جراحی بینی

دلایل چاق شدن صورت بعد از عمل بینی

چاق شدن صورت بعد از عمل بینی یا در اصطلاح پف کردن صورت از جمله عوارضی است که پس از انجام جراحی بینی مشاهده می‌گردد. چاقی ظاهری صورت پس از رینوپلاستی ممکن است سبب ایجاد ترس و استرس شود. در واقع دلیل چاقی صورت تورمی است که پس از دستکاری بینی در حین جراحی ایجاد می‌شود. در راستای رفع هرچه سریع‌تر تورم مشاهده شده انجام فعالیت‌های مراقبتی و دستورات ذکر شده توسط پزشک ضرورت دارد. استراحت کافی و مصرف داروهای تجویز شده توسط جراح از عوامل موثر در رفع این عارضه زودگذر قلمداد می‌شوند.

برای اطلاع از هزینه و مشاوره رایگان با کلینیک دکتر سعید شیرنگی تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تلفنی : 09128490324

مشاوره واتس اپ: 09108822057

اینفوگرافیک چاق شدن صورت بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک چاق شدن صورت بعد از عمل بینی

تغییرات صورت بعد از عمل بینی ممکن است به صورت کبودی و تغییر حالت در گونه‌ها و اطراف چشم پدیدار شوند. ورم ایجاد شده پس از رینوپلاستی ممکن است بیش از اندازه باشد که شکل بروز آن با توجه به ویژگی‌های فیزیکی افراد متغیر است. چاق شدن صورت بعد از جراحی بینی امری طبیعی بوده و بروز این حالت عارضه خطرناکی محسوب نمی‌گردد. تورم و پف صورت بعد از عمل بینی در افرادی که جراحی برای آنها علاوه بر زیبایی با هدف رفع مشکلاتی مانند اصلاح انحراف بینی صورت می‌گیرد بیشتر مشاهده می‌گردد. باید توجه داشت که اثرات کاهش یا افزایش وزن بر عمل بینی محسوس نیست اما جهت تصمیم‌گیری برای افزایش وزن پس از جراحی توصیه می‌شود با پزشک مربوطه مشورت کنید.

مطالب بیشتر: عمل بینی گوشتی

تغییرات صورت بعد از عمل بینی

رینوپلاستی چگونه بر ویژگی های صورت شما تأثیر می گذارد؟ رینوپلاستی ممکن است شکل، اندازه، ظاهر، برجستگی یا ترکیبی از این عناصر را بسته به نیاز بیمار تغییر دهد. لب ها، چانه، گونه ها و سایر ویژگی های صورت دست نخورده باقی می مانند مگر اینکه تحت عمل های دیگری قرار بگیرید. حقیقت این است که رینوپلاستی ساختار داخلی یا خارجی بینی را بهبود می بخشد مگر اینکه بیمار بخواهد سایر ویژگی های صورت را از طریق لیفت صورت یا بزرگ کردن چانه بهبود بخشد.

چرا تغییر بینی منجر به تغییر چشمگیر در ظاهر کلی می شود؟ بینی ویژگی اصلی در صورت است. اندازه، شکل یا ظاهر بینی شما می تواند هارمونی صورت را به دلیل موقعیت حساسی که اشغال می کند ایجاد کند یا از بین ببرد.

دلایل چاق شدن صورت بعد از عمل بینی

یکی از نکات مهمی که درمورد چاقی صورت پس از رینوپلاستی وجود دارد، توجه به نوع پوست فرد است. به هر میزان که ضخامت پوست بیشتر باشد، در نهایت بهبود تورم ایجاد شده پس از جراحی در مدت زمان بیشتری اتفاق می‌افتد و این امر نشان‌دهنده ارتباط مستقیم بین نوع پوست و ایجاد عوارضی مانند تورم و کبودی پس از جراحی بینی است. افزایش یا کاهش وزن پس از انجام رینوپلاستی، بر روی ظاهر بینی تاثیر چندانی نخواهد داشت. در واقع تاثیر چاقی و لاغری بر عمل بینی و نتیجه حاصل از آن، تفکری اشتباه است و پس از جراحی و حذف بافت چربی و غضروف، افزایش و کاهش وزن در امر زیبایی بینی خللی ایجاد نمی‌کند.

اثرات افزایش یا کاهش وزن بر عمل بینی

برخورداری از یک وزن ایده‌آل برای انجام رینوپلاستی، مهم است زیرا تعادل در بافت‌های چربی بدن موجب می‌شود جراحی با عوارض جانبی و خطرات کمتری برای فرد همراه باشد. از آنجایی که جراحی بینی نیاز به بیهوشی کامل دارد، کمبود وزن یا اضافه وزن بیش از اندازه ممکن است در طی کردن دوران نقاهت پس از جراحی موثر باشد.

مطالب بیشتر: حالت تهوع بعد از عمل بینی

اثرات افزایش و کاهش وزن بعد از عمل بینی

تاثیر وزن قبل از عمل بینی

به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که دچار اضافه وزن هستند، قبل از انجام جراحی، رژیم غذایی مناسبی را جهت کاهش وزن رعایت کنند تا در حین عمل با مشکل مواجه نشوند. بهتر است قبل از عمل رینوپلاستی، کاهش و افزایش یکباره وزن صورت نگیرد تا جراح بتواند در حین عمل، تناسب بهتری بین اندازه بینی و اجزای صورت در نظر بگیرد. افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیش از 40 می‌باشد با ممنوعیت در جراحی زیبایی روبرو خواهند شد.

تورم و پف کردن صورت بعد از عمل بینی

تورم و پف کردن صورت بعد از عمل بینی از مسائلی است که به صورت ناخواسته ایجاد می‌شود. با کاربرد مناسب تمهیداتی مانند کمپرس یخ و داروهای خاصی که تجویز شده‌اند، می‌توان دوره نقاهت را کوتاه کرد و زمان بهبودی زخم و تورم را کاهش داد. سپری کردن دوران نقاهت پس از رینوپلاستی با رعایت مواردی از قبیل عدم دستکاری بینی پس از عمل و قرار دادن سر به شکل مناسب در هنگام استراحت تا زمان بهبودی، توصیه می‌شود.

مطالب بیشتر: عمل بینی استخوانی

رژیم گرفتن در دوران نقاهت عمل بینی

رژیم گرفتن در دوران نقاهت عمل بینی ممکن است بدن را با کمبود عناصر مغذی روبرو کند که بر زمان بهبودی زخم و التیام درد در این ناحیه تاثیر می‌گذارد. رژیم گرفتن در این دوران باید تحت نظر یک متخصص باتجربه در چارچوب اصولی مشخص صورت بگیرد تا بدن دچار ضعف عمومی نشود و بتواند خود را در بهترین شکل ممکن بازیابی کند. افرادی که پس از انجام رینوپلاستی تصمیم به رژیم گرفتن دارند باید توجه داشته باشند که به دلیل لاغری صورت ممکن است حجم چانه و گونه‌ها کم شود و بینی آن‌ها نمایان‌تر گردد.

دلیل چاق شدن صورت بعد از عمل بینی ورم پوستی به دلیل دستکاری صورت، باعث چاق به نظر رسیدن صورت خواهد شد.
رژیم گرفتن بعد از رینوپلاستی بهتر است در دوره نقاهت به فکر رژیم غذایی نباشید چون بدن به مواد غذایی کامل برای ترمیم زخم‌ها نیاز داشته و کمبود مواد غذایی باعث تاخیر در روند درمان خواهد شد.

رژیم گرفتن در دوران نقاهت عمل بینی

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

مراقبت ‌های بعد از عمل بینی به نحو صحیح، شرایطی فراهم می‌آورد تا بهبودی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون ایجاد عوارض ناخواسته برای فرد پدیدار گردد. بهترین توصیه بعد از عمل بینی توسط پزشک تعیین می‌گردد. بنابراین برای حصول نتیجه دلخواه لازم است داروهای تجویز شده با دقت مصرف شوند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

  1. کمپرس سرد یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در کاهش تورم می‌باشد و پس از انجام رینوپلاستی، از ضروریات مهم قلمداد می‌گردد. قرار دادن کمپرس سرد روی گونه‌ها، از تورم و التهاب موجود در این ناحیه کاسته و کبودی را کم می‌کند.
  2. استراحت کافی پس از جراحی بینی از موارد مهم در بهبودی فرد قلمداد می‌شود. بنابراین با خواب و استراحت کافی، انرژی لازم برای بدن تامین می‌شود تا بدن بتواند پس از انجام جراحی خود را بازیابی کند.
  3. استفاده از رژیم غذایی مناسب و متعادل که تامین‌کننده مواد ضروری برای بدن هستند، ضرورت دارد و از فاکتورهای مهم برای بازسازی بافت آسیب‌دیده داخل و اطراف بینی می‌باشد.
  4. از توصیه‌‌های مهم بعد از عمل بینی، خودداری از انجام ورزش‌های جدی و سنگین به مدت 6 هفته است زیرا انجام حرکات سنگین سبب افزایش تورم در ناحیه بینی می‌شوند.
  5. جهت کسب بهبودی پس از رینوپلاستی، فین نکنید تا بافت‌های بینی تا زمان بهبودی کامل آسیب نبینند.
  6. استفاده ازعینک آفتابی یا طبی و هر عاملی که سبب ایجاد فشار روی بینی می‌شود، ممنوع هستند زیرا ممکن است تورم و التهاب را در این ناحیه بیشتر کنند. در این صورت تنها در مواقع ضروری از عینک استفاده کنید و از قرارگیری در معرض نور خورشید نیز اجتناب نمایید.

مطالب بیشتر: درمان انحراف بینی بدون جراحی

آیا چاق شدن صورت پس از عمل بینی خطرناک می باشد؟

حتماً برای شما جالب خواهد بود اگر بگوییم بعضی از افراد از چاق شدن صورت بعد از رینوپلاستی می‌ترسند چرا که فکر می‌کنند این حالت چهره تا همیشه با آن‌ها باقی خواهد ماند. در صورتی که متخصص قطعاً در جلسه مشاوره برای شما توضیح می‌دهد که تا چند هفته ورم در ناحیه صورت طبیعی بوده و بنابراین اصلاً نباید نگران چنین موضوعاتی باشید. باید صبر کنید تا التهاب و ورم و کبودی به مرور زمان فروکش کند و بتوانید نتیجه جراحی را به بهترین شکل ممکن رؤیت نمایید. بنابراین به جای اینکه به صحبت افراد عادی در این زمینه گوش دهید بهتر است تمام سؤالات خود را از جراح مطرح کنید تا پاسخ علمی دریافت نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دکتر شیرنگی از خدمات مطلوب این مجموعه تحت نظر متخصصان و جراحان باتجربه بهره مند شوید.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *