لیپوماتیکمقالات

جراحی لاغری شکم و پهلو با جدیدترین روش روز دنیا

عمل لاغری شکم را می‌توان یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن و لاغری دانست. اگر شما نیز اضافه وزن دارید، قطعا تا به حال روش‌های بسیار زیادی را برای کاهش وزن و لاغری انجام داده‌اید. یکی از این روش‌ها گرفتن رژیم است.

قطعا گرفتن رژیم نیز می‌تواند تا حدودی به لاغر شدن کمک کند اما اولا کاهش وزن با رژیم بسیار کند بوده و دوم این که برای لاغر شدن با رژیم باید سختی‌های زیادی را متحمل شد که اغلب افراد از این روند خسته می‌شوند و رژیم خود را نیمه کاره رها می‌کنند. با توجه به راحت و سریع بودن جراحی لاغری شکم و پهلو، اغلب افراد پس از اینکه متوجه شدند با سایر روش‌ها نمی‌توانند وزن خود را کم کنند، عمل جراحی را انتخاب می‌کنند.

اینفوگرافیک جراحی لاغری شکم و پهلو
اینفوگرافیک جراحی لاغری شکم و پهلو

جراحی چربی شکم و پهلو کمک می‌کند تا هم وزن شما به اندازه ایده‌آل برسد و هم فرم بدنی که شاید مدت ها حسرت آن را داشته اید را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنید. عمل جراحی شکم برای لاغری با کمترین عوارض و دوران نقاهت نسبتا کوتاه، توانسته نظر بسیاری از افراد جامعه که با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه هستند را به خود جلب کند.

چه افرادی برای جراحی شکم و پهلو مناسب هستند؟

عمل لاغری شکم مانند هر عمل دیگری نیاز به یکسری ملاحظات دارد. بدین ترتیب متخصص جراحی لاغری ابتدا شرایط افراد را از جهات مختلف بررسی می‌کند. چنانچه مشکلی برای جراحی لاغری شکم و پهلو وجود نداشته باشد، نوبت عمل برای فرد مورد نظر لحاظ می‌شود. اولین موردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، درصد چاقی بدن است. معمولا افرادی که بیش از 30 درصد چاقی دارند، گزینه مناسبی برای عمل لاغری شکم و پهلو نیستند. این افراد ابتدا باید با روش های دیگر وزن خود را به محدوده مجاز یعنی 30 درصد چاقی برسانند و سپس عمل شکم برای لاغری را انجام دهند.

گزینه بعدی که یک فرد باید از آن برخوردار باشد تا بتواند عمل برای لاغری شکم را انجام دهد، داشتن خاصیت ارتجاعی یا الاستیسیته پوست است. معمولا افرادی که سن بالایی دارند، از این قابلیت برخوردار نیستند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که عمل لاغری شکم برای افراد جوان مناسب‌تر است.

مطالب بیشتر: لیپوماتیک زانو

همچنین افرادی که قصد دارند در آینده باردار شوند، گزینه مناسبی برای عمل زیبایی شکم و پهلو نیستند. این افراد بهتر است صبر کنند تا آخرین فرزند خود را به دنیا بیاورند. در صورت عدم تمایل به بارداری می‌توانند اقدامات لازم برای عمل لاغری شکم و پهلو را انجام بدهند.

افرادی که مشروبات الکلی و دخانیات مصرف می‌کنند، نیز گزینه مناسبی برای عمل‌های لاغری شکم نیستند. این افراد اگر قصد دارند عمل زیبایی شکم و پهلو را انجام دهند، بهتر است ابتدا مصرف مشروبات الکلی یا دخانیات را قطع کنند. چند هفته بعد از ترک می‌توانند برای انجام عمل لاغری شکم و پهلو اقدام کنند. البته بهتر است حداقل چند ماه یا برای همیشه نیز بعد از عمل جراحی شکم برای لاغری، ترک مشروبات الکلی و دخانیات پابرجا باقی بماند.

مطالب بیشتر:  دلایل چاقی شکم

برداشتن چربی شکم بدون جراحی امکان پذیر است ؟

به طور کلی روش‌های لاغری شکم به دو دسته تقسیم می‌شوند: متدهای همراه با جراحی مانند ابدومینوپلاستی و متدهای غیر جراحی مانند لیپوماتیک، بادی جت، PAL و … گروه دوم برداشتن چربی شکم بدون جراحی را به همراه دارد و افراد را از شر ابتلا به عفونت‌های متعدد و از کار افتادگی طولانی مدت خلاص نموده است. مراکز درمانی و زیبایی زیادی در سطح کشور وجود دارند که آماده ارائه خدمات لاغری به صورت جراحی یا غیر جراحی به متقاضیان هستند. با این حال باید حواستان جمع باشد تا کلینیکی را انتخاب نمایید که امتحان خود را در این زمینه پس داده و از اعتبار، شهرت، اطمینان و تیم پزشکی ماهر برخوردار باشد. در این صورت است که شما می‌توانید انتظارات خود را برآورده کنید و به هدفی که دارید برسید.

مطالب بیشتر: معرفی بهترین کلینیک لیپوماتیک در ایران

روش‌های جراحی لاغری
  1. لیپوماتیک
  2. لیپوساکشن
  3. ابدومینوپلاستی
  4. روش ترکیبی
تفاوت روش ابدومینوپلاستی با روش لیپوماتیک ابدومینوپلاستی با جراحی همراه است تا بتوان عضلات و پوست اضافی را نیز برداشت ولی در لیپوماتیک تنها چند سوراخ ریز در بافت چربی کافی است تا لوله کانولا وارد شده و چربی تخلیه شود.
آزمایشات قبل از جراحی لاغری
  1. آزمایش خون
  2. تست ریه
  3. سونوگرافی
  4. تست بارداری
  5. تست شیمی خون

معرفی بهترین روش‌های جراحی لاغری شکم و پهلو:

  • لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش‌های عمل لاغری شکم محسوب می‌شود. در عمل لیپوماتیک، شاهد پیکرتراشی خواهیم بود و کمک زیادی به اصلاح فرم بدنی می‌کند. شاید همین موضوع باعث شده است افراد زیادی از این روش استقبال کنند. با توجه به شباهت تکنیک لیپوماتیک و لیپوساکشن، شاید اغلب افراد این دو روش را با هم یکسان بدانند اما در عمل هرگز چنین چیزی صحیح نیست. عمل لیپوماتیک به این شکل است که متخصص جراحی لاغری ابتدا محل مناسب برای ورود کانولا را مشخص می‌کند. سپس با ابزار مناسب، برش‌های بسیار کوچکی در مناطق مشخص شده ایجاد می‌گردد. برش‌های مورد نیاز برای عمل لیپوماتیک، کمتر از یک سانتیمتر هستند که همین موضوع باعث می‌شود هم ترس از عمل بسیار کمتر شود و هم دوران نقاهت بعد از جراحی چربی شکم و پهلو بسیار کوتاه شود.

یکی از مزایای اصلی لیپوماتیک، نداشتن اسکار یا همان جای زخم است. با توجه به اینکه اسکار می‌تواند تاثیر منفی بر روی زیبایی بدن داشته باشد، بسیاری از افراد لیپوساکشن را بهترین روش جراحی شکم و پهلو دانسته و این روش را انتخاب می‌کنند. البته ساده بودن، عدم ایجاد درد و نداشتن خطری خاص را نیز می‌توان از دیگر مزایای روش لیپوساکشن دانست.

  • ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یکی دیگر از روش‌های عمل لاغری شکم به شمار می‌رود. جراحی شکم و پهلو با استفاده از روش ابدومینوپلاستی، علاوه بر حذف چربی ها، مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. در این روش معمولا پوستی که به خاطر چاقی بیش از حد شل شده و حالت افتاده پیدا کرده است نیز حذف می‌شود. بعد از پایان کار پوست فرد کشیده می‌شود و این روش کمک می‌کند تا بهترین فرم شکم بعد از جراحی چربی شکم و پهلو، در این روش حاصل شود. تکنیک‌هایی که در ابدومینوپلاستی به کار می‌رود، با تکنیک‌های لیپوماتیک و لیپوساکشن متفاوت است اما هدف نهایی آن‌ها با هم یکسان است و همگی به منظور حذف چربی و بهبود ظاهری اندام انجام می‌شوند.

مطالب بیشتر: قرص لاغری بلوبری

  • کاهش سایز شکم با بادی جت

بادی جت یک سیستم نشات گرفته از روش لیپوساکشن است که از تزریق آب بصورت ضربانی استفاده می‌کند و آن را از طریق نوک کانول لیپوساکشن (یک لوله نازک) به دل بافت چربی می‌فرستد و در واقع با فشار آب ملایم باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود. بعد از اینکه چربی‌های نواحی مورد نظر آب کافی دریافت کردند و متلاشی شدند، به آرامی ساکشن می‌شوند. از آنجایی که بادی جت چربی را از بافت‌ها شستشو می‌دهد، زیباجو در حین و بعد از جراحی کمتر احساس ناراحتی خواهد کرد؛ هرچند که یک داروی بیهوشی یا بی‌حسی موضعی به سادگی باعث می‌شود که این روش بدون هیچ درد و ناراحتی پایان یابد. در صورتی که متد بادی جت به صورت استاندارد و حرفه‌ای توسط یک پزشک ماهر انجام شود، می‌توان “کاهش سایز شکم” را از آن توقع داشت.

  • لاغری شکم با لیپولیز

ثابت شده است که چاقی شکمی با بیماری‌های متابولیکی متعدد مرتبط است و این همبستگی نشان دهنده یک عامل خطر مهم برای افزایش شانس ابتلای افراد چاق به بیماری‌های عروق کرونر قلب و مرگ و میر می‌باشد. از این جهت به این دست از افراد توصیه می‌شود که سریعترین راه لاغری شکم و پهلو را تحت نظر مشاورین تغذیه و مربیان ورزشی انتخاب نموده و شروع به تلاش برای رسیدن به این هدف نمایند. در صورتی که شما به چاقی شکمی دچار هستید و رژیم و ورزش نتوانسته‌ شما را در از بین بردن چربی شکمی یاری کند، می‌توانید از متدی تحت عنوان لیپولیز استفاده نمایید که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. طی روش لیپولیز رسوبات کوچکتر چربی در قسمت‌های خاصی از بدن هدف قرار داده می‌شوند؛ البته این روش معمولاً برای افرادی که چاق هستند (یعنی علاوه بر شکمشان، دیگر نقاط بدنشان نیز انباشته از چربی است) توصیه نمی‌شود. لیزر لیپولیز نوعی جراحی زیبایی سرپایی است که نیاز به بیهوشی کامل ندارد و از انرژی لیزر برای تغییر شکل و ظاهر بدن شما استفاده می‌کند. از مزایای این متد می‌توان به این اشاره کرد که خطر ایجاد اسکار بعد از انجامش در حداقل میزان ممکن قرار دارد و فرد از بابت ابتلا به عفونت در خطر نیست. علاوه بر این، دوره نقاهت لاغری شکم با لیپولیز کوتاه‌تر از برخی روش‌های دیگر لاغری است و معمولاً افراد یک هفته بعد می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

  • لیپوساکشن

لیپوساکشن را با نام لیپو و یا چربی کِشی نیز می‌شناسند که یک روش مراقبت از زیبایی است و پزشک طی آن چربی‌هایی را که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌رند را با دستگاه از بدن خارج می‌کند. لیپوساکشن یک متد بسیار پرطرفدار (به ویژه در ایران) به منظور کاهش سایز شکم و پهلو می‌باشد و توسط پزشکان متخصص در امر زیبایی انجام می‌شود. اولین قدم برای انتخاب این متد این است که با پزشک انتخابی خود مشورت کنید و در مورد اهداف، گزینه‌ها، خطرات، مزایا و هزینه‌های لیپوساکشن سوال نمایید. لازم است بدانید که این روش سلولیت را از بین نمی‌برد و موجب کاهش وزن نخواهد شد، با این حال اگر یک پزشک حاذق را انتخاب کنید می‌توانید کاهش چشمگیر سایز را شاهد باشید. لیپوساکشن لاغری اصولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و روشی کم تهاجم به شمار می‌رود. درست است که سلول‌های چربی در طول لیپوساکشن برداشته می‌شوند، اما اگر رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی منظم و استاندارد نداشته باشید می‌توانید مجدداً دچار اضافه وزن شوید. برای حفظ اندام جدید خود پس از لیپو، از رژیمی پیروی کنید که شامل مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات سالم باشد.

مزایای عمل لاغری شکم و پهلو چیست؟

عمل لاغری شکم و پهلو دارای مزایای بسیار زیادی است که همین ویژگی‌ها سبب شده است روزانه افراد بسیار زیادی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه و درخواست عمل زیبایی شکم و پهلو را دارند. در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین مزایای عمل شکم برای لاغری را بیان کنیم تا اگر شما نیز قصد دارید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید، بتوانید تصمیم‌گیری مناسب و سریعی داشته باشید.

صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای اصلی عمل لاغری شکم، صرفه‌جویی در زمان است. با توجه به اهمیت زمان در عصر حاضر، بسیاری از افراد تمایل ندارند وقت خود را صرف رژیم‌های طاقت‌فرسا و یا ورزش کنند. معمولا اغلب افراد روش‌هایی را می‌پسندند که در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را داشته باشند.

تاثیر چشمگیر

معمولا اغلب روش‌های لاغری تاثیر چشمگیری ندارند. به همین خاطر اغلب افراد بعد از گذشت مدت زمانی طولانی، به خاطر چشمگیر نبودن لاغری، خسته و بی‌خیال لاغری می شوند. این در حالی است که انواع جراحی شکم برای لاغری، تاثیرات فوق‌العاده چشمگیری دارند و بسیار سریع می‌توان نتیجه کار را مشاهده کرد. همین موضوع باعث شده است در دنیا عمل‌های لاغری،  شکم دارای ارزش و اهمیت بسیار زیادی باشند.

خوش فرم و صاف شدن شکم

در اغلب روش‌های لاغری شکم، معمولا شاهد کاهش وزن هستیم اما خوش فرم و صاف شدن شکم موضوعی است که به نظر دور از دسترس می‌باشد. عمل‌های لاغری شکم توانسته‌اند تا حدود زیادی این مشکل را برطرف سازند. در انواع جراحی شکم برای لاغری اگر همه چیز طبق اصول پیشرفته باشد، شاهد صاف و خوش‌فرم شدن شکم خواهیم بود.

عوارض عمل لاغری شکم و پهلو

  1. احتمال تجمع مایعات
  2. مشکلات ثانویه ناشی از مواد بیهوشی
  3. احتمال ورم در دست و پا
  4. عفونت
  5. احساس درد
  6. خستگی مفرط
  7. ضعف و سستی
  8. ایجاد اسکار یا جای زخم
  9. خونریزی
  10. نداشتن تقارن در دو طرف شکم
  11. به وجود آمدن لخته یا آمبولی

مراقبت‌های بعد از عمل لاغری شکم و پهلو

  1. مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک
  2. حداقل تا 3 روز حمام نکنید
  3. پوشیدن گن مخصوص طبق دستورات پزشک
  4. آب کافی بنوشید
  5. ماهی و میگو را در رژیم غذایی خود قرار دهید
  6. مصرف انواع میوه و سبزیجات به خصوص آناناس
  7. حداقل یک ماه بعد از عمل تا حد امکان از میزان نمک مصرفی خود کم کنید
  8. فعالیت‌های سنگین مثل ورزش و بلند کردن اجسام سنگین حداقل برای 2 هفته ممنوع
  9. پیاده‌روی داشته باشید

مطالب بیشتر: هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از عمل زیبایی شکم و پهلو

دوران نقاهت بعد از عمل لاغری شکم معمولا بسیار کوتاه است. در اغلب موارد افرادی که تحت عمل جراحی شکم برای لاغری قرار گرفته‌اند، حداکثر دو هفته بعد از عمل به شرایط عادی خود باز می‌گردند و می‌توانند کارهای روزمره خود را طبق روال سابق انجام دهند.

هزینه جراحی لاغری شکم و پهلو 

معمولا روش‌های مختلفی برای عمل لاغری شکم و پهلو وجود دارد. هر کدام از این روش ها نیاز به تجهیزات و تکنیک‌های مختلفی دارد. از طرفی همه افراد شرایط بدنی یکسانی ندارند، بدین ترتیب تعیین قیمت جراحی لاغری نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد. معمولا متخصص جراحی لاغری پس از بررسی شرایط فرد و تعیین روش عمل لاغری شکم و پهلو می‌تواند هزینه جراحی لاغری را تعیین کند.

بهترین متخصص جراحی لاغری شکم و پهلو در ایران 

معمولا روش‌های مختلفی برای عمل لاغری شکم و پهلو وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها نیاز به تجهیزات و تکنیک‌های مختلفی دارد. از طرفی همه افراد شرایط بدنی یکسانی ندارند. بدین ترتیب تعیین قیمت جراحی لاغری نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد. معمولا متخصص جراحی لاغری پس از بررسی شرایط فرد و تعیین روش عمل لاغری شکم و پهلو می‌تواند هزینه جراحی لاغری را تعیین کند.

معمولا اغلب افراد تمایل دارند برای انجام عمل لاغری شکم، به بهترین متخصص جراحی لاغری مراجعه کنند. دکتر سعید شیرنگی را می توان یکی از بهترین متخصصان جراحی لاغری در کشور دانست. داشتن مدرک علمی معتبر، تجربه کافی، تخصص بالا، تجهیزات مدرن و… از جمله مشخصه‌های بهترین متخصص جراحی لاغری به شمار می‌روند.

معمولا اغلب افراد تمایل دارند برای انجام عمل لاغری شکم، به بهترین متخصص جراحی لاغری مراجعه کنند. دکتر سعید شیرنگی را می توان یکی از بهترین متخصصان جراحی لاغری در کشور دانست. داشتن مدرک علمی معتبر، تجربه کافی، تخصص بالا، تجهیزات مدرن و… از جمله مشخصه‌های بهترین متخصص جراحی لاغری به شمار می‌روند.

جراحی لاغری ترکیبی

ممکن است که شرایط شما به گونه‌ای باشد که متخصص تصمیم بگیرد از جراحی لاغری ترکیبی استفاده کند برای مثال چربی در ناحیه شکم و پهلو چربی زیادی وجود داشته و از طرف دیگر دچار افتادگی عضلات و پوست شده است. در این زمان متخصص تصمیم می‌گیرد ابتدا با کمک لیپوماتیک، چربی‌ها را استخراج کند تا وضعیت بدن را مورد بررسی قرار دهد. در این صورت بهتر می‌تواند حجم مورد نیاز برای استخراج پوست و چربی را تخمین ‌زده و در نهایت شما را تناسب اندام ‌ایده‌آل خود برساند.

جراحی لیپوساکشن

یکی از روش‌های جراحی لاغری روش لیپوساکشن نام دارد. از نظر نحوه اجرای کار شبیه لیپوماتیک خواهد بود اما دستگاه این دو کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در روش لیپوساکشن بعد از ورود لوله کانولا به داخل بافت چربی حرکات ارتعاشی شروع می‌شد و یا اینکه امواج لیزر از آن ساطع می‌شود. تفاوتی که بین دستگاه لیپوساکشن با لیپوماتیک وجود دارد این است که در لیپوماتیک، کمپرسور هوا قرار گرفته است که باعث ایجاد لرزش و ارتعاش خواهد شد.

آزمایشات لازم قبل از جراحی لاغری شکم

قبل از اینکه جراحی لاغری را انجام دهید لازم است یکسری آزمایشات انجام گیرد. برای مثال در ابتدا لازم است آزمایش خون را انجام دهید تا متخصص از سلامت عمومی شما مطمئن شود. سپس سونوگرافی شکم و لگن، تست استرس، آزمایش عملکرد ریه، تست حاملگی، تست شیمی خون از جمله مهمترین تست‌هایی هستند که قبل از جراحی لاغری باید انجام داد. البته براساس شرایط شما ممکن است متخصص لازم بداند که تست‌های دیگر را نیز انجام دهید که قبلاً پیرامون این موضوع در جلسه مشاوره صحبت خواهد شد.

مطالب بیشتر: پیکرتراشی بدون جراحی

ارزانترین عمل لاغری

نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که همه افراد زمانی که می‌خواهند عمل لاغری را انجام دهند به فکر هزینه‌ها نیز هستند. حتی جالب است بدانید در بین متقاضیانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کنند افرادی هستند که درمورد ارزانترین عمل لاغری سؤال پرسیده و می‌خواهند بدانند که در چه شرایطی می‌توانند کمترین هزینه را پرداخت نمایند. به طور کلی قیمت عمل لاغری براساس میزان چاقی بدن شما و در نتیجه روشی که متخصص برای شما استفاده می‌کند تا بتواند اندام شما را به حالت ‌ایده‌آل و نرمال نزدیک کند، متفاوت خواهد بود.

ولی در بین عمل‌های لاغری، عمل لیپوماتیک و همچنین لیپوساکشن به عنوان ارزانترین عمل لاغری شناخته شده‌اند چون این دو روش از طریق تخلیه چربی‌های بدن به خوش فرم شدن بدن شما کمک می‌کنند. اما در روش‌های دیگر لازم است دستگاه گوارش شما تحت جراحی قرار گیرد و تغییراتی در معده نیز ایجاد گردد تا از طریق کاهش اشتهای فرد، چربی‌ها در فرآیند متابولیسم سوخته و بدن شما لاغر گردد.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *