لیپوماتیکمقالات

علت شل ‌شدن‌ پوست شکم بعد از‌ لیپوماتیک

در این مقاله در مورد علت و درمان ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک صحبت خواهد شد. با پررنگ شدن نقش مد و فشن در زندگی مردم، بسیاری از افراد برای بهبود بخشیدن به ظاهر خود، روی به انواع و اقسام روش‌های زیبایی آورده‌اند. فعالان صنعت زیبایی نیز برای پاسخ به درخواست و تقاضاهای بی‌شمار، دائما در حال معرفی مواد و دستگاه‌های مختلف با کاربری‌های فوق العاده می‌باشند. یکی از دستگاه‌هایی که بلافاصله بعد از معرفی، طرفداران زیادی پیدا کرد، دستگاه لیپوماتیک بود که ایرادات لیپوساکشن سنتی را برطرف نموده و با افزودن چند قابلیت جدید و هوشمند، به طرز باور نکردنی جای روش قدیمی استخراج چربی را گرفت. با این حال هنوز هم یکی از سوالات پرتکرار مراجعان ما این است که آیا شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک نیز رخ می‌دهد؟

اینفوگرافی شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک
اینفوگرافی شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک

این بسیار عالی است که قبل از انجام هرگونه روش زیبایی یا ترمیمی، در مورد عوارض آن اطلاعات جمع آوری کنید و با چشمی باز اقدام به انجام کاری نمایید. برخلاف گفته برخی از پزشکان و سایت‌ها، افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک امکان پذیر است، اما میزان و درمان آن در هر شخص متفاوت است که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان، دریافت نوبت و اطلاع از هزینه لیپوماتیک با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09128490324
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

نحوه عمل لیپوماتیک شکم و بدن چگونه است؟

لیپوماتیک شکم و پهلو یک روش جدید و کم عارضه‌تر نسبت به لیپوساکشن قدیمی است که باعث حذف چربی‌های مزاحم در ناحیه شکم و سایر نقاط بدن می‌شود. تفاوت این دستگاه با روش‌های دیگر در این است که لیپوماتیک از نیروی هوا برای شکستن سد مقاوم چربی‌ها استفاده می‌کند. در حالت کلی مراحل زیر برای انجام لیپوماتیک شکم و بدن طی می‌شود:

  • مرحله 1: علامت زدن نواحی پرچربی قبل از شروع کار

در ابتدا پزشک جراح برای مشخص نمودن اینکه چربی کدام نواحی باید تخلیه شود، با استفاده از یک مارکر، قسمت‌های مورد نظر خود را با کشیدن خطوط مشخص می‌کند.

نحوه عمل لیپوماتیک شکم و بدن چگونه است؟

  • مرحله 2: بی حسی موضعی

داروهای بی حسی مانند لیدوکائین، برای راحتی فرد در طی لیپوماتیک تجویز و تزریق می‌شوند. بی حسی می‌تواند شامل بی حسی موضعی، آرام بخشی وریدی و بیهوشی عمومی باشد، پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.

  • مرحله 3: برش

لیپوماتیک در ابتدا از طریق ایجاد برش‌های کوچک و نامحسوس شروع می شود؛ سپس یک لوله توخالی نازک یا همان کانولا از طریق این برش‌ها وارد بافت چربی زیر پوست می‌شود و چربی اضافه را با استفاده از یک حرکت از جلو به عقب کنترل شده، شل یا امولسیون می‌نماید. سپس این چربی‌ها از سایرین جدا شده و با استفاده از وکیوم جراحی یا سرنگ متصل به کانولا، از بدن مکش می‌شود.

  • مرحله 4: بانداژ و پانسمان

پس از گذشت چند دقیقه الی چند ساعت (با توجه به میزان چربی)، کانولا از بدن خارج شده و نواحی برش خورده روی پوست، ضدعفونی و بانداژ می‌شوند.

  • مرحله 5: دیدن نتایج بلافاصله بعد از پایان کار

تورم، احتباس مایعات و افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک معمولاً پس از پایان عمل، کاهش می‌یابد اما تا چند روز احتمالا شاهد آن‌ها باشید. این علائم نگران کننده نیستند و طی یک هفته الی ده روز برطرف خواهند شد.

مطالب بیشتر: کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

آیا بعد از لیپوماتیک پوست شل می‌شود؟

آیا بعد از لیپوماتیک پوست شل می شود؟

شل شدن پوست شکم بعد از لیپوماتیک یک عارضه شایع می‌باشد که در هر شخص با توجه به میزان چربی شکمی‌اش، متفاوت خواهد بود. علت این شل شدگی، معمولا به عوامل مختلفی همچون موارد زیر بستگی دارد:

  1. سن افراد: افراد دارای سن 40 به بالا، به دلیل از دست دادن نسبی خاصیت ارتجاعی پوستشان، بیشتر دچار افتادگی پوست می‌شوند و احتمالا نیاز به روش‌های تکمیلی لیفتینگ نیز خواهند داشت.
  2. خاصیت کشسانی پوست: میزان خاصیت ارتجاعی پوست در هر فرد نسبت به دیگران متفاوت است، در حالت کلی افرادی که میزان کشسانی پوستشان کم است، بیشتر دچار افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک می‌شوند.
  3. تجربه پزشک: معمولا میزان شل شدن پوست به توانایی دستان جراح نیز بستگی دارد. استخراج اصولی توام با صبر و تجربه، احتمال افتادگی و شلی پوست را به شدت کاهش می‌دهد.
  4. استفاده از دستگاه مناسب: برخی از دستگاه‌های جدید همچون PAL، علاوه بر استخراج چربی، اقدام به لیفت نسبی پوست نیز می‌کنند. در غالب موارد، زیباجویانی که از این دستگاه برای لیپوماتیک استفاده کرده‌اند، گزارش داده‌اند که پوستشان بعد از عمل، کاملا جمع شده است.

دلایل شل شدن پوست بعد از جراحی

  • نسبتن گن طبق برنامه تنظیم شده توسط جراح
  • کم بودن خاصیت کشسانی پوست
  • نداشتن تغذیه مناسب
  • دهیدراته شدن پوست

جلوگیری از افتادگی پوست

  • مراجعه به متخصص توانمند
  • انجام لیپوماتیک با پال
  • توجه به نکات مراقبتی بعد از جراحی
  • پوشیدن گن طبق توصیه متخصص

تاثیر تغذیه بر سفت شدن پوست

  • خوردن سبزی و میوه تازه برای افزایش آنتی‌اکسیدان پوست و کمک به تولید کلاژن توسط سلول‌های پوست
  • نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از خشکی پوست

مطالب بیشتر: زخم بعد از لیپوماتیک

علت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

علت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

  • بعد از هر نوع جراحی، پوست ممکن است به عنوان بخشی از روند بهبودی، چسبندگی، زخم و یا فیبروبلاست (سلول اصلی بافت پیوندی موجود در بدن) تولید کند. افزایش نوارهای فیبروبلاست که دو یا چند بافت را به هم متصل می‌کند، باعث ایجاد سفتی در زیر پوست می‌شود.
  • گاهی ترکیب گلبول‌های قرمز خون که از رگ‌های خونی نشت کرده‌اند با قسمت‌هایی از بافت چربی که از لیپوماتیک فرار نموده‌اند و در زیر پوست باقی مانده‌اند، می‌تواند منجر به سفتی در زیر پوست شود.

نکته مهم این است که این سفتی‌ها به مرور زمان از بین می‌روند. البته این عارضه همه گیر نیست و در برخی افراد ممکن است به وجود بیاید.

مطالب بیشتر: بهترین سن برای لیپوماتیک

برای سفت شدن پوست شکم بعد از لیپوماتیک چه کار باید کرد؟

درمان ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک ممکن است به یک چالش برای زیباجویان تبدیل شود. برای این که با کمترین میزان افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک رو به رو شوید، بهتر است ابتدا یک جراح پلاستیک باتجربه انتخاب نمایید. داشتن مهارت و تجربه در این روش، مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به عوارض جانبی است. در وهله دوم، پزشک باید از دستگاه‌های جدید با فناوری‌های پیشرفته و هوشمند استفاده کند. به عنوان مثال برخی از دستگاه‌های لیپوماتیک، با داشتن یک کانولا (سوزن لوله‌ای بلند و نازک) که قدرت چرخش و لرزش 360 درجه‌ای دارد، پروسه استخراج چربی را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند. این ویژگی‌ها موجود در دستگاهی بسیار جدید با نام PAL (یا لیپوماتیک قدرتی) که ساخت امریکا است، وجود دارد.

دکتر سعید شیرنگی در مطب شخصی خود از جدیدترین دستگاه PAL امریکایی برای انجام لیپوماتیک شکم استفاده می‌کنند که منجر به لیفت بسیار چشمگیر پوست پس از عمل می‌شود. این دستگاه افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک به طرز چشمگیری جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های PAL انحصارا مخصوص همین دستگاه است و اکثر محصولات دیگر، فاقد توانایی‌های یاد شده هستند. با این وجود لازم است افراد بعد از لیپوماتیک (چه با PAL و چه دستگاه‌های دیگر) اقدامات زیر را انجام دهند:

  1. انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم بعد از لیپوماتیک
  2. پوشیدن گن و لباس‌های جذبی که توسط پزشک تجویز شده
  3. تغییر رژیم غذایی پر چربی به غذاهای سالم و کم چرب

منابع: aedit 

مطالب بیشتر: عوارض لیپوماتیک

تأثیر گن بر سفت شدن پوست بعد از پیکرتراشی

تاثیر گن بر سفت شدن پوست بعد از لیپوماتیک

بعد از اینکه جراحی لاغری به اتمام می‌رسد متخصص از شما می‌خواهد که به مدت حداقل ۴ هفته به صورت شبانه‌روزی از گن طبی استفاده کنید. یکی از تأثیرات گن، سفت شدن پوست بعد از پیکرتراشی است. زمانی که تخلیه چربی اتفاق می‌افتد، فضای خالی بین پوست و عضلات ناحیه هدف ایجاد خواهد شد. گن از طریق فشاری که به پوست وارد کرده، کمک می‌کند این لایه بر روی عضلات چسبیده و فرم جدیدی را به دست بیاورد. در نتیجه از شل شدن پوست بعد از پیکرتراشی جلوگیری خواهد کرد.

تاثیر تغذیه بر سفت شدن پوست بعد از لیپوماتیک

لازم است بدانید تنها پوشیدن گن به سفت شدن پوست بعد از لیپوماتیک کمک نمی‌کند. بلکه نحوه تغذیه شما نیز تأثیر بسیار زیادی برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از جراحی لاغری دارد. برای مثال شما در طول روز باید آب کافی بنوشید تا پوست هیدراته نگه داشته شده و از این طریق خاصیت کشسانی بیشتری به دست بیاورد. همین موضوع به سفت شدن آن کمک خواهد کرد. از طرف دیگر مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه علاوه بر اینکه به التیام سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند، قطعاً شادابی و الاستیسیته پوست شما را افزایش خواهند داد که همین موضوع از شل شدن پوست بعد از پیکرتراشی جلوگیری می‌کند.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *