پروتز سینه – انواع پروتز پستان + هزینه جراحی 1402

داشتن هیکلی زیبا و ایده‌آل آرزوی هر خانمی است. یکی از شرط‌های اصلی برای زنان در داشتن هیکل ایده‌آل داشتن سینه‌هایی خوش فرم و اندازه است. متاسفانه برخی افراد به دلیل بیماری سینه خود را از دست می‌دهند و یا به صورت ژنتیکی سینه‌های بسیار کوچکی دارند. امروزه جراحی پروتز پستان به عنوان گزینه‌ای برای افزایش اعتماد به نفس و برخورداری از هیکلی زیبا در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله شما عزیزان را با نکات مهم در مورد عمل زیبایی سینه آشنا کنیم. همجنین کاندیدهای انجام پروتز سینه به دلیل حساسیت بالای کار باید در انتخاب کلینیک و پزشک نهایت دقت را به خرج دهند. در صورت تمایل می‌توانید با تماس یا مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر سعید شیرنگی از جزئیات بیشتر این عمل زیبایی و هزینه پروتز سینه مطلع شوید.

 پروتز دائمی سینه چیست؟

به جراحی زیبایی که با هدف بزرگ کردن سینه انجام می‌شود، پروتز دائمی سینه گفته می‌شود. این کار با قرار دادن یک پروتز در ناحیه سینه انجام می‌گردد. در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در حوزه زیبایی رخ داده است، روش‌های مختلفی برای پروتز پستان در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این روش‌ها می‌توان به قرار دادن پروتزهای سیلیکونی در سینه یا استفاده از چربی خود بدن فرد اشاره کرد. اینکه کدام روش برای فرد متقاضی ترجیح مناسب‌تر است، باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص زیبایی اعلام گردد.

برای اینکه فرد بتواند بهترین تصمیم را در رابطه با نوع، سایز و … برای پروتز سینه بگیرد باید جلسه مشاوره‌ای را با پزشک خود داشته باشد. بعد از این کار، تاریخ دقیق برای انجام عمل زیبایی سینه تعیین شده و نکات لازم در خصوص مراقبت‌های قبل به او گفته می‌شود. در روز تعیین شده، بعد از اتمام کارهای آماده‌سازی، پزشک بخشی از سینه را برش داده و پروتز را درون سینه جای می‌دهد و در نهایت برش را بخیه می‌زند. بعد از اتمام عمل، شخص باید دوره نقاهت لازم را با رعایت تمامی نکات و مراقبت‌ها سپری کند. مدت زمان دوره نقاهت در هر شخصی متفاوت بوده و به طور میانگین چیزی در حدود ۲ تا ۳ ماه است. بعد از آن می‌توان به نتیجه نهایی و دلخواه خود از این عمل زیبایی رسید.

پروتز سینه دائمی است؟

عوارض پروتز سینه

از آنجایی که پروتز پستان جز عمل‌های تهاجمی زیبایی به شمار می‌آید سوالی که ذهن داوطلبان انجام آن را به خود درگیر می‌کند این است که آیا پروتز سینه عوارض دارد یا نه؟ جواب به این سوال مثبت بوده و همانند هر عمل زیبایی دیگر عمل زیبایی سینه نیز با یکسری عوارض جانبی همراه است. البته شدت این عوارض در تمامی افراد یکسان نیست و با توجه به شرایط فرد، توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل، تخصص پزشک و انتخاب یک کلینیک مجهز و شناخته شده می‌تواند تغییر پیدا کند. در زیر شما را با چند مورد از شایع‌ترین عوارض پروتز سینه آشنا می‌کنیم:

  1. عوارض مربوط به بیهوشی
  2. احتمال خونریزی
  3. عفونت
  4. به جا ماندن اسکار
  5. تجمع مایع در حفره سینه
  6. احساس تورم، درد و یا التهاب
  7. حساسیت

یکی دیگر از دغدغه‌های داوطلبان پروتز سینه، دشوار کردن ماموگرافی است. عمل پروتز سینه هیچ دشواری برای ماموگرافی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند برخی تداخلات را با خود به همراه داشته باشد. برای این منظور توصیه می‌شود تا مراکز با دستگاه‌های پیشرفته برای انجام این کار انتخاب شود.

مطالب بیشتر: جراحی ژنیکوماستی

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

اولین شرط برای داشتن عمل موفقیت‌آمیز پروتز سینه، مراجعه به یک کلینیک شناخته شده است. اما در کنار این موضوع نباید رعایت نکات مراقبتی لازم بعد از عمل پروتز سینه را نادیده گرفت چرا که بدون رعایت این موارد نمی‌توان انتظار رسیدن به نتیجه دلخواه بعد از عمل را داشت. از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه عبارتند از:

  1. اصلاح مدل خوابیدن به طوری که نباید چندین هفته بعد از انجام عمل سینه بر روی شکم و پهلو خوابید.
  2. دقت در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک
  3. خودداری از مصرف خودسرانه هر گونه دارو
  4. عدم داشتن فعالیت‌های بدنی سنگین در هفته اول بعد از انجام عمل پروتز پستان
  5. رعایت بهداشت در نواحی بخیه
  6. پوشیدن سوتین طبی مخصوص به مدت ۶ تا ۱۲ هفته بعد از انجام عمل با صلاح‌دید پزشک متخصص
  7. خودداری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی در سه هفته اول بعد از عمل سینه به منظور جلوگیری از بروز خونریزی و کند شدن روند بهبودی
  8. در جریان گذاشتن پزشک در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی شدید یا مشکل خاص در بدن
  9. خودداری از برخورد آب به سینه‌ها و نواحی پانسمان شده به منظور جلوگیری از بروز عفونت

انواع سایز پروتز سینه

یکی از موضوعات مهمی که داوطلبان انجام پروتز سینه باید به آن توجه داشته باشند، اندازه مورد نظر سینه‌ها است. برای این منظور باید جلسه مشاوره‌ای با پزشک متخصص در این زمینه داشته و با حساسیت بالا بعد از انجام معاینه‌های لازم تصمیم‌گیری خود را انجام دهند. در حالت کلی انواع سایز پروتز سینه را با توجه به میزان برجستگی آن به سه گروه زیر تقسیم می‌کنند:

  1. پروتز سینه با برجستگی کم (Low Profile)
  2. پروتز سینه با برجستگی زیاد (High Profile)
  3. پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد (Ultra High Profile)

معمولا انجام پروتز سینه در هر سایز و اندازه‌ای قابل انجام است. حجم سینه‌ها را با واحد سی‌سی سنجیده و با توجه به سلیقه، جثه و شرایط بدنی فرد، اعمال می‌شود. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از عمل به دلیل وجود التهاب و تورم ناشی از آن، سایز سینه بزرگتر از حالت نهایی آن دیده می‌شود. برای مشاهده نتیجه نهایی باید حدود ۱ تا ۳ ماه صبر کنید. بعد از گذشتن ۳ ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از  حجم سینه نسبت به روزهای اول عمل کوچکتر می‌شود.

مطالب بیشتر: جراحی لیفت سینه

بهترین جراح پروتز سینه در کرج

انتخاب یک پزشک خوب و متخصص برای انجام پروتز سینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در غیر این صورت ممکن است شاهد عوارض جانبی و خسارت‌های شدید باشید. همین موضوع سبب شده است انتخاب بهترین جراح پروتز سینه به یکی از دغدغه‌های اصلی کاندیدهای انجام عمل سینه تبدیل شود. از جمله معیارهای اصلی که در این انتخاب باید در نظر گرفت عبارتند از:

  1. میزان محبوبیت پزشک در شهر
  2. بررسی نتایج قبل و بعد از عمل پزشک
  3. داشتن تخصص در زمینه انجام جراحی پروتز پستان
  4. استفاده از تکنیک‌های روز دنیا در انجام عمل‌های خود
  5. مشورت با مراجعین قبلی پزشک و پرسش در مورد میزان رضایت آن‌ها از نتایج نهایی کار

دکتر شیرنگی یکی از بهترین‌های ایران در حوزه انجام جراحی پروتز سینه است چرا که با داشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه نهایت سعی خود را می‌کند تا افراد را به نتیجه ایده‌آل خود با کمترین عارضه جانبی و دردسر برساند. به منظور شناخت بیشتر و اطمینان از انتخاب خود می‌توانید همین حالا با مطب دکتر شیرنگی تماس گرفته و وقت مشاوره برای انجام بررسی‌های لازم را دریافت کنید.

عوارض پروتز سینه
  1. حساسیت به ماده بیهوشی
  2. احتمال خونریزی و عفونت
  3. تشکیل اسکار
  4. تجمع مایع در حفره سینه
  5. احساس تورم، درد و یا التهاب
انواع پروتز سینه
  1. پروتز با برجستگی کم
  2. پروتز با برجستگی زیاد
  3. پروتز با برجستگی خیلی زیاد
آزمایشات قبل از پروتز سینه
  1. آزمایش خون
  2. سونوگرافی
  3. ماموگرافی

جراح خوب پروتز سینه در ایران

مطالب بیشتر: جراحی سینه

آزمایشات لازم قبل از پروتز سینه

یکی از مراحل انجام پروتز سینه، انجام آزمایشاتی است که متخصص برای بررسی سلامت عمومی بدن و وضعیت سینه‌ها از شما می‌خواهد این تست‌ها را انجام دهید. در درجه اول باید آزمایش خون انجام شده و در صورتی که بیماری زمینه‌ای یا بیماری خاصی دارید موضوع را به متخصص اطلاع دهید. سپس لازم است سونوگرافی و حتی ماموگرافی از پستان و نواحی زیر بغل نیز انجام دهند. البته انجام ماموگرافی بیشتر برای افراد بالای ۳۵ سال و کسانی که قبل از سابقه کیست و سرطان در سینه خود داشته‌اند اهمیت پیدا می‌کند. سپس متخصص وضعیت و نتیجه آزمایشات را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که مطمئن شود مشکلی برای شما وجود ندارد، پروتز سینه را انجام خواهد داد.

آمادگی قبل از پروتز سینه

قبل از اینکه پروتز سینه انجام شود لازم است فرد آمادگی‌هایی را به دست بیاورد که این نکات برای حفظ نتیجه عمل زیبایی پروتز سینه و جلوگیری از بروز عوارض جانبی، اهمیت زیادی دارد:

  1. عدم مصرف دارو‌ها، مکمل‌ها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون حداقل به مدت یک هفته قبل از پروتز سینه
  2. خودداری از مصرف دخانیات و الکل حداقل به مدت ۲ هفته
  3. استحمام کردن روز قبل از پروتز سینه برای تمیز کردن پوست بدن

هزینه جراحی پروتز سینه

کسانی که تصمیم خود را برای انجام جراحی پروتز سینه گرفته‌اند دوست دارند تا به طور دقیق از هزینه انجام آن مطلع شوند. برای اطلاع از هزینه دقیق این عمل زیبایی باید جوانب متعددی در نظر گرفته شوند. از جمله اصلی‌ترین این موارد می‌توان به حجم پروتز مورد نظر، نوع پروتز انتخابی با توجه به جنس و کیفیت‌ آن، هزینه‌های مربوط به خدمات ارائه شده در کلینیک، اجرت پزشک با توجه به مهارت و تخصص پزشک اشاره کرد. بنابراین قیمت نهایی کار در هر شخصی بسته به شرایط او، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این موضوع می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک تخصصی شیرنگی تماس گرفته و نسبت به تعیین وقت برای جلسه مشاوره اقدام کنید. با مراجعه به این کلینیک می‌توانید از خدمات بهترین دکتر پروتز سینه جناب آقای سعید شیرنگی بهره ببرید.