جراحی زیبایی شکممقالات

لاغری شکم با ابدومینوپلاستی – جراحی زیبایی شکم با عمل ابدو

یکی از معیارهای زیبایی و جذابیت در زنان و البته مردان داشتن هیکلی خوش فرم است. شرط اصلی برای داشتن هیکلی زیبا بدنی بدون چربی و شکمی صاف است. برای رسیدن به چنین اندامی مراقبت‌های ویژه و رژیم‌های غذایی سفت و سخت الزامی می‌باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف پزشکی و زیبایی رخ داده شاهد روی کار آمدن روشی منحصر به فرد در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن بوده‌ایم.

فهرست محتوا

ابدومینوپلاستی که با نام جراحی زیبایی شکم نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های موثر و ایمن در داشتن اندامی متناسب و خوش فرم است. اگر شما نیز دوست دارید بدون دردسر از شر چربی‌های اضافی بدن خود رها شده و اعتماد به نفس دوباره را برای خود بازگردانید در این مقاله همراه ما باشید تا با هر آنچه که در مورد لاغری با ابدومینوپلاستی نیاز است آشنا شوید.

جهت کسب اطلاع از هزینه ابدومینوپلاستی می‌توانید با مشاورین بخش زیبایی کلینیک دکتر شیرنگی به شماره 09128490324 تماس حاصل فرمایید.

جراحی شکم مردان

زمانی که مردان به دنبال جراحی برای به دست آوردن شکمی صاف تر هستند، دو گزینه جراحی وجود دارد. تامی تاک (ابدومینوپلاستی) یک روش جراحی برای برداشتن پوست اضافی شکم است.گزینه دوم لیپوساکشن است، این جراحی بافت چربی جمع شده در نواحی خاصی را از بین می برد.

جراحی شکم در مردان روشی برای کاهش وزن نیست. در مقایسه با تامی تاک در خانم‌ها، جراحی شکم مردانه بیشتر بر روی شکم سفت و صاف تمرکز می کند. جراحی شکم یک گزینه عالی برای مردانی است که پوست شل یا افتاده ای دارند که در اطراف شکم و پهلو متمرکز شده است اما وزن نسبتاً ثابت و سالمی دارند.

برای آماده شدن برای یک عمل جراحی شکم و نتیجه موفقیت آمیز، ضروری است که با یک جراح پلاستیک دارای مجوز مشورت کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

اینفوگرافی ابدومینوپلاستی
اینفوگرافی ابدومینوپلاستی

لاغری با ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی به عنوان یک روش جراحی زیبایی شناخته می‌شود که با هدف حذف چربی‌های اضافی بدن در نواحی مورد نظر انجام می‌گردد. این عمل جراحی پلاستیک با از بین بردن چربی‌های انباشته در محدوده خاصی از بدن سبب به وجود آمدن هیکلی زیبا و خوش‌فرم در افراد می‌گردد. به منظور بهره‌برداری از مزایای این عمل زیبایی باید به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کرده و از پزشک متخصص در این زمینه کمک گرفت.

ابدومینوپلاستی در چه نقاطی از بدن انجام می شود ؟

یکی از سوال‌های رایج درمورد ابدومینوپلاستی این است که در چه نقاطی از بدن می‌توان از مزایای این عمل زیبایی بهره برد. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که در هر بخش از بدن که شاهد تجمع چربی و پوست اضافی باشیم می‌توانیم ابدومینوپلاستی را اعمال کنیم. اما شایع‌ترین موارد استفاده از این عمل زیبایی در بخش‌های شکم، پهلو، ران پا، بازو و غبغب می‌باشد. توجه داشته باشید که به منظور بهره‌برداری از مزایای این روش زیبایی حتما توجه ویژه‌ای در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص خود داشته باشید. دکتر سعید شیرنگی با تخصص و تجربه بالا در این زمینه، یکی از بهترین‌های ایران بوده و کاندیدهای انجام ابدومینوپلاستی می‌توانند با مراجعه به کلینیک دکتر شیرنگی به بهترین نتایج ممکن پس از انجام این عمل جراحی پلاستیک برسند.

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

قبل از اقدام به انجام عمل ابدومینوپلاستی، کسب اطلاعات لازم درمورد آن، ضروری است چرا که کاندیدهای انجام آن می‌توانند با داشتن دانش کافی، مراحل درمان را با موفقیت پشت سر گذاشته و از نتایج مثبت نهایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذت ببرند. در ادامه به بررسی هر یک از مزایا و معایب ابدومینوپلاستی به صورت جداگانه می‌پردازیم:

مزایای ابدومینوپلاستی

  1. کاهش بی‌اختیاری ادرار
  2. بهبود و اصلاح فرم شکم
  3. بهبود فتق شکم
  4. از بین بردن چربی‌های اضافی بدن در یک جلسه و بدون نیاز به ورزش‌های طاقت‌فرسا و رژیم‌های سخت
  5. دوره نقاهت کوتاه مدت
  6. قابل انجام در نواحی مختلف بدن

معایب ابدومینوپلاستی

  1. ایجاد زخم و خونریزی در زخم‌ها
  2. عفونت زخم‌ها
  3. سروما یا تجمع مایعات در بافت
  4. لخته شدن خون
  5. عوارض جانبی ناشی از بیهوشی
  6. ایجاد بی‌حسی، کبودی و خستگی عمومی در بدن

توجه داشته باشید که تمامی این عوارض جانبی در صورتی می‌توانند شدت یافته و سبب طولانی شدن دوره نقاهت شوند که مراحل درمان به موفقیت انجام نشود و یا کاندید انجام ابدومینوپلاستی نکات مراقبتی لازم را قبل و بعد از انجام عمل رعایت نکند. پس با مراجعه به کلینیک تخصصی معتبر و کمک گرفتن از پزشک متخصص و کاربلد، نیازی به نگرانی بابت بروز هر یک از این عوارض جانبی احتمالی نخواهد بود.

مطالب بیشتر: درد بعد از ابدومینوپلاستی

محدودیت های جراحی ابدومینوپلاستی

همه افرادی که به دنبال انجام روش لاغری با ابدومینوپلاستی هستند مسلما بایستی در رابطه با محدودیت‌هایی که پس از انجام جراحی با آن روبه رو خواهند شد نیز اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند از داشتن شکمی صاف و البته سفت لذت ببرند. اولا برای کسب بهبودی کامل بایستی مدت زمان حداقل دو هفته‌ای را به خود اختصاص دهید و این بسیار ضروری است که دستورالعمل‌های ‌بهبودی بعد از عمل را به دقت دنبال کنید.

در چند روز اول، باید استراحت مطلق داشته باشید تا حداقلِ جای زخم و کبودی و تورم ناشی از روش لاغری با ابدومینوپلاستی را تجربه کنید.

در طول دوران نقاهت به هیچ وجه اقدام به بلند کردن اجسام سنگین و یا بچه‌ها نکنید.

از انجام هر گونه فعالیت سخت و خسته کننده خودداری کنید.

2-3 هفته از رفتن به محل کار خودداری کرده و به استراحت مطلق بپردازید.

تا زمانی که از توصیه‌های جراح خود پیروی کنید، بهبودی کامل به خوبی امکان پذیر خواهد بود. به این ترتیب، با کمترین جای زخم، کبودی یا تورم به نتایج دلخواهتان دست خواهید یافت.

مراحل انجام ابدومینوپلاستی

به منظور انجام ابدومینوپلاستی، طی کردن یکسری مراحل نیاز است. این مراحل باید در کلینیک‌های تخصصی توسط پزشک و کادر درمانی متخصص در این زمینه دنبال شوند. در حالت کلی مراحل انجام ابدومینوپلاستی در کلینیک دکتر شیرنگی به صورت زیر خواهد بود:

  • مرحله اول، آماده‌سازی کاندید ابدومینوپلاستی

قبل از شروع به کار، باید مراجعه‌کننده به صورت کاملا دقیق آماده شود. این آماده‌سازی شامل انجام آزمایش‌های لازم، تجویز داروهای مورد نیاز و در نهایت اعمال بیهوشی و استریل کردن نواحی مورد نیاز از بدن است. معمولا بیهوشی به صورت تزریق وریدی بوده و تحت نظارت پزشک متخصص بیهوشی انجام می‌شود.

  • مرحله دوم، اعمال برش در بدن

دومین مرحله از عمل ابدومینوپلاستی، اعمال برش در نواحی مورد نیاز از بدن است. به این صورت که پزشک متخصص بسته به تشخیص خود، برش‌های افقی جهت‌داری را با طول و عمق ایده‌آل بر روی بدن مراجعه‌کننده اعمال می‌کند. این برش‌ها مکان‌های تخلیه چربی و پوست اضافی خواهند بود.

  • مرحله سوم، حذف چربی‌های اضافی بدن

بعد از اعمال برش، پزشک به کمک تجهیزات لازم چربی‌های اضافی انباشته شده در این منطقه را از بدن خارج می‌کند. سپس پوست اضافی نیز برداشته شده و کار برداشت بافت چربی به اتمام می‌رسد.

  • مرحله چهارم، بخیه برش‌ها

بعد از اتمام کار، نوبت به بخیه زخم‌ها می‌رسد. در این مرحله پزشک متخصص با ظرافت و دقت بسیار بالایی زخم‌ها را بخیه زده و پانسمان می‌کند.

  • مرحله نهایی، گذراندن دوره نقاهت

با اتمام کلیه مراحل ابدومینوپلاستی و به هوش آمدن فرد، از او خواسته می‌شود تا دوره نقاهت خود را با استراحت و رعایت برخی نکات مهم مراقبتی پشت سر بگذارد. در نتیجه می‌تواند در کوتاه مدت سلامت کامل جسمی خود را به دست آورده و از هیکل زیبا و خوش‌فرم خود لذت ببرد.

مطالب بیشتر: ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان

ابدومینوپلاستی بدون بیهوشی امکان پذیر است ؟

پاسخ به این سوال مثبت است  و ابدومینوپلاستی بدون بیهوشی امکان پذیر است. محلول تامسنت برای روش لاغری با ابدومینوپلاستی بدون بیهوشی عمومی بسیار اهمیت دارد. توانایی ترکیب بی‌حس‌کننده‌های موضعی با منقبض‌کننده رگ‌های خونی، لیدوکائین و اپی نفرین، در محلول نمکی و رساندن آنها به ناحیه مورد نظر پوست و بافت زیر جلدی، باعث می‌شود که گسترش بی حسی تومسنت امکان جراحی بدون بیهوشی عمومی را فراهم آورد. در این روش دقت و ایمنی افزایش یافته و خطر سمیت لیدوکائین نیز کاهش می‌یابد. بدین ترتیب مقادیر زیادی از بی‌حسی موضعی با استفاده از یک کانول یا سوزن نازک به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود تا ناحیه را بی‌حس کند.

افزودن یک آرام‌بخش خوراکی خفیف در نیمه اول عمل و تزریق آرام‌بخشی وریدی یا بی‌حسی در نیمه دوم عمل، منجر به بیدار ماندن بیمارن حین جراحی می‌شود تا بتوانند با پزشک ارتباط برقرار کنند. از دیگر فواید تامی تاک بدون بیهوشی عمومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حداقل خونریزی

بی‌حسی تومسنت رگ‌های خونی را در بافت مورد نظر باریک‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد تا به طور موثرتر و با خونریزی بسیار کمتر بافتها برداشته شوند.

نتایج بهتر

با انجام روش لاغری با ابدومینوپلاستی بدون بیهوشی بیماران می‌توانند به سوالات پزشکان پاسخ دهند و در صورت لزوم در طول جراحی حرکت کنند.

بهبودی سریعتر

پس از انجام ابدومینوپلاستی بدون بیهوشی عمومی، بیمار می‌تواند خیلی زودتر از روی میز عمل بلند شده، پیاده‌روی کند و با کمک پرسنل کلینیک لباس بپوشد. در حالیکه این بهبودی در مورد عمل جراحی شکم سنتی که نیاز به آرام‌بخشی شدید دارد، وجود ندارد.

هزینه کمتر

تامی تاک بدون بیهوشی عمومی را می‌توان به عنوان یک روش در مطب انجام داد و از آنجایی که نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، بیماران می‌توانند در هزینه‌های عمل صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

پهلوها در واقع رسوبات چربی اضافی هستند که در اطراف کمر جمع می‌شوند و اغلب در برابر رژیم غذایی و ورزش سرسختانه مقاوم هستند، بنابراین با ایجاد ظاهری ناموزون می‌توانند منبع خجالت باشند، گزینه‌های انتخاب لباس را محدود کنند و حتی ممکن است خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها را افزایش دهند. به این دلایل و موارد دیگر، بسیاری از مردان و زنان به دنبال گزینه‌های جراحی هستند که می‌توانند علاوه بر شکم پهلوها را نیز از بین ببرند و ظاهری سالم‌تر و متناسب‌تر ایجاد کنند.

روش لاغری با ابدومینوپلاستی برای برداشتن پوست اضافی از ناحیه شکم طراحی شده است.  جراح از این روش برای سفت کردن عضلات شکمی که به دلیل افزایش وزن یا بارداری شل شده‌اند استفاده کند. هر چند با انجام این کار، پهلوها نیز در طی عمل جراحی شکم کشیده می‌شود، اما این روش به خودی خود برای از بین بردن پهلوها یا دیگر رسوبات چربی مجهز نیست. هنگامی که رسوبات چربی سرسخت در اطراف باسن، پهلوها و شکم وجود دارد، پزشک شما ممکن است علاوه بر جراحی شکم، لیپوساکشن را نیز توصیه کند. لیپوساکشن برای برداشتن چربی زیر جلدی تقریباً از هر ناحیه از بدن طراحی شده است، و باعث ایجاد وضوح بهتر و بهبود خطوط می‌شود.

ابدومینوپلاستی ران پا

اگر از داشتن ران‌های با پوست شل و افتاده حس ناخوشایندی دارید بهتر است بدانید که همزمان با روش لاغری با ابدومینوپلاستی امکان لیفت ران‌ها و برداشتن چربی و پوست اضافی از قسمت داخلی ران نیز وجود دارد. یک جراح با مهارت بالا از برش‌های کاملاً پنهان برای انجام هر دو روش استفاده می‌کند. برش لیفت ران در امتداد لبه واژن پنهان می‌شود و قسمت جلویی ران‌ها نیز  از طریق برش ابدومینوپلاستی به بالاکشیده می‌شوند. علاوه بر روش ذکر شده می‌توان از لیپوساکشن نیز برای حذف بقایای چربی در ناحیه شکم و ران‌ها استفاده کرد.

توصیه های مهم مراقبتی بعد از ابدو

مراقبت های قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی

علاوه بر انتخاب پزشک و کلینیک معتبر و شناخته شده عامل دیگری که در میزان موفقیت آمیز بودن عمل زیبایی ابدومینوپلاستی تاثیر مستقیم دارد رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل است. چرا که بدون رعایت نکات مراقبتی توصیه شده توسط پزشک متخصص نمی‌توان انتظار رسیدن به نتایج ایده‌آل و مثبت نهایی را داشت. از جمله مهم‌ترین مراقبت های قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی عبارتند از:

نکات مراقبتی قبل از ابدومینوپلاستی

  1. خودداری از انجام ورزش تا هفته چهار الی شش
  2. توجه به تمامی توصیه‌های تاکید شده توسط پزشک متخصص در طول دوره نقاهت
  3. خودداری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حدود 2 هفته قبل از عمل ابدومینوپلاستی
  4. خودداری از مصرف داروهای متفرقه (به خصوص رقیق‌کننده خون) بدون مشورت با پزشک متخصص
  5. خودداری از انجام رژیم‌های غذایی سفت و سختی که می‌توانند سلامت جسمی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

نکات مراقبتی بعد از ابدومینوپلاستی

  1. داشتن استراحت مطلق در ۲۴ ساعت اول بعد از ابدو
  2. مصرف مرتب و منظم تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک
  3. پوشیدن گن یا شکم بند طبی به مدت ۶ هفته بعد از انجام عمل ابدو
  4. خودداری از انجام حرکات ورزشی قبل از بهبودی کامل زخم‌ها
  5. خودداری از بلند کردن اجسام سنگین در هفته‌های اول بعد از عمل
  6. رعایت بهداشت شخصی در تمیز نگه داشتن پانسمان‌ها و جلوگیری از عفونت آن‌ها
  7. در میان گذاشتن هر گونه عارضه جانبی غیر منتظره با پزشک متخصص
  8. داشتن رژیم غذایی سالم
  9. خوردن میوه‌جات، سبزیجات و غذاهای سالم
  10. عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات در طول دوره نقاهت

با رعایت تمامی این موارد می‌توان بدون کوچکترین دغدغه خود را برای نتایج ایده‌آل و مثبت نهایی آماده کرد. توجه داشته باشید که تمامی این موارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بدون رعایت آن‌ها احتمال بروز عوارض جانبی شدید و آزاردهنده وجود دارد.

مطالب بیشتر: مراقبت های ابدومینوپلاستی

کاندید مناسب برای جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی توانسته در سال‌های اخیر با استقبال بسیاری از سوی افراد در داشتن هیکلی زیبا و ایده‌آل مواجه شود. هر چند که عمل ابدومینوپلاستی در دسته عمل‌های تهاجمی قرار دارد اما دارای عوارض جانبی کمی بوده و تمامی افرادی که در سلامت کامل جسمی و روحی به سر می‌برند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. با این حال توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار دارند از اقدام به این عمل جراحی پلاستیک خودداری کنند:

  1. زنان باردار و شیرده
  2. زنانی که قصد بارداری مجدد دارند
  3. افراد با هر گونه بیماری پیش زمینه‌ای
  4. افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال
  5. کسانی که مشکل ثبات وزن دارند
  6. افرادی که دچار عفونت‌های پوستی در ناحیه مورد نظر برای ابدو هستند.

برای اینکه مطمئن شوید آیا در دسته کاندید مناسب برای جراحی ابدومینوپلاستی قرار دارید یا نه حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت‌های لازم را انجام دهید. پزشک بعد از بررسی شرایط بدنی و آزمایش‌های لازم، نتیجه قطعی را در این مورد اعلام خواهد کرد.

دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

پس از آنکه ابدومینوپلاستی تمام شد، شکم شما و بخیه‌ها بانداژ می‌شوند. ناحیه‌ای که جراحی بر روی آن انجام شده است، با باند استریل شده به گونه‌ای که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد، پوشیده می‌شود و تا بهبود کامل زخم ها می‌بایست به طور مکرر این پوشش تعویض گردد. لوله کوچکی ممکن است به صورت موقتی و برای جمع‌آوری خونابه و یا محتویات دیگر در زیر پوست کار گذاشته شود. جهت تسریع در روند بهبود، جراح پلاستیک موارد ذیل را به شما یادآوری می نماید:

  1. نحوه نگهداری و خشک کردن زخم‌های باقی مانده از جراحی زیبایی شکم
  2. داروهایی که لازم است به منظور بهبود سریع تر و جلوگیری از عفونت بدن مصرف نمایید.
  3. نگرانی‌هایی که ممکن است درمورد سلامت عمومی و محل جراحی وجود داشته باشد.

حتما از جراح پلاستیک خود، سوالات خاص درمورد دوره بهبود را بپرسید:

  1. پس از جراحی به کجا برده خواهم شد؟
  2. چه داروهایی پس از عمل تجویز می‌گردد؟
  3. آیا پس از عمل، پانسمان یا بانداژ خواهم داشت؟
  4.  چه هنگام باید پانسمان را برداشت؟

در زنانی که سابقه زایمان سزارین داشته‌اند، جوشگاه موجود از زایمان را می‌توان در داخل جوشگاه جدید قرار داد.

مطالب بیشتر: بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

نتایج نهایی و ماندگاری ابدومینوپلاستی

کسانی که عمل ابدومینوپلاستی انجام داده‌اند بلافاصله بعد از اتمام کار می‌توانند شاهد بروز نتایج مثبت ناشی از آن باشند. البته برای مشاهده نتایج نهایی باید دوره نقاهت را پشت سر گذاشت. به صورت تقریبی حدود یک الی دو هفته زمان نیاز است تا بتوان به صورت تقریبی نتایج مطلوب را احساس کرد. از طرفی دیگر عمل ابدومینوپلاستی به عنوان عملی با نتایج دائمی شناخته می‌شود. البته توجه داشته باشید که بدن همواره در حال تغییر است. پس با وجود ماندگاری همیشگی نتایج ابدومینوپلاستی، اگر مراجعه‌کنندگان سبک زندگی خود را در جهت مثبت تغییر ندهند و به ورزش نکردن و یا خوردن غذاهای ناسالم ادامه دهند نمی‌توان انتظار داشت که نتایج مثبت نهایی به صورت طولانی مدت ماندگار باشند.

هدف از انجام جراحی ابدومینوپلاستی برداشتن پوست و چربی اضافی و عضلات افتاده در ناحیه شکم
لیست افراد ممنوعه برای این عمل
  1. زنان باردار، شیرده و خانم‌هایی که به زودی می‌خواهند باردار شوند.
  2. افراد مبتلا به بیماری پیش زمینه‌ای
  3. افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال
  4. افرادی که نوسانات وزنی شدید دارند.
انجام عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین انجام همزمان این دو عمل توصیه نمی‌شود چون درد شدیدی را به همراه داشته و خونریزی، زیاد می‌شود.
میزان درد ابدومینوپلاستی در حین انجام این عمل، درد نخواهید داشت ولی بعد در دوره نقاهت، درد شروع می‌شود که با مصرف مسکن تجویز شده، درد کمتر خواهد شد.

لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی؟

علاوه بر ابدومینوپلاستی، از دیگر روش‌هایی که با هدف حذف چربی‌های اضافی بدن انجام می‌شود، عمل لیپوماتیک است. به همین دلیل تصمیم‌گیری درمورد انتخاب یکی از این دو روش، سبب سردرگمی کاندیدهای انجام عمل لاغری می‌شود. قبل از پاسخ‌گویی به این سوال که کدام یکی از این روش‌ها لاغری بهتر هستند، باید بگوییم که هر یک دارای جنبه‌های مثبت و منفی خاصی هستند.

این جنبه‌های مثبت و منفی در هر شخصی بسته به شرایط و انتظاراتی که از عمل دارند می‌توانند پرنگ و یا کم‌رنگ شوند. پس نمی‌توان با قاطعیت لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی را به عنوان بهترین روش ممکن در مسیر جراحی لاغری انتخاب کرد. اگر شما نیز در انتخاب هر کدام از آن‌ها به منظور از بین بردن چربی‌های بدن و رسیدن به هیکلی خوش‌فرم بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید حتما مشاوره‌های لازم را از پزشک متخصص در این زمینه دریافت کنید.

لیپوماتیک یا ابدو؟

هزینه ابدومینوپلاستی در تهران چقدر است ؟

قیمت ابدومینوپلاستی بسته به شرایط و عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. از جمله مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر هزینه ابدومینوپلاستی می‌توان به اجرت پزشک جراح، هزینه‌های مصرفی تعیین شده در کلینیک، هزینه‌های مربوط به انجام آزمایش‌های لازم قبل از انجام عمل، نسخه‌های دارویی مراجعه‌کننده و … اشاره کرد.

برای اطلاع از هزینه ابدومینوپلاستی در یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های تهران می‌توانید با کلینیک دکتر شیرنگی تماس حاصل فرمایید. خدمات ابدومینوپلاستی در این مرکز به صورت کاملا استاندارد و توسط تجهیزات به روز و پیشرفته، توسط پزشک مطح کشوری دکتر سعید شیرنگی انجام می‌شود.

بهترین دکتر ابدومینوپلاستی

برای انجام هر نوع عمل زیبایی حتماً باید در انتخاب پزشک دقت زیادی داشته باشید زیرا کوچکترین خطا نه تنها باعث می‌شود زیبایی فعلی چهره و اندام خود را از دست بدهید بلکه ممکن است عواقب جدی و خطرناکی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. بهترین دکتر ابدومینوپلاستی از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  1. داشتن گواهی تخصصی در زمینه جراحی زیبایی شکم
  2. فعالیت در کلینیک‌های معتبر و یا فعالیت در مطب خصوصی با تجهیزات پیشرفته
  3. وجود کادر درمانی متخصص در کنار جراح برای کمک به روند عمل زیبایی
  4. ارائه نمونه کار‌های قبلی خود به فرد متقاضی در جلسه مشاوره
  5. داشتن اخلاق حرفه‌ای در کار و حمایت از فرد مراجعه‌کننده در تمامی مراحل و حتی بعد از اتمام عمل

آیا انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ممکن است؟

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم برخی از خانم‌ها تصمیم دارند ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین را انجام دهند. این افراد ادعا می‌کنند اکنون که قرار است در جریان سزارین، جراحی بر روی شکم انجام گیرد بنابراین با یک تیر دو نشان ‌زده و همزمان ابدومینوپلاستی را نیز انجام دهند.

اگر چه نهایتا متخصص بنا به خواست شما عمل می‌کند اما فراموش نکنید که انجام همزمان ابدومینوپلاستی با سزارین درد بسیار شدیدی را برای شما به همراه داشته و خونریزی شما را چندین برابر می‌کند. به همین دلیل عاقلانه‌ترین کار این است که این دو عمل را همزمان با یکدیگر انجام ندهیم.

مینی ابدومینوپلاستی چیست ؟

نوعی از روش لاغری با ابدومینوپلاستی مینی تامی تاک یا مینی ابدومینوپلاستی است که فقط روی بیمارانی که نیاز به برداشت چربی و پوست کمتری دارند انجام می‌شود. «مینی» در واقع به میزان چربی و پوست برداشته شده اشاره دارد. در طول این روش پزشک شما برش کوچک چند اینچی مشابه برش ایجاد شده در حین سزارین در قسمت تحتانی شکم و در خط بیکینی ایجاد می‌کند. از طریق این برش، ماهیچه‌های شل را سفت می‌کند، چربی اضافی را از بین می‌برد و پوست اضافی را جدا می‌کند تا دیواره شکم شما صاف شود. جای زخم‌های این روش کوچک است و به راحتی با لباس زیر می‌شود و نیازی به حرکت یا بازسازی ناف در این روش جراحی وجود ندارد.

مطالب بیشتر: لاغری شکم با بادی جت

تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن

هر دو روش لاغری با ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن از روش‌های محبوب برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با چربی‌های شکمی هستند که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند. ولی بسیار مهم است که بدانید این جراحی‌ها به منظور کاهش وزن انجام نمی‌گیرند بلکه هدفشان پیکرتراشی و کانتورینگ بدن است.

آنچه در تامی تاک یا روش لاغری با ابدومینوپلاستی انجام می‌شود شامل یک برش افقی روی شکم بین ناحیه شرمگاهی و ناف است که به جراح این امکان را می‌دهد تا با کشیدن ماهیچه‌ها به سمت هم و دوختن آنها با نایلون درجه پزشکی، به ترمیم و بهبود وضعیت آنها بپردازد. هنگامی که ماهیچه‌ها ترمیم شدند، پوست اضافی بریده می‌شود و پوست باقی مانده به هم بخیه زده می‌شود. نتیجه  روش لاغری با ابدومینوپلاستی یک شکم صاف‌تر با یک اسکار ضعیف در سراسر ناحیه لگن می‌باشد. نتایج عمل جراحی شکم به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند دائمی باشد. ولی توجه داشته باشید که افزایش وزن قابل توجه نتایج عمل جراحی شکم را از بین می‌برد.

در روش لیپوساکشن نیز پزشک اقدام به تخلیه چربی از ناحیه شکم با استفاده از کانول‌ها می‌نماید هر چند که میزان زخم و شاید دوره بهبودی در روش لیپوساکشن نسبت به ابدومینو کمتر باشد ولی روش تامی تاک یا ابدومینوپلاستی علاوه بر خارج کردن میزان چربی اضافی ماهیچه‌های شکم را نیز بازسازی کرده و پوست اضافی را از بین می‌برند. در حالیکه در لیپوساکشن فقط رسوبات چربی زیر پوست حذف می‌شوند والبته حذف سلول‌های چربی در این روش نیز دائمی است، اما لیپوساکشن مانع از افزایش وزن شما در آینده نمی‌شود و شما باید با رژیم غذایی و ورزش هیکل جدید خود را حفظ کنید.

تفاوت ابدومینوپلاستی و بادی جت

لیپوساکشن بادی جت درمانی است که از جریانی از آب تحت فشار برای شل کردن و جدا کردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند. استفاده از بی‌حسی موضعی یا عمومی هرگونه ناراحتی حین جراحی را کاهش می‌دهد، زیرا جریان ملایم آب به حفظ بافت‌های همبند اطراف در طول حذف سلول‌های چربی کمک می‌کند. حفظ این بافت اطراف به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند و در عین حال باعث بهبودی سریع‌تر نیز می‌شود.

اما آبدومینوپلاستی روشی است که در آن برش در ناحیه شکم ایجاد می‌شود تا پوست شکم کشیده شده و چربی‌های مازاد برداشته شوند، و طبیعتا عوارض جانبی این روش بیشتر از روش بادی جت است و دوره بهبودی آن نیز طولانی‌تر است.

اما در این روش می‌توانید علاوه بر چربی از پوست شل و افتاده‌ی ناشی از زایمان‌های مکرر و یا چاقی و لاغری متناوب خلاص شوید. هرچند روش لاغری شکم با ابدومینوپلاستی نسبت به بادی جت تهاجمی‌تر است ولی با انتخاب یک جراح با تجربه عوارض پس از جراحی کمتری را تجربه خواهید کرد.

میزان درد عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی معکوس چیست ؟

روش لاغری با ابدومینوپلاستی معکوس برای افرادی مناسب است که دارای پوست شل و اضافی در قسمت فوقانی شکم هستند. در این افراد ممکن است چربی‌های مازاد در ناحیه تحتانی شکم نیز وجود داشته باشد ولی مسلما بدون پوست اضافی می‌باشد. در روش جراحی معکوس برش‌ها به جای اینکه در قسمت تحتانی شکم ایجاد شوند، در ناحیه زیر سینه‌ها و نیز قسمت پایینی جناغ ایجاد می‌شوند.

با استفاده از ابدومینوپلاستی معکوس در زنانی که دارای پوست اضافی بالای شکم هستند و از طرفی تمایل به جوانسازی سینه‌ها نیز دارند، می‌توان از پوست برجسته شکم به عنوان بزرگ‌کننده در زیر سینه‌ها استفاده کرد تا حالت پری بیشتری ایجاد کند. اینکار اغلب همراه با لیفت سینه (ماستوپکسی) انجام می‌شود و می‌تواند از نیاز و هزینه ایمپلنت نیز جلوگیری کند.

دیگر مزیت روش لاغری با ابدومینوپلاستی معکوس برای زنان دارای پوست شل بالای شکم که قبلا ماموپلاستی انجام داده‌اند اینست که در صورت جابجایی ایمپلنت‌ها بنا به هر دلیلی می‌توان بافت بالارفته اضافی را به عنوان یک نوار بافت نرم اتولوگ (منظور برگرفته از بدن خود فرد نه یک ماده خارجی) برای کمک به تغییر مکان و تثبیت ایمپلنت بدون هزینه اضافی استفاده کرد.

آیا ابدومینوپلاستی دردناک است؟

درمورد اینکه ابدومینوپلاستی تا چه اندازه می‌تواند دردناک باشد لازم است بدانید در جریان جراحی هیچ دردی احساس نمی‌کنید زیرا متخصص از بیهوشی برای شما استفاده خواهد کرد. اما بعد از اتمام عمل و با از بین رفتن اثر ماده بی‌حسی از بدن، درد شروع خواهد شد. در این زمان باید مسکن‌هایی که متخصص برای شما تجویز می‌کند را مصرف کنید. توجه داشته باشید بدون نظر متخصص اقدام به مصرف مسکن نکنید.

آیا ابدومینوپلاستی خطر مرگ دارد ؟

بله. میزان مرگ و میر مرتبط با عمل جراحی شکم یا روش لاغری با ابدومینوپلاستی از حدود 0.02٪ تا 0.16٪ اعلام شده است. این درصد شامل تمامی عوامل دخیل در مرگ فرد تحت جراحی پس از حدود یکماه از عمل ابدومینوپلاستی می‌شود که شایع‌ترین علت مرگ ناشی از این روش جراحی نیز به آمبولی ریه (لخته شدن خون از پاها به ریه‌ها) مربوط می‌باشد. البته علاوه بر روش لاغری با ابدومینوپلاستی میزان مرگ و میر در زایمان سزارین نیز حدود 0.02٪ است که اگر سزارین فرد اورژانسی باشد این درصد مقداری افزایش می‌یابد. حتی یک زایمان طبیعی نیز بر اساس برخی تخمین‌ها، نرخ مرگ و میر 0.0067% وجود دارد. این آمارها ممکن است برای افراد گمراه کننده باشد، با اینحال اگر شناخت فرد از این خطرات و تلاش برای به حداقل رساندن آنها بیشتر باشد می‌تواند احتمال هر گونه عارضه از جمله مرگ پس از ابدومینوپلاستی را کاهش دهد.

آیا ابدومینوپلاستی بر روی قدرت بارداری تاثیر منفی می گذارد؟

برخی خانم‌ها فکر می‌کنند ابدومینوپلاستی بر قدرت بارداری آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد در صورتی که این عمل نه تنها اثر منفی برای بارداری نداشته بلکه اگر شما در اثر تجمع پوست، بافت و یا چربی اضافه دچار ناباروری شده باشید، با انجام جراحی زیبایی شکم به بارداری خود کمک خواهید کر.د از طرف دیگر برداشتن بافت‌های اضافه هیچ آسیبی به رحم شما وارد نمی‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از انجام ابدومینوپلاستی حداقل باید ۶ ماه صبر کنید تا اثر زخم‌های داخلی به طور کامل بهبود یافته و بعد برای بارداری اقدام نمایید.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *