جراحی بینیمقالات

جزئیات عمل بینی فانتزی عروسکی و نیمه فانتزی

عمل بینی فانتزی با کوچک شدن بینی به طرز قابل توجهی همراه است. ایجاد قوس و انحنای زیاد در نمای نیمرخ و حالت سربالایی ارتفاع بینی از ویژگی‌های این نوع جراحی بینی است. فرم بینی در عمل بینی فانتزی عروسکی بیش از حد باریک شده و با ایجاد کریز در بالای پره بینی موجب افتادن خطی در بالای پره‌های بینی می‌شود تا ظاهر بینی شکلی خاص به خود بگیرد.

در واقع عمل بینی فانتزی دخترانه طرفداران خاص خود را دارد و بیشتر برای افرادی مناسب است که اجزای صورت آنها کوچک باشد. عمل بینی سربالا برای افرادی که دارای بینی گوشتی هستند توصیه نمی‌شود و ساختار بینی برای انتخاب و انجام این روش توسط جراح بسیار مهم است.

مشاوره تلفنی رایگان : 09108822057

عمل بینی نیمه فانتزی

مدل بینی حاصل از عمل جراحی نیمه فانتزی بین دو روش رینوپلاستی فانتزی و طبیعی است و دارای ویژگی‌های هر دو مورد می‌باشد. عمل بینی نیمه فانتزی برای افرادی مناسب است که بینی فانتزی زیاد مورد پسند آنها نیست و تمایلی به بینی طبیعی هم ندارند. قوس حاصل از جراحی نیمه فانتزی بر روی بینی در این عمل کمتر است و کوچک شدن نوک بینی به اندازه عمل بینی فانتزی نیست. این مدل جراحی در واقع بین بینی طبیعی و بینی عروسکی می‌باشد و بین خانم‌ها پرطرفدارتر است.

 

تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

زاویه نوک بینی و لب یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های عمل بینی فانتزی و طبیعی است. در واقع در عمل بینی فانتزی، زاویه نوک بینی با لب بالا از مدل بینی طبیعی بیشتر است. همچنین قوسی در نیمرخ بینی طبیعی دیده نمی‌شود اما این موضوع در بینی فانتزی به راحتی قابل مشاهده است.

تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

نحوه عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

جراح بینی برای رفع ایرادات بینی و در راستای انجام رینوپلاستی با استفاده از تکنیک‌های جراحی بینی به روش بسته یا باز اقدام به جراحی بینی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی می‌کند. در ارتباط با این موضوع که نحوه عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی به چه صورت است؟ باید گفت جراح زیبایی با در نظر گرفتن وسعت ایرادات بینی، میزان اصلاحات مورد نیاز و بر اساس صلاحدید خود یکی از تکنیک‌های ذکر شده را انتخاب خواهد کرد. در روش جراحی بینی به روش بسته برای اصلاح ایرادات بینی، تمامی شکاف‌ها و برش‌های مورد نیاز جراحی در داخل بینی بیمار لحاظ می‌شود و در این روش نیازی به ایجاد شکاف در بخش خارجی بینی نیست. به همین جهت ایجاد تغییرات گسترده با این روش، کار بسیار دشواری است و تنها برای رفع ایرادات جزئی و مختصر مناسب است.

نحوه عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

در روش جراحی باز علاوه بر شکاف‌هایی که داخل بینی ایجاد می‌شود، در ناحیه کلوملا یا پوست مابین حفره‌های بینی بیمار یک شکاف ظریف ایجاد می‌گردد. ایجاد برش خارجی موجب تسلط جراح برای بلند کردن پوست از روی ساختار زیرین پوست خواهد شد و این روش برای جراحی بینی گوشتی، جراحی ترمیمی و مواردی از این قبیل مناسب است. به طور کلی در رابطه با نحوه عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی باید گفت انجام جراحی تحت بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش یا بیهوشی عمومی با  در نظر داشتن میزان پیچیدگی جراحی و نظر جراح ارتباط مستقیم دارد.

دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی بینی فانتزی

تا 48 ساعت پس از عمل بینی فانتزی تورم صورت افزایش پیدا می‌کند و میزان این تورم در روزهای دوم و سوم بیشتر شده و از روز چهارم کاهش پیدا می‌کند. دوره نقاهت عمل بینی فانتزی سه یا چهار روز است و پانسمان آن با توجه به نظر جراح بینی بین شش تا ده روز است.

دوره بهبودی بعد از عمل بینی فانتزی

مزایا و معایب عمل بینی فانتزی

مزایا

  • برطرف شدن بیماری‌ها و مشکلات داخل بینی، افتادگی، قوز، عدم تقارن، سوراخ‌های بینی و مشکلات تنفسی
  • ایجاد شکل ظاهری مناسب و ظرافت برای بینی
  • ایجاد تعادل بین بینی و صورت
  • افزایش اعتماد به نفس در فرد که با تجسم ذهنی بهتر از ظاهر خود همراه است.

معایب

  • پوست ضخیم بینی: در صورتی که پوست بینی بیمار ضخیم باشد برای جراحی بینی فانتزی که نوک بینی جمع و جورتر است امکان از بین رفتن غضروف نوک بینی وجود دارد.
  • محدودیت‌ها: بر اساس آناتومی کلی فردی محدودیت‌هایی برای شکل بینی وجود دارد که امکان دستکاری آن با تغییر شکل غضروف و استخوان به اشکال متنوع امکان‌پذیر است.

در صورتی‌که عمل بینی فانتزی توسط جراح ماهر انجام شود هیچ گونه عارضه‌ جدی و خطرناکی به همراه نخواهد داشت. اما اگر این مدل از عمل بینی توسط جراح بی تجربه انجام شود، امکان آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر به راه‌های تنفسی و بویایی فرد وجود دارد.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بینی فانتزی

  • قبل از عمل بینی فانتزی بهتر است موارد زیر رعایت شوند.
  • نوشیدن مایعات بیشتر و مواد خوراکی مغذی
  • مراقبت برای پیشگیری از سرماخوردگی
  • میل کردن شام سبک شب قبل از عمل و نخوردن و عدم نوشیدن مایعات 8 ساعت پیش از عمل بینی
  • حضور بیمار و همراه بیمار نیم ساعت قبل از جراحی در مرکز جراحی
  • قطع مصرف داروهای مسکن و داروهای حاوی آسپرین دو هفته قبل از عمل بینی
  • ممنوعیت مصرف دخانیات و الکل از دو هفته قبل از عمل
  • بعد از عمل بینی فانتزی لازم است موارد زیر رعایت شوند.
  • برای کاهش ورم بعد از عمل بینی از کمپرس سرد برای مدت 24 ساعت در فواصل زمانی مرتب استفاده شود.
  • با استفاده از دو بالش سر بالاتر از حد معمول قرار گیرد.
  • در هفته اول از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز شود.
  • مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز شده به طور مرتب و طبق دستور مصرف شود.
  • بیمار از انجام فعالیت‌های سنگین برای مدت چندین ماه خودداری کند.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بینی فانتزی

مطالب بیشتر: عمل بینی استخوانی

بهترین جراح عمل بینی فانتزی در تهران

بهترین جراح عمل بینی فانتزی در تهران دارای سابقه درخشان در این زمینه است و توانایی انواع جراحی اعم از عمل بینی گوشتی و فانتزی را دارند. همچنین انواع مدل‌های بینی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی با توجه به شکل ظاهری بینی بیمار و در نظر گرفتن درخواست وی انجام می‌شود. از آن‌جایی که فرم بینی روی زیبایی صورت تاثیر زیادی خواهد داشت توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین جراح عمل بینی فانتزی در تهران حساسیت زیادی به خرج دهید. کلینیک دکتر شیرنگی با برخورداری از پزشکان و جراحان متخصص در این زمینه می‌تواند خدمات مطلوب جراحی بینی را به شما ارائه دهد.

بهترین جراح بینی فانتزی

انتظارات بعد از جراحی بینی فانتزی

بسیاری از افراد فرم بینی را مد نظر دارند که به هیچ عنوان با دیگر اجزای صورت و چهره آنها تناسب و هماهنگی ندارد. تشخیص این مسئله به تخصص نیاز دارد و امکان دارد جراح بینی با در نظر گرفتن کیفیت پوست بینی و اندازه بینی قبل از عمل فرم دیگری را برای بیمار در نظر داشته باشد که با سایر اجزای صورت و چهره وی هماهنگی داشته باشد.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *