جراحی زیبایی شکممقالات

جدیدترین روش لاغری موضعی با دستگاه RF – آر اف [عوارض و هزینه]

لاغری با دستگاه RF به درمان با فرکانس رادیویی برای کاهش وزن اشاره دارد. استفاده از این دستگاه اساسا یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست است. در این روش از امواج RF که شکلی از تابش بوده و به عنوان نوع آرام‌تر طیف الکترومغناطیسی در نظر گرفته می‌شود برای درمان استفاده می‌شود. فرکانس رادیویی با تولید ایمن گرما به لاغری بدن کمک کرده و با نفوذ به لایه عمیق پوست سلول‌های این ناحیه را برای تولید الاستین و کلاژن بیشتر تحریک می‌کنند. امواج RF همچنین سلول‌های چربی را وادار به تجزیه و آزادسازی چربی مایع می‌کند و باعث انقباض و کوچک شدن آنها می‌شود. این فرایند به شما کمک می‌کند تا پوستی سفت‌تر و به دنبال آن اندامی باریک‌تر و کانتورشده داشته باشید.

یکی از دلایل محبوبیت استفاده از لاغری با دستگاه RF  ماهیت ایمن و غیرتهاجمی و بدون نیاز به استفاده از جراحی برای حذف چربی‌های مازاد بدن در این روش است.

ایم مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی تهیه و تنظیم شده است و در کلینیک دکتر شیرنگی انجام نمی شود. 

چگونگی لاغری با RF

در درمان‌های لاغری با دستگاه RF از فرکانس رادیویی برای کاهش چربی زیر پوست استفاده می‌شود. انرژی فرکانس رادیویی سلول‌های چربی را گرم کرده و باعث ذوب آنها می‌شود تا بتوانند از طریق فرآیند حذف طبیعی بدن شما پردازش شوند. این عامل باعث می‌شود که حتی افرادی که پوست حساسی دارند، بتوانند از این روش درمانی ایمن برای کاهش چربی استفاده کنند. از آنجایی که این روش هیچ ابزار خارجی را به بدن وارد نمی‌کند، احتمال ابتلا به عفونت یا کبودی نیز در آن وجود ندارد.

ماندگاری لاغری با RF چقدر است ؟

نتایج در مناطقی که تحت درمان لاغری با دستگاه RF  قرار گرفته‌اند دائمی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، اگر وزن خود را حفظ نکنید، این احتمال وجود دارد که چربی در نواحی دیگری از بدن شروع به انباشته شدن کرده و ظاهری نامطلوب ایجاد کند. یک رژیم غذایی معقول همراه با سطح ثابتی از فعالیت بدنی که شامل ورزش می‌شود، نتایج مطلوب دائمی این روش درمانی را تضمین می‌کند. از طرفی پس از درمان با دستگاه RF آب زیادی بنوشید تا مایعات تولید شده در بدن به طور کامل دفع شوند.

مطالب بیشتر: ابدومینوپلاستی

نتایج لاغری با دستگاه ار اف

لاغری با دستگاه آر اف یا لاغری دستگاه پال لیپوماتیک ؟

لاغری با دستگاهRF  به صورت موضعی اقدام به حذف چربی‌های تجمع یافته در ناحیه زیر پوست کرده و سلول‌های فیبروبلاست را وادار به تولید پروتئین‌های جوانساز پوست به نام کلاژن می‌کند.

در لاغری با دستگاه پال لیپوماتیک که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های لاغری نیز شناخته می‌شود، با استفاده از یک کانول یا سوزن لوله‌ای نازک که از طریق پوست وارد شکم و یا نواحی مورد نیاز برای لاغری شده و با حرکات لرزشی که در نوک کانول ایجاد می‌شود بافت‌های چربی درهم شکسته شده و از بدن خارج می‌شوند. عوارض جانبی در این روش بسیار کمتر از روش‌هایی است که در گذشته برای حذف چربی از بدن انجام می‌گرفت و نتایج حاصل از آن نیز رضایت بخش و تضمینی است.

با اینحال اینکه کدامیک از روش‌های درمانی برای شما مناسب است از سوی پزشک متخصص شما و پس از بررسی شرایط جسمی و سلامتی شما انتخاب می‌شود.

مطالب بیشتر:  دلایل چاقی شکم

لاغری با آر اف یا لیپوماتیک

از دستگاه ار اف برای لاغری کدام قسمت های بدن استفاده می شود؟

لاغری با دستگاه RF برای هر قسمتی از بدن که نیاز به سفت و محکم شدن دارد قابل انجام است.از جمله این نواحی می‌توان به پوست شل روی صورت، گردن، شکم، ران‌ها، بازوها و پشت کمر اشاره کرد. مسلما بعد از هر جلسه درمان به RF، شما متوجه تغییرات مثبت در ظاهر پوست خود خواهید شد. از مزایای لاغری RF نیز می‌توان به سفت کردن طولانی مدت پوست و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

مطالب بیشتر: بهترین جراح لاغری در تهران

مزایا و عوارض لاغری با RF

استفاده از لاغری با دستگاه RF دارای مزایای متعددی است که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • چربی بدن را با گرم و ذوب کردن چربی‌های زیر پوست به میزان زیادی کاهش می‌دهد، و چون هیچ زخمی در بدن فرد ایجاد نمی‌شود احتمال کبودی و عفونت نیز صفر است.
  • ظاهر سلولیت، که همان چربی زیر پوست دائمی است که باعث فرورفتگی پوست به ویژه روی ران‌ها و باسن زنان می‌شود، را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. با افزایش امواج RF گردش خون در محل افزایش می‌یابد و تضمین می‌کند که رسوبات چربی از طریق سیستم لنفاوی شما تخلیه می‌شود در نتیجه ظاهر سلولیت را کاهش می‌دهد.
  • یک روش مناسب و غیرتهاجمی برای کاهش چربی است.
  • نیازی به استراحت و سپری کردن دوران نقاهت ندارد.
  • پس انجام برخی جراحی‌های کاهش چربی چون لیپوساکشن، برای صاف و سفت کردن پوست توصیه می ‌شود.
  • ظاهر پوستتان را چندین سال جوان‌تر می‌کند. با افزایش سن، روند بازسازی سلول‌های پوست کاهش می‌یابد که منجر به از دست دادن الاستین و کلاژن می‌شود. این روش به شل شدن و افتادگی پوست کمک می‌کند. لاغری با دستگاه RF علاوه بر تقویت کلاژن، باعث تحریک فیبرهای پروتئینی نیز می‌شود که پوست شما را انعطاف‌پذیر نگه داشته و ظاهری جوان به پوست شما می‌بخشد.

از جمله عوارض لاغری با دستگاه RF می‌توان به قرمزی ناحیه تحت درمان و گاهاً در صورت داشتن پوست بسیار حساس ورم و حساسیت به این روش درمان اشاره کرد، در موارد نادر نیز می‌تواند باعث فرورفتگی‌هایی در برخی قسمت‌های پوست شود.

دكتر سيد سعيد شيرنگي، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیباییاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با چندین سال تجربه در زمینه اعمال زیبایی است که شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به کلینیک دکتر شیرینگی از مشاوره و راهنمایی‌های رایگان این کلینیک در زمینه لاغری با دستگاه RF استفاده کرده و از هزینه‌های این روش اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مطالب بیشتر: جراحی لاغری شکم و پهلو

منابع: cambridgetherapeuticspracto

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *