جراحی زیبایی صورتمقالات

آشنایی با هایفوتراپی صورت

گذر سن سبب بروز علائم پیری در چهره افراد می‌گردد. جلوگیری از پیری با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در جامعه پزشکی رخ داده غیر ممکن است. اما می‌توان به کمک برخی تکنیک‌ها سرعت پیری را کاهش داده و یا برخی از نشانه‌ها از قبیل افتادگی پوست و چین و چروک را از بین برد. هایفوتراپی صورت یکی از پرطرفدارترین این روش‌ها می‌باشد. چرا که افراد می‌توانند بدون عوارض جانبی شدید و بدون ترس از خطرات عمل‌های جراحی تهاجمی جوانسازی صورت با هایفوتراپی را تجربه کنند. اگر شما نیز به زیبایی چهره و پوست خود اهمیت می‌دهید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که در خصوص این فناوری از قبیل مزایا، معایب، نتایج و ماندگاری، قیمت هایفوتراپی صورت و … آشنا کنیم.

اینفوگرافی هایفوتراپی صورت
اینفوگرافی هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت در چه نقاطی انجام می‌ شود ؟

همان طور که گفته شد، هایفوتراپی با هدف زیبایی و جوان‌ساز پوست انجام می‌شود. این روش کاملا ایمن بوده و به عنوان روشی غیر تهاجمی شناخته می‌شود. همین موضوع سبب شده تا کاربرد گسترده‌ای را در زمینه جوان‌سازی داشته باشد. مهم‌ترین کاربرد هایفو در ناحیه صورت بوده و در بخش‌های مختلف صورت از قبیل پیشانی، گردن، بالا و پایین صورت امکان بهره‌ برداری از آن وجود دارد. هایفو صورت به کمک انرژی متمرکز سبب ایجاد حرارات در چربی‌ها شده و به صورت انتخابی سلول‌های چربی را در منطقه مشخص از بین می‌برد. از جمله رایج‌ترین نقاط صورت برای اعمال هایفو عبارتند از:

  1. از بین بردن چین و چروک پیشانی
  2. درمان افتادگی ابرو
  3. حذف خطوط خطوط ریز دور چشم
  4. از بین بردن خطوط نازولابیال
  5. لیفت صورت
  6. درمان شلی پوست
  7. خطوط ریز و چین و چروک گونه‌ها
  8. خطوط آرواره‎‌ها
  9. خطوط مبهم فک
  10. رفع غبغب
  11. از بین بردن منافذ بزرگ پوست
  12. درمان کشسانی و ناهمواری بافت پوست
  13. از بین بردن خطوط گردن

نقاط مورد نظر برای هایفوتراپی

مزایا هایفوتراپی صورت

آنچه سبب شده هایفوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در زمینه زیبایی و جوان‌سازی پوست شناخته شود مزایای قابل توجه آن است. چرا که درمان با هایفو روشی غیر تهاجمی بوده و از تکنولوژی مدرن دنیا در آن بهره برده شده است. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین مزایای هایفوتراپی می‌پردازیم:

  1. رسیدن به نتیجه مطلوب با تعداد جلسات کم (۱ الی ۳ جلسه)
  2. ماندگاری بالای نتایج حاصل از هایفوتراپی
  3. کوتاه مدت بودن زمان هر جلسه درمانی
  4. روشی آسان و ایمن
  5. بدون دوره نقاهت
  6. روشی کاملا غیر تهاجمی و بدون نیاز به برش و بخیه
  7. امکان اعمال سایر روش‌های جوان‌سازی مانند میکرونیدلینگ به صورت همزمان
  8. هزینه پایین در مقایسه با روش‌های جراحی

مطالب بیشتر: تزریق ژل به گونه

عوارض هایفوتراپی صورت

هر چند که هایفوتراپی روشی کاملا ایمن و بی‌خطر برای جوان‌سازی پوست است؛ اما همانند هر عمل زیبایی دیگر می‌تواند با یکسری عوارض جانبی همراه باشد. البته با انتخاب پزشک متخصص و کاربلد و کلینیک شناخته شده و مجهز به دستگاه پیشرفته و مدرن احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. از طرفی دیگر برخی از عارضه‌ها طبیعی بوده و در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین خواهند رفت. از جمله عوارض جانبی احتمالی هایفوتراپی ابرو و صورت در زیر اشاره شده‌اند:

  1. بروز قرمزی یا تورم در نواحی انجام هایفوتراپی
  2. حس خفیف سوزن سوزن شدن
  3. کبودی خفیف در برخی افراد
  4. بی‌حسی موقت در محل انجام درمان

توجه داشته باشید که هیچ یک از این عوارض شدید نبوده و کاندید انجام هایفوتراپی می‌تواند بلافاصله بعد از اتمام کار کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

هایفوتراپی صورت
مزایا معایب نقاط هایفوتراپی
1-مورد تایید سازمان غذا و دارو

2- ایمن و بی خطر بودن روش

3- داشتن عوارض بسیار کم و موقت

4- رسیدن به نتایج درخشان در تعداد جلسات بسیار محدود

5- انجا هایفوتراپی در مدت زمان کم

6-غیرتهاجمی بودن روش

7- ماندگاری بالا نسبت به سایر روش های زیبایی حداقل به مدت دو سال

8- جوان شدن و درخشان شدن پوست

 

1-ایجاد تورم و التهاب در نقاط انجا هایفوتراپی به مدت چند روز

2- نیازمند انجام مراقبت های خاص مانند ترک دخانیات و عدم مصرف داوهای رقیق کننده خون به مدت یک هفته

3- احساس گزگز در نقاط هایفوتراپی

4- هماتوم یا تجمع خون در زیر پوست

5- بیشتر شدن تورم و کبودی در صورت مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن

6- بی حسی موقت در نقاط هایفوتراپی

1-پیشانی با هدف حذف خطوط عمیق پیشانی

2- در ابرو با هدف رفع افتادگی ابرو

3- در گردن با هدف حذف خطوط گردن

4- در کل صورت با هدف حذف ناهمواری های پوست

5- در کل صورت و گونه ها با هدف بسته شدن منافذ باز پوست

6- در زیر چانه با هدف حذف غبغب

7- در فک و آرواره با هدف حذف چین و چروک های فک

8- در گونه با هدف رفع افتادگی و شلی گونه

9- دور چشم با هدف حذف چین و چروک هایی مانند خطوط پنجه کلاغی

مراقبت قبل و بعد از هایفوتراپی صورت

برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه ممکن بعد از انجام هایفوتراپی رسید، رعایت برخی نکات مراقبتی الزامی است. این نکات مربوط به دوران قبل و بعد از اقدام به درمان با هایفو می‌باشد. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم:

  • مراقبت قبل از هایفوتراپی صورت

برای اینکه هیچ مشکلی در حین انجام کار پیش نیاید توصیه می‌شود که نکات مراقبتی لازم از چند روز قبل از جلسه هایفوتراپی رعایت شوند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب، برنزه کردن پوست، عدم استفاده از مواد شیمیایی محرک پوست، عدم مصرف آنتی بیوتیک‌ها و … اشاره کرد. علاوه بر آن احتمال دارد پزشک متخصص نکات دیگری را توصیه کند که انجام تمامی آن‌ها با دقت بالا توصیه می‌شود.

  • مراقبت بعد از هایفوتراپی صورت

از آنجایی که درمان با هایفو در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد رعایت یکسری نکات مراقبتی بعد از اتمام جلسه درمانی الزامی است. عدم رعایت این نکات سبب طولانی شدن دوره نقاهت و عدم رسیدن به نتایج مطلوب نهایی می‌گردد. از جمله مهم‌ترین مواردی که رعایت آن‌ها بعد از هایفوتراپی صورت توصیه می‌شوند، عبارتند از:

  • عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن آب و مایعات زیاد
  • عدم نوشیدن مشروبات الکلی
  • عدم مصرف دخانیات
  • خودداری از خاراندن و تحریک پوست ناحیه درمان
  • خودداری از دوش گرفتن با آب داغ
  • تماس با پزشک متخصص در صورت بروز هر گونه اتفاق غیر منتظره و یا عوارض جانبی شدید

مطالب بیشتر: لیفت ابرو و پیشانی

نتایج و ماندگاری هایفوتراپی صورت

یکی از دلایلی که سبب شده هایفوتراپی به عنوان روشی محبوب در بین افراد شناخته شود ماندگاری بالای آن است. به طوری که به مدت چندین سال می‌توان شاهد نتایج مثبت ایجاد شده به کمک هایفو بود. فراموش نکنید که روند پیری غیر قابل پیشگیری بوده و به هیچ نحوی نمی‌توان مانع از بروز علائم پیری شد. در صورت رعایت نکات مراقبتی لازم و داشتن سبک زندگی سالم می‌توان نتایج مثبت ناشی از هایفوتراپی را به مدت ۲ سال نیز حفظ کرد.

بهترین مرکز هایفوتراپی در تهران

این روزها جوان‌سازی پوست با هایفوتراپی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همین موضوع سبب شده تا افراد بسیاری در مراکز مختلف اقدام به ارائه خدمات هایفوتراپی بکنند. در نتیجه انتخاب مکانی مناسب و استاندارد برای انجام این کار برای کاندیدهای هایفوتراپی کمی دشوار شده است. برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی شدید و خطرناک و همچنین رسیدن به نتایج مثبت نهایی به بهترین نحو ممکن توصیه می‌کنیم در انتخاب کلینیک خود نهایت دقت را داشته باشید. یکی از بهترین مراکز برای مراجعه‌کنندگان هایفوتراپی صورت در تهران و کرج به دلیل داشتن محیطی کاملا استاندارد و مجهز بودن به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا کلینیک تخصصی دکتر شیرنگی است. با انتخاب این کلینیک می‌توان بدون استرس و نگرانی مراحل انجام هایفوتراپی را سپری کرده و از نتایج مثبت نهایی لذت برد.

مرکز خوب برای هایفوتراپی

هزینه انجام هایفوتراپی صورت در کلینیک شیرنگی

یکی از سوال‌های کاندیدهای انجام هایفو صورت در خصوص هزینه انجام کار است. هزینه انجام هایفوتراپی صورت با توجه به شدت مشکل مراجعه‌کننده و همچنین ناحیه درمان متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن عنوان کرد. به عنوان مثال هزینه هایفوتراپی دور چشم با هزینه هایفوتراپی گردن یکسان نیست. در صورتی که تصمیم قطعی خود را برای انجام هایفو صورت گرفته‌اید همین حالا با کلینیک دکتر شیرنگی تماس بگیرید تا نسبت به تعیین تاریخ جلسه مشاوره و قیمت دقیق کار خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

مطالب بیشتر: لیفت صورت

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

همانگونه که در این مقاله متوجه شدید، هایفوتراپی صورت یکی از بهترین روش‌ها برای درمان چروک‌ها و افتادگی پوست بوده و در واقع نقش بسیار مؤثری برای جوانسازی پوست دارد. اما لازم است بدانید علی‌رغم ایمنی بالای این تکنیک زیبایی، همه افراد کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی صورت نیستند. قبل از هر چیز لازم است متخصص وضعیت پوست شما را بررسی کند تا مطمئن شود به عارضه‌های پوستی مبتلا نیستید.

از سوی دیگر یکی از مهمترین عوامل مهم در تعیین صلاحیت شما برای هایفوتراپی صورت، سن شما است. شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم برخی از افراد حتی در دوران بلوغ نیز می‌خواهند هایفوتراپی انجام دهند. در صورتی که عمده چین و چروک‌ها از سن ۳۰ سالگی به بعد خود را نمایان می‌کنند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از ۳۰ سالگی هیچ تکنیک جوانسازی پوست را انجام ندهید چرا که علائم پیری آنقدر شدید نیستند که بخواهید برای انجام آن‌ها هزینه کنید.

اگر چه می‌توان هایفوتراپی را تا سن 70 سال نیز انجام داد ولی فراموش نکنید با افزایش سن، قدرت ریکاوری پوست کاهش یافته و بیشتر دچار افتادگی می‌شود. بنابراین به هزینه بیشتری برای درمان نیاز خواهد بود.

نکته دیگر که لازم می‌دانیم در مورد آن صحبت کنیم، وضعیت پوست فرد متقاضی جهت انجام هایفوتراپی است. کسانی که به تازگی برنزه کرده و یا اینکه پوست آن‌ها در معرض نور خورشید قرار داشته است، برای درمان هایفوتراپی دچار محدودیت‌های خواهند بود. قطعاً متخصص به آن‌ها توضیح خواهد داد که تعداد جلسات درمانی برای این دسته از افراد نسبت به دیگران بیشتر خواهد بود.

هایفوتراپی بهتر است یا لیفت صورت؟

هایفوتراپی یا لیفت صورت؟

اگر کمی در اینترنت تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که روش‌های مختلفی برای درمان افتادگی و شل شدن پوست وجود دارد. برای مثال علاوه بر هایفوتراپی صورت، شما می‌توانیم لیفت صورت را نیز انجام دهید. حتماً الان این سؤال برای شروع به وجود می‌آید که بین هایفوتراپی و لیفت صورت، کدام یک مناسب‌تر است؟ بهتر است مقایسه‌ای بین این دو تکنیک داشته باشیم تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید:

– اگر بخواهیم هایفوتراپی و لیفت صورت را از نظر هزینه‌ها مقایسه کنیم، قطعاً هایفوتراپی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اما فراموش نکنید که مدت زمان ماندگاری اثر هایفوتراپی نسبت به لیفت صورت کمتر است.

– شدت عوارض به جا مانده از هایفوتراپی صورت نسبت به لیفت کمتر خواهد بود چرا که هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی است و نیازی به برش روی پوست نخواهد بود. اما لیفت صورت یک روش تهاجمی است که حتی نیاز به بخیه خواهد داشت. بنابراین باید از خود مراقبت کنید تا دچار عفونت یا اسکار در محل بخیه نشوید.

– همچنین دوره نقاهت هایفوتراپی صورت بسیار کوتاه است. حتی به طور کلی می‌توان گفت که این روش دوره نقاهت خاصی ندارد و شما بلافاصله بعد از اتمام کار می‌توانید به حالت عادی زندگی برگردید. اما چنین شرایطی درمورد لیفت صورت صدق نمی‌کند. تقریبا ۲ تا ۴ هفته زمان لازم است تا تمامی عوارض ناشی از لیفت صورت به طور کامل برطرف گردد. در این مدت باید بیشتر از خود مراقبت کنید تا دچار عوارض خطرناک و جدی نشوید.

دوره نقاهت هایفوتراپی صورت

همانگونه که گفته شد هایفوتراپی صورت، دوره نقاهت خاصی ندارد. در واقع شما هر زمان از سال که بخواهید این تکنیک زیبایی را انجام دهید، هیچگونه نگرانی درمورد مرخصی‌های کاری نداشته و نیاز به استراحت در خانه نخواهد بود. بلافاصله که اجرای تکنیک هایفوتراپی به اتمام رسید، می‌توانید به خانه برگردید و نیاز به مراقبت خاصی نخواهد بود. حتی جالب است بدانید در روش‌ هایفوتراپی متخصص برای شما دارو‌هایی تجویز نمی‌کند. در واقع هایفوتراپی صورت به عنوان کم خطر‌ترین و کم عارضه‌ترین تکنیک جهت زیباسازی و جوانسازی پوست شناخته شده است.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *