جراحی زیبایی صورتمقالات

راهکارهایی برای تسکین سردرد بعد از بوتاکس

سردرد بعد از بوتاکس یکی از شایع‌ترین عوارض این نوع عمل زیبایی و جوانسازی پوست به‌شمار می‌رود. در واقع بوتاکس هم مانند بسیاری از عمل‌هایی که در زمینه زیبایی فرد انجام می‌شود بدون عوارض نیست. البته این عوارض بسیار خفیف بوده و چندان شدید نیستند که قابل توجه باشند. هرچند مشاهده شده است که بعضی از افراد پس از انجام عمل بوتاکس به خصوص در ناحیه پیشانی دچار دردهایی شده و از سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس خبر می‌دهند. با این وجود بوتاکس می‌تواند در نوع خود یکی از کم عارضه‌ترین عمل‌های زیبایی برشمرده شود که هر روز بر تعداد افرادی که برای از بین بردن انواع چین و چروک‌های صورت و شادابی و طراوت بخشیدن به پوستشان از آن استفاده می‌کنند افزوده می‌شود.

اینفوگرافیک سردرد بعد از تزریق بوتاکس

در این مسئله که علت سردرد بعد از بوتاکس چیست و اصولا آیا بوتاکس باعث سردرد می‌شود یا خیر مباحث فراوانی مطرح شده است. سردرد بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند دلایل و زمینه های متعددی داشته باشد. هر چند بر اساس آمارهای منتشر شده توسط محققان حوزه سلامت تعداد افرادی که پس از انجام این عمل به‌نوعی از سردرد پس از بوتاکس شکایت داشته‌اند چیزی در حدود یک درصد بوده است. با این وجود برخی از مهمترین مواردی که می‌تواند در تشریح این نکته که چرا بعد از بوتاکس سردرد می‌گیریم به کمک شما بیاید را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

• عدم کیفیت محلول تزریقی
  • فشردن و انقباض پوست صورت به‌منظور تزریق بوتاکس
  • حساسیت‌های موردی فرد به تزریق
  • کیفیت تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص

سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس و دلایل آن

سردرد بعد از بوتاکس فقط یکی از عوارضی است که فرد ممکن است پس از عمل بوتاکس دچار آن شود. در مواردی نیز برخی از افرادی که به این عمل دست زده‌اند پس از مراجعات خود یا طی تماس با پزشکان از سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس اظهار گلایه کرده‌اند. باید در پاسخ گفت که اصولا درد در ناحیه پیشانی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. لازم به ذکر است که هیچ یک از این موارد چندان جدی نیستند که سلامتی فرد را به مخاطره بیندازند. در واقع ممکن است به دلیل ماندن در یک حالت به‌صورت طولانی مدت در طی عمل بوتاکس فرد دچار درد در ناحیه پیشانی شود. بنابراین سردرد بعد از بوتاکس به تنهایی نمی‌تواند عارضه‌ای قابل توجه تلقی شود. بلکه عوارض دیگری هستند که در صورت بروز آن حتما باید به پزشک و مراکز درمانی مراجعه شود.

نوعی حالت سوزن سوزن شدن و تغییر رنگ این ناحیه به ‌نحوی که کبود شود یا ورم ناحیه پیشانی طوری که موجب تغییر حالت چهره فرد شود و احساس شود که وی اخمو شده یا افسرده به نظر می‌رسد یا دچار عدم تحرک عضلات این ناحیه شود از جمله تغییراتی هستند که غالبا در بوتاکس پیشانی با سنگینی و درد همراه هستند. برخی از دلایل سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس و مواردی که در مطالب فوق به آن اشاره شد که می‌توان آن را به عنوان علت سردرد بعد از بوتاکس نیز معرفی کرد در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

• تزریق بوتاکس بیش از دوز مجاز
  • انقضای تاریخ مصرف محلول بوتاکس
  • واکنش بدن در این ناحیه نسبت به محلول تزریقی

آشنایی با علت سردرد بعد از بوتاکس و چند توصیه

همانطور که اشاره کردیم سردرد بعد از بوتاکس یک عارضه شایع ولی بی‌خطر است و در اغلب موارد افرادی که با این سوال به سراغ پزشک متخصص می‌روند که آیا سردرد بعد از بوتاکس طبیعی است یا خیر با این پاسخ از جانب پزشکان مواجه می‌شوند که عوارض بعد از عمل بوتاکس به ندرت می‌تواند خطرساز باشد یا تشدید شود. تمام مواردی که در مطالب فوق به آن پرداخته ایم در کنار انجام مراقبت‌های خاصی که در این دوره باید توسط فرد انجام شود می‌تواند در بهبود و کاهش سردرد پس از بوتاکس در این دوران به یاری فرد بیاید. با این وصف توصیه می‌کنیم با رعایت موارد زیر از بروز عوارض ناخواسته پیشگیری کنید.

مطالب بیشتر: آرایش بعد از بوتاکس

استفاده از مشاوره و انتخاب پزشک مجرب

سعی کنید بعد از تصمیم‌گیری در این زمینه حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. در انتخاب پزشک با دقت و وسواس خاصی عمل کنید. انتخاب پزشک با سابقه و دارای رزومه درخشان بهترین گزینه ممکن است. توصیه ما استفاده از خدمات کلینیک تخصصی پوست و موی دکتر شیرنگی می‌باشد. شما تمام ویژگی‌های یک عمل موفقیت‌آمیز بوتاکس را می‌توانید به‌تنهایی در این کلینیک و ارائه خدمات پزشکی توسط دکتر شیرنگی و تیم حرفه‌ای ایشان دریافت نمایید. به‌طور کلی عوارضی که همواره فرد نگران بروز آنها در زمینه عمل‌های زیبایی می‌باشد در صورت مراجعه به پزشک متخصص و مجرب به حداقل می‌رسد. بنابراین در تعیین و انتخاب پزشک مجرب و به اصطلاح کاربلد بهتر است با حساسیت خاصی عمل کنید.

عدم استفاده از بوتاکس در صورت تداوم سردرد بعد از بوتاکس

در صورتی که سردرد بعد از بوتاکس یا عوارض دیگری از قبیل سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس در فرد تداوم داشته یا بیش از حد معمول به طول بینجامد بهتر است از روش‌های دیگری به جای بوتاکس استفاده کنید. قطعا با راهنمایی پزشکان متخصص در این حوزه می‌توانید روش‌های جایگزین مناسبی را بدین منظور پیدا کنید.

رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی بعد از بوتاکس

پزشک متخصص بهترین مشاور در این زمینه نیز برشمرده می‌شود. معمولا پزشکان پیشنهادات قابل تاملی قبل و بعد از این عمل برای افراد و به‌منظور کاهش سردرد پس از بوتاکس ارائه می‌دهند. برخی از این توصیه‌ها مشتمل بر موارد زیر است:

• عدم استعمال دخانیات
  • عدم فشار دادن ناحیه بوتاکس در پیشانی و سایر نواحی صورت
  • مصرف مسکن‌های بدون عوارض در صورت تداوم سردرد بعد از بوتاکس(با تجویز پزشک)
  • آمادگی روحی برای تزریق و نداشتن استرس
  • استفاده از کمپرس یخ برای محل بوتاکس

توصیه های مراقبتی کاهش سردرد بعد بوتاکس

مطالب بیشتر: فواصل تزریق بوتاکس

آشنایی با دیگر عوارض بعد از تزریق بوتاکس

برخی دیگر از عوارضی که غیر از سردرد بعد از بوتاکس یا سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس روی می‌دهند و می‌تواند در طولانی مدت فرد را با مشکلاتی از نظر جسمی مواجه سازد عبارتند از:

• فلج موقت بخشی از صورت که با تزریق بیش از حد سم بوتولینوم(بوتاکس) روی می‌دهد.
  • تاری دید، دوبینی، عدم کنترل ادرار، سرخ‌رنگ شدن صورت و برافروختگی، تهوع و ادم از دیگر عوارض تزریق بوتاکس می‌باشد.

شما می‌توانید با توجه به مواردی که در این مطلب به آن پرداخته شد تشخیص دهید که تا چه اندازه تمایل دارید نسبت به عمل بوتاکس اقدام کنید. بهترین پیشنهاد ما مراجعه به وب‌سایت دکتر شیرنگی و ارتباط با این پزشک حاذق و مجرب در این زمینه می‌باشد.

سایر عوارض بعد از تزریق بوتاکس

بعد از بوتاکس چه مدت باید سر خود را صاف نگه دارید؟

به مدت 4 ساعت در حالت ایستاده بمانید و سر خود را به پایین خم نکنید. بالا نگه داشتن سر برای حداقل 4 ساعت اول پس از انجام بوتاکس برای کمک به کاهش تورم ضروری است. بالا نگه داشتن سر برای مدت زمان طولانی تری توصیه می شود، زیرا این به تسریع روند بهبودی کمک می کند.

آیا بوتاکس واقعاً روی بینایی شما تأثیر می گذارد؟

آیا درد چشم پس از بوتاکس طبیعی است؟ پس از تزریق بوتاکس، چشم ها می توانند بسیار تحریک شده و خشک شوند و ممکن است کاملاً خونی و قرمز شوند. سپس این تحریک می تواند به تاری دید و ناتوانی در دید صحیح افزایش یابد. خشکی چشم یک عارضه نادر اما بالقوه بعد از تزریق سم بوتولینوم زیبایی است.

تزریق بوتاکس در اطراف چشم می تواند باعث شود که نتوانید چشمان خود را ببندید و در نتیجه باعث خشکی چشم می شود.