جراحی زیبایی سینهمقالات

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان امکان پذیر است؟

جراحی‌های زیبایی این روزها طرفداران زیادی دارد. به همین علت، مطب‌ها و کلینیک‌هایی که مربوط به این موارد هستند روز به روز شلوغ و شلوغ‌تر می‌شوند. یکی از عمل‌های پرطرفدار که در خانم‌ها بسیار رایج شده است عمل‌های زیبایی اندام به خصوص لیفت و پروتز سینه همزمان است. عمل‌های زیبایی فقط مربوط به چهره نمی‌شوند بلکه زیبایی و تناسب اندام را نیز در بر می‌گیرد. پروتز سینه و لیفت سینه به طور همزمان یا جداگانه ، جزو جراحی‌هایی هستند که به زیبای اندام می‌انجامند. برخی افراد تصور می‌کنند با ایمپلنت سینه افتادگی آن نیز رفع می‌شود؛ اما این گونه نیست و معمولاً لیفت سینه در یک عمل جداگانه انجام می‌شود.

درخواست مشاوره تخصصی جراحی زیبایی سینه

"*" indicates required fields

اینفوگرافیک لیفت سینه و پروتز سینه همزمان
اینفوگرافیک لیفت سینه و پروتز سینه همزمان

پروتز سینه چیست؟

جراحی ایمپلنت سینه یا پروتز سینه از روش‌هایی است که باعث افزایش حجم سینه می‌شود و برای کسانی که مشکل کوچک بودن سینه دارند، راه حل مناسبی است. انواع پروتز پا جنس‌های مختلف برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایمپلنت که در پستان‌ها کار گذاشته می‌شود با برش‌های مختلفی که در زیر و اطراف سینه یا زیر بغل زده می‌شود، جای‌گذاری خواهد شد. بدین صورت حجم پستان افزایش می‌یابد.

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یک عمل زیبایی است که برای بهبود اندام و فرم بهتر سینه‌ها در زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلایل مختلفی باعث می‌شوند تا افتادگی سینه‌ها اتفاق بیفتد و زیبایی اندام را به خطر اندازد. عمل لیفت سینه با روش‌های مختلفی سبب می‌شود تا این قسمت از بدن بالا کشیده شود. پوست اضافی آن برداشته می‌شود و باعث می‌شود تا سینه خوش فرم شود.

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

همانطور که می‌بینید،  عمل لیفت سینه و پروتز به طور همزمان هر دو باعث زیبایی اندام در خانم‌ها می‌شوند.  هر چند برخی افراد این دو را با هم اشتباه می‌گیرند اما نتیجه هر کدام کاملا با دیگری متفاوت است. عمل لیفت، هیچگونه تاثیری بر روی حجم سینه‌ها ندارد و فقط حالت و فرم آن‌ها است که تغییر می‌کند. اما در عمل پروتز سینه، ایمپلنتی که در این قسمت از بدن قرار می‌گیرد باعث بزرگتر شدن حجم آن می‌شود. حال ممکن است دلیل افتادگی سینه، افزایش پوست و خالی شدن سینه باشد که با پر شدن آن، سینه هم به حالت قبل خود برمی‌گردد. اکثر افراد که دچار کاهش حجم سینه و افتادگی آن شده‌اند، تقاضای عمل لیفت سینه و پروتز سینه همزمان با هم را دارند تا مشکلات این ناحیه از بدن خود را در یک عمل جراحی حل کنند.

جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان چه نتیجه ای را به همراه دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا لیفت و پروتز سینه همزمان با هم مقدور است؟، باید گفت این امکان وجود دارد و می‌توان با یک عمل جراحی آن‌ها را انجام داد. نتیجه این عمل، داشتن اندامی بسیار زیبا و متناسب است. در این صورت با برش‌هایی که در قسمت‌های مختلف سینه انجام می‌شود، علاوه بر اینکه پروتز در سینه جای می‌گیرد، کار برداشتن پوست‌های اضافه سینه هم انجام شده و می‌توان به کمک این عمل، سینه را بالا کشید تا افتادگی آن رفع شود. از این رو برای کسانی که می‌خواهند در یک عمل جراحی سینه، خود را زیبا و خوش‌فرم کنند، عمل همزمان لیفت و پروتز سینه یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانند داشته باشند.

مطالب بیشتر: افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

پروتز سینه و لیفت همزمان

چه افرادی می توانند جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان را انجام دهند؟

اما چه افرادی می‌توانند جراحی لیفت و پروتز را در یک عمل انجام دهند. بهتر است اگر قصد انجام عمل لیفت سینه را دارید، هنگامی که برش برای کارگذاری پروتز صورت می‌گیرد، عمل لیفت سینه را هم همزمان با آن انجام دهید. افرادی که دارای سینه کوچک هستند و به دلایل مختلف دچار افتادگی سینه شده‌اند، می‌توانند در یک عمل به طور همزمان، لیفت و پروتز سینه را انجام دهند. برخی افراد به دلایل متعددی مانند بیماری‌های سرطان سینه و … با خالی شدن تمام یا قسمتی از سینه دچار افتادگی سینه می‌شوند. این افراد با لیفت و پروتز سینه همزمان، تناسب اندام خود را به دست می‌آورند.

معمولا خانم‌ها بعد از پایان دوره شیردهی، دچار افتادگی سینه می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز احساس می‌کنند که حجم سینه‌ها کمتر شده است. این گروه نیز افرادی هستند که می‌توانند از عمل لیفت سینه و پروتز سینه همزمان با هم  بهره ببرند.

پروتز سینه

افزایش حجم سینه با استفاده از پروتز

لیفت سینه

بالا کشیدن سینه‌ها برای درمان افتادگی سینه

انجام همزمان لیفت و پروتز سینه

می‌توان این دو عمل را به صورت همزمان انجام داد و شدت عوارض جانبی و دوره نقاهت را کمتر نمود.

هزینه لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

قطعا چون با یکبار جراحی، دو تکنیک انجام می‌شود، هزینه کمتر خواهد شد.

مزایای لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

کاهش هزینه‌ها

کاهش شدت عوارض

بهبود سریع‌تر فرم بدن و سینه‌ها

کاهش دوره نقاهت

مطالب بیشتر: جراحی تعویض پروتز سینه

مراقبت های بعد از جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

بدون شک در هر عمل جراحی، مراقبت‌های بعد از عمل وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. بعد از جراحی لیفت به طور همزمان با پروتز سینه نیز مراقبت‌هایی وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. باید داروهایی مانند انواع آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکن برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد پس از عمل جراحی باید مصرف شود. این داروها باید بادقت و در زمان تعیین شده توسط پزشک استفاده شوند.
  2. باید دقت داشته باشید که بعد از انجام عمل، فعالیت زیادی نداشته باشید و تا یک هفته از انجام کارهای سنگین خودداری کنید. بیشتر استراحت کنید و اکثر زمان خود را در رختخواب بگذرانید.
  3. هر چند درد و فشاری که به سینه وارد می‌شود، اجازه خوابیدن روی شکم را به شما نمی‌دهد اما بهتر است دقت داشته باشید و تا دو هفته بعد از عمل، از خوابیدن روی شکم خودداری کنید و همیشه به پشت بخوابید.
  4. معمولاً بخیه‌هایی که برای این عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع جذبی هستند. اگر بخیه جذبی نبود، یک هفته بعد از عمل باید برای برداشتن بخیه‌ها به پزشک خود مراجعه کنید.
  5. همچنین در زمانی که پزشک برای دیدن وضعیت شما تعیین کرده است، حتماً به پزشک خود مراجعه کرده و از مشاوره‌های وی استفاده کنید.

مراقبت لیفت و پروتز سینه همزمان

پروتز سینه و لیفت سینه همزمان در مطب دکتر شیرنگی

پروتز سینه و لیفت سینه به طور همزمان از عمل‌هایی است که کمک می‌کند تا اندامی متناسب داشته باشید. اگر نیازمند هر دو عمل هستید، بدون شک بهتر است هر دو را با هم انجام دهید تا یک بار زیر تیغ عمل جراحی بروید. اگر این عمل زیر نظر یک پزشک خوب انجام گیرد و دوران نقاهت را به طور استاندارد طی کنید، قطعا نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

هزینه لیفت و پروتز سینه همزمان

اگر درمورد هزینه لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان سؤال می‌پرسید، لازم است بدانید که انجام این دو تکنیک با یکدیگر قطعاً مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. شما علاوه بر اینکه یکبار تحت تأثیر جراحی قرار می‌گیرید، یکبار برش بر روی سینه‌های شما ایجاد می‌شود. البته هزینه خرید مواردی همانند نخ لیفت و یا پروتز در هر صورت برعهده فرد متقاضی خواهد بود اما هزینه‌های جانبی در این صورت برای شما کمتر خواهد شد. از سوی دیگر چون این دو عمل در گروه عمل‌های زیبایی قرار دارند، شرکت‌های بیمه تعهدی نسبت به شما نداشته و تمامی مبلغ کار را باید شخصاً پرداخت نمایید.

دوران نقاهت بعد از عمل لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

تمایلی عمل‌ها و جراحی‌های زیبایی و درمانی، دوره نقاهت خاص خود را دارند و عمل لیفت و پروتز سینه نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. اما در صورتی که این دو عمل همزمان انجام شوند، قطعاً دوره نقاهت کوتاه‌تر می‌شود چون شما یکبار جراحی انجام داده‌اید و یکبار برش در روی سینه‌های شما اعمال می‌گردد. در نتیجه نیازی نیست که دوره نقاهت را برای هر کدام از این دو عمل به صورت جداگانه تجربه کنید. معمولاً بین ۳ تا ۷ روز ممکن است دردی را در داخل سینه‌های خود احساس کرده و با عوارضی همانند تورم و التهاب و کبودی مواجه باشید.

این عارضه‌ها تقریباً به طور کامل بعد از یک هفته برطرف می‌شوند. متخصص از شما می‌خواهد که به مدت یک ماه از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری کرده و هیچ فشاری به سینه‌های خود وارد نکنید. تقریباً بعد از ۲ تا ۳ ماه، به حالت عادی برگشته و یا می‌توانید نتیجه عمل را شاهد باشید. البته در بعضی از افراد ممکن است این زمان بیشتر شده و تا ۶ ماه به طول بیانجامد.

مزایای لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

مهمترین مزایای لیفت و پروتز سینه به طور همزمان عبارتند از:

  1. شما در یک عمل زیبایی می‌توانید دو تکنیک لیفت و پروتز سینه را انجام دهید در نتیجه شدت زخم‌های به جا مانده و در نتیجه دوران نقاهت شما کوتاه‌تر خواهد شد.
  2. چون این دو عمل زیبایی به افزایش حجم سینه‌ها و بالا رفتن آن‌ها کمک می‌کند، بنابراین تناسب اندام دلخواه خود را به دست آورده و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌گردد.
  3. همچنین افرادی که بنا به دلایلی دچار تقارن در سینه‌های خود نیستند، می‌توانند با انجام همزمان این دو عمل به مسأله متقارن‌سازی سینه‌های خود نیز کمک کنند.
  4. در نهایت اینکه انجام همزمان لیفت و پروتز سینه باعث صرفه‌جویی در وقت شما نیز خواهد شد.

منبع
drstephanieteotia

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *