لیپوماتیکمقالات

لیپوماتیک زانو راهکار موثر حذف چربی دور زانو

علت چربی دور زانو را می‌توان در موارد متعددی جستجو کرد. اصولا سبک زندگی و نوع تغذیه تا حدود زیادی در این قضیه موثر است. زمانی که افراد مدت زمان طولانی را صرف نشستن و کارکردن پشت میز می‌کنند یا به بازی کردن و تماشای تلویزیون می‌پردازند حتی در صورتی که فعالیت بدنی ما متوازن با نوع تغذیه ما نباشد می‌تواند در نهایت سلامت ما را به مخاطره بیندازد. به هر طریق علت چربی دور زانو هر چیزی که باشد در این شرایط تجمع و انباشت چربی دور کاسه زانوها و نواحی داخلی آن همزمان با سایر نقاط بدن مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد. در این شرایط به‌منظور تشخیص علت چربی دور زانو و درمان آن از جانب پزشکان متخصص این حوزه پیشنهادات مختلفی ارائه می‌‌‌شود. هر چند شاید لزومی به انجام عمل لیپوماتیک یا خروج چربی از زانوها وجود نداشته باشد. بدین معنی که پزشک حرکات ورزشی موثر در این زمینه را پیشنهاد کند.

اینفوگرافی لیپوماتیک زانو

انواع ورزش برای چربی کنار زانو در قالب ورزش‌های تقویتی مختص زانو و عضلات پا انجام می‌شود. همچنین راه‌های دیگری از قبیل پیاده‌روی، طناب زدن، حرکات اسکات پا، دویدن یا لانژ نیز از جمله حرکات و ورزش‌هایی است که بدین منظور پیشنهاد می‌شود. در صورتی که تجمع چربی در این ناحیه که معمولا در سایر نواحی از جمله ران خارجی و ران داخلی هم روی می‌دهد پیشنهاد می‌گردد تا فرد از عمل لیپوماتیک زانو استفاده کند. برای آشنایی بیشتر با عمل لیپوماتیک و سایر روش‌های لاغر کردن زانو توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراهی کنید.

آشنایی با مراحل مختلف لیپوماتیک زانو

علت چربی دور زانو را می‌توان به نوعی در تغییرات ژنتیکی و سوابق افزایش و کاهش وزن نیز مشاهده کرد. یعنی در کنار تغذیه و سبک زندگی دلایل دیگری نیز در این زمینه موثر هستند. پزشکان توصیه می‌کنند به منظور بهره‌گیری بیشتر از عمل لیپوماتیک زانو این عمل به صورت تلفیقی یعنی همزمان با خروج چربی از ناحیه ران(داخلی و خارجی) انجام گیرد. در ادامه مراحل انجام لیپوماتیک زانو را به ترتیب برای شما بر خواهیم شمرد. این مراحل که در واقع با هدف برداشتن چربی زانو با لیپوماتیک و به‌نوعی ساکشن زانو صورت می‌گیرد عبارتند از:

• بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی با تشخیص پزشک متخصص و جراح مربوطه
  • برش‌دادن ناحیه مورد نظر در زانو و ورود کانولای مخصوص با حرکت ارتعاشی برای تجزیه و درهم‌شکستن بافت چربی
  • مکش چربی‌ها توسط دستگاه مخصوص خلأ و خروج آنها
  • بخیه‌زدن ناحیه برش خورده و بستن آن از طریق بانداژ فشرده برای انسداد و رفع هر نوع خونریزی و تورم ناحیه عمل

مراحل لیپوماتیک زانو

توجه داشته باشید که به همان نسبت که علت چربی دور زانو متعارف و شناخته شده است عوامل دیگری نیز به لحاظ فیزیکی می‌توانند سلامت زانوهای شما را به خاطر بیندازند. هر چند وجود سایر روش‌های لاغر کردن زانو نیز می‌تواند در بسیاری موارد جایگزین عمل جراحی شود. از طرفی حتی نقایص مادرزادی از قبیل نامتقارن بودن زانوها نیز از طریق عمل زیبایی زانو امکان پذیر است. در این روش با اصلاح زانوها از طریق عمل جراحی می‌توان زیبایی دوباره را به زانوهای این افراد برگرداند. به‌خاطر داشته باشید که لیپوماتیک زانو در زمره انواع عمل جراحی زیبایی زانو قرار دارد.

مطالب بیشتر: لیپوماتیک بازو

فواید لیپوماتیک زانو

تشخیص علائم و علت چربی دور زانو و انجام عمل جراحی صرفا باید توسط پزشک متخصص در این زمینه صورت ‌گیرد. پس از عمل لیپوماتیک یا جراحی زیبایی زانو نتایج و اثرات آن به مرور در فعالیت‌های شما نیز آشکار خواهد شد. بیشتر افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند به علت چربی دور زانو احساس سنگینی و درد در زانوها و بد شکل بودن زانوهایشان و در اغلب موارد به دلیل چاقی بیش از اندازه این ناحیه که به نوعی پاهایشان را کوتاهتر از چیزی که هست نشان می‌دهد اظهار نارضایتی می‌کنند. هر یک از این موارد نیز در نوع خود می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

همانطور که اشاره کردیم تعیین‌کننده نهایی در خصوص عمل زیبایی زانو پزشک متخصص است و در مواردی می‌تواند سایر روش‌های لاغر کردن زانو به عنوان جایگزین این نوع عمل به شما معرفی کند. استفاده از عمل لیپوماتیک زانو در کنار رعایت برخی موارد می‌تواند به بهبود و اصلاح زانوهایتان مطابق دستورات پزشک متخصص در این حوزه منجر شود. برخی از مهمترین فوایدی که می‌توانید با انجام عمل لیپوماتیک به آن دست پیدا کنید عبارتند از:

• تسهیل در فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی
  • اصلاح فرم زانوها و رفع علائم و نقایص مادرزادی
  • زیبایی و تقویت روحیه فرد پس از خروج چربی دور زانو
  • مناسب بودن هزینه لیپوماتیک زانو

البته فراموش نکنید زمانی فرد می‌تواند از این فواید و مزایا برخوردار شود که از شرایط آن برخوردار شود. در ادامه این شرایط را برای شما ذکر خواهیم کرد.

مطالب بیشتر: نتایج لیپوماتیک

شرایط کاندید مناسب پیکرتراشی لیپوماتیک

افرادی می‌توانند کاندید مناسبی برای پیکرتراشی لیپوماتیک باشند که دارای شرایط زیر باشند:

• فاقد بیماری‌هایی از قبیل آرتروز یا اختلالات قلبی و عروقی و هر نوع بیماری دیگری از قبیل بیماری‌های خودایمنی یا سایر بیماری‌هایی باشند که خطر خونریزی و لخته‌گی خون را در ریه و پاها افزایش دهند.
  • وزن مناسبی داشته باشند و درصدد کاهش یا افزایش آن نباشند. در بسیاری از موارد علت چربی دور زانو ناشی از وزن سنگین فرد می‌باشد.
  • از پوست شل یا افتاده‌ای برخوردار نباشد چرا که پس از عمل پوست در موضع مورد نظر دچار چین‌خوردگی می‌شود.

روند بهبودی و نقاهت بعد از لیپوماتیک زانو

علائم ناشی از عمل لیپوماتیک اغلب با ورم پاها شروع می‌شود که کاملا طبیعی است. پزشکان توصیه‌ می‌کنند که در طول این مدت پاها بالاتر از بالاتنه بیمار قرار گیرد تا روند بهبودی سرعت پیدا کند. بیمار در این دوران که تا پیش از این به علت چربی دور زانو از انجام پیاده‌روی یا دویدن ناتوان بوده است پس از عمل لیپوماتیک زانو قادر خواهد بود تا به تدریج شاهد روند بهبودی خود باشد. هر چند شاید مدت زمان ورم پاها کمی به طول بینجامد با این وجود بهتر است یکی دو روز نخست را استراحت کنید و 3 تا 4 هفته نیز از فعالیت‌های شدید ورزشی و فیزیکی پرهیز کنید.

پوشیدن گن مخصوص و بانداژ فشرده می‌تواند از تورم بیشتر موضع جلوگیری کند. انجام این عمل نیاز به بستری طولانی مدت نداشته و پس از عمل به فاصله‌ای کوتاه می‌توانید ‌کلینیک یا بیمارستان را با صلاحدید پزشک ترک کنید.

مطالب بیشتر: هزینه لیپوماتیک در کلینیک شیرنگی چقدر است

بهبودی بعد لیپوماتیک زانو

بهتر است پس از تشخیص علت چربی دور زانو توسط پزشکان در تداوم روند درمان حتما از مشاوره پزشکان متخصص بهره بگیرید. برخی از سایر روش‌های لاغر کردن زانو که پزشکان به شما پیشنهاد می‌کنند را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

• مزوتراپی
  • لیزردرمانی