لیپوماتیک

کاهش وزن بعد از لیپوماتیک – میزان کاهش سایز در پیکرتراشی

یکی از پرتکرارترین سوالات زیباجویان این است که با لیپوماتیک چقدر وزن کم می‌کنیم ؟ لیپوماتیک شکم و پهلو یکی از پرطرفدارترین روش‌های خلاصی از وجود چربی‌های بدن می‌باشد که با وجود رژیم غذایی و ورزش منظم از بین نرفته است. نتایج حاصل از لیپوماتیک دائمی است، بدین صورت که وقتی سلول‌های چربی ساکشن و از بدن بیرون کشیده شدند، دیگر رشد نخواهند کرد. با این حال کاهش وزن بعد از لیپوماتیک چندان چشمگیر نیست، زیرا این روش، یک راه برای کاهش وزن افراد نیست و فقط جهت از بین بردن چربی‌های قدیمی، سفت و ماندگار می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره و انجام لیپوماتیک با تلفن مطب به شماره 09128490324 تماس حاصل فرمایید.

اینفوگرافیک کاهش وزن بعد از لیپوماتیک
اینفوگرافیک کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

در واقع شایعات داغی در راستای محبوب شدن این روش از گوشه گوشه جهان شنیده می‌شود که حاکی از تاثیر لیپوماتیک بر کاهش وزن هستند. این موضوع به طور کلی صحت ندارد و چشمگیرترین تغییر ایجاد شده، کاهش سایز بعد از لیپوماتیک می‌باشد. افرادی که قصد کاهش وزن را دارند باید به سمت جراحی‌هایی مانند بای پس معده بروند که اختصاصا برای کاهش وزن (مخصوص افراد دارای شاخص توده بدنی 40 به بالا) در نظر گرفته شده است.

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید. 

شماره تماس: 09128490324 
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک نوعی جراحی تحت بیهوشی موضعی است که با کمک یک ابزار با قدرت مکش، چربی را از نواحی خاص بدن مانند شکم، پهلو، باسن، ران، بازوها یا گردن خارج می‌کند. لیپوماتیک می‌تواند فرم کلی بدن را نیز شکل‌دهی کند (کانتورینگ کردن صورت و بدن). لیپوماتیک از نظر جامعه پزشکی، راهی موثر برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود زیرا چربی‌های رسوب شده در نواحی مختلف بدن، موجب افزایش فرد وزن نمی‌شوند. اگر بدن فرد صرف نظر از وزن او، بیش از حد چربی داشته باشد و طی سال‌های متمادی با انجام ورزش و یا رژیم غذایی، حجم چربی تغییری نکرده باشد، کاندید مناسبی برای انجام لیپوماتیک خواهد بود. طی این روش، چربی‌ها به طور کاملا ایمن، از نواحی مختلف بدن فرد استخراج می‌شوند. مزیت لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن در این است که در لیپوماتیک از انرژی هوا برای تخریب سد مقاوم چربی‌های بدن کمک گرفته می‌شود و نسبت به لیپوساکشن، جدیدتر و کم‌عارضه‌تر به حساب می‌آید.

مطالب بیشتر: هزینه لیپوماتیک

آیا دچار کاهش وزن بعد از لیپوماتیک می‌شویم؟

میزان کاهش وزن با لیپوماتیک تقریبا بین 1 الی 5 کیلو می‌باشد. در واقع لیپوماتیک فقط چربی زیر جلدی را هدف قرار می‌دهد. انجام ورزش و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم، تنها روش‌های موثر برای مبارزه با چربی‌های احشایی هستند. از این رو اگر هدف شما کاهش وزن است و به دنبال یک روش ایمن و مطمئن می‌گردید، لیپوماتیک گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق از یک جراح پلاستیک مشورت بگیرید.

کاهش سایز بعد از لیپوماتیک

برخلاف اینکه گفتیم لیپوماتیک منجر به کاهش وزن نمی‌شود، در عوض منجر به کاهش چشمگیر سایز می‌گردد. همانطور که گفته شد، سلول‌های چربی با افزایش وزن، بزرگ و حجیم می‌شوند و جراح طی لیپوماتیک اقدام به استخراج این چربی‌های نزدیک جلدی می‌کند. بدیهی است که افراد بعد از پایان کار، دچار کاهش سایز بعد از لیپوماتیک شوند و این یک مزیت بسیار دوست داشتنی به حساب می‌آید. البته باید توجه داشت که اگر افراد پس از انجام لیپوماتیک، نکات مراقبتی را به درستی اجرا نکنند، طی مدت کوتاهی، حجم چربی مجددا باز خواهد گشت. مهم‌ترین توصیه‌ها بعد از لیپوماتیک به شرح زیر است:

  1. انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم بعد از لیپوماتیک
  2. پوشیدن گن و لباس‌های جذبی که توسط پزشک تجویز شده
  3. تغییر رژیم غذایی پر چربی به غذاهای سالم و کم چرب

تاثیر لیپوماتیک بر کاهش وزن

این عمل زیبایی با هدف کاهش سایز انجام شده و تاثیر چشمگیری بر کاهش وزن ندارد.

راهکارهای کاهش وزن

  1. داشتن رژیم غذایی سالم
  2. انجام تمرینات ورزش
  3. پرهیز از پرخوری

زمان رویت نتیجه لیپوماتیک

بین 1 ماه تا 3 ماه زمان لازم است تا به نتیجه نهایی لیپوماتیک رسیده و تناسب اندام ایده‌آل را به دست بیاورید.

کاندید مناسب لیپوماتیک

  1. عدم ابتلا به چاقی بیش از حد
  2. سپری شدن دوران بلوغ
  3. عدم ابتلا به بیماری خاص

میزان کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

ماهیت روش لیپوماتیک، عامل اصلی عدم کاهش وزن:

هماطور که احتمالا می‌دانید، لیپوماتیک، چربی‌های عمقی را از بدن خارج نمی‌کند. این چربی‌ها در لابه‌لای اجزای داخلی شکم و بینابین عضلات چند تکه‌ای قرار می‌گیرند و سفت می‌شوند و منجر به افزایش کلی وزن شخص می‌گردند. برای اینکه بهتر متوجه شوید که چرا کاهش وزن بعد از لیپوماتیک رخ نمی‌دهد، نحوه انجام این روش را برای شما در زیر آورده‌ایم:

  1. در ابتدا جراح برای مشخص نمودن اینکه چربی  ازکدام نواحی باید تخلیه شود، با استفاده از یک قلم یا ماژیک، قسمت‌های مورد نظر را با کشیدن خطوط مشخص می‌کند و اگر لازم باشد، یادداشت‌هایی را نیز درج می‌کند.
  2. سپس داروهای بی‌حسی مانند لیدوکائین، به جهت عدم احساس درد در طی لیپوماتیک، تزریق می‌شوند. بی‌حسی می‌تواند شامل بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی باشد. پزشک بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.
  3. در مرحله بعد، جراحی شروع می‌شود و پزشک برش‌های کوچک و نامحسوسی را روی نواحی مورد نظر جهت ورود سوزن ایجاد می‌کند. سپس یک لوله توخالی نازک یا همان کانولا از طریق این برش‌ها وارد بافت چربی زیر پوست می‌شود و چربی اضافه را با استفاده از یک حرکت از جلو به عقب کنترل شده، شل یا امولسیون می‌نماید. سپس این چربی‌ها از سایرین جدا شده و با استفاده از وکیوم جراحی یا سرنگ متصل به کانولا، از بدن مکش می‌شود.
  4. در نهایت و پس از استخراج حجم مناسبی از چربی، کانولا از بدن خارج شده و نواحی برش خورده روی پوست، ضدعفونی و بانداژ می‌شوند.

مطالب بیشتر: لیپوماتیک بعد از زایمان

لیپوماتیک عامل کاهش وزن

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، لیپوماتیک گزینه مناسبی برایشان نیست؟

از آنجایی که کاهش وزن با روش لیپوماتیک بسیار اندک است (در حد 5 کیلوگرم)، بنابراین توصیه می‌شود که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، لیپوماتیک را انتخاب نکنند. با این حال اگر تنها مشکل شما، حجم چربی موجود در نقاطی مانند شکم، پهلو، بازو یا ران‌ها است، به طور معجزه‌آسایی به کاهش سایز بعد از لیپوماتیک خواهید رسید. در حالت کلی، افراد باید شرایط زیر را برای انجام این روش داشته باشند:

  1. وزن مناسب برای لیپوماتیک وزنی است که حداکثر 11 کیلوگرم از وزن طبیعی و نرمال بیشتر باشد. در حقیقت بهترین کاندیداها به طور کلی، حدودا 30 درصد از وزن سالم خود را دارند. به این ترتیب هر کسی که این وزن را داشته باشد و از سلامتی جسمی خوبی برخوردار باشد، می‌تواند با خیال راحت برای انجام لیپوماتیک داوطلب شود.
  2. عدم استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست (که هر دو با افزایش سن معمولاً کاهش می‌یابند) ممکن است توانایی پوست را در تغییر شکل به خطر بیاندازد. کیفیت پایین پوست یکی از اصلی‌ترین موارد منع انجام لیپوماتیک است.
  3. افرادی که سنی بین 18 تا 50 سال دارند، بهترین کاندیدها برای انجام این عمل و کاهش سایز بعد از لیپوماتیک هستند.

متقاضی مناسب برای لیپوماتیک چه افرادی هستند ؟

به طور کلی، کاندیدهای مناسب برای انجام لیپوماتیک عبارت هستند از:

  1. بزرگسالانی که دارای پوستی سفت، کشسان و توان عضلانی خوبی هستند
  2. افراد سالمی‌که بیماری تهدید کننده زندگی یا شرایط پزشکی که بتواند روند جراحی یا بهبودیشان را مختل کند ندارند.
  3. افرادی که دخانیاتی مانند سیگار، قلیان و دیگر مخدرها را به طور دائم مصرف نمی‌کنند.
  4. افرادی که دیدگاه مثبت، انتظارات واقع بینانه و منطقی و اهداف مشخص و عاقلانه برای کانتورینگ بدن خود از طریق لیپوماتیک دارند.
  5. آن دست از خانم‌ها و آقایانی که رسوبات چربی اضافی در بدن خود دارند و این چربی‌ها به واسطه رژیم غذایی یا ورزش از بین نمی‌روند.

کدام قسمت بدن برای کاهش سایز با لیپوماتیک مناسب است ؟

هر قسمت از بدن خانم‌ها و آقایان که حجم مشخصی از چربی را در خود جای داده و موجب غیر طبیعی شدن آن اندام شده باشد را می‌توان با لیپوماتیک تحت تاثیر قرار داد. به طور کلی نواحی زیر بیشترین متقاضی را برای انجام لیپوماتیک دارند:

  1. شکم
  2. پهلو و کفل‌ها
  3. لیپوماتیک باسن
  4. ران و ساق پا
  5. زیر بغل
  6. ناحیه زیرین و داخلی بازوها
  7. غبغب

راهکارهای موثر برای کاهش وزن بیشتر بعد از لیپوماتیک:

توجه به این نکته مهم است که لیپوماتیک متدی برای کاهش وزن شما نیست! این روش فقط به خروج چربی‌های سرسخت و مقاوم می‌پردازد و ظاهرتان را از حالت تپل خارج می‌کند. واقعیت این است که اکثر متقاضیان پیکرتراشی در مجموع فقط حدود 1 تا 2 کیلو 200 گرم وزن کم می‌کنند. اگر قصد کاهش وزن بعد از لیپوماتیک دارید، به نکات زیر عمل نمایید تا به هدفتان برسید:

  1. رژیم غذایی سالم را در دستور کار خود قرار دهید. سعی کنید از مصرف ماکارونی، برنج، فست فودها بکاهید و میوه‌حات، سبزیجات و غذاهای کم کالری را جایگزین نمایید.
  2. با مصرف آب کافی در طول روز به بدنتان در افزایش سرعت متابولیسم کمک کنید.
  3. با پایان دوران نقاهت اولیه و بهبود زخم‌هایتان، شروع به ورزش و فعالیت بدنی نمایید تا در کنار رژیم غذایی به کاهش هرچه بیشتر وزنتان کمک کند.
  4. میزان مصرف شیرینی‌جات و خوراکی‌هایی که حاوی قند زیاد و مواد افزودنی هستند را کاهش دهید.

مطالب بیشتر: لیپوماتیک بدون بیهوشی

زمان رویت نتیجه عمل لیپوماتیک

برخی از افراد تصور می‌کنند بعد از پیکرتراشی تغییرات چشمگیر و مشهودی در ظاهر آن‌ها به نمایش در می‌آید. البته برای کسانی که چربی‌های زیادی در ناحیه شکم دارند شاید این اتفاق به چشم بیاید اما در حالت کلی جراحی لیپوماتیک نمی‌تواند باعث کاهش فوق‌العاده‌ای در وزن شده و تنها شما را به تناسب اندام می‌رساند. حداقل ۳ ماه زمان لازم است تا عوارض ناشی از این جراحی به طور کامل برطرف شده و وضعیت پوست شما بهبود یابد و سپس بتوانید نتیجه نهایی عمل پیکرتراشی را مشاهده کنید. البته عوارضی همانند التهاب، ورم و کبودی نهایتاً بعد از دو هفته بهبود خواهند یافت و شما بعد از یک ماه می‌توانید به حالت عادی زندگی خود برگردید.

اما برای برخی از افراد این بازه زمانی طولانی‌تر شده و در نتیجه حداکثر سه ماه زمان نیاز دارند تا بتوانند به حالت عادی زندگی برگردند. در این مدت زمان استفاده از سیگار و الکل، پرخوری، روی آوردن به رژیم غذایی نادرست و مواردی که به نتیجه عمل آسیب می‌زنند را کنار بگذارید تا بتوانید نتیجه زحمات خود را به بهترین شکل ممکن رؤیت کنید.

کاندید مناسب برای عمل لیپوماتیک

 با توجه به اینکه پیکرتراشی نمی‌تواند تغییرات چشمگیری در وزن شما ایجاد کند، بنابراین افرادی که دچار چاقی بیش از اندازه هستند، اصلاً گزینه مناسبی برای لیپوماتیک نخواهند بود. در واقع شما در ابتدا باید عمده وزن خود خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش کردن کم کرده و سپس تنها برای تخلیه چربی‌های موضعی کغ به ورزش مقاوم هستند، به سراغ پیکرتراشی بروید. در صورتی که اختلاف وزن شما با وزن‌ ایده‌آل کمتر از ۱1 کیلوگرم باشد، کاندید مناسبی برای لیپوماتیک خواهید بود. البته منوط بر اینکه به بیماری‌های خاصی مبتلا نبوده، به ماده بیحسی حساسیت نداشته باشید و از طرفی دیگر بتوانید ثبات وزن خود را حفظ کنید.

راهکارهای موثر برای کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

همانگونه که گفته شد، پیکرتراشی نمی‌تواند تأثیر چشمگیری بر روی کاهش وزن داشته باشد و در واقع با هدف کاهش سایز و رسیدن به تناسب اندام انجام می‌گیرد. اگر به فکر کاهش وزن بعد از لیپوماتیک هستید، دو راهکار بسیار مهم را در ذهن خود داشته باشید:

  1. از یک سو باید رژیم غذایی سالم را شروع کنید زیرا تغذیه شما تأثیر بسیار زیادی بر روی کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خواهد گذاشت. از یک متخصص کمک بگیرید تا غذا‌های سالم را برای شما در برنامه غذایی در نظر بگیرد. مصرف غذا‌های سرخ شده و غذا‌های چرب و همچنین پرخوری، مجددا باعث چاقی و افزایش وزن شما خواهد شد.
  2. همچنین این مسأله بسیار مهم است که شما برنامه ورزشی منظم داشته باشید زیرا ورزش کردن باعث می‌شود از تجمع چربی در بدن جلوگیری شده و از طرف دیگر از چاقی و افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

لیپوماتیک در مطب دکتر شیرنگی

دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، یکی از باتجربه‌ترین جراحان در زمینه لیپوماتیک و سایر متدهای مراقبت از زیبایی هستند. ایشان در مطب خود از دستگاه پیکرتراشی با پال  PAL استفاده می‌کنند که قابلیت لیفت و جمع نمودن پوست را دارد. عوارض جانبی حاصل از دستگاه امریکایی پال حین لیپوماتیک، به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و همچنین با قابلیت‌های جدید و هوشمند، زمان انجام این عمل را کاهش و دقت آن را افزایش داده است. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره با تلفن مطب به شماره 09128490324  تماس حاصل فرمایید.

منبع
plasticsurgery

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫2 نظرها

  1. با سلام و وقت بخیر، اقای دکتر من قدم 173 وزنم 63 و سایزم 38 هست. مقداری شکم و پهلو دارم. این عمل مناسب من هست؟ بدون تزریق چربی به باسن و … فقط هزینه لیپوماتیک شکم و پهلوها چقدر میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله مشکلی نیست. لیپوماتیک با دستگاه پال انجام میشود که دستگاه بسیار هوشمندی می باشد. برای اطلاع از هزینه با مشاورین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *