جراحی زیبایی سینهمقالات

بهترین مارک گن برای پروتز سینه (سوتین طبی کششی)

یکی از اقلام ضروری پس از عمل پروتز سینه را می‌توان گن پروتز سینه یا سوتین مخصوص سینه معرفی کرد. در واقع جراحان متخصص زیبایی بر این عقیده هستند که استفاده از انواع گن عمل پروتز سینه همانند یک پانسمان عمل می‌کند و پروتزها و سینه‌ها را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارد. استفاده از انواع گن بعد از عمل پروتز سینه نقش مهمی در فرم‌دهی و زیباسازی بهتر سینه بیماران ایفا می‌کند. بنابراین توصیه پزشکانی که در زمینه عمل پروتز سینه مهارت و تجربه کافی دارند این است که پس از عمل جراحی، بیمار برای مدت زمان یک ماه به ‌صورت دائم و شبانه‌روزی از سوتین یا گن مناسب استفاده کند. پزشک متخصص زیبایی با درنظر گرفتن شرایط بیمار سوتین‌های طبی مناسب را تجویز می‌کند.

ویژگی‌های انواع گن بعد از پروتز سینه

انواع گن بعد از عمل پروتز سینه دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. به‌ طور مثال برخی از آنها باعث ایجاد محدودیت حرکات دست و بالاتنه می‌شود و برخی دیگر از این مدل گن‌ها یا سوتین‌های طبی دربرگیرنده دست‌ها نیز هستند. بیشتر گن‌های طبی طوری طراحی شده‌اند که تنها قسمت روی سینه را پوشش می‌دهند و از این روی با قرارگرفتن پروتز سینه در بافت زیرین عضله، فشار زیادی به سینه‌ها وارد نمی‌شود. علاوه بر این استفاده از گن موجب محافظت برش‌های ایجاد شده برای جاگذاری پروتز و محل بخیه بیمار شده و با کاهش درد و تورم حاصل از جراحی پروتز سینه، به سلامت جسمی بیمار کمک می‌کند و در نتیجه دوره نقاهت راحت‌تر طی می‌شود.

ویژگی‌های انواع گن بعد از پروتز سینه

با توجه به ‌این موضوع که یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی سینه استفاده از انواع گن عمل پروتز سینه می‌باشد، جراحان و پزشکان زیبایی، گن مخصوص پروتز سینه را برای بیمار تجویز می‌کنند که استفاده از آن تا حداقل زمان تعیین شده توسط آنها ضروری است.

انواع گن پروتز سینه

انواع گن‌ مخصوص عمل پروتز سینه دربرگیرنده موارد زیر است:

گن مناسب فشرده‌سازی سینه پس از جراحی

این نوع گن پس از جراحی پروتز سینه و ماموپلاستی با هدف کاهش درد و تورم در ناحیه عمل شده توسط پزشک معرفی و تجویز می‌شود. نقش گن فشرده‌سازی سینه را در حفظ فرم جدید سینه‌ها نمی‌توان نادیده گرفت.

گن طبی با تسمه‌های قابل تنظیم

در بسیاری از مواقع  بیمار در ناحیه جراحی شده احساس درد زیادی دارد. در این صورت استفاده از گن طبی که تسمه‌های آن قابل تنظیم است می‌تواند تورم و درد ناشی از این جراحی را تا حدود زیادی کاهش دهد.

گن دارای قفل جلو

این نوع گن به ‌نحوی طراحی شده است که برای باز و بسته ‌شدن دارای زیپ و قفل مخصوص در قسمت جلو می‌باشد، از این روی بیمار برای درآوردن سوتین نیازی به بلندکردن بازوهای خود ندارد. به ‎همین جهت بسیاری از جراحان و پزشکان زیبایی این نوع گن را برای التیام درد و تورم پس از عمل پروتز سینه برای بیمار تجویز می‌کنند.

اهمیت انتخاب گن کشی مناسب بعد از عمل پروتز سینه

علاوه بر اهمیت مراقبت‌های قبل از عمل پروتز سینه انجام دادن مراقبت‌هایی که پس از جراحی پروتز سینه توسط پزشک به بیمار توصیه می‌شود امری ضروری است. استفاده از گن مناسب پس از عمل پروتز سینه یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها است زیرا تا حدود زیادی از بروز عفونت‌های احتمالی پیشگیری می‌کند. علاوه بر این در افزایش گردش خون تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه زخم‌ها و جراحات هرچه سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند. کاهش کبودی و تورم حاصل از عمل با انتخاب گن کشی مناسب برطرف می‌شود و کانتور یا فرم سینه نیز بهبود پیدا می‌کند.

اهمیت انتخاب گن کشی مناسب بعد از عمل پروتز سینه

از دیگر مزیت‌های استفاده از گن کشی مناسب پروتز سینه، فرم‌گیری سینه رو به بالا و پیشگیری از افتادگی سینه است. گن‌های کشی با جلوگیری از جمع‌شدن مایع و خون زیر پوست مانع از ورم کردن سینه‌ها می‌شوند. با توجه به نوع عمل بیمار که ممکن است ماموپلاستی، عمل لیفت سینه یا پروتز سینه باشد گن‌های کششی مختلفی به تولید رسیده است که هریک از آنها از نظر شکل و ظاهر، کیفیت و جنس و برند با یکدیگر تفاوت دارند. طراحی برخی از این گن‌ها به‌این صورت است که قسمت بالاتنه را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. از این روی پزشکان با در نظر گرفتن شرایط بیمارانی که جراحی سینه، شکم و بازو انجام داده‌اند این نوع گن را تجویز می‌کنند.

برخی دیگر از این گن‌ها تنها برای بیمارانی که جراحی سینه انجام داده‌اند مناسب است زیرا همانند سوتین‌های عادی است و فقط قسمت سینه را پوشش می‌دهد.

کاربرد گن مناسب بعد از پروتز سینه

درنظر گرفتن تنگ یا گشاد نبودن سوتین طبی موضوعی بسیار مهم است. زیرا تنگ بودن گن موجب می‌شود تا به پروتزها و برش‌ها فشار زیادی وارد شود و خطرناک است. از سوی دیگر گشاد بودن گن نیز موجب عدم پوشش ناحیه عمل شده و در واقع بیمار به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نمی‌کند، سینه‌ها فرم مناسبی نمی‌گیرند و تاثیرچندانی نخواهد داشت. انتخاب گن کشی مناسب بعد از عمل پروتز سینه باید به‌ نحوی باشد که ناحیه عمل را کاملا” پوشش دهد و فشار یکنواختی به تمام نقاط برش وارد شود.

همچنین برای جلوگیری از فشار به بافت‌های سینه، برش‌ها و پروتز داخل سینه لازم است گن به‌ راحتی از بدن خارج شود تا بدین ترتیب درد و تورم ناشی از عمل برای بیمار افزایش پیدا نکند. جنس گن کشی باید مناسب و باکیفیت باشد زیرا در غیر این صورت سینه و نواحی اطراف این قسمت عرق می‌کند که این امر برای برش‌ها و جراحات حاصل از عمل خطرناک است و بروز عفونت را به‌همراه خواهد داشت.

مطالب بیشتر: 4 دلیل برای جراحی تعویض پروتز سینه

معرفی بهترین مارک‌های گن پروتز سینه

از آنجایی که کیفیت طراحی و تولید انواع گن مخصوص پروتز سینه نقش مهمی در فرم‌‌دهی و زیباترکردن سینه پس از عمل پروتز سینه دارد، پزشکان و جراحان زیبایی در تلاش هستند تا با انتخاب و معرفی بهترین مارک‌های گن پروتز سینه احساس رضایت بیمار را بدست آورند و خود نیز به نتیجه مطلوب و موفقیت‌آمیز از عمل جراحی دست پیدا کنند.

معتبرترین و پرفروش‌ترین مارک‌های گن پروتز سینه

از معتبرترین و پرفروش‌ترین مارک‌های گن پروتز سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گن پروتز سینه با مارک ایزاولا

کشور آمریکا تولید کننده گن سینه ایزاولا است که در بین برندهای مختلف دارای محبوبیت فراوانی است و دلیل این امر تولید انواع گن‌‌های باکیفیت برای اعضای مختلف بدن است. از مهم‌ترین ویژگی گن سینه ایزاولا می‌توان به آنتی‌باکتریال بودن آن اشاره کرد که نقش مهمی در پیشگری از بروز عفونت پس از جراحی سینه ایفا می‌کند.

معرفی بهترین مارک‌های گن پروتز سینه

گن کششی فاجات

از دیگر مارک‌های معروف و برندهای معتبر در زمینه تولید گن سینه می‌توان به کمپانی فاجات اشاره کرد. این برند محصول کشور کلمبیا است و از مهم‌ترین دلایل محبوبیت گن کششی فاجات می‌توان به ضدتعریق بودن آن اشاره کرد. این ویژگی موجب می‌شود تا بیماران پس از جراحی پروتز سینه دیگر جای نگرانی بابت تعریق که بر اثر بستن گن ایجاد می‌شود نداشته باشند. زیرا عرق‌کردن در ناحیه سینه‌ها موجب ایجاد التهاب پوستی پس از عمل پروتز سینه می‌شود. از این روی بسیاری از پزشکان و جراحان با توجه به وضعیت پوست بیمار و حساسیت‌های وی این نوع گن کششی را برای پیشگیری از مشکلات پوستی پس از عمل برای وی تجویز می‌کنند.

مطالب بیشتر: آیا شیردهی بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟

گن کششی مارنا

مارنا یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای تولیدکننده گن مخصوص پروتز سینه در جهان است که انواع گن‌های به ‌تولید رسیده این کمپانی به دلیل ظاهر و شکل متفاوت، کیفیت بالا و متنوع بودن، طرفداران زیادی دارد. انواع گن‌های کششی برند مارنا که محصول کشور آمریکا است، در سایزهای قابل تنظیم به‌تولید رسیده و در اختیار مصرف کنند‌گان قرار می‌گیرد.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫2 نظرها

  1. سلام و عرض ادب در بین تمامی برند هایی که معرفی نمودید جای برند VARITEKS که تنها گن دارای FDA , CE , ISO13485 می باشد خالی است.ممنون از مطلب خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *