لیپوماتیکمقالات

پیکرتراشی با دستگاه پال – هزینه لیپوماتیک با دستگاه آمریکایی PAL

با پیشرفت علم و تکنولوژی به ویژه در حوزه مراقبت از زیبایی، سالانه متدهای مختلفی در این زمینه به دنیا معرفی می‌شود. در یکی از این متدها عمل پیکرتراشی با پال و لیپوساکشن سنتی است که به سرعت به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در دنیا تبدیل شدند، به طوری که روزانه هزاران عمل لیپوساکشن در دنیا انجام می‌شود. این متد تا مدت‌ها به صورت سنتی انجام می‌گرفت اما به دلیل استقبال پرشور مردم از آن، نوع دیگری از این روش به نام پیکرتراشی با دستگاه پال معرفی و روانه بازار مد و زیبایی شد. عمل لیپوماتیک شکم و پهلو به طور موثری چربی‌های اضافه را از نواحی سراسر بدن (از زیر چانه تا اطراف پهلوها) از بین می‌برد.

اینفوگرافی لیپوماتیک با دستگاه پال
اینفوگرافی لیپوماتیک با دستگاه پال

لاغری با دستگاه پال روشی است که از آن می‌توان در تمام بدن نقاط بدن از جمله شکم، باسن، ران، کمر و پهلوها استفاده کرد،. عمل لیپوماتیک با پال در واقع به معنای استفاده از یک دستگاه با قابلیت ایجاد لرزش در کانول است که به پزشکان کمک می‌کند تا حجم چربی بیشتری را در طی مدت زمان کمتر از بدن استخراج کنند. ما در این مقاله خواهیم گفت که دستگاه پال چیست و چگونه عمل می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با مشاورین زیبایی ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09108822057
آدرس صفحه اینستاگرام دکتر سعید شیرنگی

عمل لیپوماتیک با دستگاه پال

به طور کلی لیپوساکشن با استفاده از کانول‌های نوک تیز (سوزن‌های لوله‌ای نازک) اقدام به استخراج رسوبات چربی موضعی می‌کند. در گذشته، پزشک با حرکات رفت و برگشتی کانول در بافت چربی، این توده‌ها را تخریب و سپس از طریق کانول استخراج می‌کرد. تکانش‌های دستی این سوزن در بیشتر مواقع منجر به ایجاد کبودی‌های گسترده و حتی در برخی موارد، آسیب می‌شد. اما امروزه به لطف اختراع دستگاه‌های پیکرتراشی مانند پال، پزشک احتیاجی به حرکت دادن سوزن به طور بالقوه ندارد و PAL با لرزش‌های مخصوص این کار را انجام می‌دهد. شما باید با پزشک یک جلسه توجیهی داشته باشید تا آمادگی لازم قبل از لیپوماتیک پال را بدست آورید. برای انجام پیکرتراشی با دستگاه پال مراحل زیر طی خواهند شد:

  1. ابتدا باید با جراح یک جلسه مشاوره داشت تا مشخص شود که آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر.
  2. بررسی نقاطی که فرد درخواست تخلیه چربیشان را دارد توسط پزشک (مانند شکم، پهلو، پشت ران و…)
  3. علامت دار کردن نواحی مورد نظر که توده چربی بیشتری دارند.
  4. استفاده از مواد بی حس کننده برای سر نمودن موضعی نواحی مورد نظر
  5. ضد عفونی کردن قسمت‌های تحت درمان جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
  6. برش کوچکی در ناحیه مورد درمان ایجاد می‌شود تا بتوان کانول را وارد کرد. سپس سوزن نازک دستگاه پال لیپوماتیک (کانول) برای انجام روش لیپوساکشن قدرتی وارد بافت می‌شود.
  7. سپس این ناحیه با محلول تومسنت که از محلول نمکی، بی حس کننده موضعی (به طور معمول لیدوکائین) و همچنین انقباض کننده عروق (به طور معمول اپی نفرین) تشکیل شده است، تزریق می‌شود تا از خونریزی جلوگیری نماید.
  8. سپس کانول با حرکات اتوماتیک دستگاه رسوبات چربی را شل می‌کند و به طور همزمان مکش می‌نماید.
  9. ضد عفونی کردن مجدد ناحیه و ماساژ آن قسمت، بعد از خروج سوزن از بافت چربی
  10. بانداژ کردن ناحیه‌ی تحت درمان
  • نکته مهم: این روش نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بعد از پایان، فرد می‌تواند با پای خودش مطب را ترک کند.

مطالب بیشتر: هزینه لیپوماتیک

دلایل استفاده از دستگاه PAL برای لاغری

از زمان معرفی روش پیکرتراشی با دستگاه پال ، این روش نسبت به پیکرتراشی سنتی اصلاحاتی در استفاده از محلول تومسنت، بهبود جزئیات روش و بهبود کانول داشته است. این دستگاه به روزرسانی شده در حال حاضر یک مدل جدید با مشخصه‌های الکتریکی و ارگونومیک جدید است که به نرمی ارتعاشات استانداردی را تولید می‌کند و اجازه نفوذ آسان‌تر کانول را به چربی می‌دهد که باعث از بین رفتن بافت چربی و کاهش خستگی جراح می‌شود. حرکات رفت و برگشتی این دستگاه 2000 تا 4000 دور در دقیقه است که حدود 2 الی 3 میلی متر دامنه حرکتی دارد؛ با این حال سرعت حرکت کانول را می‌توان بنا بر صلاحدید جراح تنظیم نمود. بنابراین هم فرد زیباجو و هم پزشک، روند درمانی را با خستگی کمتر طی خواهند کرد.

دلایل استفاده از دستگاه PAL

آیا لاغری با پال باعث ایجاد زخم و اسکار می شود؟

ایجاد زخم و اسکار قابل توجه پس از انجام پیکرتراشی با دستگاه پال بسیار نادر است. یک جراح پلاستیک باتجربه می‌داند که در طی این روش چه کاری باید انجام دهد و از چه کارهایی خودداری نماید تا وسعت زخم بعد از پیکرتراشی با PAL به حداقل برسد. به همین دلیل است که آقای دکتر سعید شیرنگی، کانول را تا حد ممکن با دقت در قسمتی از بافت فرو می‌برند که تا حد ممکن از معرض دید دور باشد. البته این روش به طور کلی اسکار ایجاد نمی‌کند و تنها اثر باقی مانده از آن، محل ورود کانول خواهد بود که بسیار کوچک می‌باشد. با این حال آقای دکتر توصیه‌های مهم مراقبتی لیپوماتیک با دستگاه پال PAL را قبل و بعد از عمل گوشزد خواهند کرد.

مطالب بیشتر: عوارض لیپوماتیک

مراقبت های بعد از پیکرتراشی با پال PAL

  • در طی چند روز اول پس از لاغری با دستگاه پال ، احتمالا دردهای مختصری را تجربه خواهید کرد، در این مدت حتما از داروهای تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.
  • لازم است که تا 48 ساعت بعد از انجام لیپوماتیک، از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  • تا زمانی که خطر ایجاد عفونت از بین نرود، زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید.
  • سعی کنید در 48 ساعت اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید، گاهی ممکن است این کار موجب نامتوازن شدن چربی‌های بدنتان شود.

مزایای استفاده از دستگاه پال برای لاغری

  • یکی از مزیت‌های لاغری با دستگاه پال این است که نوک کانول برای سرعت بخشیدن به تجزیه سلول‌های چربی شروع به ارتعاش می‌کند و با ایجاد اختلال در نظم سلول‌های چربی، برداشتن رسوبات چربی را آسان می‌کند.
  • سرعت انجام این روش نسبت به لیپوساکشن سنتی بیشتر است؛ کوتاه بودن زمان روش می‌تواند منجر به تسریع در زمان بهبودی افراد شود.
  • حرکات نوسانی منظم، باعث سهولت در نفوذ کانول بین بافت های متراکم می‌شود که منجر به افزایش دقت در طول عمل بدون آسیب رساندن به مناطق اطراف بافت می‌شود. هدف از پیکرتراشی با پال، از بین بردن چربی‌های اضافه بدن با بالاترین سرعت و دقت است.
  • افراد تنها در طی چند ساعت کوتاه (بین 2 الی 5 ساعت با توجه به توده چربی هر فرد) حجم بزرگی از چربی‌هایی را که طی سال‌ها در بدنشان انباشته شده است را از بین می‌برند.
 

 

 

پیکرتراشی یا لیپوماتیک با دستگاه پال

مراحل مزایای دستگاه پال نتایج دوره نقاهت
  1. – مشاوره بیمار توسط پزشک.
  2. – مشخص کردن نواحی با توده چربی زیاد با مارکر.
  3. – استفاده از بی‌حسی موضعی در نواحی تحت درمان.
  4. – ضد عفونی کردن این نواحی جهت جلوگیری از عفونت.
  5. – ایجاد برش کوچک جهت وارد شدن دستگاه پال جهت انجام لیپوساکشن قدرتی.
  6. – تزریق محلول تومنست که ترکیبی از محلول نمکی، داروی بی‌حسی موضعی و داروی منقبض کننده رگ.
  7. – شل شدن چربی‌ها توسط دستگاه پال و مکش همزمان آن‌ها.
  8. – ضد عفونی این نواحی، ماساژ آن جهت توزیع یکنواخت چربی‌های باقی مانده و درنهایت بانداژ محل.
– برداشت راحت و سریع چربی‌ها از طریق ارتعاش دستگاه پال.

– سرعت بالای روش.

– افزایش دقت در طول عمل و عدم آسیب رساندن به بافت‌های بدن.

– از دست دادن حجم زیادی از چربی‌ها تنها در چند ساعت.

– ایجاد تورم زیاد، کبودی و قرمزی پس از عمل.

– ایجاد زخم در ناحیه برش.

– خروج ترشحات از محل زخم تا دو روز پس از عمل.

– احتمال ایجاد عفونت.

– بهبود در کبودی و قرمزی پس از دو هفته.

– بهبود تورم ایجاد شده نهایتا تا 4 هفته پس از انجام لیپوماتیک ( در افرادی به طور نادر بیشتر طول می‌کشد).

– حجیم شدن بخش‌های خروج چربی نسبت به روزهای اول پس از چند هفته.

– بازگشت به روند زندگی روزمره پس از 2 تا 4 هفته.

– امکان انجام ورزش‌های سنگین تا یک ماه بعد از لیپوماتیک پال.

– مشاهده نتایج لیپوماتیک پس از 3 تا 6 ماه.

– دوره نقاهت بسته به فرد 2 تا 4 هفته

– بهبود کامل زخم‌ها، کبودی، تورم

– بازگشت به زندگی روزمره پس از این مدت

مطالب بیشتر: بستن گن بعد از لیپوماتیک

مقایسه لیپوماتیک با دستگاه پال و سایر دستگاه‌ها

لیپوساکشن یا چربی کِشی روشی برای فرمدهی بدن است که با استفاده از دستگاه‌های مختلف قابل انجام است. انتخاب بهترین دستگاه ممکن است در فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت باشد و زیباجویان در نهایت مسئول انتخاب تکنیک مورد نظر بر اساس توصیه‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط جراح خود خواهند بود. اما انتخاب دستگاه و تکنیک کانتورینگ بدن نباید تصمیم سختی باشد زیرا هم لیپوساکشن با کمک دستگاه قدرتی (پال) و هم لیپوماتیک سنتی روش‌های بسیار خوبی هستند. در ادامه برای کمک به شما در تصیم‌گیری منطقی‌تر به بررسی تفاوت‌های بین دستگاه پال و سایر سیستم‌های موجود پیکرتراشی می‌پردازیم:

  1. در لیپوساکشن دستی سنتی (مثلا تکنیک‌های تامسنت یا همان TL) احتمال ایجاد ترومای جراحی، منجر به افزایش انقباض و سفت شدن بافت پس از استخراج چربی می شود اما PAL احتمال ایجاد این دست عوارض را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.
  2. میزان ارتعاش دستگاه پال لیپوماتیک نسبت به سایر دستگاه‌های مبتنی بر ارتعاش کمتر است و همین امر امکان نفوذ آسان‌تر کانولا را فراهم می‌سازد.
  3. با ارتقای دستگاه‌های پال و افزایش کارایی آن (2000 تا 4000 cpm در یک ضربه که موجب نفوذ 2 الی 3 میلی متری در بافت می‌شود)، این امکان به وجود آمده است که در مدت زمان کوتاه بتوان حجم بیشتری از چربی را از بدن خارج کرد.
  4. دستگاه‌های سنتی مانند لیپوماتیک انرژی بسیار زیادی از جراح را می‌طلبد در مقابل، دستگاه پال قابلیت تنظیم سرعت، قدرت و ارتعاش را دارد و موجب کاهش میزان خستگی پزشک حین کار می‌شود و همین امر منجر به افزایش میزان کیفیت نتیجه نهایی می‌شود.
  5. تفاوت بین لیپوساکشن با پال (PAL) و لیپوساکشن با کمک لیزر (Smartlipo) روشی است که به وسیله آن چربی‌ها را از بین می‌برند. درست است که هر دو روش در نهایت چربی را از طریق یک کانولا از بدن خارج می‌کنند با این حال، آن‌ها از استراتژی‌های متفاوتی در آماده سازی چربی برای استخراج استفاده می‌کنند. PAL از یک پروب برقی برای ارتعاش بافت چربی استفاده می‌کند و آن را به قطعات کوچک‌تر می‌شکند تا خارج کردنشان آسان‌تر شود اما Smartlipo انرژی لیزر را به سمت گرم کردن سلول‌های چربی هدایت می‌کند تا انسجام چربی‌ها از بین برود و ذوب شوند و حذف آن‌ها آسان‌تر گردد.

نتایج نهایی لیپوماتیک با دستگاه قدرتی پال

  1. لیپوماتیک با دستگاه قدرتی پال طیف وسیعی از نواحی بزرگ و کوچک بدن مانند کمر، پهلوها، شکم، باسن، ران‌ها، سینه‌ها، بازوها، گردن و صورت را می‌تواند تحت تاثیرات بزرگ و چشمگیر قرار دهد.
  2. متقاضیانی که نیاز به خارج کردن مقدار قابل توجهی چربی در یک یا چند ناحیه از بدن خود دارند، می‌توانند از نتایج دائمی دستگاه پال نهایت بهره را ببرند (به ویژه برای کسانی که نیاز به برداشتن چربی‌های متراکم و فیبری دارند).
  3. شما بعد از پایان لیپو با پال حداقل میزان کبودی، تورم را تجربه می‌کنید و خواهید دید که بهبودیتان سریعتر رخ می‌دهد.
  4. با حفظ سبک سالم زندگی، رژیم غذایی مفید، حفظ فعالیت‌های ورزشی منظم و انجام مراقبت‌های بعد از درمان (مانند پوشیدن گن فشرده سازی) می‌توانید سالیان طولانی از نتایج لیپوماتیک با پال خود لذت ببرید.

مزایای استفاده از دستگاه پال برای لاغری

هزینه جراحی لاغری با دستگاه پال در مطب دکتر سعید شیرنگی چقدر است؟

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لیپوماتیک با پال توسط یک جراح ماهر و باتجربه شامل استفاده از مواد مورد استفاده، هزینه استفاده از دستگاه و دستمزد پزشک می‌باشد. به این منظور شما عزیزان می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی موجود در سایت از هزینه پیکرتراشی با دستگاه پال در مطب دکتر سعید شیرنگی واقع در کرج مطلع شوید.

عوارض لیپوماتیک با پال

درست است که لیپوماتیک با پال به عنوان یکی از ایمن‌ترین و بهترین روش‌های جراحی لاغری شناخته شده و دستگاه پال دقت بسیار زیادی دارد اما فراموش نکنید هر عمل به دلیل اینکه با دستکاری بافت‌ها همراه است قطعاً عوارضی را به همراه خواهد داشت. عوارض لیپوماتیک با پال به التهاب، ورم و کبودی و یا حتی درد در ناحیه جراحی ختم می‌شود. به ندرت پیش می‌آید که افراد دچار آسیب‌های بافتی گردند زیرا دستگاه پال دقت بسیار بالایی داشته و از طرف دیگر اگر شما به متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید قطعاً از این نظر دچار مشکل نخواهید شد. البته برخی از عوارض به رعایت نکات مراقبتی در دوره نقاهت بستگی داشته و حتی اگر شما لیپوماتیک با پال را انجام داده ولی نسبت به توصیه‌های متخصص بی‌توجه باشید، دچار عوارضی همانند عفونت در محل زخم‌ها خواهید شد.

بهترین متخصص لیپوماتیک با پال

یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای انتخاب متخصص جهت پیکرتراشی با پال این است که مطمئن شویم پزشک انتخابی سابقه زیادی در استفاده از دستگاه پال دارد. در واقع عملکرد متخصص تعیین‌کننده کیفیت نتیجه جراحی لاغری خواهد بود. دکتر سعید شیرنگی در تهران چندین سال است که از دستگاه پال برای پیکرتراشی استفاده کرده و مراجعه‌کنندگان ایشان از عملکرد دکتر رضایت کامل دارند. شما می‌توانید از متقاضیان قبلی که تحت درمان دکتر شیرنگی بوده‌اند نظرسنجی کنید تا با خیال آسوده بتواند پیکرتراشی با پال را انجام دهید.

تفاوت لاغری با پال نسبت به لیپوماتیک

از زمانی که لیپوماتیک به جمع عمل‌های زیبایی پیوست، پیشرفت علم و تکنولوژی همزمان کمک کرد تا بتوانیم از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته برای انجام این جراحی لاغری استفاده کنیم. پیکرتراشی با پال به عنوان یکی از بهترین روش‌ها شناخته شده است. آیا شما می‌دانید که چه تفاوتی بین پیکرتراشی با پال با سایر روش‌های دیگر وجود دارد؟ در روش‌های گذشته زمانی که لوله کانولا وارد بافت چربی می‌شد، متخصص باید حرکت آن را کنترل می‌کرد و با حرکات عقب و جلو لوله، به شکستن چربی‌ها کمک می‌نمود. در این زمان بود که کوچکترین خطا توسط متخصص می‌توانست آسیب‌های بافتی را به همراه داشته باشد زیرا عقب و جلو بردن مکرر کانولا نیاز به دقت بسیار بالایی داشت.

اما در دستگاه پال، لوله کانولا ارتعاش و ویبره داشته و بدون اینکه نیاز به حرکت دست متخصص باشد چربی‌ها را خورد می‌کند. بنابراین احتمال آسیب بافتی با دستگاه پال از بین خواهد رفت. همچنین با توجه به اینکه در لیپوماتیک با پال نیازی به حرکات دست توسط متخصصین نیست، خستگی پزشک کمتر شده و همین موضوع دقت جراحی را بالا می‌برد.

پیکرتراشی با دستگاه پال چگونه است؟

چگونگی عملکرد دستگاه پال

همانگونه که متوجه شدید پیکرتراشی با دستگاه پال به عنوان یکی از بهترین و ایمن‌ترین تجهیزات برای جراحی لاغری شناخته شده است. مهمترین دلیل ایمن بودن این وسیله، نحوه عملکرد آن است که باعث می‌شود میزان دخالت دست جراح کاهش پیدا کند. زمانی که لوله کانولا وارد بافت چربی می‌شود، حرکات ارتعاشی این لوله باعث خرد شدن بافت چربی خواهد شد. در واقع نیازی نیست متخصص با دست خود لوله را حرکت دهد بلکه خود کانولا حرکات لرزشی و ارتعاشی دارد و بدون اینکه به بافت داخلی بدن آسیبی وارد کند، چربی‌ها را به قطعات بسیار ریز خرد خواهد کرد. در این صورت ایمنی کار بالا می‌رود و شما با کمترین عوارض جانبی، می‌توانید به تناسب اندام‌ ایده‌آل خود برسید. البته قبل از شروع به کار قطعاً برای شما بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی اجرا خواهد شد

کاندید مناسب برای لاغری با دستگاه آمریکایی پال

با توجه به اینکه شدت عوارض با دستگاه پال به حداقل مقدار ممکن می‌رسد، بنابراین این روش برای همه افراد مناسب است منوط بر اینکه دچار چاقی بیش از هر نبوده و از طرف دیگر به بیماری‌های خاص همانند نقص سیستم ایمنی بدن، آلرژی‌های پوستی و یا سایر امراض مبتلا نباشید. البته فراموش نکنید به هر حال در نظر گرفتن بازه سنی برای هر عمل زیبایی، یکی از ملزومات به حساب می‌آید. بنابراین جراحان، عمل لیپوماتیک با دستگاه پال را در زمان بلوغ انجام نمی‌دهند

معرفی بهترین مرکز لاغری شکم با پال

بهترین مرکز لاغری شکم با پال، دارای تجهیزات پیشرفته بوده و کادر درمانی متخصص در کنار جراحان حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. دکتر سعید شیرنگی در کلینیک خود بهترین خدمات را برای شما عزیزان به صورت تضمین شده ارائه خواهد کرد. فراموش نکنید که سابقه متخصص در استفاده از دستگاه پال بر نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد بنابراین در انتخاب بهترین کلینیک لیپوماتیک با دستگاه پال حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید و از طرف دیگر به سراغ کلینیک‌هایی بروید که مطمئن هستید متخصصان سالیان طولانی است از دستگاه پال برای پیکرتراشی استفاده می‌کنند.

منابع: aedit 

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫4 نظرها

  1. سلام اقای دکتر
    در روشهای قبلی پیکرتراشی بدلیل لیزر شدن محل خارج شدن چربیها بازگشت چربی در اون ناحیه یا نداشتیم یا بسیار کم بود…
    مثلا در روش لیپولیز و اولترازد…
    ولی در این روش همانطور که در پاسخ به سوال کننده قبلی مطرح گردید بازگشت چربی انهم به این سرعت وجود داره؟

    آیا بعد از خارج کردن چربی در لیپوپال،برای اون ناحیه لیزر انجام نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بازگشت چربی کاملا به تغذیه و ورزش بعد از عمل مرتبط است پیشنهاد میکنم پس از عمل سبک زندگی خود به ویژه تغذیه و فعالیت بدنی را مدیریت کنید. به هیچ عنوان بازگشت چربی نخواهید داشت.

    1. سلام دوست عزیز
      فرقی ندارد با چه روشی پیکر تراشی انجام شود چنانچه فرد رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد چربی ها در همان نواحی طی 6 ماه تا یکسال برمیگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *