جوانسازی پوستمقالات

مقایسه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علم و تکنولوژی رخ می‌دهند تاثیرات قابل توجهی در روی کار آمدن روش‌های متعدد برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست دارند. یکی از این روش‌ها که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند تکنیک‌های تزریق چربی هستند. چرا که پوست انسان با گذر زمان بافت‌های چربی خود را از دست داده و این سبب بروز افتادگی و پیری پوست می‌گردد. دو تا از مدرن‌ترین روش‌های تزریق چربی، تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت است.

اگر به فکر تزریق چربی توسط یکی از این دو روش هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که نیاز است در مورد تزریق چربی میکروفت و نانوفت بدانید آشنا کنیم. دکتر شیرنگی، به عنوان یک پزشک خوب برای تزریق نانوفت شما عزیزان را در انجام تمامی مراحل کار با دقت و مهارت بالا همراهی خواهد کرد.

اینفوگرافی تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت
اینفوگرافی تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

مراحل تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

تزریق چربی با روش نانوفت و میکروفت در کلینیک‌های تخصصی و یا مطب‌های مجهز توسط پزشک متخصص و متبحر در این زمینه انجام می‌گیرد. پروسه انجام کار در هر دو روش تقریبا مشابه بوده و اصلی‌ترین فرق تزریق چربی با نانوفت و میکروفت در ابعاد سلول‌های چربی است که در نواحی مورد نظر تزریق می‌گردند. برای درک بهتر این موضوع در زیر به بررسی تک تک مراحل انجام این کار پرداخته‌ایم:

  • مرحله اول – آماده‌سازی بیمار

قبل از اقدام به هر کاری پزشک متخصص آماده‌سازی‌های لازم را برای شروع تزریق چربی انجام می‌دهد. به این صورت که نواحی برداشت و تزریق چربی را استریل کرده و با توجه به صلاح‌دید خود از بیحسی موضعی و یا بیهوشی استفاده می‌کند.

  • مرحله دوم – برداشتن چربی

مرحله اصلی کار با برداشتن چربی‌های اضافی انباشته شده در یکی از نواحی بدن مثل شکم، پهلو‌ها، ران پا و … آغاز می‌گردد. روش برداشت چربی با صلاح دید پزشک متخصص انتخاب می‌شود. معمولا از روش لیپوساکشن برای این منظور کمک می‌گیرند.

  • مرحله سوم – آماده‌سازی چربی‌های استخراج شده

پس از اینکه حجم مشخصی از چربی‌ها از بدن بیمار برداشته شده نوبت به آماده‌سازی آن‌ها برای تزریق دوباره به قسمت‌های مورد نظر بدن می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را شست و شو داده و از فیلتر عبور می‌دهند تا بافت‌های اضافی و خون آن از بین برده شود.

تفاوت اصلی که تزریق چربی نانوفت با تزریق چربی ماکروفت دارد مربوط به این قسمت از کار می‌شود. به این معنا که خرد کردن چربی‌ها در حین آماده‌سازی از نظر ابعاد متفاوت خواهند بود. اگر چربی‌ها در سایز میکرو خرد شده باشند به آن تزریق چربی به روش میکروفت گفته می‌شود. به همین ترتیب اگر چربی‌ها در سایز نانو خرد شده باشند به آن تزریق چربی به روش نانوفت می‌گویند. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و با توجه به شرایط بیمار و تجربه پزشک بهترین گزینه برای رسیدن به نتایج مطلوب انتخاب می‌شود. ناگفته نماند که جدیدترین روش تزریق چربی به روش میکروفت بوده و پزشک برای انجام آن به تکنولوژی پیشرفته‌ای نیاز خواهد داشت.

فرایند تزریق چربی میکروفت و نانوفت
مزایا تزریق چربی با نانوفت
  • مرحله چهارم – تزریق چربی

آخرین مرحله انجام کار مربوط به تزریق چربی‌های آماده‌ شده می‌شود. به این صورت که پزشک مربوطه چربی‌های آماده شده را به کمک سرنگ‌های مخصوص و ظریف در حجم مشخص و بسته به نیاز بیمار در نواحی مورد نیاز تزریق می‌کند.

مطالب بیشتر: ورم بعد از تزریق چربی

مزایا تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

تزریق چربی به روش میکروفت و همچنین نانوفت از جمله روش‌های جدید و به روز در حوزه زیبایی و جوان‌سازی محسوب می‌شوند. بنابراین از مزایا و نکات مثبت بسیاری برخوردار هستند. از جمله اصلی‌ترین مزایای استفاده از این دو تکنیک تزریق چربی عبارتند از:

  • ماندگاری بسیار بالای نتایج حاصله
  • عدم مشاهده عوارض جانبی خطرناک مثل حساسیت و غیره به دلیل استفاده از بافت طبیعی بدن خود شخص
  • کم تهاجم بودن روش انجام
  • داشتن دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • عدم بر جای ماندن اسکار و جای زخم
  • کاهش بافت چربی اضافی بدن
  • رفع چین و چروک‌ها و جوان‌سازی کامل پوست
  • امکان بهره‌مندی از آن در تمامی نواحی صورت و بدن
  • استفاده از تزریق نانوفت برای جای جوش و از بین بردن گوی‌ها و سیاه‌های زیر چشم
تفاوت میکروفت و نانوفت
تفاوت نانوفت با تزریق چربی میکروفت

عوارض تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

هر چند که این دو تکنیک تزریق چربی از جمله روش‌های مدرن و پیشرفته دنیا محسوب می‌شوند اما در صورت بی‌دقتی پزشک و عدم رعایت برخی نکات و مراقبت‌های لازم می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی بود. برخی از این عوارض جانبی کاملا عادی و گذرا بوده و اما برخی از آن‌ها می‌تواند دردسرهای بزرگی را برای افراد به وجود آورند. در زیر به چند مورد از شایع‌ترین این عوارض جانبی می‌پردازیم:

  • داشتن دوره نقاهت (هر چند کوتاه) بعد از اتمام جلسه درمانی
  • نیاز به تکرار تزریق چربی در برخی از کاندیدها برای رسیدن به نتایج مطلوب
  • بروز خونریزی و کبودی خفیف در ناحیه تزریق یا استخراج چربی
  • احتمال مشاهده عفونت در زخم‌ها و نواحی تزریق
  • ایجاد حالت نامتقارن به دلیل کم تجربه بودن پزشک متخصص
  • نیاز به کمی صبر و تحمل برای مشاهده نتایج مثبت نهایی (در حدود ۲ الی ۳ ماه)، از جمله تفاوت تزریق چربی با نانوفت و میکروفت می‌توان به همین موضوع اشاره کرد. چرا که نتایج حاصل از نانوفت کمی دیرتر از میکروفت خود را نشان می‌دهند.

مطالب بیشتر: کرم بعد از تزریق چربی

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

بعد از اینکه به پاسخ سوال خود در مورد میکروفت و نانوفت صورت چیست رسیدید نیاز است تا شما کاندیدهای انجام این تکنیک‌های تزریق چربی‌ را با یکسری از نکات و مراقبت‌های لازم قبل و بعد از آن آشنا کنیم. رعایت این نکات در رسیدن به نتایج مطلوب نهایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اهمیت بسیار بالایی دارد. در زیر به چند مورد از این نکات اشاره شده است:

  • ممنوعیت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از تزریق چربی
  • استفاده از کمپرس سرد برای جلوگیری از بروز کبودی و ورم‌های شدید بعد از جلسه درمانی
  • خودداری از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی تا ۱ ماه بعد از تزریق چربی
  • خودداری از اعمال ماساژ و مالش در نواحی برداشت و تزریق چربی
  • ممنوعیت رفتن به سونا، جکوزی و حمام آب داغ تا ۱ ماه بعد از تزریق چربی
  • مصرف میوه‌جات و سبزیجات (به خصوص آناناس) برای هیداته نگه داشتن بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خودداری از مصرف غذاهای پرنمک در رو روز اول بعد از تزریق چربی
  • خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خود از ۱ هفته قبل و ۱ هفته بعد از انجام تزریق چربی به منظور جلوگیری از احتمال خونریزی
  • در جریان گذاشتن پزشک متخصص از بروز هر گونه عارضه جانبی شدید و غیر منتظره
  • مصرف مرتب داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از مصرف هر گونه دارو به صورت خودسرانه

با رعایت تمامی این موارد می‌توان اطمینان داشت که دوره نقاهت کم عارضه‌ای را سپری کرده و در کوتاه‌ترین مدت به نتایج مطلوب خود دست پیدا خواهید کرد.

مزایای روش میکروفت و نانوفت

افزایش ظرافت عمل

درمان چروک‌های بسیار ریز

کاهش عوارض جانبی

افزایش ماندگاری اثر تزریق چربی

کاربردهای روش نانوفت و میکروفت

درمان چروک‌های پیشانی، دور چشم و صورت

درمان سیاهی زیر چشم

زاویه‌سازی صورت

فرم دادن به گونه و چانه

فرم دادن به لب

هزینه روش نانوفت و میکروفت

میزان نیاز به چربی

اندام مورد نظر برای تخلیه چربی

حساسیت اندام هدف برای تزریق

دستمزد متخصص

هزینه کلینیک

ماندگاری تزریق چربی

روش نانوفت ماندگاری طولانی‌تری داشته و تا چند سال اثر تزریق حفظ خواهد شد.

هزینه تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

برای برآورد کردن هزینه تزریق چربی با روش میکروفت و همچنین روش نانوفت باید یکسری بررسی‌های کلی را انجام داده و تمامی شرایط در نظر گرفته شوند. از آنجایی که شرایط هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای این منظور عنوان کرد. از جمله عوامل موثر در هزینه تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت در زیر آورده شده‌اند:

  • اجرت پزشک
  • خدمات ارائه شده در کلینیک یا مطب
  • روش انتخاب شده برای تزریق چربی
  • تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب
  • حجم مورد نیاز چربی
  • شرایط بدنی و میان شکایت بیمار
  • ناحیه مورد نظر برای تزریق چربی
هزینه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت
نانوفت صورت

اگر تصمیم خود را برای تزریق چربی به یکی از مدرن‌ترین روش‌های درمانی موجود دنیا گرفته‌اید می‌توانید از طریق یکی از پل‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم را در مورد جزئیات کار و هر آنچه که نیاز است را به دست آورید. دکتر شیرنگی یکی از بهترین متخصصان در زمینه انجام تزریق نانوفت در تهران و کرج است.

کاربردهای تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

هر کدام از تکنیک‌های تزریق چربی کاربرد‌های خاص خود را دارند. برای مثال تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت باعث‌ می‌شوند ظرأفت عمل در حین انتقال چربی افزایش پیدا کند و به همین دلیل برای از بین بردن چروک‌های ریز در اطراف چشم، خط اخم، سیاهی چشم، فرم دادن به لب‌ها، زاویه‌سازی صورت و حتی برای فرم دادن به گونه و  چانه نیز مناسب خواهند بود. با توجه به اینکه در این دو روش اندازه ذرات چربی بسیار کوچک‌تر می‌شود، به همین دلیل حتی شما می‌توانید چین و چروک‌های ریز و کوچک در پوست خود را نیز به راحتی از طریق تکنیک میکروفت و نانوفت درمان نمایید. برای اینکه بتوانید به نتیجه‌ ایده‌آل از این دو روش برسید، لازم است حتماً به جراحان و متخصصانی مراجعه کنید که سابقه دیرینه‌ای در تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت دارند.

کاندید مناسب برای تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

با توجه به اینکه تکنیک تزریق چربی به عنوان یک روش ایمن شناخته شده و مطمئن خواهید بود که سیستم ایمنی بدن واکنش منفی نسبت به چربی نشان نمی‌دهد به همین دلیل تقریبا تمامی افراد می‌توانند از این روش برای زیبا‌سازی و جوانسازی صورت خود استفاده کنند. البته شرط لازم برای انجام هر تکنیک و عمل زیبایی، برخورداری از سلامت عمومی و عدم ابتلا به بیماری‌های خاص است. به طور کلی کسانی که به مشکلات زیر دچار هستند می‌توانند تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت را انجام داده و به زیبایی دلخواه خود برسند:

  1. افرادی که چین و چروک‌های زیادی در صورت به خصوص در ناحیه پیشانی و اطراف چشم دارند.
  2. کسانی که دچار گودی و سیاهی زیر چشم شده و با هیچ روش درمانی نتوانسته‌اند این مشکل را برطرف کنندف با تزریق چربی به راحتی می‌توانند پوست اطراف چشم را جوان و روشن ‌نمایند.
  3. با این دو تکنیک تزریق چربی حتی می‌توانید چروک‌های عمیق مانند خط خنده و خط اخم را نیز درمان کنید.

آیا تزریق چربی به روش نانوفت دائمی است؟

همانگونه که می‌دانید تزریق چربی به عنوان یکی از تکنیک‌های موقت برای جوان‌سازی پوست شناخته شده است اما جالب است بدانید متخصصان معتقد هستند ماندگاری تزریق چربی به روش نانوفت بسیار زیاد بوده و حتی شما تا چند سال می‌توانید اثر آن را بر روی زیبایی چهره خود مشاهده کنید. در تزریق چربی به روش نانوفت ذرات چربی به اندازه نانو تبدیل شده و سپس فرآیند انتقال انجام می‌گیرد. به همین دلیل است که با گذر زمان نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد اثر انتقال چربی در بدن حفظ شده و سلول‌ها می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. در نتیجه ماندگاری اثر انتقال چربی به روش نانوفت بسیار طولانی مدت خواهد بود و در نتیجه حتی می‌توان این روش را به عنوان یک تکنیک دائمی برای تزریق چربی معرفی نمود.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫2 نظرها

  1. سلام،من چند روزه تزریق چربی رو انجام دادم تو ناحیه زیرچشم و گونه،پف زیر چشمم مخصوصا چشم چپم خیلی زیاده در حد نگران کننده،اگر تا دوهفته پف نخوابه چیکار باید بکنم،خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید،صورت من خیلی لاغر بود الان بااین تزریق خیلی غیرعادی شده حدود ۱۰۰سی سی چربی از پشت ران برداشته شده و بعد جداسازی خونابه تزریق شده ،آیا حجم تزریق زیاد بوده؟میشه کاری کرد که زودتر از سه ماه به فرم نهایی بیوفته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *