جراحی بینیمقالات

بهترین جراح بینی استخوانی در کرج با قیمت مناسب

دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی بینی و جزو بهترین جراح های بینی استخوانی و غضروفی در کرج است. عمل طبیعی متناسب با صورت های گرد و کشیده و با قیمت مناسب. برای دریافت نوبت مشاوره از کلینیک کرج دکتر سعید شیرنگی لطفا با شماره‌های 09108822057 – 02188596617 تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

درخواست مشاوره تخصصی جراحی بینی با دکتر سعید شیرنگی

"*" indicates required fields

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که برای معاینه اولیه و تعیین نوبت عمل به کلینیک دکتر شیرنگی در کرج مراجعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید تا اطلاعات و آمادگی بیشتری برای عمل بینی استخوانی خود پیدا کنید.

با نفوذ مد و فشن به زندگی روزمره مردم، میزان تقاضا برای انجام متدهای مراقبت از زیبایی به طرز باور نکردنی افزایش یافته است. یکی از پرطرفدارترین متدهای زیبایی، عمل زیبایی بینی و جراحی بینی استخوانی طبیعی است که به سه نوع عروسکی (فانتزی)، نیمه فانتزی و طبیعی قابل انجام می‌باشد. هرچند تکنیک‌های مورد استفاده برای جراحی بینی بسیار پیشرفت کرده‌اند و مهم نیست که بینی شما استخوانی است یا گوشتی!

جراحی بینی استخوانی
قبل از اینکه نسبت به جستجو کردن در موردبهترین جراح بینی استخوانی در کرج اقدام کنید، کمی اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید.

این هنر دستان یک پزشک قابل و پرتجربه است که می‌تواند غیر ممکن‌ها را ممکن سازد و بینی افراد را آن طور که دوست دارند طراحی و ترمیم نماید. با این حال تمامی پزشکان متفق القول هستند که عمل زیبایی بینی استخوانی انحرافی بسیار راحت‌تر از عمل بینی گوشتی تحت درمان قرار می‌گیرد؛ زیرا بینی استخوانی غضروفی، پوستی نازک و غضروف و استخوان‌های محکم و مقاومی دارد که باعث می‌شود نتایج نهایی عمل، بسیار زیبا و بی‌نقص جلوه کند. ما در این مقاله به بررسی نحوه عمل بینی و معرفی بهترین جراح بینی استخوانی خواهیم پرداخت.

بینی استخوانی غضروفی چه نوع بینی است؟

در این بخش به معرفی انواع بینی استخوانی خواهیم پرداخت. در این نوع بینی، غضروف بینی بزرگتر و محکم‌تر است. افرادی که بینی استخوانی بلند و بزرگ دارند می‌توانند انواع مختلف جراحی بینی، مانند عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی را با بالاترین کیفیت انجام دهند. از آنجایی که بینی‌های استخوانی به صورت طبیعی حاوی غضروف بیشتری هستند و راحت‌تر ترمیم می‌شوند، متخصص می‌تواند حجم بینی را به اندازه مورد نظر فرد کاهش دهد. بینی های استخوانی به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند پوست نازک و استخوان‌های محکم، ایده‌آل‌ترین بینی برای رینوپلاستی هستند. در واقع در بیشتر اوقات با انتخاب یک جراح ماهر، می‌توان بینی را به بهترین شکل و متناسب با فرم کلی صورت، ترمیم کرد.

مراحل جراحی بینی استخوانی در کلینیک کرج دکتر شیرنگی

عمل بینی استخوانی، به عملی اطلاق می‌شود که به رفع نقائص موجود در بینی می‌پردازد بینی از جهت نوع به دو دسته بینی گوشتی و استخوانی غضروفی تقسیم می‌شود که بنا بر ویژگی‌های هر کدام، تشخیص داده می‌شود که بینی از کدام نوع است و جراحی هر کدام متفاوت خواهد بود زیرا عمل جراحی بینی گوشتی به دلیل پیچیدگی‌های که در قسمت‌های مختلف بینی وجود دارد، کمی دشوار‌تر از عمل بینی استخوانی با پوست ضخیم است. بینی استخوانی بزرگ پس از جراحی می‌تواند به شکل ‌ایده‌آلی دربیاید. البته احتمال اینکه عمل بینی استخوانی طبیعی به دلیل نارضایتی از نتایج حاصله به عمل ثانویه یا ترمیمی کشیده شود، بسیار کم خواهد بود.

  1. این عمل همیشه تحت بیهوشی عمومی (کامل) انجام می‌شود و معمولاً 1 الی 2 ساعت طول می‌کشد.
  2. جراح ابتدا برشی بر روی پوست داخلی بینی ایجاد می‌کند و لایه داخلی پوست بینی را از روی غضروف و استخوان بلند می‌کند.
  3. در مرحله بعد، قسمت‌های اضافه از غضروف و استخوان را که به سمت پایین یا طرفین خم شده‌اند را برمی‌دارند و الباقی را در حالت مستقیم و صاف قرار می‌دهند.
  4. جراح می‌تواند با پیوند مقداری از غضروف بینی یا دیگر نقاط بدن (مانند گوش)، نوک بینی شما را حجم بدهد و صاف کند. همچنین اگر روی بینی خود قوز داشته باشید، به راحتی می‌توان آن را تراشید.
  5. جراح همچنین می‌تواند استخوان‌های بینی را به آرامی بشکند و سپس آن‌ها را صاف و باریک نماید و از این طریق پایه بینی را قلمی کند.
  6. در نهایت به جهت جلوگیری از خونریزی و تغییر شکل، بینی پانسمان و گچ‌گیری می‌شود و برای حالت‌دهی به طور موقت، تامپون در داخل سوراخ‌های بینی و آتل در قسمت خارجی بینی قرار داده می‌شود.

جراحی بینی استخوانی  چند ساعت طول میکشد؟

مدت زمان عمل بینی استخوانی بسته به اینکه هدف از انجام جراحی بینی چیست؟ آیا عمل بینی اولیه است یا یک عمل ترمیمی؟ اینکه آیا صرفا یک جراحی زیبایی است یا حل سایر مشکلات عملکردی بینی نیز مد نظر است؟ متغیر خواهد بود. در حالت کلی، انجام عمل بینی استخوانی با کمترین مشکلات مدت زمانی کمتری نسبت به عمل بینی گوشتی خواهد گرفت و به طور متوسط برای پزشکان با تجربه کمتر از دو ساعت و برای پزشکان با تجربه کمتر، کمتر از 5 الی 6 ساعت زمان می‌برد.

عمل بینی استخوانی بسته به میزان تغییرات لازم و مهارت پزشک شما می تواند از 1.5 الی 3 ساعت متغیر باشد که البته بیمار باید مدت زمانی را نیز قبل از آغاز جراحی برای بیهوشی و پس از اتمام جراحی در  اتاق ریکاوری بگذراند.

آیا عمل بینی استخوانی غضروفی درد دارد؟

در اغلب موارد افراد با بینی عمل شده استخوانی درد را تجربه می‌کنند. در طول جراحی پزشکان از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند بنابراین در طول عمل هیچگونه دردی از سوی بیمار حس نخواهد شد. سایر دردهای پس از عمل نیز به گونه‌ای است که به راحتی با مصرف مسکن‌های تجویزی پزشک برطرف می‌شود. برای بهبود دردهای بینی و گاها سردرد بایستی به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید، مسکن‌های خود را به موقع مصرف کنید، سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید، به اندازه کافی استراحت کنید تا بهبودی شما هر چه سریعتر حاصل شود.

بهترین جراح بینی استخوانی در کرج

بهترین جراح بینی استخوانی در کرج
اگر به دنبال بهترین جراح بینی استخوانی در کرج هستید به کلینیک دکتر سعید شیرنگی مراجعه کنید.

برای اینکه بتوانید بهترین جراح بینی استخوانی در کرج را تشخیص دهید، حتما معیارهای زیر را در مورد او بررسی کنید. دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک است و تجربه زیادی در عمل بینی استخوانی و غضروفی دارد. نمونه عملها و نظرات بیمارانی که چند سال پیش عمل کرده‌اند و از نتیجه عمل خود با گذر زمان رضایت دارند را می توانید در تاپیک‌های سایتهایی مثل نی نی سایت و یا پیج اینستاگرام مشاهده کنید.

برای دریافت نوبت مشاوره از کلینیک کرج دکتر سعید شیرنگی لطفا با شماره‌های 09108822057 – 02188596617 تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

درخواست مشاوره تخصصی جراحی بینی با دکتر سعید شیرنگی

"*" indicates required fields

از ویژگی‌های بهترین جراح بینی می‌توان به:

  1. میزان تخصص، تبحر، تجربه و شهرت از اولین معیار های انتخاب یک جراح است.
  2. تعداد بالای عمل‌های موفقیت‌آمیز در این زمینه
  3. سوابق پژوهشی و مقالات معتبری داشته باشد.
  4. خوش‌نامی و اعتبار
  5. دلسوز و مهربان
  6. بیمار محور باشد و منافع شخصی خود را به جان و سلامت بیمار ترجیح ندهد.
  7. در محاسبه هزینه‌ها منصف باشد.
  8. در دسترس بودن مطب با محل سکونت
  9. علم و دانش به روزی داشته باشد و مدام خود را آپدیت کند.
  10. به اصول زیباشناختی تسلط داشته باشد تا براساس حکم زیبایی‌شناسی با عمل بینی تناسبی زیبا به چهره فرد ببخشد.
  11. در شرح حال گرفتن ازبیمار حوصله به خرج دهد.
  12. مسئولیت کار خود را بپذیرد.
  13. برای وقت متقاضیان خود ارزش قائل بوده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشد.
  14. به سلیقه و خواسته‌های فرد توجه کند و عمل را بر مبنای درخواست او پیش ببرد.
بهترین پزشک جراحی بینی استخوانی
آنچه که یک دکتر را به بهترین جراح بینی استخوانی تبدیل می‌کند مهارت، دلسوزی و نتیجه نهایی عمل است که با گذر زمان طولانی تغییر نکند. حتما برای دریافت نوبت معاینه به کلینیک کرج دکتر شیرنگی مراجعه کنید.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران بپردازیم. دکتر خوب برای جراحی بینی استخوانی، دکتری است که در وهله اول، سلامتی و کیفیت تنفس شما را فدای زیبایی نکند. بسیار مهم و ضروری است که فرد پس از پایان جراحی بینی، بتواند به راحتی از بینی نفس بکشد و دم و بازدم را بدون هیچ مشکلی به طور منظم انجام دهد. گاهی اوقات، برخی از پزشکان برای ایجاد نمای باریک و فانتزی بینی، مجاری تنفسی را بیش از حد معمول باریک می‌کنند.

دومین ویژگی بهترین دکتر بینی، این است که فاصله بین بینی تا لب بالا را تا حد ممکن بتواند حفظ کند و موجب طولانی شدن این فضا نشود. حفظ سایز نهایی بینی متناسب با اندازه و فرم صورت افراد نیز از دیگر شاخصه‌های یک پزشک باتجربه است.

دکتر سعید شیرنگی، فوق تخصص جراحی بینی استخوانی، با داشتن سالها تجربه جراحی موفق، یکی از برجسته‌ترین پزشکان جراحی بینی هستند که با آنالیز دقیق حالت کلی صورت مراجعانشان، بهترین فرم ممکن را نسبت به شکل اصلی بینی، حالت صورت و میزان انحراف، به آن‌ها هدیه می‌دهند.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی استخوانی در کرج هستید، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تشخیص بینی استخوانی غضروفی روش‌ جراحی بینی استخوانی کاندید مناسب برای عمل بینی استخوانی
بینی‌های دارای غضروف بزرگتر و محکم‌تر است.
  1. – اعمال بیهوشی.
  2. – ایجاد برش برروی پوست داخلی بینی.
  3. – برداشتن قسمت‌های اضافه غضروف و استخوان‌های خم شده به سمت پایین.
  4. – حجم دادن قسمت‌هایی از بینی مانند نوک آن در صورت نیاز و صلاحدید پزشک.
  5. – تراشیدن غضروف بینی در صورت نیاز.
  6. – شکستن استخوان بینی و صاف کردن و باریک کردن آن درصورت نیاز.
  7. – بخیه قسمت‌های برش داده.
  8. – پانسمان و گچ گرفتن بینی.
  1. – افراد دارای سلامت کامل روحی و جسمی و تایید این سلامت توسط آزمایش تجویز شده توسط پزشک.
  2. – افراد دارای بینی بدفرم و قوز دار و ناراضی از فرم صورت خود.
  3. – افراد دارای مشکلات تنفسی

همانطور که ذکر شد، بینی‌های استخوانی، پوستی نازک و ساختاری متناسب برای انجام عمل زیبایی یا ترمیمی دارند. اما این بدان معنا نیست که هر جراح بتواند یک خروجی زیبا، بی نقص و سالم را ارائه دهد. چه بسا بسیاری از عمل‌های بینی را می‌بینیم که نتیجه آن‌ها طی مدت کوتاهی با شکست روبه‌رو می‌شوند و متاسفانه، افراد مجبور به انجام عمل جراحی دوم و حتی بیشتر می‌شوند. بنابراین باید قبل از اقدام برای جراحی بینی استخوانی افتاده، یک پزشک معتمد، باتجربه و مسئولیت‌پذیر را انتخاب کرد. توصیه می‌کنیم که قبل از رزرو نوبت عمل، از نمونه کارهای آن پزشک دیدن کنید و نظرات مراجعان قبلی وی را بشنوید. پزشکی را انتخاب کنید که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، به طور صادقانه، سلامتی شما را نیز در نظر بگیرند.

از آنجایی که جراح بینی به عنوان یک رکن اساسی و تاثیرگذار در نتیجه عمل بینی است باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد  زیرا ممکن در صورت عدم انتخاب صحیح، خسارات زیادی به سلامتی و زیبایی فرد وارد شود. علاوه بر آن هر چقدر که میزان تبحر و تجربه جراح بینی بیشتر باشد، شانس تجربه بهترین عمل بینی هم بیشتر می‌شود و می‌توانید به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در کلینیک کرج دکتر سعید شیرنگی چقدر است؟

اگر بینی شما استخوانی است و قصد انجام عمل بینیتان را دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر شیرنگی در کرج مراجعه کنید. هزینه عمل بینی استخوانی در کرج به عوامل مختلفی همچون فرم بینی، وجود یا عدم وجود مشکلاتی مانند انسداد یا تنگی کانال تنفسی و موارد متعدد دیگری بستگی دارد.

دکتر سعید شیرنگی از بهترین جراح های بینی استخوانی در کرج است. شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 09108822057 یا فرستادن پیام به واتس اپ، یک نوبت مشاوره حضوری را ترتیب دهید، تا پزشک از نزدیک بینی شما را معاینه نماید و بعد از آن، برآورد هزینه نهایی را به شما ارائه دهد. برای اطلاع از هزینه عمل بینی استخوانی با ما تماس حاصل فرمایید. 

قیمت عمل بینی استخوانی
دکتر شیرنگی جزو بهترین جراح های بینی استخوانی در کرج است. اگر می‌خواهید با هزینه مناسب بینی خود را عمل کنید، همین امروز برای معاینه و اطلاع از هزینه به کلینیک دکتر شیرنگی مراجعه کنید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در کرج توسط بیمه پرداخت می‌شود؟

موضوعی که لازم می‌دانیم درمورد هزینه ی عمل بینی استخوانی مطرح کنیم این است که در برخی موارد شرکت‌های بیمه بخشی از هزینه‌ها را برای شما پرداخت خواهند کرد مبنی بر اینکه متخصص تأیید کند انجام این جراحی برای درمان مشکلات تنفسی و در نتیجه حفظ سلامتی فرد متقاضی ضروری خواهد بود. در این صورت چون جراحی بینی حکم درمانی را نیز دارد به همین دلیل است که شرکت‌های بیمه از شما حمایت خواهند کرد.

اگر نیاز به دریافت مشاوره در خصوص هزینه‌ها و شرایط عمل بینی توسط بهترین جراح بینی استخوانی در کرج دارید همین حالا با کلینیک دکتر سعید شیرنگی تماس بگیرید.

آیا امکان کوچک کردن بینی استخوانی بدون عمل وجود دارد ؟

رینوپلاستی به روش جراحی شامل یکسری تغییرات اساسی در بینی است که با ایجاد تغییراتی در اسکلت بینی و غضروف آن به بینی فرم تقریبا جدیدی می‌دهد. مسلما با استفاده از سایر تکنیک‌های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی تغییرات اساسی ایجاد نکرده و نیز اثرات آنها کاملا موقتی خواهد بود. به عنوان مثال شاید بتوان با تزریق ژل بینی، استفاده از نخ و ژل برای لیفت بینی تا حدودی برآمدگی یا به عبارتی قوز بینی را در حد ضعیف پنهان کرد ولی بعد از حداکثر چند ماه بینی به حالت قبل باز خواهد گشت.

چسب زدن به بینی پس از عمل بینی استخوانی طبیعی یکی از اقداماتی است که به منظور جلوگیری از پیشرفت تورم بینی و نیز تثبیت ساختارهای زیرین بینی پس از عمل بایستی انجام گیرد.  بدین منظور لازم است 5 الی 6 قطعه 3 الی 4 سانتی‌متری ( بسته به اندازه بینی تان) از یکی از چسب‌هایی که مورد تائید پزشکتان نیز باشد که معمولا چسب 3M یک سانتی مورد تائید همه پزشکان است، برش داده و شروع به چسباندن آن‌ها از قسمت بالای بینی به سمت پایین نمایید. دقت کنید که هر چسب بخشی از چسب پیشین را پوشش دهد. در نهایت یک چسب 10 الی 12 سانتی‌متری دیگر را نیز برش داده و به صورت U شکل از این سمت بینی تا سمت دیگر بچسبانید طوری که قسمت میانی چسب در قسمت پایین بینی قرار گیرد.

جراحی‌های همزمان با جراحی بینی استخوانی

انجام جراحی‌های دیگر همزمان با جراحی بینی هم دارای مزیت و هم دارای معایبی می‌باشد که بسته به آنها می‌توانید انتخاب کنید که آیا تمایل به انجام همزمان چند عمل با هم دارید یا نه.

از جمله جراحی‌هایی که می توان به طور همزمان با جراحی بینی استخوانی انجام داد عبارتند از:

  1. اصلاح انحراف تیغه بینی( سپتوپلاستی)
  2. کوچک کردن شاخک های بینی
  3. جراحی سینوس‌ها

برخی جراحی‌های زیبایی به منظور ایجاد تناسب بینی با سایر اجزای صورت که شامل

  1. پروتز گونه
  2. پروتز چانه
  3. برداشتن غبغب
  4. تزریق چربی
  5. جراحی پلک
  6. جراحی گوش
  7. لیفت پیشانی

در صورت تمایل به انجام چند عمل جراحی به طور همزمان بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید شاید بتوانید در پرداخت هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی نمایید.

در ادامه سوالات متدوالی که معمولا مراجعه کنندگان به کلینیک کرج از ما می پرسند را مشاهده می کنید.

روش عمل بینی استخوانی به روش باز و بسته

دانستن تفاوت‌های جراحی بینی باز یا بسته بسیار مهم است. در حالت کلی در رینوپلاستی، تغییراتی در استخوان و یا غضروف ایجاد می‌شود و برای این منظور تنها دو راه برای دسترسی به ساختار بینی وجود دارد تا تغییرات لازم ایجاد شود: رینوپلاستی باز و بسته.

در روش جراحی بینی بسته، 2 برش در داخل بینی ایجاد می‌شود. از طریق این برش‌ها تمام تغییرات اعمال می‌شود.

رینوپلاستی باز نیز شامل همان دو برش است، اما با یک برش اضافی که این دو را در سراسر کلوملا به هم متصل می‌کند. به برش اتصال نهایی، برش ترانس کلوملار نیز گفته می‌شود که به جراح اجازه می‌دهد تا پوست بینی را بالا کشیده – یا بینی را باز کند. مسلما در عمل بینی استخوانی غضروفی به روش باز امکان دسترسی به ساختارهای بینی وجود داشته و تغییرات نسبت به روش بسته به راحتی انجام می‌گیرد.

عمل بینی استخوانی انحرافی

بینی استخوانی یکی از بهترین نوع از انواع بینی‌هاست که به دلیل داشتن غضروف مستحکم، پوست نازک و بافت کم اعمال تغییرات درآن بسیار راحت است و نیازی به پیوند غضروف و یا استفاده از غضروف مصنوعی در آن وجود ندارد ولی گاهاً دارای این نوع بینی‌ها دارای انحراف هستند که بهبود آن نیز بسیار راحت است. با عمل بینی استخوانی افتاده می‌توانید بسیاری از مشکلاتی که قبل از عمل با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردید از جمله انحراف بینی، افتادگی نوک بینی، مشکل در تنفس یا خواب را برطرف نموده و از زیبایی و جذابیت ظاهری نیز لذت ببرید.

جراحی ترمیمی بینی استخوانی

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است از نتایج جراحی بینی خود راضی نباشید. اغلب، این مشکل به دلیل عدم مهارت یا تجربه مناسب جراح شما پیش میآید. گاهی اوقات، حتی یک جراح باتجربه نیز می‌تواند با مشکلات غیر منتظره‌ای مواجه شود. علت هرچه که باشد، جراحی ناموفق بینی می‌تواند تأثیر منفی در شما بگذارد. خوشبختانه با انجام جراحی ترمیمی بینی استخوانی می‌توان برخی مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

جراحی قوز بینی
در بالا یکی از نمونه عملهای دکتر سعید شیرنگی (بهترین جراح بینی استخوانی در کرج) را مشاهده می کنید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل بینی استخوانی طبیعی هستند؟

  1. افرادی که از سلامت روحی و جسمی برخوردار باشند و پس از انجام آزمایشات و معاینات فیزیکی، سلامت آن‌ها توسط پزشکی حاذق تایید شده باشد.
  2. کسانی که از بینی نافرم و قوزدار خود ناراضی هستند و باعث شده است در ارتباطات اجتماعی ضعیف عمل کنند و اعتماد به نفس کمتری دارند.
  3. کسانی که از برخی مشکلات تنفسی رنج می‌برند و پس از اتمام عمل درمانی برای از بین بردن ورم و جای زخم بخیه، به طور همزمان عمل زیبایی هم انجام می‌دهند.

آزمایشات لازم قبل از انجام عمل زیبایی بینی استخوانی غضروفی

قبل از هر گونه عمل جراحی در کلینیک کرج دکتر شیرنگی که نیاز به بیهوشی عمومی نیز داشته باشد، دکتر به منظور آگاهی از وضعیت سلامتی بیمار نتیجه برخی آزامایش‌ها را درخواست می‌نماید. از جمله آزمایش‌های قبل عمل زیبایی بینی استخوانی می‌‎توان موارد زیر را نام برد:

  1. شمارش سلولهای خونی(  CBC)
  2. تست زمان لخته بستن خون( PT، PTT)
  3. قند خون ناشتا( FBS)
  4. آزمایش‌های تشخیص ویروس ایدز، هپاتیت B و C
  5. آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا
  6. سی‌تی‌اسکن، عکسبرداری از قفسه سینه و نوار قلب نیز به ترتیب به منظور تشخیص انحراف بینی، مشکلات ریوی و قلبی بنا به صلاح دید پزشک انجام می‌گیرد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

اگر چه جراحی بینی استخوانی مردانه یک روش ایمن است ولی به هر حال همانند سایر عمل‌ها عوارضی را با خود به همراه خواهد داشت که برخی از آن‌ها کاملاً طبیعی بوده و بعضا به دلیل عدم مهارت متخصص یا عدم توجه به نکات مراقبتی اتفاق خواهند افتاد. از جمله عوارض عمل زیبایی بینی استخوانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. التهاب، ورم و کبودی در اطراف بینی
  2. حساسیت به ماده بیهوشی
  3. عفونت و خونریزی در محل زخم‌ها
  4. باقی ماندن جای زخم به صورت اسکار
  5. از دست رفتن موقت حس بویایی

ورم بعد از عمل بینی استخوانی

هر عملی هر چقدر هم جزئی باشد با تورم بافت‌های اطراف همراه است. میزان کبودی بعد از عمل بینی استخوانی در افراد مختلف متفاوت است و به دلیل شلی بافت صورت، تورم در این ناحیه بارزتر است و ممکن است اجزای صورت شما آسیب‌دیده به نظر برسند. به طور معمول، تورم در روز دوم یا سوم پس از جراحی به اوج خود می‌رسد ولی جای نگرانی نیست و این خود یکی از پروسه‌های طبیعی عمل بینی استخوانی است پزشک شما داروها و دستورالعمل‌هایی برای مراقبت وکاهش میزان تورم به شما توصیه می‌کند. شما نیز بایستی با بالا بردن هیدراتاسیون بدن خود، بالا نگه داشتن سر در روزهای اول پس از جراحی،  اجتناب از خم شدن، خودداری از برداشتن اجسام سنگین، عدم اعمال ضربه به بینی به کاهش میزان تورم و بهبود آن کمک کنید.

درد بعد از عمل بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی به صورت طبیعی هر کسی درد را به طور متفاوتی تجربه کرده و در کنترل آن تلاش می‌کند. معمولاً بعد از جراحی بینی فقط درد خفیفی وجود دارد که حدودا 72 ساعت طول می‌کشد، البته برخی افراد حساسیت به لمس بینی پیدا می‌کنند که نهایت ممکن است تا سه ماه طول بکشد.

برای تسکین درد  داروهای مسکن از سوی پزشک از جمله استامینوفن برای شما تجویز خواهد شد، استفاده از کمپرس سرد در روزهای اول پس از جراحی در آرام کردن دردها تا حدودی موثر واقع می‌شود. دقت داشته باشید که تنها از داروهای تجویزی پزشک استفاده کنید چرا که در صورت استفاده از مسکن‌های غیرضروری ممکن است مشکلات جانبی دیگری برایتان پیش بیاید. اگر درد شما پس از 48 ساعت به جای بهبود تدریجی در سطح متوسط ​​تا شدید ادامه داشت حتما پزشک خود را مطلع سازید.

جراحی بینی استخوانی با لیزر چگونه انجام می شود؟

در جراحی بینی استخوانی با لیزر قطعا نباید انتظارات شگرفی از جراحی داشته باشیم. هر چند استفاده از فناوری لیزر در سایر جنبه‌های پزشکی از جمله درمان مشکلات مربوط به چشم پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند ولی هنوز در زمینه جراحی بینی استخوانی غضروفی با لیزر به نتایج چشمگیری دست نیافته‌اند. بنابراین در جراحی بینی استخوانی با لیزر شاید بتوان برخی مشکلات پوستی را برطرف کرد و تغییرات ناچیزی در بینی ایجاد کرد ولی مسلما هیچ گونه تغییری در موقعیت استخوان و غضروف اعمال نخواهد شد.

میزان درصد موفقیت عمل زیبایی بینی استخوانی چقدر است؟

بیان درصد موفقیت جراحی بینی ممکن است باعث ایجاد سوء تفاهم در افراد شود چرا که اگر به فرد بگوییم 70 درصد نتیجه خوب خواهد گرفت شاید با خود بگوید یعنی 30 % امکان دارد نتیجه جراحی بد باشد؟ و در کل موفقیت رینوپلاستی زمانی مشخص می‌شود که بینی اصلاح شده متناسب با سایر اجزای صورت باشد و مسلما این موفقیت در همه افراد با انواع متفاوتی از بینی‌ها یکسان نیست ولی قطعا در صورت انتخاب یک جراح متبحر بر زیبایی شما افزوده خواهد شد.

مرخصی مورد نیاز برای جراحی بینی استخوانی

یکی از دغدغه‌های افراد شاغل اینست که چه مدت پس از جراحی بینی بایستی به استراحت پرداخته و از حضور در محل کار اجتناب کنند. بسته به شدت جراحی شما و نیز نوع کاری که انجام می‌دهید طول مرخصی متفاوت خواهد بود. در جراحی بینی استخوانی به دلیل وجود برآمدگی روی بینی شاید نیاز به مداخله‌های بیشتر از سوی پزشک باشد به همین دلیل مرخصی یک الی دو هفته‌ای بسته به نظر پزشک ضروری خواهد بود.

دکتر شیرنگی از جمله بهترین جراح های بینی استخوانی در کرج است که با توجه به وضعیت شما پیشنهادات لازم برای دوره استراحت و تسریع فرآیند بهبود را ارائه می دهد.

مراقبت‌ های بعد از عمل بینی استخوانی غضروفی

دوران نقاهت بعد از عمل بینی استخوانی فانتزی و نیمه فانتزی، در فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است. همچنین نحوه کار یک جراح می‌تواند این دوره را کوتاه، کم آزار و یا بالعکس، طولانی و با عوارض شدید کند. به همین دلیل است که برخی افراد بعد از عمل دچار درد و عوارض جانبی زیادی می‌شوند و برخی دیگر نه. اگر بینی استخوانی خود را نزد یک پزشک ماهر همچون آقای دکتر شیرنگی (فوق تخصص جراحی بینی استخوانی) عمل کنید، دوران نقاهت را با کمترین میزان عوارض خواهید گذراند. در حالت کلی، عوارض زیر طی نقاهت ممکن است در افراد به وجود بیاید:

  1. بینی شما ممکن است به دلیل تورم یا به دلیل وجود تامپون‌ که در داخل آن قرار گرفته‌اند، تا مدتی دچار گرفتگی شود.
  2. در بیشتر موارد، پانسمان داخلی 1 الی 7 روز پس از جراحی در جای خود باقی می‌ماند. پزشک همچنین برای محافظت و پشتیبانی از آتل، بینی را چسب می‌زند. معمولاً یک هفته بینی را گچ یا آتل می‌بندد.
  3. خونریزی جزئی و تخلیه مخاط و خون برای چند روز پس از جراحی بینی استخوانی یا پس از برداشتن پانسمان، معمول است.
  4. دوره نقاهت عمل بینی استخوانی عضروفی حدود 2 هفته می‌باشد. البته این زمان در هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است. بنابراین ضروری است که طی این دوره توصیه‌های پس از جراحی که توسط پزشک گوشزد شده است را مو به مو انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که عملکرد شما در دوره نقاهت بعد از عمل بینی تأثیر بسیار چشمگیری بر نتیجه این عمل زیبایی خواهد گذاشت. بنابراین مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی عبارتند از:

  1. دارو‌هایی که متخصص برای شما تجویز می‌کند را به صورت کامل و در زمان مشخص مصرف کنید.
  2. مصرف دخانیات و الکل و همچنین دارو‌های رقیق‌کننده خون، دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی ممنوع هستند.
  3. حداقل به مدت یک ماه نباید به سراغ خوردن غذا‌ها و خوراکی‌های سفت بروید. جویدن غذا و گاز گرفتن، تأثیر منفی بر روی فرم بینی می‌گذارد.
  4. حداقل بهتر است به مدت یک هفته از حمام رفتن خودداری کنید.
  5. همچنین رفتن به محیط‌هایی همانند استخر، سونا و یا رفتن به محیط‌های گرم به مدت یک ماه ممنوع است.
  6. در زمان خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید و حتماً به پشت بخوابید. برای جلوگیری از حرکت بدن در خواب، دو طرف بدن خود بالش قرار دهید.
  7. برای کاهش ورم صورت در اطراف بینی کمپرس سرد را استفاده نمایید.
  8. داشتن استراحت کافی و رژیم غذایی مناسب بر نتیجه عمل زیبایی بینی استخوانی تأثیر خواهد گذاشت.

نکات مراقبتی بعد از عمل بینی

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر دنبال پیدا کردن بهترین جراح بینی استخوانی در کرج هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید. زیبایی و سلامتی شما بسیار مهم است. حتما قبل از عمل توسط یک جراح حرفه‌ای و متخصص مثل دکتر سعید شیرنگی معاینه شوید تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

منبع : healthdirectmayoclinicplasticsurgery

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫9 نظرها

  1. سلام من هم بینیم قوز داره هم انحراف نوعش م استخوانیه هزینه عمل بینی استخوانی چقد میشه کرج هستم

    1. سلام وقت بخیر
      هزینه متغیر خواهد بود فعلا هزینه جراحی بینی گوشتی 17 و بینی معمولی 15 میلیون می باشد. هزینه جراحی بینی هایی که انحراف زیاد و یا شکستگی های متعدد دارند مانند بینی گوشتی 17 میلیون می باشد و امکان افزایش قیمت در ماه های آینده وجود دارد.

  2. اینکه میگن کسایی بینی هاشون استخوانیه فقط میتونن جراحی فانتزی داشته باشن درسته؟ یعنی منی که بینی گوشتی دارم نمیتونم فانتزی عمل کنم؟

    1. تا حد امکان فرم و حالت بینی تغییر پیدا میکند. اینکه بینی استخوانی باشه جراح مجال بیشتری برای اعمال تغییرات دارد. ولی بینی های گوشتی ای هم هستند که بنا به شرایط و استحکام استخوانی که دارند، می توان تا حدی تغییرات فانتزی رو روشون اعمال کرد. با این حال حتما باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا مدل بینی شما و شرایطش مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *