جوانسازی پوستمقالات

درمان فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل به شقیقه

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که تزریق فیلر شقیقه چیست؟ تزریق فیلر شقیقه روشی کاملا ایمن و مفید برای رفع گودی به وجود آمده در شقیقه‌ها است. شقیقه‌ها معمولا با افزایش سن دچار گودی می‌شوند و این گودی ممکن است طراوت و شادابی که خود یا اطرافیانتان انتظار دارید را از بین ببرد. تزریق ژل به شقیقه روشی است که می‌تواند تا حدود زیادی به رفع این مشکل کمک کند. شقیقه‌ها بخشی از صورت هستند که تاثیر زیادی بر روی زیبایی افراد دارند، به همین خاطر در سال‌های اخیر حساسیت روی شقیقه‌ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

تزریق ژل با کم‌ترین عارضه و یا حتی بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای انجام می‌شود. این موضوع باعث شده تا حتی افرادی که سلامتی خود را نسبت به زیبایی در اولویت قرار می‌دهند نیز بتوانند از فیلر شقیقه استفاده نمایند. موضوع مهمی که باید برای انجام تزریق فیلر به شقیقه مد نظر داشته باشیم، مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل به شقیقه هستند. به همین خاطر در این مطلب به طور مفصل به  مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل به شقیقه پرداخته می‌شود. البته قبل از آن به مزایای این روش را نیز بررسی می‌کنیم تا تردید خاصی برای انجام این عمل باقی نماند.

اینفوگرافی تزریق ژل به شقیقه
اینفوگرافی تزریق ژل به شقیقه

چه زمانی نیازمند تزریق ژل به شقیقه هستیم؟

شاید برخی از افراد اطلاع کافی نداشته باشند که چه زمانی نیاز به تزریق فیلر شقیقه دارند. معمولا شقیقه‌ها همیشه باید با سایر نواحی پوست صورت هماهنگی داشته باشند. یعنی هر گونه گودی یا چین و چروکی که در قسمت شقیقه‌ها ایجاد شود، ممکن است هماهنگی شقیقه با سایر بخش‌های صورت را از بین ببرد. به همین خاطر هر وقت گودی یا چین و چروک در قسمت شقیقه مشاهده شود، نیازمند تزریق فیلر به شقیقه هستیم.

شقیقه‌ها یا باید کاملا صاف باشند یا مقداری محدب. در صورتی که شقیقه‌ها صاف یا محدب نباشند، تقریبا در حالت مقعر قرار می‌گیرند که این حالت تاثیر منفی بر روی ظاهر فرد می‌گذارد. تزریق چربی به شقیقه‌ها باعث می‌شود مجددا شقیقه‌ها حالت محدب یا صافی قبلی خود را به دست آورند. از این رو معمولا افرادی که به خاطر افزایش سن دچار گودی یا مقعر شدن شقیقه شده‌اند، به دنبال تزریق فیلر به شقیقه هستند. عدم تزریق ژل به شقیقه می‌تواند در زیبایی چشم‌ها نیز تاثیر منفی بگذارد. با توجه به این موضوع، مراجعه به کلینیک‌های زیبایی برای تزریق ژل به شقیقه در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.

اهمیت تزریق ژل به شقیقه

قطعا همه ما به دنبال زیبایی هستیم زیرا هر انسانی به طور ذاتی زیبایی را دوست دارد. به همین خاطر است که استفاده از روش‌های مختلف زیبایی هر روز در حال گسترش است. یکی از دلایل اهمیت تزریق فیلر شقیقه نیز زیبایی است. چین و چروک‌ها و یا گودی که در قسمت شقیقه ایجاد می‌شود، زمینه‌ساز ظهور علائم پیری در صورت می‌باشند. به همین خاطر باید با یک روش ایمن و کاربردی، این علائم از بین بروند تا صورت همچنان زیبا و جوان باقی بماند. تزریق ژل برای شقیقه بسیار مفید بوده و باعث می‌شود چهره فرد بسیار جوان‌تر از قبل شود. به همین خاطر افراد زیادی در شهرهای مختلف کشور به دنبال تزریق فیلر شقیقه هستند تا از این طریق بتوانند زیبایی اولیه خود را به دست آورند.

مراحل تزریق ژل در شقیقه ها

 

    • مرحله اول

    مراجعه به پزشک باتجربه و متخصص برای بررسی دقیق میزان فرورفتگی شقیقه‌ها و مقدار چین و چروک به وجود آمده در شقیقه‌ها به متخصص کمک می‌کند تا تشخیص دهد چه میزان ژل باید تزریق شود تا اصلاح کامل گودی و چین و چروک شقیقه‌ها را شاهد باشیم.

    • مرحله دوم

    در این مرحله از شقیقه‌ها عکس تهیه می‌شود. این عکس‌ها به این منظور تهیه می‌شوند که بتوان نتیجه را بعد از تزریق، با قبل از آن مقایسه کرد. این مقایسه می‌تواند در جلب رضایت افراد تاثیر زیادی داشته باشد. به همین خاطر گرفتن عکس قبل از تزریق ژل به شقیقه می‌تواند بسیار مفید باشد.

    • مرحله سوم

    نقاطی که دارای بیشترین گودی و چین و چروک هستند، مشخص می‌شود. در این مرحله محل دقیق تزریق فیلر شقیقه مشخص می‌شود. به همین خاطر است که دارای اهمیت زیادی است. اگر محل دقیق تزریق ژل به درستی انتخاب شود، نتیجه به دست آمده رضایت‌بخش خواهد بود.

    • مرحله چهارم

    در این مرحله باید به صورت موضعی شقیقه‌ها بی‌حس شوند تا بتوان تزریق فیلر را به راحتی و بدون هیچ‌گونه احساس درد انجام داد. لیدوکائین ماده بی‌حسی است که اغلب برای بی‌حسی موضعی از آن استفاده می‌شود. تصمیم‌گیری برای نوع ماده بی‌حسی و مقدار آن برعهده پزشک است.

    • مرحله پنجم

    در این مرحله نواحی مورد نظر ضدعفونی می‌شوند. عدم ضدعفونی صحیح این نقاط ممکن است باعث ورود میکروب‌های مختلف به داخل بدن شود. این مرحله برای سلامتی فرد اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید به هیچ عنوان از آن صرف نظر شود.

    • مرحله ششم

    این مرحله را می‌توان آخرین گام برای تزریق ژل به شقیقه دانست. در این مرحله پزشک متخصص مقدار مشخصی از ژل را به داخل سرنگ می‌کشد. با استفاده از سوزن مخصوص این مقدار ژل به نواحی از پیش تعیین شده تزریق می‌شود. بدین ‌ترتیب تنها شش مرحله کوتاه سر راه هر فردی وجود دارد که با پشت سر گذاشتن آن‌ها می‌تواند زیبایی را دوباره در چهره خود مشاهده کند. طی کردن مراحل تزریق ژل در شقیقه ها زمان زیادی نیاز ندارد و همه افراد با هر نوع مشغله کاری می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

مراحل تزریق فیلر به شقیقه

مطالب بیشتر: لیفت صورت

مزیت تزریق ژل به شقیقه ها چیست؟

  • اصلاح ساختار صورت

صورت هر فردی دارای یک ساختار مشخص است. اگر هر گونه مشکلی در صورت فرد به وجود آید، این ساختار از بین می‌رود. شقیقه‌ها دارای ظاهری مشخص هستند که گودی یا چین و چروکی که به خاطر گذر عمر در این ناحیه ایجاد می‌شوند، ساختار صورت را دچار تغییراتی می‌کنند.

  • افزایش رطوبت رسانی به پوست

رطوبت کافی اگر به پوست نرسد، به مرور زمان پوست کیفیت خود را از دست داده و حالت ارتجاعی آن از بین می‌رود. تزریق ژل به شقیقه کمک می‌کند تا پوست شرایط بهتری از نظر جذب رطوبت داشته باشد. مرطوب بودن پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود و از طرفی دیگر منجر به جلوگیری از خشک شدن پوست نیز می‌گردد.

  • سرعت عمل بالا

یکی از مزایای اصلی تزریق فیلر شقیقه، سرعت عمل بالای این تکنیک است. با توجه به مقدار ژل بسیار کمی که برای این کار مورد نیاز است، معمولا در مدت زمان اندکی تزریق فیلر شقیقه انجام می‌شود. سرعت عمل بالا باعث شده تا همه اقشار جامعه بدون اینکه اختلالی در کار آن‌ها ایجاد شود، بتوانند از این روش زیبایی استفاده کنند.

  • عدم نیاز به جراحی

با توجه به اینکه هیچ‌گونه جراحی برای تزریق ژل به شقیقه‌ها نیاز نیست، معمولا عوارض آن هم بسیار کم و ناچیز هستند. به همین خاطر حتی افرادی که حساسیت بالایی نسبت به سلامتی خود نشان می‌دهند هم می‌توانند از این روش برای رفع گودی و چین و چروک شقیقه‌های خود استفاده نمایند. معمولا تزریق فیلر یا ژل با کمترین ریسک ممکن انجام می‌شود.

  • نتیجه طبیعی

بعد از تزریق فیلر شقیقه همه چیز کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ‌گونه علامت و نشانه غیر طبیعی در صورت مشاهده نمی‌شود. شاید همین موضوع است که به محبوبیت هر چه بیشتر تزریق ژل در بین اقشار مختلف جامعه منجر شده است.

  • بسیار مقرون به صرفه

تزریق فیلر شقیقه نسبت به سایر روش‌هایی که برای رفع گودی و چین و چروک شقیقه اجرا می‌شوند، بسیار مقرون به صرفه است. به همین خاطر است که در این روش با صرف کمترین هزینه ممکن می‌توان بهترین نتیجه را مشاهده کرد.

مطالب بیشتر: تزریق ژل به گونه

درمان فرورفتگی شقیقه با فیلر

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل به شقیقه

  • مراقبت های قبل از تزریق ژل به شقیقه

  1. مصرف داروهای رقیق‌کننده و ضد انعقاد خون یک هفته قبل از اصلاح و رفع گودی شقیقه با فیلر قطع شود.
  2. مصرف روغن ماهی و ویتامین E خوراکی باید قطع شود.
  3. هیچ‌گونه آرایشی نباید بر روی صورت وجود داشته باشد.
  4. مصرف دخانیات را حداقل یک هفته قبل از تزریق ژل باید قطع کرد.
  • مراقبت های بعد از تزریق ژل به شقیقه

    1. جهت کاهش التهابات و درد از کمپرس یخ استفاده شود.
    2. عدم لایه‌برداری صورت حداقل برای دو هفته
    3. از حضور در مقابل نور مستقیم آفتاب جلوگیری شود.
    4. سونا، استخر و سالن برنزه را تا مدتی باید تعطیل کرد.
مزایای تزریق ژل به شقیقه
  1. برطرف کردن چروک‌های این قسمت
  2. پر کردن حجم از دست رفته پوست در این قسمت و بهبود ساختار صورت
  3. سرعت بالا در ارائه نتیجه
  4. غیر تهاجمی بودن
  5. ایمن بودن
ماندگاری تزریق فیلر شقیقه
  1. برند ژل تزریق شده
  2. مقدار ژل تزریق شده
  3. نحوه انجام کار
  4. رعایت نکات مراقبتی همانند نوشیدن آب کافی
عوارض تزریق ژل به شقیقه
  1. ورم و کبودی به صورت موقت
  2. درد موقتی بعد از پایان تزریق
  3. عدم تقاون چهره به دلیل عدم مهارت متخصص
  4. خونریزی در موارد نادر

مطالب بیشتر: جوانسازی پوست با لیزر

هزینه تزریق ژل به شقیقه در کلینیک دکتر سعید شیرنگی

دکتر سعید شیرنگی یکی از بهترین متخصصان در امر تزریق ژل به شمار می‌رود که توانسته تاکنون مشکلات بسیاری از افراد را از سراسر کشور با تزریق ژل برطرف نماید. کیفیت بالای کار دکتر شیرنگی هرگز منجر نشده است که هزینه تزریق ژل را نسبت به سایر کلینیک‌ها افزایش دهد. این موضوع باعث شده است افراد با بهترین کیفیت ممکن، تزریق ژل را انجام دهند و از طرفی دیگر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند نیز هزینه‌ای معقول و مطابق با عرف باشد.

عوارض تزریق ژل به شقیقه

تزریق فیلر به شقیقه یکی از بهترین روش‌های درمانی برای پر کردن حجم از دست رفته پوست در این قسمت از صورت و کمک به فرم گرفتن بهتر ابرو و چهره است. عوارضی برای این تکنیک نیز وجود دارد که غالباً این عوارض، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می‌گردند:

  1. التهاب، ورم و کبودی در محل تزریق
  2. عدم تقارن صورت بعد از پایان تزریق به دلیل عدم مهارت متخصص در تنظیم دوز ژل مورد نیاز
  3. احساس درد در ناحیه شقیقه و در نتیجه نیاز به بی‌حسی موضعی بیشتر
  4. خونریزی در جریان تزریق به دلیل عدم تنظیم عمق نفوذ سوزن

افزایش ماندگاری تزریق ژل به شقیقه

تکنیک تزریق ژل به شقیقه به عنوان یکی از تکنیک‌های موقت شناخته شده است. در صورتی که این اقدام را توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام دهید، بعد از پایان کار متوجه خواهید شد که چهره شما چقدر شاداب‌تر و زیبا‌تر شده و به همین دلیل ترغیب می‌شوید باز هم آن را تکرار کنید تا نتیجه آن ماندگار شود. ولی برای اینکه بتوانید نتیجه تزریق فیلر را برای مدت زمان طولانی‌تری بر روی چهره خود داشته باشید، علاوه بر مراجعه به متخصص حرفه‌ای و انتخاب برند ژل معتبر و اصل، باید نکات مراقبتی را نیز رعایت کنید. برای مثال تا چند روز به هیچ عنوان نباید محل تزریق را دستکاری کنید چون با این کار باعث جابجایی ژل و از دست رفتن تقارن می‌شوید. از سوی دیگر همیشه در طول روز آب کافی بنوشید. مسأله نوشیدن آب برای جلوگیری از تجزیه ژل و جذب آن توسط بدن اهمیت زیادی دارد زیرا ژل‌ها غالباً حاوی هیالورونیک اسید هستند که این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و اگر بدن دچار کم آبی گردد این اسید جذب بدن خواهد شد.

آیا تزریق ژل به شقیقه ها دائمی است؟

نکته‍ای که لازم می‌دانیم بر آن تأکید داشته باشیم، موقت بودن تأثیر تزریق ژل به شقیقه است. برخی از افراد با این تصور که بعد از تزریق فیلر برای همیشه شقیقه‌های آن‌ها عاری از چین و چروک شده و در نتیجه صورت همیشه جوان است، اقدام به این تکنیک کره و بعد از اینکه چند ماه شاهد از بین رفتن تاثیر تزریق ژل هستند، سرخورده خواهند شد. لازم است بدانید‌ که تزریق فیلر یک تکنیک موقتی است و اگر از بهترین ژل استفاده کنید شاید نزدیک به دو سال دوام داشته باشد ولی در عمده موارد، بین چند ماه تا یک سال بیشتر نمی‌توانید شاهد تأثیر ژل بر شقیقه‌ها باشید.

آیا تزریق ژل شقیقه ایمن است؟

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که به تزریق ژل شقیقه علاقه‌مند شده‌اید اما نگران خطرات و عوارض آن هستید. اگر این تکنیک را تحت نظر متخصص در کلینیک‌های زیبایی انجام داده و مطمئن باشید که تنها از برند اصل استفاده می‌شود، این تکنیک هیچ خطری برای شما نداشته و کاملاً ایمن است. البته فراموش نکنید که سلامتی عمومی خود شما و عدم ابتلا به بیماری خاص و حساسیت، شرط لازم برای ایمن بودن تزریق فیلر شقیقه است.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *