جراحی زیبایی صورتمقالات

دکتر سعید شیرنگی جراح افتادگی پلک عصبی در کرج

دکتر سعید شیرنگی جراح افتادگی پلک در کرج است و به شما کمک می‌کند تا مشکل افتادگی پلک خود را (حتی افتادگی پلک عصبی و در افرادی که در دوره جوانی هستند) درمان کنید. بدین منظور می‌توانید با کلینیک دکتر شیرنگی در کرج یا شماره موبایل 09108822057 تماس بگیرید و نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممکن است یک روز پس از بیدار شدن از خواب متوجه شوید میدان دیدتان کم شده و چیزی مانع آن است. این می‌تواند یکی از علائم افتادگی پلک عصبی باشد. مشکلات عصبی، استرس، نگرانی، اضطراب و… مسائلی هستند که بسیاری از خانم‌ها و آقایان امروزه به دلایل مختلف با آن‌ها رو به رو می‌شوند. افتادگی پلک چشم فقط یکی از ضربه‌هایی است که اختلال در اعصاب می‌تواند منجر به بروز آن شود.

جراحی پلک زمانی توسط پزشک توصیه می‌شود که افتادگی آن مانع از بینایی شود و فرد مجبور باشد برای راحت دیدن، ابروها را بالا داده و یا پلک را با دست نگه دارد. افتادگی پلک زمانی رخ می‌دهد که پلک بالایی حالتی شل و آویزان پیدا کند و نتواند به صورت طبیعی باز شود. به طوری که وقتی در جلوی آینه قرار بگیرید متوجه عدم قرینگی چشم‌هایتان خواهید شد.

خوشبختانه این معضل قابلیت درمان دارد و بیشتر مراکز زیبایی خدمات مربوط به آن را ارائه می‌دهند. روش‌های درمانی متنوعی برای رفع افتادگی پلک وجود دارد که هدف همه‌ی آن‌ها، تقویت ماهیچه چشم و ممانعت از پوشانده شدن مردمک توسط پلک است.

ما در این مقاله سعی داریم به دلایل، نشانه ها و روش های درمانی پزشکی این عارضه بپردازیم. اگر در خصوص درمان افتادگی پلک عصبی سوالی دارید آن را افراد متخصص بپرسید. پرسیدن سوالات تخصصی در انجمنهایی مثل نی نی سایت و عمل به پیشنهادات افراد غیر متخصص ممکن است مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

علت ایجاد افتادگی پلک عصبی چیست؟

ایجاد اختلال در اعصاب سمپاتیک و یا مرکزی می‌تواند در بروز افتادگی پلک‌ها تاثیرگذار باشد. در این شرایط سیستم‌های عصبی که در فعالیت صحیح و طبیعی پلک دخیل هستند دچار مشکل شده و جلوی عملکرد آن را می‌گیرند. در واقع سلول‌های عصبی که وظیفه انتقال پیام از مغز و فعالیت اندام‌ها را به عهده دارند، غیر فعال شده و عضو را از کار می‌اندازند.

آویزان شدن پلک و سنگینی آن سبب فشار آمدن به کره‌های چشمی شده و منجر به بروز سردرد می‌شود. علاوه بر آن آب ریزش مداوم چشم سبب خشکی آن می‌شود در نتیجه حالت ناخوشایندی را برای بیمار ایجاد می‌کند.

افتادگی پلک عصبی ممکن است به دلیل نشانگان هورنر، میاستنیا گراویس، فلج شدن عصب سوم، بیماری زمینه‌ای و… رخ دهد. در ادامه به بررسی هر یک از این دلایل خواهیم پرداخت:

علت ایجاد افتادگی پلک عصبی

1- سندروم هورنر

اعصاب سمپاتیک به تطابق سریع اندام‌ها در شرایط بحرانی کمک می‌کند و کنترل ضربان قلب، فشار خون، اندازه مردمک و… را عهده دار است. هورنر یا فلج چشمی به دلیل اختلال در مسیر عملکرد اعصاب سمپاتیک رخ می‌دهد.

علائم هورنر شامل:

  • تغییر در اندازه مردمک چشم
  • افتادگی پلک بالا و قرار گرفتن در مقابل مردمک
  • تاخیر در تغییر اندازه مردمک هنگام مواجهه با نور کم
  • عدم تعریق در قسمتی از چهره که درگیر شده است
  • پتوز وارونه و یا اختلال در پلک پایینی
  • تو رفتن چشم‌ها

عواملی که منجر به بروز سندرم هورنر می‌شوند شامل تومور مغزی، سکته، کیست در ستون فقرات، بیماری‌های خود ایمنی مرتبط با آسیب به سلول عصبی و… است.

2- میاستنیا گراویس

این بیماری به دلیل بروز مشکل در پروتئین‌های گیرنده استیل کولین رخ می‌دهد. پس از صدور فرمان از جانب مغز، پیام از طریق سلول‌های عصبی منتقل می‌شود و فعالیت توسط انتقال دهنده عصبی انجام می‌گیرد. در صورتی که اختلالی در عملکرد انتقال دهنده به وجود آید فرمان به اندام هدف نمی‌رسد.

از جمله این اندام‌ها می‌توان به ماهیچه‌های چشمی و پلک اشاره کرد که سبب به وجود آمدن افتادگی پلک عصبی خواهند شد. از دیگر علائم این بیماری لکنت زبان، دو بینی، ضعف عضلات گردنی، اختلالات بلعی و… می‌باشد. گفته می‌شود اغلب بیماران مبتلا به میاستنیا گراویس دارای غده تیموس با عملکرد غیرعادی می‌باشند. در صورت لزوم می‌توان جهت درمان، غده تیموس را جراحی کرد.

3- فلج شدن عصب سوم

یکی از دلایل افتادگی پلک عصبی، اختلال در عملکرد عصب سوم می‌باشد. کارشناسان دریافته‌اند که این عصب با گذر از مغز میانی و رد شدن ازسیسترنای بین پایک، در نهایت به سینوس غاری ختم می‌شود. بروز آنوریسم مغزی ممکن است عصب سوم را مختل کرده و در نتیجه افتادگی پلک رخ دهد.

4- روش های درمان افتادگی پلک عصبی

افتادگی پلک معمولا به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و خبر از وقوع یک تغییر درونی دارد. این هشدار باید جدی گرفته و بلافاصله با پزشک در میان گذشته شود. در صورتی که به افتادگی پلک بی‌اهمیت باشید ممکن است در بینایی شما تاثیر گذاشته و مشکلاتی را به وجود آورد. هم‌چنین پلک‌های شل و آویزان تعادل اشکی را به هم ریخته و سبب آب ریزش مداوم می‌شود.

پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های تصویری، آزمایش خون و معاینه بالینی تصمیم برای کاربرد یکی از روش‌های درمانی گرفته می‌شود. انتخاب روش درمانی افتادگی پلک بیمار به وخامت بیماری بستگی دارد. به این منظور از روش بدون جراحی و یا جراحی بالینی استفاده می‌شود. اگر ساکن کرج هستید همین حالا با شماره 09108822057 تماس بگیرید. دکتر شیرنگی جراح افتادگی پلک در کرج است و می‌تواند در سریعترین زمان ممکن به شما کمک کند.

5- روش درمانی بدون جراحی

روش‌های زیادی را برای درمان افتادگی پلک به کار می‌گیرند که نیازی به جراحی ندارد. یکی از این روش‌ها استفاده از پایه‌های مخصوص در قاب عینک است که سبب بالا کشیدن پلک و ایجاد شرایط طبیعی می‌شود.

مواردی هم با تجویز دارو و مکمل‌هایی مانند ویتامین ب 12 درمان می‌شود. این ویتامین موجب تقویت عصب‌ها شده و فعالیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

درمان افتادگی پلک عصبی

جراح افتادگی پلک در کرج
دکتر سعید شیرنگی جزو بهترین جراح های افتادگی پلک در کرج است. برای اطلاع از شرایط و هزینه عمل افتادگی پلک با ما تماس بگیرید.

جراحی بهترین روش درمانی برای افتادگی پلک عصبی می‌باشد که با تشخیص پزشک و انجام معاینات و آزمایشات متعدد انجام می‌گیرد. به این منظور سعی می‌شود تا عضلاتی که سبب حرکت پلک بالا می‌شوند را تقویت کرده و قطر آن را افزایش دهند. هم‌چنین اگر عضله شل شده و آویزان باشد آن را به قسمتی در زیر ابرو اتصال داده تا به کمک آن طبیعی عمل کند.

علاوه بر آن چه گفته شد می‌توان از جراحی بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک کمک گرفت. جراحی بلفاروپلاستی بیش از اینکه یک جراحی زیبایی باشد در موارد درمانی به کار گرفته می‌شود و در بسیاری از مواقع رضایت بخش است. این روش با برداشتن و یا حذف پوست اضافی پلک انجام می‌گیرد. جراحی بلفاروپلاستی چین‌های اطراف چشم را ازبین برده و ظاهری جوان پدید می‌آورد.

این جراحی 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد اما مراقبت‌های پس از آن بسیار حائز اهمیت است. پس جراحی می تواند از کمپرس سرد برای تسکین درد استفاده کنید. تا زمان بهبودی در زیر نور خورشید قرار نگیرید و از دخانیات دوری کنید. برای اطلاع از هزینه بلفاروپلاستی می توانید هم اکنون با کارشناسان زیبایی کلینیک شیرنگی، جراح افتادگی پلک در کرج تماس بگیرید. اگر سوالی در خصوص این روش درمانی دارید می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را ارسال کنید، کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما خواهند بود.

عوارض درمان نکردن افتادگی پلک عصبی چیست؟

همانطور که گفته شد وقوع افتادگی پلک می تواند یک هشدار از بیماری جدی در مغر، چشم و یا سایر اندام های مهم باشد. بنابراین آن را جدی گرفته و حتما با پزشک در میان بگذارید.

عدم درمان افتادگی پلک به مرور سبب به وجود آمدن تغییرات زیادی در چهره می‌شود و ممکن است یک طرف صورت و یا کل آن را درگیر کند. به این ترتیب که عضلات صورت نیز دچار افتادگی شده و سبب به وجود آمدن ظاهری غیرعادی می‌شود.

افرادی که دچار افتادگی پلک می‌شوند برای راحت‌تر دیدن از بالا کشیدن ابرو استفاده می‌کنند. این کار در طولانی مدت باعث خستگی ماهیچه‌های ابرو شده و در نتیجه بروز سردرد خواهد شد. علاوه بر آن ظرفیت بینایی افراد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به مرور نمره چشم آن‌ها افزایش می‌یابد.

تصاویر افتادگی پلک
در این تصویر نمونه‌ای از افتادگی پلک را مشاهده می کنید.

بنابراین توصیه ما این است که افتادگی پلک عصبی را جدی گرفته و از کنار آن سرسری رد نشوید. تشخیص افتادگی پلک اغلب مشکل است و باید توسط متخصصان باتجربه صورت گیرد. دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک دارای تجارب بسیار در در جراحی‌های زیبایی و هم‌چنین درمان انواع افتادگی پلک هستند. بنابراین در صورت بروز این عارضه حتما از تجارب ایشان استفاده کرده تا درمان قطعی را انجام دهید.

دکتر سعید شیرنگی جراح افتادگی پلک در کرج است و می‌توانید برای دریافت نوبت معاینه و نوبت عمل از تخصص ایشان استفاده کنید.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *