جوانسازی پوستمقالات

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس پیشانی

بوتاکس ماده‌ای است که از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A و B و سایر مواد مانند هماگلوتینین، قند لاکتوز و پروتئینی مانند آلبومین انسانی به صورت لئوفیلیزاسیون برای هدف‌های درمانی و زیبایی تولید می‌شود.  بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که یکی از آنها از بین بردن خط اخم در پیشانی است. با وجود اینکه این راهکار، راهکاری موقت است اما از طریق راه‌هایی می‌توان به افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی کمک کرد. مدت زمان ماندگاری بوتاکس پیشانی به عوامل مختلفی وابسته است که در این مطلب  عوامل مربوط به ماندگاری بوتاکس پیشانی یک به یک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اگر قصد انجام بوتاکس پیشانی دارید این مطلب را بخوانید و به کلینیک بوتاکس دکتر شیرنگی در سعادت آباد تهران مراجعه کنید.

ماندگاری بوتاکس پیشانی

اگر در تهران زندگی می کنید و قصد انجام بوتاکس دارید، به کلینیک دکتر شیرنگی مراجعه کنید. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های 09108822057 – 02188596617 در ارتباط باشید. همچنین می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

"*" indicates required fields

راهکار افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی

 یکی از سوالات پرتکرار در خصوص بوتاکس این است که آیا امکان افزایش ماندگاری بوتاکس وجود دارد یا خیر؟

با وجود تمام مزیت‌هایی که بوتاکس دارد؛ اما متاسفانه اثر آن کوتاه مدت است و پس از مدتی فرد باید برای تزریق مجدد به متخصص زیبایی مراجعه کند. متاسفانه راهکاری برای دائمی کردن اثر بوتاکس وجود ندارد اما از طریق راهکارهای نسبتاً ساده‌ای می‌توان زمان مراجعه به مطب برای تزریق مجدد بوتاکس را به تعویق انداخت. این راهکارها می‌توانند به طور متوسط بین ۳ تا 4 ماه اثر بوتاکس را ماندگارتر کنند. برخی از راهکارها عبارتند از:

تزریق بوتاکس پیشانی

1- عدم قرار دادن پوست در برابر نور خورشید

اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند تا حدود زیادی عمر بوتاکس را کم کند به همین سبب توصیه می‌شود بعد از انجام بوتاکس، با عینک دودی و نقاب در مکان‌های پرنور رفته و از طرفی بدون استفاده از کرم ضد آفتاب با spf بالا از خانه بیرون نروید. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که تا یک هفته بعد از تزریق بوتاکس نباید از هیچ نوع کرمی استفاده شود. به همین سبب  بهتر است حدالامکان تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس از خانه بیرون نروید. همچنین اگر به مدت طولانی قرار است در معرض نور خورشید باشید بهتر است هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید و از کرم ضد آفتاب با spf بالا استفاده شود.

2- به تغذیه خود اهمیت دهید

به طور کلی تغذیه اهمیت زیادی بر سلامت پوست و مو دارد و این موضوع بعد از بوتاکس اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند زیرا باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می‌شود.  مصرف مکمل غذایی روی، می‌تواند روند پیر شدن پوست را به تعویق بیاندازد و باعث افزایش اثر بوتاکس شود. به همین سبب توصیه می‌شود مصرف قرص زینک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که در خصوص میزان مصرف قرص، باید حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید.  دکتر با توجه به ‏سن، جنس و وضعیت جسمانی، مقدار لازم را برای شما تجویز می‌کند. دقت کنید که قرص زینک نباید همراه با لبنیات مصرف شود و یک ساعت قبل و بعد از آن هیچ نوع نوشیدنی کافئین‌دار مانند نوشابه و چای مصرف نشود.

ماندگاری و نتایج نهایی بوتاکس پیشانی

سایر راهکارها عبارتند از:

3- تامین رطوبت پوست

4- دوری از استرس

5- استفاده از مواد طبیعی کلاژن‌ساز مانند روغن بادام تلخ

6- پاکسازی پوست به کمک ماسک‌های طبیعی مانند ماسک زغال

مطالب بیشتر: شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس در پیشانی

مدت زمان ماندگاری بوتاکس در پیشانی با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد اما به صورت متوسط بین ۳ تا 4 ماه ماندگاری برای بوتاکس در پیشانی در نظر گرفته شده است. علاوه بر مدت زمان ماندگاری، سرعت عملکرد بوتاکس نیز می‌تواند متفاوت باشد. سرعت عملکرد بوتاکس رابطه زیادی با برند بوتاکس تزریق شده دارد. برخی از بوتاکس‌ها بعد از 2 روز و برخی از بوتاکس‌ها بعد از 14 روز اثر خود را نشان می‌دهند.

با رعایت تمامی راهکارهای افزایش ماندگاری بوتاکس می‌توان تنها چند ماه اثر بوتاکس را افزایش داد. ممکن است در دنیای وب و دنیای تبلیغات با افرادی مواجه شده باشید که در خصوص بوتاکس با ماندگاری یکسال صحبت می‌کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که با یکبار تزریق بوتاکس نمی‌توان اثر یکساله دریافت کرد مگر اینکه از بوتاکس‌هایی باکیفیت پایین که دارای عوارض جانبی بسیار هستند، برای تزریق استفاده شود. بوتاکس‌هایی با اثر یکسال عمدتاً بوتاکس‌های چینی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو نیستند. بهترین راه برای ماندگار کردن و دائمی کردن اثر بوتاکس، تجدید بوتاکس پس از هر 4 ماه است.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس پیشانی

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس پیشانی

 مهم‌ترین عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس پیشانی عبارتند از:

1- برند بوتاکس

بوتاکس با برندهای مختلفی تولید می‌شود که هر برند از نظر مواد تشکیل‌دهنده با بوتاکس دیگر متفاوت است. با توجه به این امر بدیهی است که مدت اثر یک بوتاکس با بوتاکس دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، بوتاکس دیسپورت این ۴ تا ۷ ماه و بوتاکس مسپرت بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

2- سن افراد

سن فرد یکی از عوامل تعیین‌کننده در میزان اثر گذاری بوتاکس پیشانی است. افراد زیر ۴۰ سال با مراقبت‌های خاصی می‌توانند اثر بوتاکس را به  ۸ تا ۹ ماه نیز برسانند. این در حالی است که سالمندان و افراد بالای ۵۵  سال به تمدید بوتاکس در فاصله‌های کوتاه‌تری نیازمند هستند به این دلیل که خاصیت ارتجاعی پوست افراد سالمند کاهش پیدا کرده است و کلاژن‌سازی در پوست آن‌ها کم‌تر رخ می‌دهد.

3- بافت صورت

بافت صورت برخی از افراد گوشتی و بافت صورت برخی از افراد استخوانی است. میزان اثرگذاری بوتاکس پیشانی در صورت‌های استخوانی بیشتر از صورت‌های گوشتی است. از طرفی عمق چین و چروک‌ها نیز در افزایش اثر بوتاکس تاثیر دارند. افرادی که دارای چین و چروک‌های عمیق‌تر هستند، ممکن است بوتاکس در آن‌ها تاثیر چندانی نداشته باشد.

افزایش ماندگاری بوتاکس

تغذیه در دوره نقاهت و بعد از ان

دوری از نور خورشید

هیدراته نگهداشتن پوست

دوری از استرس و اضطراب

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

سن فرد متقاضی

برند بوتاکس استفاده شده

میزان بوتاکس تزریق شده

توجه به نکات مراقبتی

نحوه عملکرد متخصص

آیا بوتاکس خطرناک است؟

خیر اگر دوز مناسب برای شما تزریق شود، هیچ خطری ندارد.

هدف از تزریق بوتاکس

فلج کردن عضلات اندام هدف و جلوگیری از پیشروی چروک‌های پوستی

سوالات متداول در مورد تزریق بوتاکس

1- فاصله بین جلسات تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

تکنیک تزریق بوتاکس نیز همانند تزریق ژل و تزریق چربی، تأثیر موقتی داشته و همانگونه که در مقاله توضیح داده شد، عوامل مختلفی بر مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی تأثیر می‌گذارند. به محض اینکه عمده اثر تزریق از بین می‌رود، در صورتی که از نتیجه این تکنیک راضی بوده‌اید باید برای انجام مجدد آن اقدام کنید. فاصله بین جلسات تزریق بوتاکس پیشانی به مدت زمان ماندگاری نتیجه آن بستگی دارد. بنابراین متخصصان معتقد هستند که نمی‌توان بازه زمانی مشخص را برای تکرار جلسات تزریق بوتاکس پیشانی در نظر گرفت بلکه لازم است شرایط فرد متقاضی مورد بررسی قرار گیرد و براساس میزان ماندگاری تزریق قبلی، جلسه بعدی مشخص گردد.

خطرات و عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

2- آیا تزریق بوتاکس پیشانی خطرناک است؟

با توجه به اینکه در تزریق بوتاکس از سم بوتولینوم استفاده می‌شود این مسأله کاملاً طبیعی خواهد بود که برخی از مراجعه‌کنندگان نگران خطرات و عوارض جدی ناشی از تزریق بوتاکس پیشانی باشند به خصوص اینکه در چند سال اخیر شاهد گزارش آمار‌هایی بوده‌ایم که در اثر بی‌دقتی متخصص، فرد دچار فلج دائم در ناحیه تزریق، شده است. اما در صورتی که به پزشک حرفه‌ای مراجعه کرده و از برند معتبر بوتاکس برای شما استفاده شود، نباید نگرانی از بابت خطرات تزریق بوتاکس پیشانی داشته باشید چرا که این دسته از متخصصان به خوبی می‌دانند دوز مصرف بوتاکس را تا چه اندازه تعیین نمایند تا هیچگونه عوارض جدی برای شما به همراه نداشته باشد.

3- نتیجه تزریق بوتاکس پیشانی برای ما چیست؟

تزریق بوتاکس پیشانی برای آن دسته از افراد که دچار چین و چروک‌های زیادی در ناحیه پیشانی و خط اخم در بین ابرو شده‌اند، بسیار مناسب خواهد بود. بعد از اینکه تزریق انجام می‌گیرد، تقریباً چند روز زمان لازم است تا التهاب و ورم در این قسمت به طور کامل برطرف گردد. بعد از درمان عوارض جانبی، شاهد صاف شدن پوست پیشانی خود خواهید بود. اکنون روبروی آینه بایستید و سعی کنید حالت پیشانی خود را تغییر دهید. متوجه خواهید شد که به دلیل فلج شدن عضلات پیشانی، پوست شما هیچگونه تغییری نکرده و در نتیجه تزریق بوتاکس پیشانی از پیشروی چروک‌ها جلوگیری خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

بوتاکس در حال حاضر به یکی از روش‌های جوانسازی پوست تبدیل شده است؛ بوتاکس یک روش موقتی است و نمی‌توان به عنوان یک روش دائمی آن را به کار برد اما عوامل زیادی مانند نوع بوتاکس، تمدید زودهنگام بوتاکس، ساختار بافت پوست، سن فرد، عوامل ژنتیکی، نحوه تزریق و مهارت پزشک می‌تواند در ماندگاری بوتاکس پیشانی نقش مهمی را ایفا کند. از آنجا که بوتاکس یک کار زیبایی و تخصصی است و فردی که بوتاکس را انجام می‌دهد؛ باید به طور کامل به آناتومی صورت مسلط باشد؛ لازم است تا بوتاکس نزد یک متخصص جراح زیبایی انجام شود. برای جوانسازی صورت از طریق بوتاکس با اثرگذاری بالا و بدون عوارض جانبی می‌توانید به مطب دکتر سعید شیرنگی مراجعه کنید.

منبع
ncbi

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *