3. مصرف داروهای مسکن با تجویز پزشک مربوطه
  4. بهره‌مندی از مشاوره و ارتباط با پزشک جراح
  5. عدم پرداختن به فعالیت‌های ورزشی سنگین
  6. تغذیه مناسب و پرهیز از خوردن غذاهای نفاخ

مطالب بیشتر: لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی

دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

مسلما پس از هر عمل جراحی بیمار نیازمند استراحت و مراقبت‌های دوره‌ای می‌باشد تا بتواند روند بهبودی خود را سرعت ببخشد. هر چند عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین دوره نقاهت افراد موثر باشد که حجم خروج چربی از ناحیه مورد نظر و سبک یا سنگین بودن عمل از یک سو و مهارت و تجربه پزشک جراح از سوی دیگر مسلما می‌تواند از جمله مواردی باشند که در این زمینه نقش مستقیمی دارند. ولی به طور کلی دوران نقاهت بعد از عمل ابدو مینوپلاستی بین 6 روز تا 16 روز می‌باشد. در این دوران فرد ممکن است دچار درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی شود و شاید حتی لازم باشد از روش‌های تسکین درد از قبیل پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی نیز استفاده کند.

مدت دوران بهبودی بعد ابدومینوپلاستی

با این وجود فرد پس از دو ماه تا 80 درصد بهبود پیدا می‌کند. به عبارت دیگر استراحت و پرهیز از فعالیت‌های سنگین و نامناسب در کنار آرامش عصبی می‌تواند تا حدود زیادی روند بهبود بیماری را تسریع کند. برخی از کارهایی که لازم است در طول دوران نقاهت از آنها بهره بگیرد:

1. نگه داشتن سر بالاتر از بدن در حین استراحت
  2. رعایت نکات بهداشتی برای تمیز کردن و مراقبت از محل زخم
  3. استراحت بین 4 تا 6 هفته برای بیماران
  4. استفاده از گن مناسب برای مدت زمانی در حدود 5 تا 6 ماه

کلیه راهکارهای مورد نظر به انضمام رعایت نکات مراقبتی می‌تواند در کوتاه‌تر کردن دوران نقاهت شما موثر باشد. اگر تاکنون در زمینه عمل ابدومینوپلاستی به نتیجه قطعی رسیده و تصمیم خود را گرفته‌اید توصیه می‌کنیم در اولین فرصت با مشاوران کلینیک دکتر شیرنگی تماس بگیرید.پ

مطالب بیشتر: بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0