جراحی زیبایی سینهمقالات

مقایسه پروتز سینه با تزریق چربی به سینه؟ کدام روش بهتر است؟

عمل پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه به‌ عنوان انواع روش‌های زیبایی رایج در دنیا شناخته شده است که هر کدام به نوعی در بین بانوان محبوبیت زیادی دارد. در بسیاری مواقع فرد به ‌دلیل ابتلا به بیماری‌ مانند سرطان ناچار به جراحی برداشت سینه شده است که این امر در کاهش اعتماد به‌نفس و کاهش زیبایی اندام خانم‌ها تاثیر بسزایی دارد. در این صورت روش پروتز سینه یک راه حل ایده‌آل برای بازگرداندن فرم دلخواه سینه برای فرد محسوب می‌شود.

بنابراین یکی از اهداف مهم حجم‌دهی به سینه کمک به زیباتر شدن بدن فرد است. امروزه با پیشرفت در زمینه علم پزشکی، روش‌های جراحی متفاوتی با هدف رفع ایرادات سینه صورت می‌گیرد که در این میان تزریق چربی نیز به نوبه خود در بین خانم‌هایی که تمایل به داشتن سینه‌های زیبا و خوش‌فرم دارند طرفداران زیادی پیدا کرده است. کاربرد هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت و مزایا و معایب هر کدام از روش های جوانسازی سینه بانوان بپردازیم: 

عمل تزریق چربی به سینه به‌ چه ‌صورت انجام می‌شود؟

در واقع لازم است پزشک مربوطه در ابتدای کار اقدام به ساکشن عمومی بدن بیمار کند و مقدار چربی مورد نظر را از قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی مناسب هستند مانند ران، باسن و غیره به‌ روش لیپوساکشن برداشت کند.. تزریق چربی به سینه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سلول‌های چربی که از عضو اهداکننده برداشت می‌شود از بین نرود و در واقع سلول‌های چربی پس از برداشت زنده بماند.

میزان چربی مورد نیاز جهت برداشت در بیماران مختلف متفاوت است و این موضوع نیاز به جلسات مشاوره‌ای متعددی دارد. در این زمینه پزشک مربوطه با در نظر گرفتن فرم ظاهری و بدن بیمار و انتظارات وی از نتیجه جراحی برای برداشت چربی مورد نیاز اقدام می‌کند.

عمل تزریق چربی به سینه به‌ چه ‌صورت انجام می‌شود؟

پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

برای کاشت سینه به روش پروتز در زیر بافت پستان یا عضلات سینه از ایمپلت مصنوعی استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش تزریق چربی تهاجمی‌تر است و زمان بهبود آن نیز بیشتر می‌باشد. پروتز سینه با در نظر گرفتن مواد تشکیل دهنده دو نوع است که به صورت پروتز سیلیکونی و سالینی شهرت دارد. در این روش از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود و برش‌هایی که قرار است برای جاگذاری پروتز مورد استفاده قرار بگیرند اغلب در نواحی دور هاله سینه یا در قسمت زیر سینه ایجاد خواهند شد.

برش زیر بغل نیز به همین منظور ایجاد می‌گردد تا جراح بتواند پروتز را در محل مناسب قرار دهد. این روش برای افرادی که به طور طبیعی سینه‌های کوچکی دارند و یا بافت سینه خود را به دلیل بیماری از دست داده‌اند مناسب می‌باشد.

مطالب بیشتر: علائم و راهکارهای درمانی افتادگی سینه در خانم ها

مقایسه پروتز سینه با تزریق چربی به سینه

  • در جراحی پروتز سینه اثر مشاهده شده طولانی مدت بوده و نیاز به جراحی مجدد ندارد در صورتی که در تزریق چربی پس از جذب چربی توسط بدن نیاز به ترمیم وجود خواهد  داشت.
  • تزریق چربی نسبت به پروتز سینه هزینه کمتری دارد.
  • برای افرادی که سینه‌های افتاده دارند جراحی با پروتز سینه روش بهتری است.
  • برای فرم‌دهی بیشتر به سینه از روش پروتز استفاده می‌شود تا فرم دلخواه ایجاد گردد.
  • در روش پروتز برخلاف تزریق چربی از بخیه استفاده می‌شود که زمان بهبودی نسبت به تزریق چربی طولانی‌تر است.
  • در هر دو روش باید بیمار به مدت دو هفته از انجام کارهای سخت دوری کند.

مطالب بیشتر: هزینه پروتز سینه

مقایسه پروتز سینه با تزریق چربی به سینه

مزایای تزریق چربی به سینه

  • این روش بدون زخم بوده و بهبودی سریع اتفاق خواهد افتاد.
  • روشی غیر تهاجمی و بی‌خطر است.
  • برای افرادی که تمایل دارند ظاهر سینه آنها طبیعی‌تر باشد انتخابی خوب است.
  • هزینه تزریق چربی نسبت به پروتز نیز خیلی بالا نیست.

معایب تزریق چربی به سینه:

  • این روش برای افرادی که تمایل دارند حجم زیاد و یکنواخت به سینه خود بدهند مناسب نمی‌باشد.
  • ماندگاری این روش طولانی نبوده و با تزریق چربی ممکن است اثر آن از بین برود.
  • اگر تزریق به صورت یکنواخت انجام نشود نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد.
  • در استفاده از روش تزریق چربی باید توجه داشته باشید که بالا رفتن سن، بارداری و دوران شیردهی از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر اندازه و یا فرم کلی سینه تاثیرگذار باشند. یکی از مواردی که توسط پزشکان در انتخاب این روش تاکید می‌شود انتظاری است که فرد باید به صورت منطقی از نتیجه حاصله داشته باشد و به صورت غیر واقع‌بینانه به آن نگاه نکند.
  • افرادی که به صورت دائمی دچار چاقی و لاغری می‌شوند کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی نیستند.

مزایای پروتز سینه

  • در این روش می‌توان اندازه سینه را انتخاب کرده و حجم دلخواه را ایجاد نمود.
  • این روش طبیعی و ایمن بوده و کاشت سیلیکون خطری ایجاد نمی‌کند.
  • هر زمان که فرد تمایل داشته باشد می‌تواند اقدام به برداشتن ایمپلنت نماید.

معایب پروتز سینه

  • امکان پاره شدن پروتز سینه وجود دارد.
  • ممکن است که پروتز سینه دچار موج  و یا چروک شود.
  • نوک سینه‌ها امکان بی‌حس شدن دارند.
  • در اطراف ایمپلنت ممکن است که خطر انقباض به وجود آید.

مطالب بیشتر: علت افتادگی سینه بعد از پروتز

مراقبت‌ های لازم بعد از تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه به صورت سرپایی انجام می‌شود و بیمار پس از جراحی می‌تواند به منزل بازگردد. اگرچه که پس از انجام این روش ممکن است احساس درد وجود داشته باشد ضرورت دارد که فرد بعد از جراحی به مدت دو روز استراحت کند تا بهبودی کامل حاصل شود. در این روش نیازی نیست که فعالیت‌های روزمره به طور کامل محدود شوند و در نتیجه بسیاری از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند قادر هستند به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را از سر گرفته و به زندگی عادی بازگردند. برای مطالعه سایر مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی این مقاله را مطالعه کنید.

مراقبت‌ های لازم بعد از تزریق چربی به سینه

مراقبت‌ های مهم بعد از پروتز سینه

  • این روش جراحی بسیار حساس بوده و نیاز به رعایت کردن اصول و دستورالعمل‌های توصیه شده دارد تا بهبودی برای بیمار در زمان مناسبی حاصل گردد. اگرچه که بیمار در روز جراحی و یا روز بعد ممکن است ترخیص شود اما باید به مدت یک هفته از رانندگی خودداری کرده و کارهای سنگین انجام ندهد.
  • بهتر است بیمار تا 72 ساعت از بازوی خود کار نکشد و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را به د قت دنبال کند.
  • دوران بهبودی پس از پروتز سینه اغلب به مدت 15 تا 20 روز ادامه خواهد داشت و برای جلوگیری از عفونت لازم است آنتی بیوتیک مصرف شود.
  • احساس درد و بی‌حسی و ضعف در ناحیه قفسه سینه پس از پروتز سینه طبیعی بوده و با انجام مراقبت‌های توصیه شده و انجام ندادن فعالیت‌های سنگین می‌توان دوران نقاهت را با سرعت بهتری طی کرد.

مطالب بیشتر: بهترین و جدیدترین برندهای پروتز سینه

انتخاب روش مناسب فرم‌‍‌دهی به سینه

برای این که بتوانید بهترین روش را برای فرم‌دهی به سینه خود انتخاب کنید لازم است که با یک متخصص مجرب در این زمینه مشورت نمایید. با توجه به شرایط فیزیکی و سلامت شما همچنین انتظاری که پس از عمل دارید بهترین روش ممکن از سوی جراح پیشنهاد خواهد شد. با مراجعه به کلینیک دکتر شیرنگی می‌توانید اطلاعات لازم و مفیدی را در زمینه انتخاب یک روش عالی برای حصول نتیجه دلخواه خود کسب کنید.

انتخاب روش مناسب فرم‌‍‌دهی به سینه

به طور کلی برای افرادی که قسمت بالای سینه آنها خالی است و در بدن آنها امکان برداشت چربی وجود دارد و تمایل به انتخاب یک روش ساده دارند تزریق چربی انجام خواهد شد. ولی اگر فرد مورد نظر ماندگاری بیشتری را انتظار دارد و فرم خاصی مد نظر اوست و انتظار دارد که بافت سینه او به صورت یکدست دارای حجم مناسبی شود استفاده از روش پروتز توصیه خواهد شد.

مطالب بیشتر: جراحی تعویض پروتز سینه

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *