جراحی بینیمقالات

عمل زیبایی بینی در مردان – بهترین فرم بینی مردانه

جراحی زیبایی بینی مردانه هنر خاصی است که مهارت، توانایی و طراحی و الگوی خاصی را می‌طلبد. دکتر سعید شیرنگی به دلیل انجام مکرر عمل بینی گوشتی بزرگ مردانه و طبیعی جلوه دادن نتایج جراحی، شناخته شده هستند. مهمترین و یکی از اصلی‌ترین نکات موفقیت ایشان در این دست از جراحی‌ها، توانایی ایجاد ظاهری مردانه است که با انتخاب فرم مناسب برای عمل زیبایی بینی در آقایان به دست می‌آید. مزایای بسیار زیادی در جراحی بینی مردان وجود دارد که فراتر از تغییر شکل بینی هستند؛ در واقع مواردی مانند اصلاح عدم تقارن بینی و بهبود مشکلات تنفسی نیز از سرمایه‌های فرد پس از عمل زیبایی بینی می‌باشد.

اینفوگرافی جراحی بینی مردان
اینفوگرافی جراحی بینی مردان

درخواست مشاوره تخصصی جراحی بینی با دکتر سعید شیرنگی

"*" indicates required fields

در حال حاضر، آقایان بیشتر طالب جراحی بینی مردانه طبیعی هستند، هرچند که برخی از آن‌ها مدل‌های نیمه فانتزی و فانتزی را می‌پسندند. در حالت کلی، مدل بینی مردانه طبق ویژگی و اندازه سایر اجزای صورت انتخاب می‌شود تا بهترین و زیباترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

عمل بینی مردانه چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی مردانه طبیعی شامل بیهوشی عموم فرد و سپس ایجاد یک برش بر پوست بین سوراخ‌های بینی (جراحی زیبایی بینی باز)، یا ایجاد برش کوچک در داخل سوراخ‌های بینی (جراحی زیبایی بینی بسته) می‌باشد. در مرجله بعد، پوست روی بینی جمع شده و با گیره یا توسط یک تکنسین، در بالا نگه داشته می‌شود. سپس پزشک شروع به تراشیدن استخوان بینی، برداشتن قوز، صاف نمودن تیغه و فرم دادن بینی می‌کند و مدل مورد نظر خود و زیباجو را تا حد ممکن، پیاده سازی می‌نماید. طی این عمل، هرگونه مانعی که باعث اختلال در تنفس شود، مانند انحراف تیغه بینی، پولیپ و …، از سر راه کانال تنفسی برداشته می‌شود.

پس از پایان شکل‌دهی، پوست بینی به محل اصلی خود باز می‌گردد و محل اتصال پوست، بخیه زده می‌شود و پزشک به عنوان آخرین کار، بینی را با آتل‌های مخصوص به منظور جلوگیری از ورود آسیب و یا تغییر شکل، می‌پوشاند. اگر جراحی زیبایی بینی آقایان به صورت عمل بسته صورت گیرد، جای زخم قابل مشاهده‌ای در زیر بینی باقی نخواهد ماند، زیرا برش در این نوع عمل، داخلی است و همچنین باعث تورم کمتری نسبت به جراحی باز می‌شود.

مطالب بیشتر: جراحی انحراف بینی

بهترین فرم بینی مردانه

شما احتمالا مقالات زیادی را درباره فرم بینی ایده آل طی جراحی زیبایی در خانم‌ها خوانده‌اید؛ اما این بدان معنا نیست که زیبایی بینی در مردان تحت تاثیر فاکتورهای خاصی نیست. اکثر آقایان جراحی بینی مردانه طبیعی را ترجیح می‌دهند و تقاضای حفظ جذبه مردانه صورتشان را همراه با رفع ایرادات آن دارند. به طور کلی ترجیح داده می‌شود که بینی خانم‌ها، کوچک و ظریف با کمی قوس باشد، از آن طرف، معمولا ملاک برای بینی‌های مردانه این است که به جای شیب داشتن، بینی را به طور صاف و مستقیم حالت دهند، گاهی اوقات حتی بعضی از مردان، باقی ماندن اندکی قوز بر بینی را ترجیح می‌دهند، زیرا اعتقاد دارند که این فرم باعث جذابیت بینی و چهره مردانه‌شان می‌شود.

برخی از این مردان می‌گویند که بینیشان نباید خیلی بزرگ یا دارای تیغه نازک باشد و نقص‌های ملایم را بهتر از ظرافت زیاد می‌دانند؛ حتی برخی از آن‌ها بینی بزرگ بدون نقص را ترجیح می‌دهند. از همه مهمتر این است که، بینی مرد باید احساس قدرت و اعتماد به نفس را منتقل کند. به هر حال، بهترین فرم بینی مردانه را در ابتدا، خود شخص و بعد پزشک او تعیین خواهند کرد و این موضوع کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

نمونه عمل بینی مردانه

جراحی بینی گوشتی مردانه

پزشک در روش عمل بینی گوشتی بزرگ مردانه، بعد از بالا بردن پوست نوک بینی فرد با ابزارهای خاص، غضروف و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. در گذشته این جراحی با توجه به بزرگ بودن بینی، تنها با حذف چربی و تغییر گوشت بینی صورت می‌گرفت که غالبا منجر به نارضایتی و ناراحتی بیشتر افراد می‌شد. اما امروزه تغییر تکنیک و تمرکز آن بر تغییر ساختار استخوان بینی، توانسته رضایت بالای متقاضیان را به خود اختصاص دهد. جراحی بینی استخوانی مردانه آسان‌تر است زیرا این نوع بینی‌ها دارای ساختارهای استخوانی و غضروفی محکمی هستند و پوست نازکی دارند، بنابراین به راحتی می‌توان آن‌ها را فرم‌دهی کرد.

به این ترتیب، تمام آقایانی که سنشان در بازه 18 تا 50 سال است، می‌توانند با انتخاب یک پزشک باتجربه و کارکشته، اقدام به انجام جراحی بینی نمایند. انتخاب پزشک برای جراحی بینی مردان، اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا پوست بینی آن‌ها غالبا چرب و سفت است و اندازه نسبتا بزرگتری نسبت به بینی خانم‌ها دارد، بنابراین با توجه به تجربیات پزشک در جراحی، مشکل خاصی در پایان عمل و بعد از آن به وجود نخواهد آمد.

اهداف عمل بینی در مردان

درمان ناهنجاری‌هایی همانند قوز بینی، انحراف، شکستگی استخوان، گوشت اضافی و…

سن مناسب عمل بینی در مردان

انجام این جراحی در سن 20 تا 30 سالگی، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

دوره نقاهت عمل بینی در مردان

در ابتدا باید دو هفته صبر کنید تا عوارضی همانند ورم، کبودی و التهاب برطرف شوند. سپس حداقل به مدت یک ماه، باید از فعالیت‌های سنگین، ورزش فشرده و هر عملی که منجر به فشار بر بینی می‌شود، خودداری کنید.

هزینه عمل زیبایی بینی مردان

  • شدت ناهنجاری موجود در بینی
  • نوع روش انتخابی
  • دستمزد متخصص
  • هزینه کلینیک

هزینه عمل بینی مردانه چقدر است؟

عمل بینی مردانه قیمت متفاوتی نسبت به دیگر عمل‌های بینی ندارد و تنها تفاوت قیمت، در زیبایی یا ترمیمی بودن آن است. عواملی همچون استفاده از تجهیزات و داروهای مورد نیاز (مانند دارو و دستگاه‌های بیهوشی)، آزمایشات، عکسبرداری از بینی، نوع جراحی (باز یا بسته)، دستمزد پزشک، دستمزد تکنسین‌ها و در برخی موارد، نیاز به پیوند غضروف یا استخوان، همگی می‌توانند بر هزینه جراحی بینی مردانه طبیعی و یا فانتزی تاثیر بگذارند. در برخی موارد، هدف از جراحی تنها تغییر دادن فرم بینی است، اما گاهی پیش می‌آید که پزشک با مواردی مانند انحراف بینی و اختلالات تنفسی نیز رو به رو خواهد بود که در این صورت، هزینه آن ممکن است کمی افزایش پیدا کند. به طور کلی می‌توان مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت عمل بین را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نوع بینی و میزان اختلالات آن
  • روش جراحی بینی
  • هزینه‌ داروهای بیهوشی
  • هزینه بیمارستان یا مرکز جراحی
  • دستمزد پزشک و …

مزایای جراحی زیبایی بینی مردان

انتخاب فرم مناسب برای عمل زیبایی بینی در آقایان منجر به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. علاوه بر این؛ مزایای زیادی برای انجام این نوع جراحی وجود دارد که همگی باهم باعث افزایش میزان استقبال مردان از عمل زیبایی یا ترمیمی بینی می‌شود. به طور کلی، مزایای عمل بینی اگر توسط یک پزشک حاذق انجام شود شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اصلاح مشکلات تنفسی
  • از بین بردن خصوصیات ارثی که ممکن است تناسب کلی صورت را از بین برده باشد.
  • رفع بد شکلی‌ها و برجستگی های ناخوشایندی که در اثر تصادفات یا آسیب‌های ورزشی به وجود آمده‌اند.
  • کاهش یا رفع کامل نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی
  • اگر بینی دچار شکستگی شدید و از بین رفتن ساختار شده باشد، فوق تخصصین جراح پلاستیک می‌توانند با استفاده از استخوان یا غضروف گوش یا استفاده از ایمپلنت‌های مخصوص، فرم بینی را حتی زیباتر نسبت به گذشته بازگردانند.
  • به شرطی که بینی بعد از عمل آسیب بیشتری نبیند، این تغییر فرم بینی دائمی خواهد بود.

مراقبت بعد از جراحی بینی مردان

برای داشتن نتیجه مطلوب، نوع و نحوه مراقبت بعد از جراحی بینی مردانه طبیعی یا فانتزی بسیار حائز اهمیت است. رعایت نکات زیر می‌تواند میزان آمار نارضایتی‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد:

  • خونریزی جزئی و تخلیه مخاط و خون حدود چند روز پس از جراحی بینی یا پس از برداشتن پانسمان معمول است، برای کنترل این شرایطف تنها دستورات پزشکتان را انجام دهید.
  • استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش تورم و کبودی بینی
  • بعد از جراحی، بینی شما ممکن است به دلیل تورم یا به دلیل وجود آتل، تا مدتی دچار گرفتگی شوند، استرس نگیرید و سعی نکنید از بینیتان نفس بکشید.
  • گچ بینیتان را به مدت 1 هفته خیس نکنید.
  • اجتناب از مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل به مدت 4 هفته اجتناب کنید
  • تا مدتی از مصرف غذاهای نمکی و شور جهت جلوگیری از ورم بینی خودداری کنید
  • سر خود را توسط چند بالش، بالاتر از سطح قلبتان قرار دهید تا به جلوگیری از کبودی و ورم بینی بیانجامد
  • از چسب بینی به مدت توصیه شده استفاده نمایید
  • به مدت 3 هفته عینکی را روی بینی خود نگذارید
  • از انجام فعالیت های سنگین به مدت 1 ماه خودداری کنید

مطالب بیشتر: هزینه عمل بینی چقدر است؟

توصیه های مهم بعد از عمل بینی مردان

عمل بینی مردانه توسط دکتر شیرنگی

ایشان برای این که بهترین طراحی ممکن را برای صورت هر شخص به طور منحصر به فرد داشته باشند، همیشه یک جلسه مشاوره را قبل از عمل با زیباجو برگزار می‌کنند. بنابراین، هر بینی به صورت جداگانه طراحی می شود و از آنجا که هیچ دو بینی ساختار یکسانی ندارند، هیچ دو برنامه جراحی نیز به صورت یکسان انجام نخواهند شد. به همین دلیل است که آقای دکتر شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، به عنوان یکی از بهترین جراح بینی مردانه در تهران شناخته می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از شروع رنج قیمت جراحی بینی با شماره تلفن 09108822057 تماس حاصل فرمایید.

آمادگی قبل از عمل بینی مردان

آن دسته از آقایانی که قرار است عمل جراحی بینی را انجام دهند، این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کنند که درمورد آمادگی‌های لازم قبل از جراحی زیبایی بینی مردان صحبت خواهیم کرد:

  1. براساس نظر متخصص، ابتدا شما لازم است آزمایشاتی را مبنی بر تأیید سلامت عمومی انجام دهید. انجام آزمایش خون، آزمایشات مربوط به وضعیت تنفسی و شرایط قلب، مهمترین تست‌هایی هستند که متخصص از شما می‌خواهد قبل از عمل انجام داده و نتیجه را ارائه کنید.
  2. آقایانی که عادت به مصرف دخانیات و الکل دارند، حداقل یک ماه قبل از عمل بینی مردان باید این عادت نادرست خود را ترک کنند.
  3. در صورتی که دارو‌های رقیق‌کننده خون را مصرف می‌کنید باید حتماً به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی در مردان این دارو‌ها را کنار بگذارید. البته اگر مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌ها است، حتماً باید از متخصص خود سؤال بپرسید.
  4. در روز انجام عمل لباس دکمه‌دار بپوشید زیرا تعویض لباس از سر، فشار زیادی به بینی وارد کرده و نتیجه عمل را از بین خواهد برد.

دوران نقاهت جراحی بینی در آقایان

دوره نقاهت عمل زیبایی بینی در مردان

قطعاً آقایان دوست دارند بعد از عمل زیبایی بینی سریعاً به شرایط عادی زندگی برگشته و به سر کار بروند اما لازم است بدانید که به هر حال این عمل زیبایی دوره نقاهت خاص خود را دارد و اگر می‌خواهید نتیجه زحمات خود را به بهترین شکل ممکن رویت کنید، باید به تمامی توصیه‌ها در دوره نقاهت توجه داشته باشید. یکی از عارضه‌هایی که بعد از جراحی زیبای بینی اتفاق می‌افتد، ورم در ناحیه بینی و اطراف آن حتی در ناحیه زیر چشم است. این اتفاق به دلیل وجود تامپون در داخل بینی و دستکاری بافت صورت رخ خواهد

داد. تقریبا دو هفته زمان لازم است تا عارضه‌هایی همانند التهاب، ورم و کبودی بعد از عمل زیبای بینی در مردان از بین برود. همچنین پانسمانی که متخصص برای بینی در نظر گرفته باید حداقل ۲ هفته بر روی بینی شما باقی بماند. در دوره نقاهت که حداقل به مدت دو هفته تا یک ماه طول می‌کشد، باید نکاتی همانند عدم تنفس با بینی، جلوگیری از فشار آوردن به ناحیه بینی، بالاتر بودن سر از بدن در زمان خواب و مواردی از این قبیل را رعایت کنید. بنابراین بهتر است به توصیه‌های متخصص توجه داشته باشید و برای بازگشتن به سر کار عجله نکنید. حتی به شما پیشنهاد می‌دهیم زمانی جهت انجام عمل زیبایی زمان اقدام کنید که مرخصی کافی داشته باشید.

بهترین سن برای عمل بینی مردان

با توجه به اینکه یکی از عوامل مؤثر بر نتیجه عمل زیبایی بینی در مردان، سن فرد متقاضی است، متخصصان معتقد هستند انجام جراحی بینی در بازه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال بهترین نتیجه را ارائه خواهد کرد. متخصصان انجام عمل بینی در مردان در سن بلوغ را رد می‌کنند زیرا در دوران بلوغ رشد استخوان‌ها همچنان ادامه داشته و بعد از اتمام عمل بینی ممکن است فرم نهایی صورت تغییر کند و تناسب بین اجزای صورت بهم خواهد بخورد. از طرف دیگر در سن بالای ۵۰ سال، به دلیل اینکه قدرت ریکاوری بدن کاهش یافته و خاصیت الاستیسیته پوست کمتر می‌شود، بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید جراحی بینی بهترین نتیجه را ارائه کند. در صورتی که بتوانید عمل بینی را در سنین۲۰ تا ۳۰ سال انجام دهید، به احتمال ۹۰ درصد نتیجه دلخواه را رؤیت خواهید کرد.

منبع
harleymedicallondonrhinoplasty

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *