جراحی بینی

آیا جراحی بینی بدون بیهوشی و بی حسی امکان پذیر است؟

عمل زیبایی بینی به منظور انجام اصلاحات در فرم بینی انجام می‌شود. در گذشته عمل بینی به صورت کاملا تهاجمی و با اعمال بیهوشی کامل انجام میشد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که از شکل ظاهری خود شکایت دارند از انجام این عمل زیبایی خودداری می‌کردند. خوشبختانه، امروزه با پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی رخ داده انجام جراحی بینی بدون بیهوشی کامل امکان‌پذیر است.

نکته: این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما از این موضوع بوده و در حال حاضر در کلینیک دکتر سعید شیرنگی انجام نمی شود. 

اینفوگرافیک عمل بینی بدون بیهوشی
اینفوگرافیک عمل بینی بدون بیهوشی

در صورتی که شما نیز قصد انجام یکسری اصلاحات در فرم بینی خود را دارید اما به دلایلی امکان بیهوشی کامل برای شما مقدور نیست می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر شیرنگی از مزایای عمل بینی بدون بیهوشی بهره ببرید. ما نیز در این مقاله سعی داریم تمامی جنبه‌های عمل بینی با بیهوشی و بدون بیهوشی را بررسی کرده و به سوالاتی از قبیل عمل بینی بدون بیهوشی بهتر است یا با بیهوشی کامل ؟ پاسخ دهیم.

ایا عمل بینی بدون بیهوشی امکان دارد ؟

بله، هر چند که عمل بینی با بیهوشی کامل در بین عموم مرسوم‌تر است اما در حال حاضر پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف پزشکی و زیبایی رخ داده این امکان را فراهم کرده ‌است تا عمل بینی بدون بیهوشی نیز انجام شود. پس کسانی که قصد انجام عمل بینی را دارند اما به دلیل ترس از بیهوشی و یا برخی مشکلات سلامتی امکان بیهوشی را ندارند می‌توانند عمل زیبایی بینی خود را بدون بیهوشی انجام دهند. عمل بینی بدون بیهوشی همانند تمامی عمل‌های زیبایی، مزایا و معایب خود را به همراه دارد. افراد می‌توانند با صلاح‌دید پزشک متخصص و بعد از انجام بررسی‌های لازم، از این روش بهره برده و بدون ترس از بیهوشی و عوارض جانبی ناشی از آن به نتیجه دلخواه خود برسند.

مطالب بیشتر: قرینه نبودن سوراخ بینی بعد از عمل

مصرف مسکن بعد از عمل بینی را کنترل نمایید

مطالب بیشتر: رقصیدن بعد از عمل بینی

در چه مواقعی نیاز است از عمل بینی بدون اعمال بیهوشی استفاده کرد ؟

یکی از سوال‌های رایجی که در خصوص عمل بینی مطرح می‌شود این است که چه کسانی و تحت چه شرایطی می‌توانند بدون بیهوشی عمل خود را انجام دهند؟ معمولا به کسانی که از بیهوشی هراس دارند و یا بنابر دلایلی نمی‌توانند عوارض جانبی ناشی از بیهوشی کامل را تحمل کنند جراحی بینی بدون بیهوشی توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید تمامی جوانب کار سنجیده شده و شرایط بدنی و روحی فرد بررسی گردد. پس از آن با صلاح‌دید پزشک متخصص می‌توان از مزایای منحصر به فرد عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی بهره برد.

مزایا و معایب عمل بینی بدون بیهوشی

قطعا آنچه باعث شده است عمل جراحی بینی بدون بیهوشی در بین افراد محبوبیت بالایی پیدا کند مزایای قابل توجه آن است. البته بسته به شرایط، در برخی از افراد عمل بینی بدون بیهوشی می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین مزایای جراحی بینی بدون بیهوشی اشاره می‌کنیم:

  1. کوتاه‌تر بودن زمان عمل در مقایسه با بیهوشی کامل
  2. عدم وجود عوارض جانبی مثل حالت تهوع، سرگیجه، ضعف و … که ناشی از تاثیرات ماده بیهوشی در بدن است.
  3. عدم احتمال ایجاد عفونت بعد از عمل
  4. کمتر بودن میزان تورم ایجاد شده در نواحی صورت
  5. گزینه‌ای مناسب برای کاندیدهای عمل بینی که ترس از بیهوشی دارند.
  6. عدم ایجاد برش پوستی در ناحیه کلوملا

مزایا و معایب عمل بینی بدون بیهوشی

همانطور که گفته شد علی‌رغم تمامی مزایا و نکات مثبت، می‌توان شاهد برخی معایب در جراحی بینی بدون بیهوشی بود. از جمله این معایب می‌توان به عدم تغییر در سایز بینی نسبت به حالت قبل اشاره کرد. به این صورت که تغییر ایجاد شده صرفا در شکل بینی خواهد بود. پس برای تصمیم‌گیری بهتر و صحیح بهتر است قبل از اقدام به کار با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرده و با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار بهترین تصمیم را در خصوص این که عمل بینی با بیهوشی بهتر است یا بدون بیهوشی بگیرید.

 

 

 

 

عمل بینی بدون بیهوشی و با لیزر

مراحل انجام مزایا معایب نتایج نهایی
  1. انجام مشاوره.
  2. تزریق بی‌حسی.
  3. استفاده از اشعه لیزر و تاباندن آن به بینی جهت ایجاد تغییرات و اصلاحات.
  1. روشی کم تهاجمی.
  2. هزینه کمتر نسبت به جراحی بینی.
  3. کوتاه بودن زمان عمل.
  4. عدم نیاز به بیهوشی و عوارض آن شامل تهوع، سرگیجه و…
  5. عدم ایجاد عوارض ناشی از جراحی مانند زخم، عفونت، کبودی و تورم زیاد، خونریزی و…
  6. مناسب افرادی که ترس از بیهوشی دارند و به دلایل جسمی توانایی بیهوشی ندارند.
  7. اصلاح مشکل کج بودن بینی در کمترین زمان.
  1. عدم ایجاد تغییرات اساسی
  2. احتمال عدم تقارن در بینی نامتقارن
  3. ایجاد تورم و قرمزی.
  4. میزان نتیجه بخشی نسبتا پایین.

 

  1. ایجاد قرمزی، تورم و کبودی در حد کم.
  2. استفاده از ضد آفتاب و عدم قرارگیری در نور مستقیم آفتاب.
  3. بهبود عوارض ایجاد شده پس از چند روز.
  4. دوره نقاهت کوتاه از 1 الی 3 روز.

مطالب بیشتر: درمان انحراف بینی بدون عمل بینی

مزیت عمل بینی بدون بیهوشی

هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی

در حال حاضر شاهد انجام عمل بینی بدون بیهوشی در تهران و سایر شهرستان‌ها هستیم. هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی بسته به شرایط فرد، اجرت پزشک، هزینه‌های کلینیک و … متفاوت خواهد بود. دکتر شیرنگی به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه انجام عمل بینی بدون جراحی در تمامی این مسیر در کنار شما عزیزان خواهد بود. به منظور اطلاع از جزئیات و هزینه دقیق کار می‌توانید همین حالا با مطب دکتر شیرنگی تماس حاصل فرمایید.

قیمت عمل بینی بدون بیهوشی

جراحی بینی بدون بیهوشی با روش جدید لیزر

یکی از مدرن‌ترین فناوری‌هایی که با هدف اصلاح فرم بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیزر است چرا که کاندیدهای عمل بینی بدون بیهوشی می‌توانند به کمک لیزر و بدون عوارض جانبی ناشی از عمل‌های کاملا تهاجمی، به بینی با فرم ایده‌آل خود برسند. توجه داشته باشید که با لیزر نمی‌توان بافت بینی را دچار تغییر کرد. کاربرد این تکنولوژی مدرن در جراحی بینی صرفا ایجاد تغییر در رنگ پوست بینی و کم کردن حجم چربی بینی با اعمال حرارت در آن است. پس اگر به فکر یک تغییر اساسی و کلی در فرم بینی خود هستید لیزر بینی چاره کار شما نخواهد بود و باید از روش‌های کاملا تهاجمی استفاده کنید.

مطالب بیشتر: افتادگی بینی

عوارض عمل بینی بدون بیهوشی

مسأله‌ای که لازم می‌دانیم درمورد جراحی بینی بدون بیهوشی پیرامون آن صحبت کنیم، عوارض این عمل زیبایی است. قطعاً با توجه به اینکه بیهوشی انجام نمی‌گیرد، شدت عوارض کمتر خواهد بود زیرا اغلب مراجعه‌کنندگان بعد از اتمام عمل و به هوش آمدن، حساسیت‌هایی به ماده بیهوشی داشته و عوارضی را تجربه می‌کنند که جراح معتقد است این عوارض به دلیل بیهوشی است. برای مثال می‌توان به سرگیجه و یا حتی سردرد اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه جراحی بینی بدون بیهوشی نیاز به برش بر روی بینی نخواهد داشت لذا شدت عوارض آن نسبت به جراحی با بیهوشی کمتر خواهد بود و ورم و التهاب و کبودی کمتری را تجربه می‌کنید. حتی از خطراتی همانند تشکیل اسکار و عفونت در محل زخم در ‌امان خواهید ماند.

عمل بینی بدون بیهوشی بهتر است یا با بیهوشی

قطعاً اکنون این سؤال برای شما به وجود آمده است که جراحی بینی بدون بیهوشی بهتر است یا با بیهوشی؟ مسلماً در این زمینه تنها متخصص براساس شرایط هر فرد می‌تواند تشخیص نهایی را داشته باشد. اگر مشکلی در ساختار بینی شما وجود داشته و یا اینکه بخواهید اندازه بینی خود را کوچک‌تر کنید، مسلماً نیاز به جراحی خواهید داشت و در این صورت نمی‌توانید از رینوپلاستی بدون بیهوشی استفاده کنید. اما اگر عارضه بسیار کوچکی بر روی قسمت بیرونی بینی وجود داشته باشد، ممکن است متخصص صلاحیت شما را برای رینوپلاستی بدون بیهوشی تأیید نماید.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫2 نظرها

  1. دکتر جان سلام خودمون میشه انتخاب کنیم که به کدوم روش بینی مون رو عمل کنین یا شما تصمیم میگیرید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *