جراحی بینیمقالات

عمل ترمیمی بینی (جراحی ثانویه بینی) + هزینه

جراحی ترمیمی بینی یکی از عمل‌های زیبایی تکمیلی در حوزه پزشکی به حساب می‌آید. زیرا کسانی که قبلا عمل بینی داشته و دوباره بنابر دلایلی نیاز به انجام جراحی بینی ثانویه داشته باشند از آن بهره می‌برند. در اغلب موارد عمل ثانویه سختی‌های عمل اولیه را نخواهد داشت و افراد می‌توانند دوره درمانی و نقاهت سبک‌تری را پشت سر بگذارند. به همین دلیل هزینه ترمیم بینی عمل شده در مقایسه با عمل اصلی خیلی کمتر خواهد بود.

فهرست محتوا

اینفوگرافی جراحی ترمیمی بینی
اینفوگرافی جراحی ترمیمی بینی

دکتر شیرنگی یکی از بهترین جراحان ترمیمی بینی در تهران بوده و تمامی افرادی را که به چنین عملی نیاز داشته باشند در تمامی مراحل کار با حساسیت بالایی همراهی خواهد کرد. علاوه بر آن ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نکات کلی و مورد نیاز جراحی بینی ثانویه بیشتر آشنا کنیم.

جهت مشاهده نمونه کار عمل بینی ثانویه به ادرس اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی مراجعه فرمایید. 

جراحی ترمیمی بینی به چه معناست؟

قبل از پرداختن به جزئیات جراحی ثانویه بینی بهتر است تا شما عزیزان را با این دسته از عمل های زیبایی آشنا کنیم. به این صورت که بسیاری از افرادی که قبلا عمل زیبایی بینی انجام داده‌اند نیاز به جراحی دوباره پیدا می‌کنند. این عمل با هدف تکمیل عمل قبلی و دستیابی به بهترین نتیجه ممکن صورت می‌گیرد. بنابراین آن را با نام رینوپلاستی ثانویه یا همان جراحی بینی ترمیمی می‌نامند.

تصمیم‌گیری درمورد اینکه آیا جراحی ثانویه برای مراجعه‌کننده‌ الزامی است یا نه باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص صورت گیرد. احساس نیاز به عمل بینی ثانویه می‌تواند براساس عدم رضایت فرد از نتیجه عمل اولیه و یا ایجاد مشکلات ناخوشایند بعد از سپری شدن دوره نقاهت عمل اول به وجود آید.

مطالب بیشتر: درمان انحراف بینی بدون جراحی

رینوپلاستی ثانویه

روش های انجام عمل ترمیمی بینی

برای انجام عمل ترمیمی بینی نیز از همان روش‌های جراحی بینی باز و بسته استفاده می‌شود. این موضوع بستگی به این دارد که شدت عارضه‌های باقی مانده در بینی شما چه اندازه هستند. متخصص بعد از اینکه فرم بینی عمل شده شما را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد، تشخیص خواهد داد کدام یک از روش‌ها برای شما مناسب خواهد بود. در صورتی که نیاز باشد عمل ترمیمی بینی با روش باز برای شما انجام می‌گیرد، پس مدت زمان عمل طولانی‌تر شده و همچنین نیاز به بخیه‌های بیشتری خواهد بود. در این صورت شما باید بیشتر از خود مراقبت کنید تا جای بخیه به صورت اسکار بر روی بینی باقی نماند. اما در اغلب موارد می‌توان عمل ترمیمی بینی را با روش عمل بینی بسته انجام داد تا نیازی به برداشتن لایه رویی استخوان بینی نباشد.

استفاده از گرأفت در جراحی اصلاحی بینی

ممکن است بعد از عکسبرداری‌های اولیه جهت انجام عمل رینوپلاستی، متخصص متوجه شود که نیاز است پیوند غضروف در بینی شما صورت گیرد تا این قسمت از ساختار بینی تقویت شده و بتوان فرم ‌ایده‌آل را در داخل آن ایجاد کرد. در رینوپلاستی اولیه متخصص از غضروف‌های خود بینی برای این منظور استفاده می‌کند. برای مثال کسانی که بینی گوشتی دارند، غضروف نوک بینی آن‌ها بسیار ضعیف است. در نتیجه جراح از قسمت میانه به سمت نوک بینی پیوند خواهد زد. اما در صورتی که نتیجه رینوپلاستی اولیه مناسب نبوده و در نتیجه لازم باشد مجدداً پیوند غضروف انجام گیرد، در این صورت متخصص از انتقال بافت سایر نقاط بدن استفاده می‌کند. برای مثال ممکن است به سراغ غضروف ناحیه گوش برود. انتخاب غضروف مناسب از سایر قسمت‌های بدن براساس میزان نیاز، نقص موجود در داخل بینی و مهارت متخصص خواهد بود.

استفاده از پروتز مصنوعی برای ترمیم

همانگونه که گفته شد یکی از دلایل رینوپلاستی ثانویه، نرسیدن به نتیجه مطلوب در زمینه‌ غضروف بینی است به همین دلیل پزشک تصمیم می‌گیرد غضروف را از نواحی دیگر همانند گوش یا دنده استخراج کرده و به غضروف بینی پیوند دهد. در صورتی که از این نظر نیز محدودیتی وجود داشته باشد در مرحله سوم جراح به سراغ پروتز مصنوعی می‌رود. پروتز مصنوعی روش جایگزین برای روش انتقال بافت است که از جنس سیلیکون بوده و کیفیت بسیار عالی دارد. البته با توجه به اینکه برندهای بی‌کیفیت نیز در بازار دیده شده‌اند لازم است شما حتماً به یک جراح شناخته شده مراجعه کنید و مطمئن باشید پروتز مصنوعی اصل برای ترمیم بینی انجام استفاده می‌شود.

زمان مناسب برای جراحی ثانویه بینی

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم برخی از افراد فکر می‌کنند ورم موجود در بینی یکی از مشکلات حاد به حساب آمده و نشان‌دهنده عدم موفقیت جراحی خواهد بود در نتیجه تصمیم می‌گیرند رینوپلاستی ثانویه را انجام دهند. به طور کلی متخصص از شما می‌خواهد حداقل یک سال صبر کنید تا تمامی عوارض شامل التهاب، ورم و کبودی و اثر زخم‌ها به طور کامل برطرف شده و بینی بتواند فرم جدید خود را نشان دهد. در صورتی که بعد از یکسال متخصص متوجه شود هنوز هم مشکلاتی در ظاهر و یا در ساختار بینی وجود دارد با شما مشورت کرده و در صورتی که موفق باشید جراحی ثانویه بینی را انجام خواهد داد.

مطالب بیشتر: تغذیه قبل از عمل بینی

چه عواملی باعث می شود جراحی ترمیمی بینی انجام پذیرد؟

از جمله نگرانی‌هایی که ذهن کاندیدهای عمل زیبایی بینی را به خود درگیر می‌کند این است که چرا و تحت چرا شرایطی امکان نیاز به جراحی ترمیمی بینی وجود دارد. این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد پرداخته‌ایم:

  • عدم رضایت مراجعه کننده از حالت بینی جراحی شده

در برخی از موارد کسانی که عمل زیبایی بینی انجام داده‌اند اظهار می‌کنند که از فرم بینی جدید خود راضی نیستند. این مسئله می‌تواند در نتیجه عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل، عدم توانایی پزشک و یا شرایط فرد از جمله داشتن بینی گوشتی حاصل گردد. چرا که احتمال نیاز به جراحی ترمیمی بینی گوشتی نسبت به سایر بینی‌ها بالا است.

  • ایجاد مشکلات تنفسی بعد از عمل اول

در برخی از موارد، فرد بعد از عمل بینی دچار مشکلات تنفسی می‌گردد. به این معنا که به دلیل موفقیت‌آمیز نبودن عمل اول، راه‌های تنفسی او مسدود شده و در تنفس خود با مشکل روبرو می‌شود. در این شرایط، تجدید عمل جراحی تنها شرط لازم برای اصلاح مشکل است.

  • ناهماهنگی و عدم تناسب بینی با ساختار کلی صورت

گاها در موارد نادری پس از انجام عمل بینی به قدری نتیجه جراحی ناموفق است که هیچگونه تناسبی در چهره فرد مشاهده نمی‌شود. تنها چاره کار در چنین شرایطی عمل مجدد بینی خواهد بود.

کاندید مناسب ترمیمی بینی

دلایل جراحی ترمیمی نحوه انجام جراحی ترمیمی فواید عمل بینی ثانویه مشکلات عمل بینی ترمیمی
  1. – عدم رضایت مراجعه کننده از حالت بینی جراحی شده.
  2. – ناهماهنگی و عدم تناسب بینی با ساختار کلی صورت.
  3. – ایجاد مشکلات تنفسی بعد از عمل اول.
  4. – تغییر فرم بینی بعد از انجام عمل اول.
  1. – نحوه انجام جراحی ترمیمی مانند عمل اول است. یعنی فرد بیهوش می‌شود و برش‌های در بینی زده شده و عیوب آن برطرف می‌شود.
  1. – رفع مشکلات تنفسی ایجاد شده ناشی از انجام عمل اول.
  2. – رضایت بیشتر متقاضی از فرم بینی و رفع عیوب ظاهری ایجاد شده از عمل اول.
  3. – رفع ناهماهنگی بینی با اجزای صورت. افزایش رضایت از حالت و فرم بینی.
  4. – افزایش اعتماد بنفس فرد.
  1. – خطرات بیهوشی.
  2. – عفونت.
  3. – ترمیم ضعیف زخم یا جای زخم.
  4. – تغییر در احساس پوست (بی‌حسی یا درد).
  5. – نارضایتی دوباره از ظاهر بینی.
  6. – تغییر رنگ و تورم پوست.

عمل ترمیمی پل بینی چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی ثانویه یا جراحی ترمیم بینی معمولاً با استفاده از برش‌هایی در همان ناحیه عمل جراحی بینی اولیه ایجاد می‌شود تا بدین طریق از ایجاد هر گونه جای زخم اضافی پیشگیری کند. این عمل نیز ممکن است شامل ایجاد برش‌های کوچک در داخل سوراخ‌های بینی (تکنیک “بسته”) یا ایجاد یک برش کوچک در نوار عمودی بینی (تکنیک “باز”) باشد. با هر دو روش، بافت نرم، غضروف و استخوان بینی به دقت شکل داده می‌شوند و/یا برداشته می‌شود تا زمانی که مجرای بینی مسدود نشود و کانتور مورد نظر به دست آید.

در جراحی بینی ترمیمی اغلب به غضروف برای حمایت ساختاری نوک و/یا پل بینی نیاز است. غضروف سپتوم اغلب دچار کمبود است و جراحان پلاستیک بایستی غضروف را از سایر نقاط بدن، به ویژه گوش و گاهی اوقات دنده، انتخاب کنند. بی نظمی‌های بافت نرم در امتداد پل بینی یا نوک بینی نیز ممکن است به بافتی نیاز داشته باشد که پوشش یا استتار ایجاد کرده و با عمل به عنوان یک “پرکننده طبیعی” اثری دائمی روی بینی داشته باشند.  بسته به پیچیدگی عمل، جراحی بینی ترمیمی معمولاً در حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد و اکثر افراد می‌توانند در همان روز با کمک یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده به خانه برگردند.

عمل ترمیمی پره های بینی

عمل ترمیمی پره‌های بینی معمولا زمانی انجام می‌گیرد که به دلیل تنگ شدن مسیرهای هوایی بینی در اثر جمع کردن بیش از حد بینی فرد امکان تنفس راحت نداشته باشد. اینجاست که اهمیت انتخاب یک پزشک حاذق و با تجربه مشخص می‌شود چرا که بدون داشتن اطلاعات و شناخت کافی درباره آناتومی بینی قبل از جراحی می‌توان باعث بروز برخی مشکلات پس از رینوپلاستی شد. گاها ممکن است به دلیل ضعیف بودن ساختارهای نگهدارنده بینی و عدم استفاده جراح از روش‌های تقویتی و نگهدارنده حین جراحی باعث نیاز مجدد به جراحی بینی در فرد شود تا با بزرگتر کردن پره‌های بینی مشکل را حل نمایند.

مراحل عمل ترمیم تیغه بینی

سپتوپلاستی یکی از روش‌های جراحی است که در آن انحراف تیغه بینی فرد که باعث بروز مشکلاتی در تنفس و خواب فرد شده است برطرف می‌گردد. اغلب به دلیل انتخاب یک پزشک غیر ماهر ممکن است باعث باقیماندن نامتقارنی در سپتوم بینی شوید که خود در طولانی مدت می‌تواند باعث افتادگی نوک بینی، انحراف مجدد سپتوم بینی و … شود، از طرفی گاها افراد پی می‌برند که با وجود جراحی انحراف تیغه بینی همچنان مشکلات قبل از جراحی تیغه بینی را دارند و به همین دلیل نیاز به انجام سپتوپلاستی ثانویه یا عمل ترمیم تیغه بینی را احساس می‌نمایند.

قبل از جراحی رینوپلاستی ثانویه چه مراحلی را باید طی کرد؟

برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید مراحل زیر را سپری کنید:

  1. ابتدا لازم است عکس‌برداری‌هایی از بینی انجام گیرد تا متخصص وضعیت بینی عمل شده را از نظر ساختاری به طور کامل مورد بررسی قرار داده و بتواند منطقه هدف را به درستی تشخیص دهد. در این میان عکس آتلیه، انجام سی تی اسکن از بینی و همچنین سینوس‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. همچنین لازم است که مجدداً آزمایش خون انجام دهید. به هر حال یک سال زمان سپری شده و در این مدت وضعیت خون شما به شدت تغییر کرده است. هدف از انجام آزمایش خون، بررسی فاکتور‌های مربوط به سلامتی عمومی بدن است.
  3. سپس در صورتی که اخیراً به بیماری خاصی مبتلا شده‌اید باید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید تا راهکار مناسب جهت انجام جراحی اتخاذ شود.
  4. در نهایت زمان عمل بینی ثانویه مشخص شده و شما باید در تاریخ مقرر به کلینیک مراجعه کنید.

مراقبت بعد از عمل ترمیمی بینی

پس از رینوپلاستی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی، در مراحل اولیه بهبودی معمولاً یک اسپلینت بینی برای محافظت از بینی بازسازی شده روی بینی قرار می‌گیرد. بیماران معمولاً یک هفته پس از جراحی، آتل خارجی بینی خود و همچنین هر بخیه‌ای که در قسمت بیرونی بینی وجود دارد را برمی‌دارند. تورم و کبودی عوارض جانبی معمول پس از عمل ترمیمی هستند، اما نگران نباشید چرا که این علائم موقتی هستند و به تدریج با مصرف به موقع داروهای تجویزی از سوی دکتر و انجام دستورالعمل‌های ذکر شده خود به خود برطرف می‌شوند. اگر چنانچه درد شدید احساس کردید با مصرف مسکن می‌توانید درد خود را فروکش نمایید. در روزهای اول بهتر است سر را بالاتر از بدن قرار دهید، و از کمپرس سرد روی گونه و چشم‌ها استفاده کنید تا از میزان کبودی‌ها بکاهید.

اکثر بیمارانی که رینوپلاستی ثانویه انجام می‌دهند پس از حدود هفت روز به سر کار و روال عادی روزانه خود باز می‌گردند، اما برای کمک به بهبودی کامل باید تا چند هفته دیگر از انجام کلیه فعالیت‌های سنگین خودداری کنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چند اکثر تورم‌ها در عرض یک هفته فروکش می‌کند، ولی ممکن است یک سال طول بکشد تا تمام تورم‌ها به طور کامل برطرف شوند.

مطالب بیشتر: تنفس بعد از عمل بینی

نکاتی ضروری در خصوص جراحی ترمیمی بینی

برای داشتن جراحی ترمیمی بینی استخوانی و یا گوشتی بهتر است قبل از هر چیزی درمورد یکسری نکات کلی در ارتباط با این موضوع اطلاعات لازم را کسب کنید. از جمله مهم‌ترین این نکات به منظور آشنایی بیشتر در زیر آورده شده‌اند:

  1. مدت زمانی که برای جراحی ترمیمی اختصاص داده می‌شود از مدت زمان عمل اصلی، بیشتر است زیرا در این عمل اقدامات پیچیده بیشتری باید انجام پذیرند که زمان‌بر و حساس هستند. به عنوان مثال ممکن است پزشک برای ترمیم بینی، پوست، غضروف و یا استخوان از نقاط دیگر بدن تهیه کند.
  2. توجه داشته باشید به منظور تکرار عمل جراحی بینی، مراجعه‌کننده باید دلایل قانع‌کننده‌ و منطقی‌ به پزشک متخصص ارائه دهد. در غیر این صورت به راحتی این درخواست پذیرفته نخواهد شد. پس می‌توان گفت جراحی ترمیمی بینی صرفا در مواقعی خاص و با دلایلی محکم قابل انجام است.
  3. عمل ترمیمی بینی حتما باید پس از یکسال از عمل جراحی اولیه انجام شود زیرا در غیر این صورت منجر به بروز اتفاقاتی می‌شود که جبران‌ناپذیر خواهند بود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بعد از گذشت یکسال دومین عمل انجام شود این است که شکل نهایی بینی بعد از یکسال رویت خواهد شد.
  4. از مزیت‌های جراحی بینی ترمیمی می‌توان به بیشتر شدن زیبایی بینی، تسهیل مشکلات تنفسی، ایجاد تناسب بیشتر بین فرم بینی و چهره و … اشاره کرد.

نکات مهم عمل ثانویه بینی

آیا امکان عمل سرپایی ترمیم بینی وجود دارد؟

گاها فرد از انجام رینوپلاستی خود رضایت دارد و تنها برخی ایرادات جزئی می‌بیند که تمایل به برطرف کردن آن در مطب و تحت بی ‌حسی موضعی دارد. اینکار در مطب جراح شما امکانپذیر است، تنها مشکلی که وجود دارد اینست که گاهاً ممکن است حین عمل ترمیمی پزشک شما احساس کند که به تجهیزات بیشتری نیاز است در این صورت دیگر امکان بازگشت به قبل وجود نداشته و پزشک کار خود برای ترمیم را ادامه می‌دهد، در این شرایط ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشده و فرد به عمل سوم نیز نیاز پیدا کند.

خطرات عمل ترمیمی بینی

تمامی عمل‌های جراحی چه در دسته زیبایی و چه در دسته درمانی، دارای خطرات و عوارض جانبی خاص خود هستند. به همین دلیل تمامی جوانب کار باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی سنجیده شده و بهترین تصمیم در خصوص مشکل فرد گرفته شود. طبق این گفته، عمل ثانویه بینی نیز از این موضوع مستثنی نیست و احتمال بروز برخی مشکلات و خطرات وجود دارد. از جمله اصلی‌ترین خطرات عمل ترمیمی بینی عبارتند از:

  1. خطرات بیهوشی
  2. عفونت
  3. ترمیم ضعیف زخم یا جای زخم
  4. تغییر در احساس پوست (بی حسی یا درد)
  5. نارضایتی دوباره از ظاهر بینی
  6. تغییر رنگ و تورم پوست

توجه داشته باشید که اگر پزشک حرفه‌ای و باسابقه برای انجام عمل ترمیمی بینی انتخاب شود و تمامی نکات مراقبتی توسط شخص متقاضی به درستی دنبال گردد، احتمال بروز هر یک از این خطرات صفر بوده و شما می‌توانید عملی موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخشی را پشت سر بگذارید.

ریسک عمل ترمیمی بینی چقدر است؟

برخی از عوارض و خطرات جراحی ترمیمی بینی ممکن است ناشی از نتایج جراحی قبلی باشد که می‌تواند شامل جای زخم داخلی، اختلال در خون‌رسانی، کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و آسیب‌دیدگی یا از دست رفتن غضروف و استخوان باشد. در موارد نادر، ناهنجاری‌های ایجاد شده توسط یک جراحی بینی اولیه غیر ماهر به قدری شدید است که ترمیم کامل و عادی سازی بینی را در یک عمل ترمیمی ناممکن می‌کند.

از نظر آماری، اکثر بیماران رینوپلاستی زیبایی عوارض جدی را تجربه نمی‌کنند. برخی از بیماران به دلیل اجرای ضعیف فنی از جانب جراح، پیامدهای نامطلوبی را تجربه می‌کنند. بنابراین نیاز به یک جراح بینی با تجربه و ماهر که با دانش کامل از تکنیک‌های جراحی اقدام به ترمیم معایب بینی نماید احساس خواهد شد.

عوارض و خطرات متداول جراحی ترمیمی بینی را می‌توان بر اساس زمان وقوع به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

خطرات حین عمل،  بلافاصله پس از عمل، عوارض کوتاه مدت پس از عمل و عوار ض طولانی مدت پس از عمل.

خطرات خاصی با هر جراحی که ممکن است انجام دهید وجود دارد. این خطرات شامل خونریزی، کبودی، تورم، عفونت و ترس است که با مراقبت‌های پزشکی متخصص و جراح مجرب می‌توان همه آنها را به حداقل رساند. سایر خطرات رایج واکنش به بیهوشی‌های عمومی و موضعی است که با دانش و مهارت متخصص بیهوشی، جراح و کارکنان کلینیک یا اتاق عمل می‌توان آن را به حداقل رساند.

مطالب بیشتر: جراحی انحراف بینی

خطرات و عوارض جراحی ترمیم بینی حین عمل

  1. از دست دادن تکیه گاه پشتی که جراح بینی ترمیمی سعی می‌کند با استفاده از غضروف کمکی یا پیوند استخوان این مشکل را برطرف کند.
  2. استخوان‌های بینی ناپایدار
  3. سوراخ شدن سپتوم

خطراتی که بلافاصله بعد از عمل بینی پدیدار می‌شوند

  1. انسداد راه هوایی
  2. خونریزی
  3. اختلال بینایی که ممکن است پس از تزریق بی‌حس‌کننده موضعی و/یا تنگ کننده عروق رخ دهد.

خطرات و عوارض جراحی ترمیمی بینی در کوتاه مدت

  1. عدم تقارن
  2. خونریزی از بینی
  3. عفونت

خطرات و عوارض جراحی ترمیمی بینی در طولانی مدت

  1. انسداد راه هوایی
  2. خروج مایع از بینی

علاوه بر این شرایط، سایر نتایج غیرقابل پیش‌بینی مانند تشکیل بافت اسکار ، منقبض شدن پوست یا تاب برداشتن غضروف نیز از دیگر مشکلات ناشی از جراحی ترمیمی بینی است که در صورت انتخاب یک پزشک شایسته و شناخته شده می‌توان از بروز بسیاری از این مشکلات تا حدود زیادی پیشگیری کرد.

مطالب بیشتر: دستکاری بینی بعد از عمل بینی

بهترین جراح ترمیمی بینی در تهران

اولین قدم برای داشتن یک جراحی ترمیمی بینی بی‌عیب و نقص انتخاب پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه است. چرا که انتخاب پزشکی کاربلد و حرفه‌ای سبب می‌شود تا هیچ گونه عارضه‌ای متوجه مراجعین نشود. خوشبختانه در سطح کلان شهر تهران و کرج پزشکان بسیاری وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در دسته بهترین دکتر عمل بینی در ایران قرار داده و از مهارت‌های آن‌ها بهره برد. ترمیم بینی در مطب دکتر شیرنگی یکی از اولین انتخاب‌های افراد در این زمینه محسوب می‌شود.

مهم نیست که بینی شما حالتی استخوانی دارد یا گوشتی، زیرا دکتر شیرنگی با دقت و مهارتی بالا در تمامی مراحل کار به صورت کاملا حرفه‌ای در کنار شما داوطلبان انجام عمل سرپایی ترمیمی بینی و یا عمل ترمیمی بینی بیهوشی خواهد بود.

بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی کسی است که در ابتدا به ایرادات،  وضعیت قرارگیری غضروف‌های داخل بینی و موقعیت و فرم بینی قبل از جراحی را در نظر گرفته و سپس به ترمیم بینی بپردازد. اگر به دنبال بهترین دکتر ترمیمی در تهران می‌گردید؛ دکتر شیرنگی یکی از ماهرترین و بهترین جراحان پلاستیک در تهران هستند که با در نظر گرفتن تمامی عوامل و جوانب اقدام به انجام عمل ترمیمی بینی می‌نمایند.

جراحی ترمیمی چند ساعت زمان می برد؟

با توجه به اینکه عمل ترمیم بینی نسبت به جراحی اولیه کمی سخت‌تر بوده و به ظرأفت عمل بیشتری نیاز دارد به همین دلیل مدت زمان جراحی ترمیمی بینی بیشتر از اولین عمل خواهد بود. در واقع متخصصان تقریباً ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارند تا بتوانند رینوپلاستی ثانویه را انجام دهند این در حالی است که جراحی اولیه بینی بین ۱ تا ۲ ساعت بیشتر زمان نیاز ندارد

مطالب بیشتر: کاهش بویایی بعد از عمل 

انتظارات از جراحی ترمیمی ثانویه

همانگونه که در این مقاله گفته شد هدف از انجام عمل ترمیمی بینی برطرف کردن نواقصی است که هنوز از جراحی اولیه به جا مانده است. بنابراین شما نباید انتظارات خارق‌العاده‌ای از این جراحی داشته باشید. در واقع قرار نیست معجزه‌ای در صورت شما اتفاق بیفتد. بعد از یک سال از عمل اولیه، جراح بینی شما را بررسی می‌کند. اگر نقصی وجود داشته باشد، برای جراحی ثانویه اقدام خواهد کرد. در حالی که ممکن است تغییراتی شگفت‌انگیز و البته چشمگیری را در چهره خود مشاهده نکنید. از سوی دیگر با توجه به اینکه قدرت مانور متخصص در عمل ترمیمی بینی بسیار پایین است، امکان ایجاد تغییرات زیادی در داخل بینی وجود نخواهد داشت. بنابراین جهت انجام رینوپلاستی ثانویه حتما انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

روش های عمل ترمیمی بینی

میزان موفقیت عمل ترمیمی بینی چقدر است؟

میزان موفقیت عمل ترمیمی بینی عمدتاً به عملکرد متخصص بستگی دارد. در رینوپلاستی ثانویه ظرأفت عمل بیشتری نیاز خواهد بود چرا که امکان دستکاری ساختار بینی همانند جراحی اول وجود نخواهد داشت. برای مثال فرض کنیم که شما پیوند غضروف را در جراحی اولیه انجام داده و هنوز هم مشکلی در این قسمت از بینی وجود دارد. در چنین مواردی متخصص باید به سراغ غضروف از سایر نقاط بدن یا به سراغ پروتز مصنوعی برود. این مسأله به مهارت متخصص بستگی دارد. از سوی دیگر بعد از عمل ترمیمی بینی باید بیشتر به نکات مراقبتی در دوره نقاهت توجه داشته باشید تا بدون بروز عارضه خطرناک بتوانید این دوره را سپری کرده و نتیجه عمل را بعد از بازه زمانی مشخص به بهترین شکل ممکن رؤیت نمایید.

مطالب بیشتر: عمل بینی گوشتی

هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران چقدر است؟

در جلسه مشاوره که بین متقاضی و جراح برگزار می‌شود، یکی از سؤالات رایج در بین متقاضیان، مسأله هزینه ترمیم بینی عمل شده است. درمورد این موضوع لازم است با متخصص خود به صورت خصوصی صحبت کنید چرا که میزان نیاز به جراحی و البته روش انتخابی، دو عامل بسیار مهم در تعیین هزینه عمل رینوپلاستی ثانویه هستند. البته در صورتی که نقص موجود در بینی به دلیل خطای پزشکی باشد و جراح این موضوع را بپذیرد، درمورد هزینه‌ها باید تخفیف ویژه‌ای را برای شما قائل شود. اما لازم است این نکته را بیان کنیم که اگر از نظر جراح انجام این عمل جنبه‌ درمانی داشته باشد شرکت بیمه برای پرداخت هزینه‌ها از شما حمایت خواهد کرد.

در صورتی که در جست و جوی دکتر ترمیم بینی در کرج و تهران هستید می‌توانید برای دریافت مشاوره و نوبت با ما تماس بگیرید.

مطالب بیشتر: تغذیه بعد از عمل بینی

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫5 نظرها

  1. سلام دکتر جان
    ترمیم غضروف بینی رو هم انجام میدین ؟ هزینه ش چقدره ؟ این عمل سرپایی انجام میشه یا نیاز به بیهوشی داره ؟

  2. سلام دکتر عزیز
    من مشکل تنفسی داشتم عمل کردم مشکلم نه تنها رفع نشده بلکه ظاهر بینیم هم بد شده
    این نیازه ترمیم بشه ؟ شما قبول میکنید ؟

  3. دکتر جان من پیش پزشک دیگه ۱۰ ماه پیش عمل کردم بینی مم گوشتیه اما هنوزم ورم داره این نیاز به جراحی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *