جراحی بینیمقالات

با عوارض جراحی بینی بعد از چند سال بیشتر آشنا شوید!

عمل بینی مانند سایر روش‌های جراحی با عوارضی همراه است. حتی بعد از گذشت سال‌ها عده­ای از افراد ممکن است که آن­ها را تجربه کنند. اما عوارض عمل بینی بعد از چند سال، به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل و مهارت کمتر پزشک رخ می‌دهد. در کل، از عوارض جانبی بعد از جراحی بینی می­توان به مشکل در تنفس، ناهمواری تیغه و سوراخ‌­های بینی اشاره کرد. در این مطلب به بررسی عوارض جراحی بینی بعد از چند سال و سایر اطلاعات کاربردی درباره این روش جراحی می‌پردازیم.

بررسی عوارض جراحی بینی بعد از چند سال

قبل از اینکه تصمیم به جراحی بینی را بگیرید، باید با عوارض بلند مدت این عمل بیشتر آشنا شوید. جراحان توصیه می‌کنند که در چند ماه اول بعد از جراحی، نکات مراقبتی را رعایت کنید تا دچار عوارض جانبی بعد از عمل نشوید. از مهمترین عوارضی که ممکن است برای عده از افراد با گذشت سال‌ها بعد از جراحی رخ دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انحراف در تیغه بینی

یکی از عوارض جراحی بینی بعد از چند سال، انحراف تیغه بینی است. در صورتی که جراح دارای مهارت کافی نباشد، سوراخ‌های بینی نامتقارن جلوه می‌کند و تیغه بینی دچار انحراف می‌شود. جراحی بینی توسط پزشکان کم­تجربه، بعد از چند سال می­تواند عوارض جانبی مانند انحراف در تیغه یا نامتقارن شدن سوراخ‌ها را به همراه داشته باشد.

اختلالات تنفسی

از سایر عوارض جراحی بینی بعد از چند سال، می­توان به بروز اختلالات تنفسی اشاره کرد. اختلالات تنفسی به علت مشکلاتی از قبیل انحراف تیغه بینی و نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی رخ می‌دهد. به همین خاطر، برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی، باید به اقدامات مراقبتی و توصیه‌های پزشک توجه لازم را داشته باشید.

عوارض‌ عمل‌ بینی‌ برای چشم

آشنایی با عوارض عمل بینی برای چشم

آیا فکر می‌کنید که عمل بینی برای چشم‌ها عوارضی را به همراه دارد؟ عمل بینی هیچگونه عوارض جدی برای چشم‌ها به وجود نمی‌آورد. برخی از افراد تصور می‌کنند که جراحی بینی می‌تواند منجر به تغییر حالت چشم‌ها یا کاهش بینایی شود. اما این باور صحت ندارد و طرز فکر درستی نیست. معمولاً پس از عمل بینی، چشم‌ها دچار تورم و کبودی می‌شوند. این تورم و کبودی چشم بعد از جراحی بینی، با گذشت زمان برطرف می‌شود. علت کبودی اطراف چشم‌ها بعد از جراحی، تجمع خون است.

به علاوه، بعد از جراحی بینی ممکن است که درد و ناراحتی را در اطراف چشم‌های خود احساس کنید. در صورتی که مراقبت‌های اصولی را طبق دستور پزشک بعد از جراحی بینی انجام دهید، کبودی و تورم زیر چشم در بازه زمانی کوتاهی برطرف می‌شود. لازم به ذکر است که عمل بینی روی دید چشم‌ها تأثیری به وجود نمی‌آورد. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید جراحی بینی را انجام دهید و نباید نگران آسیب به چشم‌ها و بینایی‌تان باشید.

عده‌ای نگران تأثیر عمل بینی بر میزان دید هستند؛ اما هیچ جای نگرانی نیست. به علاوه، حالت چشم‌ها بعد از جراحی بینی تغییر نمی‌کند. بعد از جراحی، سایز بینی تغییر پیدا می‌کند و در نتیجه چشم‌ها خوش حالت‌تر به نظر می‌رسند. جراحی بینی طبق نظر پزشکان، روی زیبایی حالت چشم‌ها تأثیری ندارد.

به دلیل اینکه تیغه بینی کوچکتر و فاصله میان چشم‌ها کاهش پیدا می‌کند، جلوه دهی چشم‌هایتان بیشتر خواهد شد. در واقع، بسیاری از افراد باور دارند که بعد از جراحی، چشم‌های آن‌ها زیباتر، درشت‌تر و کشیده‌تر شده است. اما این تأثیرات روی چشم‌ها به دلیل این رخ می‌دهند که بینی کوچکتر و خوش فرم‌تر شده است و چشم‌ها بیشتر جلوه می‌کنند.

عوارض‌ جراحی‌ بینی‌ در پیری

عوارض جراحی بینی در پیری و سن بالا

خانم‌ها و آقایان در سنین بالا نیز می‌توانند عمل بینی را انجام دهند. اما عمل جراحی بینی در سن پایین موفقیت آمیزتر است و با عوارض جانبی کمتری همراه باشد. در صورت انجام عمل در دوران پیری، شاید با عوارض جراحی بینی بعد از چند سال مواجه شوید.

پوست بینی به دلیل افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، پوست بینی در دوران پیری، شل و افتاده‌تر می‌شود. پس از جراحی بینی در پیری ممکن است که عوارضی را مانند کبودی، درد، تورم، ترشحات بینی، خونریزی، التهاب و جای زخم را تجربه کنید. به علاوه، روند بهبودی بعد از جراحی بینی در سن بالا و پیری با تأخیر انجام می‌شود. بنابراین، افرادی که در سنین بالا برای جراحی بینی اقدام می‌کنند، باید نکات مراقبتی را پس از عمل به طور کامل رعایت کنند.

در پیری، میزان چربی زیر پوست و ضخامت زیر پوست کمتر می­شود. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که افراد مسن از نتیجه اولیه جراحی بینی رضایت نداشته باشند. به علاوه، در پیری، احتمال بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی افزایش پیدا می‌کند. افراد سن بالا بعد از عمل بینی ممکن است که علائمی از قبیل خس خس سینه را تجربه کنند.

 اما به خاطر داشته باشید که در صورت رعایت توصیه‌های پزشک می‌توانید در سنین بالا نیز از جراحی بینی رضایت بیشتری داشته باشید. از تکنیک‌های مراقبتی بعد از جراحی در سن بالا می‌توان به استفاده از کمپرس سرد، پرهیز از مصرف غذا‌های سفت، خوردن مایعات فراوان و ترک مصرف دخانیات اشاره کرد.

عوارض جراحی بینی در بلند مدت

آیا عمل بینی خوب است؟

شاید این سؤال ذهن‌تان را درگیر کرده است که با وجود احتمال بروز عوارض جراحی بینی بعد از چند سال، آیا عمل بینی خوب است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که هر نوع جراحی با عوارض جانبی همراه خواهد بود. بنابراین، لازم نیست که نگرانی در این زمینه داشته باشید؛ عوارض بعد از عمل بینی در بازه زمانی کوتاه برطرف می‌شوند.

 از آنجایی که ظاهر و فرم بینی می‌تواند روی کاهش میزان اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد، انجام جراحی بینی گزینه مناسبی است. شما بعد از جراحی بینی، به دلیل رضایت از فرم و شکل بینی‌تان، از ظاهر خود راضی‌تر خواهید بود و اعتماد به نفس بیشتری نیز به دست می‌آورید. گاهی اوقات، برخی از افراد با هدف رفع مشکلات تنفسی مانند پولیپ بینی، سراغ این عمل جراحی ‌می‌روند. بنابراین، اگر درگیر عارضه پولیپ شده‌اید، جراحی بینی برای شما بهترین انتخاب است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از پایان عمل، بهبودی فقط چند هفته طول می‌کشد. در حالی که بسیاری از علائم بعد از چند روز محو می‌شوند، بهبودی کامل و نتیجه‌گیری مطلوب بسیار بیشتر طول خواهد کشید. در بیشتر موارد ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد تا از جراحی بینی نتیجه کامل‌تری را دریافت کنید.

عمل‌ جراحی‌ بینی‌

رینوپلاستی برای چه کسانی خطرناک است؟

همه افراد نمی‌توانند کاندید مناسبی برای جراحی بینی باشند و انجام این جراحی برای برخی از افراد خطرناک است. در واقع، این افراد ممکن است که در صورت جراحی بینی دچار عوارض جدی شوند. در کل، برخی از افراد برای انجام جراحی بینی محدودیت دارند. افرادی که بعد از عمل بینی بیشتر در معرض خطر هستند، عبارتند از:

  1. بیماران دیابتی
  2. افراد دارای مشکلات تنفسی
  3. بیماران قلبی عروقی
  4. افراد دارای کم خونی
  5. سیگاری‌ها و افراد الکلی

کاهش عوارض ناشی از عمل بینی با انتخاب بهترین جراح

کوچکترین تغییر در ساختار بینی، روی زیبایی ظاهرتان تأثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای رضایت از نتیجه، یک جراح مجرب و ماهر را برای عمل بینی پیدا کنید. انتخاب نادرست جراح، خطر و عوارض بعد از عمل بینی را چندین برابر می‌کند. شایع‌ترین عوارض بعد از جراحی بینی شامل درد، تورم، کبودی، سیاهی زیر چشم، خونریزی، عفونت، هماتوم و حساسیت به دارو‌های بیهوشی است.

عوارض ناشی از جراحی بینی

عوارض جراحی بینی بعد از چند سال در نی نی سایت

به منظور اطلاع دقیق از عوارض جراحی بینی بعد از چند سال، باید به مطب پزشک موردنظرتان مراجعه کنید و از زیباجویان اطلاعات لازم را بپرسید. معمولاً کسانی که چند سال قبل، عمل جراحی را انجام داده‌اند نیز برای پیگیری‌های بعد از جراحی به پزشک خود مراجعه می‌کنند. به علاوه، شما می‌توانید از پزشک مربوطه، درباره عوارض بعد از جراحی در کوتاه و بلند مدت، اطلاعات لازم را بپرسید.

در برخی از سایت‌ها مانند نی نی سایت، اطلاعات نادرستی درباره عوارض جراحی بینی بعد از چند سال به زیباجویان ارائه می‌شود. اطلاعات و نظرات موجود در سایت نی نی سایت نامعتبر است. بنابراین، نباید برای اطلاع از عوارض عمل در بلند مدت به نظرات سایت نی نی سایت اکتفا کنید.

عوارض‌ کوتاه مدت عمل‌ بینی‌

سخن آخر

جراحی بینی باید حتماً توسط پزشکانی انجام شود که دارای تبحر و سابقه کاری زیادی برای انجام انواع عمل‌های بینی هستند. اگر عمل جراحی زیر نظر پزشکان ماهر انجام شود، دچار عوارض جراحی بینی بعد از چند سال نخواهید شد. با این حال، در صورت عدم توجه به نکات مراقبتی بعد از جراحی نیز ممکن است که دچار عوارضی از قبیل مشکلات تنفسی، انحراف تیغه بینی یا عدم تقارن سوراخ‌های بینی شوید.

لازم به ذکر است که عمل بینی در سنین بالا و پیری محدودیتی ندارد؛ اما برای نتیجه‌گیری بهتر باید جراحی را در دوران جوانی انجام دهید. با این حال، افراد سن بالا نیز می‌توانند از عمل جراحی با رعایت نکات مراقبتی، نتیجه رضایت بخشی را دریافت کنند. شما می‌توانید برای تجربه عمل بینی رضایت بخش به مطب دکتر شیرنگی مراجعه کرده و نوبت معاینه دریافت کنید.

دکتر سعید شیرنگی

در جلسه معاینه، پزشک درباره اقدامات قبل و بعد از عمل، نکات مراقبتی و عوارض جانبی، اطلاعات لازم را در اختیار زیباجو قرار می‌دهد. به دلیل اینکه دکتر شیرنگی در زمینه انجام عمل‌های زیبایی، سابقه و مهارت لازم را دارد، کمتر با عوارض جراحی بینی بعد از چند سال مواجه می‌شوید.

بنابراین، برای اینکه پس از گذشت چند سال کمتر دچار عوارض جراحی بینی شوید، به تخصص پزشک و رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل توجه لازم را داشته باشید. عمل بینی، بهترین انتخاب برای افرادی است که به فکر تغییر اساسی در ظاهر خود هستند. اگر به زیبایی‌تان اهمیت می‌دهید، می‌توانید از عوارض احتمالی جراحی بینی در کوتاه مدت صرف نظر کنید و برای عمل نوبت دریافت کنید.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *