جراحی بینیمقالات

عمل زیبایی بینی نچرال – انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی که گاهی اوقات با نام “عمل بینی” یا “تغییر شکل بینی” نیز شناخته می‌شود، هماهنگی بین اجزای صورت و بینی را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند تنفس مختل شده ناشی از نقص ساختاری در بینی را اصلاح نماید. رینوپلاستی اخیرا به قدری پرطرفدار شده که رتبه دوم جراحی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

برای اطلاع از هزینه و مشاوره رایگان با کلینیک دکتر سعید شیرنگی تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تلفنی : 09108822057

مشاوره واتس اپ: 09108822057

اینفوگرافی جراحی بینی
اینفوگرافی جراحی بینی

درخواست مشاوره تخصصی جراحی بینی با دکتر سعید شیرنگی

"*" indicates required fields

بهترین نوع عمل بینی به طور معمول توسط بهترین جراح‌های پلاستیک یا گوش و حلق و بینی انجام می‌گیرد و بالطبع نتایج راضی کننده‌ای را به دنبال خواهد داشت. رقابت تنگاتنگی بین پزشکانی که جراحی زیبایی بینی در تهران و کرج را انجام می‌دهند وجود دارد و همین رقابت موجب سردرگمی زیباجویان برای انتخاب پزشک می‌شود. به هرحال، انجام تحقیقات کافی و مشاهده نمونه کارهای پزشکان، می‌تواند به افراد در این انتخاب کمک بزرگی نماید. در این مقاله  به طور کامل تمام ویژگی‌های عمل بینی به طرق مختلف را برای آن دسته از افرادی که هنوز با این روش آشنایی ندارند، معرفی خواهیم کرد.

عمل بینی با حفظ فرم طبیعی متناسب با ساختار چهره زیباجویان توسط دکتر سعید شیرنگی

انواع عمل جراحی زیبایی بینی کدام‌اند؟

به طور کلی، پزشک در طی جراحی زیبایی بینی، نوک بینی فرد را با استفاده از ابزارهای جراحی بالا برده و غضروف آن را تقویت کرده و یا در صورت نیاز، تغییر می‌دهد. در گذشته، تنها یک روش برای انجام جراحی بینی وجود داشت و آن هم جراحی باز بینی بود که طی آن یک برش در اطراف بینی ایجاد می‌شد و از آن ناحیه، پوست بینی به سمت بالا می‌رفت. اما امروز به لطف پیشرفت تحقیقات و متدهای پزشکی، روشی دیگر به نام جراحی بسته بینی معرفی شده است که توانسته رضایت بالای متقاضیان را به خود اختصاص دهد. تمرکز این تکنیک، بر تغییر ساختار استخوان بینی بدون بالا بردن پوست بینی و برجای گذاشتن آثار بخیه است. در ادامه به انواع عمل جراحی زیبایی بینی اشاره می‌کنیم:

جراحی زیبایی بینی به روش بسته

روشی است که طی آن جراح، برش‌هایی را در درون سوراخ های بینی ایجاد می‌کند و جراحی آغاز می‌شود. جراحی بسته بینی، در نهایت جای زخم بارزی را در زیر بینی ایجاد نمی‌کند و باعث طبیعی جلوه دادن بینی فرد می‌شود. در واقع این روش جزء متدهای جراحی طبیعی بینی بدون جای بخیه می‌باشد.

جراحی زیبایی بینی به روش باز

عمل زیبایی بینی باز همان روش معمول برای انجام عمل بینی است که طی آن یک برش سراسری در زیر پره‌های بینی تا مرز بین دو بینی ایجاد می‌شود و بعد از بالا بردن مناسب پوست، ایرادات بینی توسط پزشک برطرف می‌شود.

عمل زیبایی بینی با لیزر

رینوپلاستی با لیزر از نظر زیبایی‌شناسی، بیشترین ارجحیت را برای عمل بینی دارد اما با این حال برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال اگر بینی بزرگ و خمیده یا بینی‌های رومی دارید، بهتر است عمل زیبایی بینی به روش باز یا بسته را انجام دهید زیرا این روش برای شما مناسب نمی‌باشد. در مقایسه با جراحی بینی متداول، جراحی زیبایی بینی با کمک لیزر ساده است و طی آن، پوست روی سطح بینی نازک‌تر می‌شود و بافت‌های اضافه پوست با لیزر کاهش می‌یابند. در حالت کلی طی این روش، پوست روی بینی حرارت و گرما را از لیزرهای مخصوص می‌گیرد و تغییر شکل می‌دهد.

نمونه کار جراحی بینی دکتر شیرنگی

سن مناسب برای عمل بینی

واقعیت تلخ این است که اغلب دختران و خانم‌ها تحت تأثیر سلبریتی‌ها و هنرمندان، اقدام به عمل زیبایی بینی می‌کنند به همین دلیل است که حتی دختران در سن بلوغ نیز به متخصصین در این زمینه مراجعه کرده و درخواست انجام رینوپلاستی را دارند. ولی براساس قوانین پزشکی، بهترین سن برای عمل بینی، بین ۲۰ الی ۳۰ سالگی است. تا قبل از دوره بلوغ، بدن همچنان در حال رشد است و استخوان‌های صورت تغییر می‌کنند. در نتیجه به هیچ عنوان عمل بینی انجام نخواهد شد. از سوی دیگر با افزایش سن، قدرت ترمیم پوست کاهش یافته و به همین دلیل احتمال موفقیت عمل زیبایی بینی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که جراحان در زمینه رینوپلاستی توصیه می‌کنند. جهت انجام جراحی زیبایی بینی در سن 20 تا 30 سالگی اقدام نمایید.

نحوه عمل زیبایی بینی

نحوه جراحی زیبایی بینی بدون در نظر گرفتن نوع آن (باز یا بسته) معمولا یک پروسه یکسان را طی می‌کند:

  1. در ابتدا پزشک با معاینه بینی و شنیدن درخواست‌های زیباجو، مقدمات عمل را فراهم می‌کند. در این مرحله مشخص می‌شود که بینی به صورت باز جراحی شود یا بسته.
  2. این عمل غالبا تحت بیهوشی عمومی (کامل) انجام می‌گیرد و معمولاً 1 الی 2 ساعت به طول می‌انجامد.
  3. جراح در عمل باز بینی، برشی بر روی پوست ناحیه پایین بینی ایجاد می‌کند و لایه داخلی پوست بینی را از روی غضروف و استخوان، بلند می‌نماید. اما در جراحی بسته، این برش در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود.
  4. در این مرحله با رویت شدن تیغه بینی، قسمت‌های اضافه غضروف و استخوان که به سمت پایین یا طرفین خم شده‌اند را برمی‌دارند و الباقی را در حالت مستقیم و صاف قرار می‌دهند.
  5. جراح می‌تواند با پیوند مقداری از غضروف بینی یا دیگر نقاط بدن (مانند گوش)، نوک بینی شما را حجم بدهد و صاف کند. اگر روی بینی قوز داشته باشید، به آسانی می‌توان آن را تراشید.
  6. جراح همچنین می‌تواند استخوان‌های بینی را به آرامی بشکند و سپس آن‌ها صاف و باریک نماید و از این طریق پایه بینی را قلمی کند.
  7. در نهایت به جهت جلوگیری از خونریزی و تغییر شکل، بینی پانسمان و گچ‌گیری می‌شود و برای حالت‌دهی، به طور موقت تامپون در داخل سوراخ‌های بینی و آتل در بخش خارجی بینی قرار داده می‌شود.

انواع روش جراحی بینی

مطالب بیشتر: هزینه عمل بینی چقدر است؟

آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی

قبل از ه رگونه عمل زیبایی و درمانی لازم است فرد متقاضی با متخصص خود یک جلسه مشاور برگزار کند. عمل زیبایی بینی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در این عمل شما باید تمامی سؤالاتی که در ذهن دارید را از پزشک بپرسید. از سوی دیگر جراح از شما می‌خواهد آزمایشاتی را انجام دهید تا از طریق آن‌ها بتواند سلامت عمومی بدن و وضعیت ناهنجاری موجود در بینی را مورد بررسی قرار دهد. از جمله مهمترین آزمایشات قبل از عمل زیبایی بینی عبارتند از:

  1. آزمایش خون جهت بررسی سلامت عمومی بدن
  2. آزمایش بارداری برای بانوان
  3. الکتروکاردیوگرافی یا همان نوار قلب برای بررسی سلامت قلب
  4. همچنین عکسبرداری از ناحیه قفسه سینه به منظور میزان آمادگی شخص متقاضی برای مواجهه با ماده بیهوشی

البته در کنار این آزمایشات حتماً باید عکسبرداری‌هایی از ناحیه بینی انجام شود تا متخصص به طور دقیق بتواند فرم بینی و ناهنجاری‌های موجود در آن را مورد بررسی قرار داده و سپس بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند.

عمل زیبایی بینی گوشتی و استخوانی چیست؟

برخی افرادی که بینی گوشتی دارند، متقاضی عمل زیبایی بینی فانتزی هستند که در صورت باتجربه بودن پزشک، امکان‌پذیر است. در حالت کلی، بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم و منافذ زیاد باز در پوست است. این نوع از بینی‌، غضروف و استخوان‌های سست دارند و همین ویژگی‌ها باعث پیچیده شدن رینوپلاستی بینی گوشتی می‌شوند. طی این عمل، با استفاده از ابزارهای مخصوص، نوک بینی گوشتی فرد بالا رفته و غضروف بینی او تقویت می‌شود. فرآیند کلی عمل بینی گوشتی، تفاوت چشمگیری با بینی استخوانی ندارد و معمولا تنها تفاوت آن‌ها، فرم نهایی بینی خواهد بود. عمل بینی استخوانی تا حد زیادی آسان‌تر از بینی گوشتی است. با این حال هر پزشکی نمی‌تواند این عمل را بدون نقص به پایان برساند. در این نوع بینی، غضروف بینی بزرگتر و محکم‌تر است و افرادی که بینی استخوانی دارند می‌توانند با فراغ خاطر، انواع مختلف جراحی بینی مانند عمل بینی فانتزی را با کیفیت بالا انجام دهند.

نحوه عمل زیبایی بینی مزایای عمل زیبایی بینی معایب عمل زیبایی بینی روش‌های عمل زیبایی بینی
  1. انجام آزمایشات اولیه مبنی بر سلامت فرد و گرفتن عکس قبل از عمل.
  2. اعمال بیهوشی کامل.
  3. ایجاد برش بر روی پوست ناحیه پایین بینی و لایه داخلی پوست بینی.
  4. برداشتن قسمت‌های اضافه از غضروف و استخوان را که به سمت پایین یا طرفین خم شده‌اند.
  5. حجم دادن نوک بینی با پیوند مقداری از غضروف بینی یا دیگر نقاط بدن در صورت نیاز.
  6. شکستن استخوان بینی و صاف کردن و باریک کردن آن در صورت نیاز.
  7. بخیه، پانسمان و گچ گرفتن بینی.
  1. دائمی بودن نتیجه عمل زیبایی بینی.
  2. رفع برخی مشکلات بینی مانند سردرد و گرفتگی بینی.
  3. ترمیم بینی شکسته.
  4. افزایش اعتماد بنفس.
  5. بهبود کیفیت خواب.
  6. افزایش توانایی در ورزش کردن.
  1. عفونت
  2. خونریزی
  3. واکنش به داروی بیهوشی
  4. ایجاد مشکلات تنفسی
  5. خون دماغ شدن
  6. بی حس بودن بینی
  7. نامتقارن شدن بینی
  8. باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها
  9. ناراضی بودن فرد از نتیجه عمل بینی
  10. بدتر شدن اختلالات بینی و نیاز به جراحی مجدد

این موارد در صورت مراجعه به پزشک و کلینیک نامعتبر رخ خواهد داد.

  1. جراحی زیبایی بینی به روش بسته.
  2. جراحی زیبایی بینی به روش باز.
  3. عمل زیبایی بینی با لیزر

مطالب بیشتر: عمل انحراف بینی

عوارض عمل بینی چیست؟

تمام جراحی‌ها صرف نظر از ترمیمی یا زیبایی بودن، با برخی از خطرات جدی و غیر جدی همراه هستند. به طور کلی، عوارض جدی گریبان‌گیر افرادی می‌شود که به دست یک پزشک کم تجربه انجام شود. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عفونت
  2. خونریزی
  3. واکنش به داروی بیهوشی
  4. ایجاد مشکلات تنفسی
  5. خون دماغ شدن
  6. بی حس بودن بینی
  7. نامتقارن شدن بینی
  8. باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها
  9. ناراضی بودن فرد از نتیجه عمل بینی
  10. بدتر شدن اختلالات بینی و نیاز به جراحی مجدد

عوارض عمل بینی چیست؟

مزایای عمل زیبایی بینی چیست؟

  1. از مزایای جراحی زیبایی بینی می‌توان به دائمی بودن آن اشاره کرد و این نتیجه هنگامی حاصل می‌شود که به خوبی از بینی خود مراقبت کنید.
  2. افراد می‌توانند برخی از مشکلات سینوسی مانند سردرد، گرفتگی بینی و موارد دیگر را با جراحی زیبایی بینی برطرف کنند زیرا که مشکلات سینوسی، اغلب از انسداد مجاری بینی ناشی می‌شوند و جراحی زیبایی بینی می‌تواند برای کمک به رفع این مشکلات موثر واقع شود.
  3. جراحی زیبایی بینی همچنین می‌‌تواند به افرادی که اخیراً دچار شکستگی بینی شده‌اند کمک کند. با انجام جراحی زیبایی بینی می‌توان شکستگی بینی را ترمیم کرد و آن را به همان شکلی که قبل از آسیب‌دیدگی بود، بازگرداند. در بسیاری از موارد، جراحی زیبایی بینی نیز همراه با رفع شکستگی انجام می‌شود.
  4.  فواید جراحی زیبایی بینی فراتر از درمان عوارض جسمی است و همچنین می‌تواند به بهبود سلامت روانی فرد کمک کند. اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید، جراحی زیبایی بینی می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد و در نتیجه باعث افزایش عزت نفس شما گردد.
  5. یک دلیل شایع در تصمیم‌گیری افراد برای انجام جراحی بینی، مشکلات خواب است زیرا که جراحی بینی می‌تواند تنفس را بهبود بخشد و خروپف را به عنوان روشی برای درمان آپنه خواب بهبود دهد.
  6.  با جراحی بینی، انجام ورزش بسیار راحت‌تر می‌شود زیرا می‌تواند انسداد بینی را که ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود را از بین ببرد.

آیا وزوز گوش بعد از جراحی طبیعی است؟

بعد از جراحی بینی، حلق خلفی (ناحیه پشت دهان و گلو) و یا ناحیه نزدیک پشت بینی ممکن است متورم شود. هنگامی که هر گونه تورم در دهان و بینی رخ دهد، زیباجو صدای وز وز در گوش خود حس می کند که این احساس ناراحت کننده ای است. در این مورد نگران نباشید زیرا با بهبود تورم این صدا از بین می رود .

مطالب بیشتر: عمل بینی ترمیمی

فواید و عوارض جراحی بینی

قیمت عمل زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی همچون فرم بینی، وجود یا عدم وجود مشکلاتی مانند انسداد یا تنگی کانال تنفسی، استفاده از غضروف یا استخوان اضافه، مواد مصرفی و دستمزد پزشک و تکنسین‌ها بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت عمل زیبایی بینی توسط دکتر شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، می‌توانید با شماره تلفن 09108822057  تماس حاصل فرمایید.

کاندید مناسب برای عمل زیبایی بینی

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ برای اینکه بتوانید به نتیجه ‌ایده‌آل از جراحی بینی رسیده و دچار عوارض و خطرات جدی نشوید باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  1. فرد متقاضی باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و به هیچ بیماری خاصی مبتلا نباشد.
  2. افراد سیگاری نمی‌توانند عمل رینوپلاستی را انجام دهند مگر اینکه استفاده از دخانیات را ترک کنند.
  3. همانگونه که گفته شد متقاضیان باید دوران بلوغ را سپری کرده باشند تا رشد صورت به طور کامل انجام شده و به ثباتی از نظر اسکلت و فرم نهایی چهره رسیده باشند.
  4. در صورتی که می‌خواهید رینوپلاستی را انجام دهید باید انتظارات واقع‌گرایانه داشته باشید. متخصص نمی‌تواند برای شما معجزه انجام دهد بلکه قرار است نواقص موجود در بینی شما را به بهترین شکل ممکن درمان کند.

مدل ‌های جراحی بینی

در صورتی که برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنید قطعاً متخصص از شما می‌خواهد مدل نهایی بینی خود را انتخاب نمایید. حتماً برای شما جالب خواهد بود که نتیجه رینوپلاستی در بین افراد متفاوت بوده و برای برخی از افراد به راحتی می‌توان رد پای جراحی را در بینی آن‌ها مشاهده کرد. دلیل این موضوع، مدل انتخابی برای جراحی بینی است. بر این اساس دو مدل رایج جهت عمل زیبایی بینی وجود دارد:

  • بینی فانتزی

برخی از افراد به دنبال بینی‌ فانتزی هستند. در چنین مواردی است که شما می‌توانید به راحتی تشخیص دهید این دسته از افراد عمل رینوپلاستی را انجام داده‌اند. در عمل بینی فانتزی، متخصص بعد از برداشتن نواقص موجود در بینی، اقدام به فرم دادن قسمت بیرونی بینی خواهد کرد به گونه‌ای که نوک بینی را بالا برده و حالت فانتزی و عروسکی پیدا می‌کند.

  • بینی طبیعی

اما عمده مراجعه‌کنندگان جهت انجام جراحی بینی از متخصص می‌خواهند عمل به گونه‌ای انجام گیرد که فرم بینی کاملاً طبیعی بوده و در واقع کسی متوجه عمل بینی نشود. در این صورت شما عمل بینی طبیعی را انتخاب کرده‌اید. متخصص در ابتدا به سراغ عیوب موجود در ساختار داخلی بینی می‌رود. سپس بدون اینکه دستکاری شدیدی بر روی قسمت ظاهری بینی داشته باشد، عمل را پایان خواهد رساند. در این صورت بعد از سپری شدن دوره نقاهت و برطرف گشتن عارضه‌ها، متوجه خواهید شد که بینی شما زیبا شده ولی در عین حال حالت طبیعی خود را حفظ کرده است.

مطالب بیشتر: رفع مشکلات تنفسی با جراحی بینی

قیمت عمل زیبایی بینی در کلینیک شیرنگی

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی بینی

  1. عدم قرار دادن عینک روی بینی
  2. استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش تورم و کبودی بینی
  3. اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین
  4. اجتناب از نوشیدن الکل
  5. تا مدتی از مصرف غذاهای نمکی و شور جهت جلوگیری از ورم بینی خودداری کنید.
  6. از استعمال دخانیات حداقل به مدت 2 هفته اجتناب کنید.
  7. گچ بینی را به مدت 1 هفته خیس نکنید.
  8. از چسب بینی به مدت توصیه شده استفاده نمایید.

از عمل بینی چه انتظاراتی داشته باشیم؟

در جلسه مشاوره متخصص از فرد متقاضی می‌خواهد که انتظارات واقع‌گرایانه نسبت به جراحی بینی داشته باشد. در واقع قرار نیست معجزه‌ای در صورت شما اتفاق بیفتد بلکه با برطرف کردن نواقص موجود در ساختار داخلی و ظاهری بینی سعی می‌شود چهره شما زیباتر گردد. بنابراین نمی‌توانید از متخصص انتظار داشته باشید شاهکاری عجیب ‌غریب برای زیبایی چهره شما خلق کند. در جلسه مشاوره برای شما توضیح خواهد داد که روند درمان به چه صورت پیشرفته و کدام روش برای عمل زیبایی بینی انتخاب می‌شود. همچنین پزشک به شما توضیح می‌دهد که بعد از اتمام عمل زیبایی بینی چه نتیجه‌ای را شاهد خواهید بود. در این صورت بهتر می‌توانید تصمیم خود را نهایی کنید.

مطالب بیشتر: عمل بینی گوشتی

عوارض سیگار و دخانیات بعد از عمل بینی

همانگونه که در قسمت مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی بینی توضیح داده شد، مصرف دخانیات و سیگار تا مدتی ممنوع است. به طور کلی متخصص از شما می‌خواهد حداقل به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی بینی مصرف هر گونه دخانیات شامل سیگار و قلیان را کنار بگذارید. اگر بخواهیم به اهمیت این موضوع بپردازیم بهتر است به عواقب و مشکلاتی اشاره نماییم که در صورت مصرف این مواد مضر در دوره نقاهت عمل رینوپلاستی، برای فرد بروز خواهند کرد. از جمله مهمترین عوارض سیگار و قلیان بعد از جراحی بینی عبارتند از:

  1. با توجه به اینکه دخانیات باعث اختلال در خونرسانی بدن می‌شوند، بنابراین سرعت ترمیم زخم‌ها افت کرده و در نتیجه دوره نقاهت طولانی می‌شود. این مسأله زمینه را برای بروز عوارضی همانند ورم و التهاب و عفونت فراهم خواهد کرد.
  2. از سوی دیگر اختلالات به وجود آمده در خونرسانی بدن باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود. همین موضوع بر روی ترمیم زخم‌ها، شادابی پوست و حتی سرعت ریکاوری بدن نیز تأثیر خواهد گذاشت.

نیکوتین موجود در دخانیات باعث افت اکسیژن در داخل خون خواهد شد. بنابراین تمامی خطرات به وجود آمده به دنبال مصرف دخانیات در دوره نقاهت عمل بینی، به دلیل وجود همین ماده سمی است. در نتیجه حتماً بهتر است زمانی برای جراحی زیبایی بینی اقدام نمایید که تصمیم خود را برای ترک این مواد مضر، قطعی کرده‌اید.

محدودیت‌ های جراحی بینی

مهمترین محدودیت‌ های جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  1. خانم‌هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند نباید به سراغ عمل رینوپلاستی بروند زیرا نه تنها دوره نقاهت طولانی بوده بلکه مواد بی‌حسی وارد بدن شده و این مواد از طریق جریان خون و شیر به بدن جنین و نوزاد انتقال پیدا خواهند کرد.
  2. همچنین کسانی که به دیابت مبتلا هستند نمی‌توانند این عمل را انجام دهند مگر اینکه بیماری کنترل گردد.
  3. همانگونه که می‌دانید بعد از انجام جراحی زیبایی باید حداقل به مدت ۱۰ روز تا دو هفته در خانه استراحت داشته باشید. بنابراین ورزشکارانی که بلافاصله می‌خواهند به شرایط کاری خود بازگشته و یا کسانی که نمی‌توانند مرخصی کاری دریافت کنند، باید برای انجام جراحی بینی دست نگه دارند.
  4. درست است که انجام عمل زیبایی بینی از طریق برداشتن نواقص ساختاری بینی به تنفس بهتر کمک کرده و همین موضوع بر کارایی قلب تأثیر مثبتی می‌گذارد ولی افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و ریوی هستند تنها تحت نظر متخصص می‌توانند عمل زیبایی را انجام دهند.

محدودیت‌ های جراحی بینی

ریسک عمل بینی چقدر است؟

انجام عمل بینی، با نام رینوپلاستی، کار بزرگی است. این ایده که عمل بینی شما شکست خورده است می تواند ترسناک باشد. در اینجا، می‌خواهیم در مورد شکست جراحی بینی بحث کنیم، چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، و اگر از نتایج جراحی اولیه خود ناراضی هستید، چه کاری باید انجام دهید. پس از جراحی بینی اولیه، تا یک سال طول می کشد تا نتیجه نهایی جراحی را مشاهده کنید. تورم در ماه اول پس از جراحی بسیار شدید است. پس از این مدت، ممکن است تصور درستی از اینکه چهره شما در آینده چگونه خواهد بود، داشته باشید. با این حال، اکثر جراحان توصیه می کنند که بیماران یک سال کامل منتظر بمانند تا جراحی بینی مجدد را در نظر بگیرند.

دلایلی که بیماران ممکن است به جراحی بینی تجدید نظر فکر کنند عبارتند از:

  1. نتیجه عمل اولیه برای صورت مناسب نیست.
  2. جراحی آنطور که انتظار می رفت رخ نداد.
  3. ترومای بینی در طول فرآیند بهبودی رخ داده است.

این امکان وجود دارد که بی‌تجربه بودن جراحی منجر به شکست در جراحی بینی شود. شاید تغییرات زیادی صورت گرفته یا کافی نبوده است. به بیمارانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند توصیه می شود که از جراح خود بپرسند چند عمل بینی انجام داده است تا ریسک عمل بینی کاهش پیدا کند.

چند ساعت بعد از عمل بینی مرخص میشیم؟

معمولاً 5 تا 6 ساعت پس از عمل بینی از بیمارستان مرخص می شوید.

چه مدت طول می کشد تا صورت شما بعد از عمل بینی طبیعی به نظر برسد؟

بازگشت چهره طبیعی و بدون تورم بعد از عمل بینی در هر بیمار متفاوت است. بنابراین زمان بهبودی و طبیعی شدن چهره در هر فرد متفاوت است. ممکن است چند ماه طول بکشد تا پوست بینی شما به طور کامل پس از جراحی بینی به حالت طبیعی برگردد. اما به طور کلی، اکثر بیماران می توانند انتظار داشته باشند که بعد از حدود سه تا چهار هفته “طبیعی” به نظر برسند.

چه بیماری هایی مانع عمل بینی میشود

یکی از شروط بسیار مهم برای انجام جراحی بینی، چه از نوع زیبایی و چه از نوع درمانی، عدم ابتلا به بیماری است. یعنی شما باید در جلسه مشاوره قبل از عمل شرکت کنید تا براساس آزمایش‌ها و تست‌هایی که انجام می‌دهید متخصص متوجه شود شما به بیماری خاصی مبتلا نیستید چون در غیر این صورت محدودیت بسیار بزرگی برای شما ایجاد می‌شود. مهمترین بیماری‌هایی که باعث می‌شوند این عمل برای شما غیر ممکن شده و یا حتی مجبور شوید آن را به تعویق بیاندازد عبارتند از:

 ابتلا به فشار خون بالا

قبل از اینکه عمل جراحی بینی را انجام دهید باید متخصص وضعیت ضربان قلب و فشار خون شما را کنترل کند. افرادی که فشار خون بالایی دارند باید بدانند که قطعاً در زمان عمل، این فشار بیشتر می‌شود. به دلیل اینکه در این زمان استرس به صورت ناخواسته افزایش می‌یابد و همین مسأله بر روی فشار خون و در نتیجه ضربان قلب تأثیر می‌گذارد. پس پزشک از شما می‌خواهد مدتی قبل از جراحی حتماً دارو‌هایی را مصرف کنید تا فشار خون شما کنترل گردد.

ابتلا به بیماری‌های قلبی

به جرات می‌توان گفت یکی از بزرگترین محدودیت‌ها برای هر نوع عملی، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است چون خطر جانی را برای فرد متقاضی در حین عمل به همراه دارد. برای انجام جراحی، باید متخصص قلب و عروق تأیید کند که محدودیتی برای شما وجود ندارد. منتهی به دلیل اینکه این دسته از افراد باید گروهی از دارو‌های رقیق‌کننده خون را مصرف نمایند و مصرف این دارو‌ها حداقل یک هفته قبل از جراحی ممنوع است، بنابراین حتماً باید پرونده پزشکی این افراد در اختیار جراحی بینی قرار گیرد. از طرف دیگر باید جراح بینی با متخصص قلب فرد متقاضی در ارتباط باشد تا در صورتی که محدودیتی از نظر مصرف دارو وجود داشت، راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از بروز عوارض شدید در حین عمل اتخاذ گردد.

ابتلا به دیابت

از جمله بیماری‌هایی که می‌تواند باعث محدودیت برای جراحی بینی شود، ابتلا به دیابت است. افراد مبتلا به این بیماری از یک سو باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند و مصرف مواد غذایی قندی باعث می‌شود شرایط بیماری آن‌ها حادتر شود. از طرف دیگر دیابت سرعت ترمیم زخم‌ها را به شدت به تأخیر می‌اندازد. بنابراین این مسأله نباید نادیده گرفته شود. پس باید آزمایش خون را انجام دهید و وضعیت قند خون شما کنترل گردد. همچنین متخصص باید برای افراد مبتلا به دیابت، بیهوشی متفاوتی را در نظر بگیرد. با توجه به آنچه که گفته شد محدودیت بسیار بزرگی برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد.

ابتلا به اختلالات تنفسی

منظور از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، نقص‌هایی است که در ریه وجود دارد. در غیر این صورت اگر به دلیل انحراف در مجاری بینی دچار مشکلات تنفسی شده باشید، قطعاً عمل بینی به نفع شما تمام شده و باعث می‌شود از این پس تنفس راحت‌تری داشته باشید. پس سلامت قلب شما نیز تضمین خواهد شد. اما اگر مشکلی در ناحیه ریه‌ها دارید حتماً باید به پزشک اطلاع دهید چون ممکن است از زمان بیهوشی دچار مشکلات شدید و عوارض خطرناک شوید.

ابتلا به کم خونی

از آنجایی که در جریان عمل بینی دچار خونریزی خواهید شد، به هر حال این خونریزی حتی به مقدار کم، برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد به همین دلیل باید حتماً وضعیت کم خونی خود را به متخصص اطلاع دهید.

ابتلا به بیماری‌های عفونی

افرادی که مبتلا به هپاتیت و ایدز هستند اصلاً کاندید مناسبی برای جراحی بینی نخواهند بود. به دلیل اینکه این بیماری می‌تواند هم به کادر درمان و متخصص و هم به خود فرد آسیب وارد کند. بیماری‌های عفونی باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. بنابراین این افراد بعد از انجام جراحی، دوره نقاهت بسیار طولانی را تجربه خواهند کرد. اما از طرف دیگر این بیماری‌ها مسری بوده و می‌توانند از طریق خون یا آب دهان به فرد دیگر منتقل شوند. به خصوص اگر شما مبتلا به هپاتیت هستید، آب دهان می‌تواند زمینه ابتلای دیگران به این بیماری را فراهم کند. بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد بهتر است این گروه افراد برای انجام عمل بینی اقدام نکنند.

لیست بهترین جراح بینی تهران

دکتر سعید شیرنگی در سطح بین المللی به عنوان یکی از بهترین جراحان زیبایی بینی در تهران شناخته می شود. اگر در جست و جوی لیست بهترین دکتر جراح بینی در شهر تهران هستید، در مسیر درستی قرار دارید. اگر هنوز از انتخاب پزشک خود اطمینان ندارید، می توانید با یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر شیرنگی، سوالات خود را مطرح کنید و نگرانی های خود را در رابطه با جراحی بینی رفع کنید.

زیباجویان عزیز، در صورتی که درباره جراحی بینی سوالی دارید می توانید از طریق فرم زیر (نظرات)، پرسش خود را مطرح کنید. ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود. همچنین در جهت بهبود کیفیت و خدمات کلینیک، می توانید انتقادات و پیشنهادات و همچنین تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. ❤️

منبع
plasticsurgerywebmdaentassociates

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

‫11 نظرها

    1. سلام دوست عزیز
      بله انجام می شود هزینه قطعی بعد از معاینه پزشک اعلام خواهد شد.

  1. سلام دکتر من چند وقت پیش به دلایل دیگه ای البته آزمایش دادم هموگلوبین خونم روی 6/۸ هست و شنیدم که برای جراحی بینی کم خونی باعث مشکلاتی میشه ؟ باید به چند برسه تا بتونم جراحی کنم ؟ چون دارم قرص آهن مصرف می کنم الان

  2. سلام ببخشید میشه نوک بینی رو بعد دوماه عمل پایین اورد؟ نوک بینیم خیلی بالا رفته فکر می کنم

  3. سلام من خیاطی دارم میخوام عمل بینی انجام بدم تا چند وقت بعد از عمل نباید خیاطی کنم چون سرم همش پایینه ؟ ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *