جراحی بینیمقالات

عمل بینی بسته چگونه انجام می‌شود؟ بهترین جراح بینی به روش بسته در تهران

جراحی زیبایی بینی بسته بدین صورت است که برش‌هایی که لازم باشد توسط جراح در داخل بینی ایجاد می‌گردد. بعد از این که برش ایجاد شد پوست بینی با ابزار خاصی از اسکلت بینی جدا می‌شود. جدا شدن پوست در این شیوه به مقدار کم و جزئی صورت می‌گیرد و جهت انجام عمل پوست جدا شده بالا نگه داشته می‌شود تا جراح بتواند تغییرات لازم را بر روی بینی اعمال کند. عمل بینی با تکنیک بسته و باز انجام می‌شود که روش انتخابی توسط جراح مربوطه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

جراحی بینی بسته بدون بخیه در ناحیه کلوملا (یک تیغه غضروفی است که در پایین سپتوم بینی قرار دارد و دو سوراخ چپ و راست بینی را از هم جدا می کند) صورت می‌گیرد زیرا برشی در این ناحیه ایجاد نمی‌شود. در این شیوه شکاف در ناحیه شیار بینی وجود ندارد و مدت زمان عمل کوتاه است و با عوارض کمتری برای بیمار همراه می‌باشد. با توجه به شرایط بیمار و وضعیت سلامت او، انتظاراتی که از عمل زیبایی بینی دارد، میزان و شدت عیوب موجود بر روی بینی، نوع بینی و سابقه جراحی همین طور معایناتی که توسط پزشک مربوطه صورت می‌گیرد نوع عمل تعیین خواهد شد.

مشاوره تلفنی رایگان : 09108822057

تفاوت عمل بینی باز و بسته

در جراحی بینی باز بر خلاف نوع بسته برش‌ها در نواحی داخلی بینی و در قسمت کلوملا ایجاد می‌شود به نحوی که جراح پوست را به طور کامل از روی بینی بلند می‌کند تا بتواند تسلط بیشتری بر قسمت‌های داخلی بینی داشته باشد. بدین ترتیب این روش برای ایجاد تغییرات چشمگیر مناسب است.

در عمل بینی با تکنیک بسته دسترسی محدودی به بینی برای جراح وجود دارد این در حالی است که در روش باز جراح بر قسمت‌های مختلف به ویژه به نوک بینی تسلط زیادی دارد و می‌تواند تغییرات پیچیده را به راحتی روی بینی اعمال کند. افرادی که ایراد بینی آنها ناچیز است کاندید مناسبی برای روش بسته هستند اما در بسیاری مواقع به دلیل نیاز به تغییرات زیاد بر روی بینی انتخاب روش باز اولویت دارد. امکان ایجاد تورم و کبودی در روش جراحی باز بیشتر است به دلیل این که پوست بینی به طور کامل جدا می‌شود و با برش در کلوملا همراه است اما در روش بسته این تورم و کبودی کمتر مشاهده خواهد شد و به طور کلی عوارض کمتری نسبت به روش باز دارد.

مطالب بیشتر: تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

تفاوت عمل بینی باز و بسته

جراحی بینی مدل بسته با هدف کوچک کردن بینی انجام می‌شود و برش‌های پره بینی به منظور ایجاد قرینگی در حفره‌های بینی صورت خواهد گرفت. در روش بسته نیاز به مدت زمان کمتری برای جراحی است و تخصص جراح در کاربرد این شیوه باید بسیار زیاد باشد.

مطالب بیشتر: عمل ترمیمی بینی

بهترین جراح بینی به روش بسته در تهران کیست؟

مانند تمام فرآیندها و درمان های جراحی زیبایی، جراح بینی به روش بسته نیز با در نظر گرفتن سایر ویژگی های بیمار جراحی را برنامه ریزی می‌کند. این واقعیت که رینوپلاستی یک روش سازگار و بسیار پیچیده است، باعث شده است که برخی از پزشکان تمام حرفه خود را کاملاً بر روی این هنر جراحی متمرکز کنند. یکی از مشکلات اصلی جراحی زیبایی بینی تعادل و هماهنگی در چهره زیباجو است. به همین دلیل، ضروری است که جراح ارزیابی زیبایی را از نگاه یک هنرمند انجام دهد. برنامه ریزی جراحی باید با در نظر گرفتن نیازهای بیمار، هماهنگی و تعادل با تمام ویژگی های صورت و مشکلات عملکردی انجام شود. البته هدف ایجاد ظاهری طبیعی است که بیمار آن را دوست داشته باشد.

رینوپلاستی جراحی است که شامل اهداف مختلفی می شود و می تواند به این اهداف دست یابد. اما انتظار معجزه از جراحی بینی روش درستی نیست. واقع بین بودن در مورد بهبود تصویر بیمار و برقراری ارتباط آشکار و واضح با پزشک قبل از عمل از هر گونه ناامیدی احتمالی جلوگیری می کند. با وجود مهارت و فداکاری جراح، این تفاوت دلیل اصلی نارضایتی برخی از بیماران از نتایج جراحی است.

مطالب بیشتر: قرینه نبودن سوراخ بینی بعد از عمل

موفقیت جراح بینی به چه چیزی بستگی دارد؟

  • داشتن دانش عمیق از آناتومی و زیبایی بینی بر اساس تجربه بسیار مهم است.
  • باید نتایج جراحی‌های جراح و به‌ویژه بهترین جراحی‌هایی که انجام داده را ببینید، داشتن نگرش واقع‌بینانه نسبت به انتظارات بیماران نشانه مهمی است.
  • هنگام تعیین اهداف جراحی، داشتن نگرش مثبت و ارزیابی نیازها و خواسته های بیمار برای پزشک بسیار مهم است.

مهم ترین نکته در جراحی بینی، یافتن جراح خوب برای روش عمل بینی بسته است. نکته مهم دیگر برای یک نتیجه خوب، دوره نقاهت پس از جراحی است. پس از جراحی باید زمانی را به استراحت اختصاص دهید تا به یک نتیجه ایده ال برسید.

مقایسه روش باز و بسته در عمل بینی

بخیه‌های حاصل از جراحی با روش بسته در داخلی بینی به صورت جذبی هستند و دیده نمی‌شوند اما در روش باز بخیه‌های داخلی جذبی و بخیه‌های خارجی غیر قابل جذب می‌باشند و در حدود یک هفته بعد از جراحی توسط پزشک برداشته می‌شوند. روش بسته برای جراحی ترمیمی مناسب نیست و به دلیل این که در جراحی ترمیمی نیاز به وسعت دید بیشتر و بهتری بر ساختار بینی وجود دارد لازم است که جراحی باز انتخاب شود.

انتظارات بعد از جراحی زیبایی بینی بسته

از آنجایی که در این شیوه دسترسی جراح به ساختار بینی محدودتر از نوع باز است نباید انتظارات نامعقولی پس از انجام آن وجود داشته باشد. این شیوه به افرادی پیشنهاد می‌شود که تغییرات جزئی برای عمل بینی آنها کفایت می‎‌کند. به هر ترتیب بعد از جراحی به روش باز نباید انتظار تغییرات بیش از اندازه را روی بینی داشت. انتخاب این روش با توافق جراح و بیمار انجام می‌شود و پزشک مربوطه قبل از انجام عمل همه موارد و تغییرات بعد از عمل را خاطر نشان خواهد کرد.

عوارض احتمالی جراحی بینی بسته

رعایت نکردن نکات مهم قبل و بعد از جراحی زیبایی موجب بروز عوارض احتمالی خواهد شد که در روش بسته نیز وجود دارد. خونریزی، عفونت، خون دماغ شدن، واکنش غیر عادی به داروی بیهوشی، تورم و درد پس از جراحی از عوارضی هستند که ممکن است پس از جراحی به روش باز و بسته برای فرد به وجود آیند اما با احتمال بسیار کمتری در شیوه بسته پدیدار می‌شوند.

از آنجایی که روش عمل بسته نسبت به نوع باز کم تهاجمی‌تر است طبیعتا دارای عوارض کمتری برای بیمار می‌باشد. اما هر نوع روش جراحی نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد که  پس از عمل بروز کنند. در مورد جراحی زیبایی بینی با شیوه بسته احتمال آسیب به ساختار بینی بیشتر از جراحی با روش باز است چون شکاف‌های ریزی که در داخلی سوراخ بینی به وجود می‌آید موجب عدم دید کافی برای جراح شده و ممکن است به غضروف بینی آسیب وارد گردد.

عوارض احتمالی جراحی بینی بسته

چسب زدن بعد از عمل بینی بسته

چسب زدن بعد از عمل بینی موجب می‌شود تورم کاهش پیدا کرده و فرم‌دهی بهتری بر روی بینی ایجاد گردد. در نهایت با چسب زدن به شیوه صحیح روند بهبودی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. بدین ترتیب چسب زدن موجب می‌شود که خراش بافت در قسمت‌های بین پوست و بافت استخوان و غضروف به وجود نیاید و در نهایت روند درمان سرعت بیشتری خواهد داشت. بنابراین چسب زدن از نکات مهمی است که برای کاهش بروز عوارض ناخواسته بعد از عمل باید مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به این که تغییرات ساختاری در عمل بینی به صورت بسته کم است مدت زمان کمتری برای چسب زدن نیاز دارد که مدت آن توسط جراح مربوطه تعیین خواهد شد. اغلب مدت زمان یک تا دو ماه برای چسب زدن توصیه می‌شود که با در نظر گرفتن شرایط بیمار متغیر خواهد بود.

مراقبت بعد از عمل زیبایی بینی بسته

  • به دلیل استفاده از داروی بیهوشی و احساس سرگیجه لازم است بیمار بعد از عمل راه نرود و صحبت نکند.
  • در روش بسته از تامپون استفاده نمی‌شود بنابراین ممکن است ترشحات خونابه‌ای وجود داشته باشد از این جهت جای نگرانی نیست و بهتر است که افراد در آرامش خوانابه‌ها را پاک کنند.
  • تا یک هفته بعد از جراحی باید قسمت بالا تنه بالاتر قرار بگیرد و از بالش زیر کمر استفاده شود.
  • به مدت 5 روز از غذای نرم و آبکی استفاده شود.
  • شستشو با سرنگ یک روز بعد از جراحی به صورت روزانه سه بار توصیه می‌شود.
  • توصیه می‌شود تا یک ماه بعد از جراحی از فین کردن جهت تخلیه ترشحات بینی خودداری شود.
  • از حمام رفتن به مدت چند روز خودداری کرده و زمان استحمام بعد از آن نیز باید تا حد ممکن کوتاه باشد.
  • استعمال دخانیات و سیگار موجب به تعویق افتادن روند بهبودی و مانع از التیام سریع زخم‌ها خواهد شد. بهتر است تا چند هفته از سیگار کشیدن خودداری کنید.

مراقبت بعد از جراحی بینی بسته

بهترین جراح عمل بسته بینی

همان‌طور که بیان شد جراحی بینی بسته بدون بخیه نیاز به تبحر و مهارت بالایی دارد و جراح باید دارای تسلط کافی در این زمینه باشد تا امکان آسیب احتمالی به غضروف بینی به صفر برسد. از این جهت توصیه می‌شود نزد پزشکی بروید که دارای تجربه و سابقه جراحی زیادی در این زمینه است. در کلینیک دکتر شیرنگی جراحان باتجربه و متخصص عمل بینی بسته در تهران را برای بیمارانی که کاندید مناسبی برای این شیوه هستند به شکلی مطلوب انجام می‌دهند و رضایت خاطر بیماران در این عمل برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوره نقاهت بعد از جراحی بینی چقدر است؟

عمل بینی یا رینوپلاستی به روش بسته دوره بهبودی سریع تری نسبت به سایر روش ها دارد. دوره نقاهت عمل بینی بسته تقریباً پنج تا هفت روز است. در بیشتر موارد، بیمار می تواند یک هفته پس از عمل به سر کار خود بازگردد. بهتر است در مدت ریکاوری بعد از جراحی بینی به روش بسته از ورزش های شدید دوری کنید. اما در مورد نتایج بعد از جراحی، به طور متوسط ​​حدود یک سال کامل طول می کشد تا به طور کامل پس از جراحی زیبایی بینی یا تغییر شکل بینی بهبودی حاصل شود.

عمل بینی بسته چقدر طول می کشد؟ یک عمل جراحی بینی بسته معمولاً 1 تا 2 ساعت طول می کشد. مدت جراحی با تکنیک بسته، به مهارت پزشک شما بستگی دارد.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

مطالب بیشتر: عمل بینی استخوانی

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *