لیپوماتیک

 تاثیرات بارداری روی نتایج جراحی لیپوماتیک

در خصوص حاملگی مجدد بعد از پیکرتراشی سوال‌های بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از بانوان تمایل دارند که با انجام لیپوماتیک چربی‌های شکمی خود را از بین ببرند و به اندام ایده‌آل خود برسند؛ اما چون قصد بارداری دارند از این کار صرف نظر می‌کنند چون در سایت‌های مختلف و از افراد مختلف شنیده‌اند که امکان بارداری بعد از لیپوماتیک وجود ندارد؛ در حالی که می‌توان به راحتی بعد از لیپوماتیک باردار شد. عدم امکان بارداری بعد از لیپوماتیک از شایعات علمی است که نباید به آن توجه کرد. در ادامه مطلب در خصوص تاثیرات بارداری روی نتایج لیپوماتیک و توصیه‌های مراقبتی برای بارداری بعد از لیپوماتیک مطالبی بیان خواهد شد.

اینفوگرافیک بارداری بعد از لیپوماتیک
اینفوگرافیک بارداری بعد از لیپوماتیک

تاثیرات بارداری روی نتایج لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی کاملاً غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی‌های موضعی است که فرد می‌تواند با انجام آن با کمترین عوارض به اندام ایده آل خود برسد. از آنجا که در این روش غیرتهاجمی بافت پوست دچار آسیب نمی‌شود و هیچگونه برشی روی لایه‌های پوستی و ماهیچه‌ای شکم ایجاد نمی‌شود؛ می‌توان بعد از پایان یافتن دوران نقاهت این عمل باردار شد. زمانی یک عمل می‌تواند روی بارداری تاثیرات منفی ایجاد کند که در حین عمل برش‌های عمیق ایجاد شود و اعضای شکم و لگن نیز در عمل مورد هدف قرار بگیرند؛ در حالی که در عمل لیپوماتیک هیچکدام از این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد و حتی فرد می‌تواند در صورت علاقه‌مند بودن زایمان طبیعی نیز انجام دهد.

بسیاری از زنان در دوران بارداری دچار افتادگی و شلی پوست شکم می‌شوند که با انجام لیپوماتیک قبل از بارداری می‌توان تا حدود زیادی از این اتفاق پیشگیری کرد.

بارداری و نتایج لیپوماتیک
ایا ساکشن شکم باعث نازایی می شود

توصیه‌های مراقبتی برای بارداری بعد از لیپوماتیک

یکی از مزیت‌های مهم لیپوماتیک این است که نتایج آن دائمی خواهد بود و امکان برگشت چربی‌های شکم بعد از انجام این عمل وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه فرد هیچگونه تغییری در سبک زندگی خود ایجاد نکند و به صورت مداوم راهکارهای غلطی مانند مصرف غذاهای چرب و شیرین را ادامه دهد؛ در این صورت امکان تجمع مجدد چربی‌های شکمی وجود خواهد داشت. بارداری یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات زیادی در بدن زنان شود؛ به همین سبب به مادران باردار توصیه می‌شود مراقبت‌هایی را انجام دهند تا از اضافه وزن بیش از حد در بارداری و بازگشت چربی‌های شکمی جلوگیری کنند. بخشی از مهمترین توصیه های مراقبتی برای بارداری بعد از لیپوماتیک عبارتند از:

قرار گرفتن تحت نظر متخصص تغذیه

همه مادران باردار علاوه بر اینکه تحت نظر متخصص زنان و زایمان هستند باید تحت نظر یک متخصص تغذیه مجرب نیز باشند؛ متخصصان تغذیه به مادران کمک می‌کنند که بدون اضافه وزن و انباشت چربی‌های شکمی بتوانند دوره بارداری را با سلامت طی کنند.

ورزش کردن

مادران باردار بهتر است تحت نظر یک متخصص پزشکی ورزشی نیز قرار بگیرند تا متخصصان با توجه به وضعیتی که دارند ورزش هایی را به آنها آموزش دهند؛ ورزش کردن از دیابت بارداری، پرفشاری خون در دوران بارداری و تجمع چربی‌های شکمی جلوگیری می‌کند.

 سایر راهکارهای پیشگیری از برگشت چربی شکم بعد از بارداری عبارتند از:

  1. عدم مصرف غذاهای شور و شیرین
  2. عدم مصرف قرص‌های استروئیدی
  3. عدم مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی

مطالب بیشتر: لیپوساکشن

بازگشت چاقی پس از لیپوماتیک

چند وقت بعد از لیپوماتیک می‌توان باردار شد؟

لیپوماتیک با وجود اینکه یک روش غیر تهاجمی است اما همانند تمامی روش‌های زیبایی دوران نقاهت دارد و فرد نمی‌تواند قبل از پایان یافتن دوران نقاهت برای بارداری اقدام کند. دوران نقاهت عمل لیپوماتیک بین ۳ تا ۶ ماه است و به همین جهت توصیه می‌شود که افراد شش ماه بعد از انجام لیپوماتیک برای بارداری اقدام کنند. تا شش ماه بعد از انجام لیپوماتیک فرد دچار التهاب و تورم زیاد در قسمت شکم است و تا بهبودی کامل باید از بارداری جلوگیری کند.

انجام مراقبت های بعد از لیپوماتیک می‌تواند دوره نقاهت را کوتاه‌تر کند. برخی از روش‌های مراقبتی بعد از  لیپوماتیک عبارتند از:

  1. پوشیدن گن برای لیفت پوست و بهتر شدن نتایج لیپوماتیک به مدت دو ماه
  2. عدم مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی به مدت دو ماه برای جلوگیری از تورم بیشتر
  3. عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون حداقل به مدت ۲ هفته
  4. عدم مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین e حداقل به مدت ۲ هفته برای جلوگیری از کبودی بیشتر
  5. پرهیز از رفتن به سونا و استخر حداقل به مدت ۲ ماه
  6. عدم انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین حداقل به مدت ۲ ماه

مطالب بیشتر: بهترین کلینیک لیپوماتیک در ایران

آیا باردار شدن بعد از عمل جراحی شکم سخت است؟

معمولاً انجام عمل جراحی شکم در بارداری در آینده اختلالی ایجاد نمی کند . مطالعات نشان داده است که زنان پس از انجام عمل جراحی لیپوماتیک یا تامی تاک توانسته اند بارداری ایمن را تا پایان ماه داشته باشند، اما بسیاری از پزشکان به دلیل احتیاط، انجام این روش را قبل از بچه دار شدن بیمار توصیه نمی کنند.

مراجعه به پزشک

لیپوماتیک از روش‌های غیرتهاجمی پیکرتراشی است که عوارض زیادی را به دنبال ندارد و هر فرد می‌تواند ۶ ماه بعد از انجام این عمل زیبایی باردار شود. لیپوماتیک حین بارداری با لیپوماتیک قبل از بارداری متفاوت است و به هیچ عنوان فرد اجازه ندارد در دوران بارداری لیپوماتیک انجام دهد زیرا این کار می‌تواند خطراتی برای جنین داشته باشد؛ این در حالی است که لیپوماتیک قبل از بارداری خطری برای جنین ندارد؛ زیرا اعضای شکم و لگن در این عمل مورد هدف قرار نمی‌گیرند. به بانوان داوطلب توصیه می‌شود که برای انجام لیپوماتیک به یک متخصص جراح مجرب مراجعه کنند.

مهارت متخصص در نتایج لیپوماتیک تاثیرگذار است و دوران نقاهت را کوتاه‌تر می‌کند و فرد در زمان کمتری بعد از لیپوماتیک می‌تواند برای بارداری اقدام کند. برای انجام لیپوماتیک می‌توانید به مطب دکتر سعید شیرنگی متخصص جراحی مراجعه کنید.

آیا لیپوماتیک شکم باعث نازایی می شود؟

آیا لیپوماتیک روی رحم تاثیر می گذارد؟ احتمال آسیب رساندن به رحم با تامی تاک یا لیپو بسیار کم است. مثانه در واقع بالای رحم شما قرار دارد و احتمال اینکه مثانه آسیب ببیند بیشتر است. اگر عمل لیپوماتیک شما در یک مرکز نامعتبر انجام شود احتمال ایجاد چسبندگی بعد از عمل شایع است و عواقب ایجاد چسبندگی کاهش میزان بارداری، افزایش درمان های باروری و درد مزمن شکمی است.

آیا عمل جراحی شکم می تواند باعث سقط جنین شود

ماهیچه های شکم شما همراه با پوست شما کشیده می شوند تا کودک در حال رشد شما را در خود جای دهد. هیچ مدرکی وجود ندارد که حاملگی بعد از عمل جراحی شکم سلامت فرزند شما را به خطر بیندازد . از آنجایی که شکم شما باید در عرض چهار تا شش ماه پس از عمل به طور کامل بهبود یابد، معمولاً هیچ خطری برای سلامتی مادران نیز وجود ندارد.

آیا بارداری بعد از عمل جراحی شکم دردناک است؟

زنانی که پس از انجام عمل جراحی شکم لیپوماتیک باردار می شوند، ممکن است با رشد معده و کشش ماهیچه ها و پوست، ناراحتی بیشتری را تجربه کنند. بدن در نهایت کشش می‌یابد تا نوزاد در حال رشد را در طول دوران بارداری در خود جای دهد.

مطالب بیشتر: عمل لاغری شکم

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *