جراحی بینیمقالات

آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود، می‌توان گفت عمل سپتوپلاستی که نوعی عمل انحراف بینی است در برخی موارد با عمل زیبایی بینی همراه می‌شود. در مواردی که براثر آسیب و ضربه غضروف و استخوان جابجا می‌شود انحراف بینی بوجود می‌آید و فرد به خاطر مشکلاتی که دارد بدنبال عمل انحراف بینی می‎رود. همچنین می‌توان گفت این عمل اثر قابل توجهی بر روی ساختار و شکل کلی بینی ندارد چون بیشتر تمرکز آن روی قسمت‌های مربوط به راه‌های هوایی است و می‌خواهد اختلالات بوجودآمده را با ایجاد تغییرات روی زوایای تیغه بینی رفع کند.

در برخی موارد فرد پس مدتی که از عمل انحراف بینی گذشت برای انجام عمل زیبایی مراجعه می‌کند از این جهت پیشنهاد می‌شود در همان جراحی اول این عمل هم انجام شود. بنابراین عمل انحراف بینی وعمل زیبایی دو عمل کاملا متفاوت است که می‌تواند بطور همزمان انجام شود و هزینه و اتلاف وقت کمتری داشته باسد.

عمل انحراف بینی به همراه عمل زیبایی

عمل انحراف بینی همراه با عمل زیبایی، یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی است که به منظور رفع مشکلات حاصل از انحراف بینی و بهبود ظاهر و تغییر شکل بینی انجام می‌شود. حال این سوال مطرح است که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود؟ در این نوع از جراحی، هدف اصلی اصلاح انحراف بینی است، اما می‌توان از فرصتی استفاده کرد و عوامل دیگری را نیز در طراحی شکل نهایی بینی در نظر گرفت.

مثلاً، در همان زمان عمل، می‌توان اندازه بینی را متناسب کرده، قسمت‌هایی از بینی را کوچکتر یا بزرگتر و نوک آن را تغییر داد. با این کار، بینی به شکلی متناسب و زیبا تبدیل می‌شود که با سایر ویژگی‌های صورت هماهنگی دارد. عمل انحراف بینی به همراه عمل زیبایی می‌تواند، بر زیبایی صورت، تأثیر قابل توجهی بگذارد و رضایت بیشتری را برای فرد به همراه داشته باشد.

عوارض عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی، همچون سایر جراحی‌های پلاستیکی، ممکن است با برخی عوارض و مشکلات پس از عمل همراه باشد. در زیر، چندین عوارض متداول این عمل را به شما شرح می‌دهم:

  1. خونریزی: در روزهای اول پس از عمل، خونریزی ملایم ناشی از جراحی ممکن است رخ دهد. اما اگر خونریزی شدید و مداوم باشد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. سردرد: بعضی از بیماران ممکن است پس از عمل، سردرد داشته باشند که معمولاً به مرور زمان بهبود می‌یابد. در صورت بروز سردرد شدید باید به پزشک مراجعه کنید.
  3. عفونت: عفونت در محل عمل جراحی نادر نیست، اما با رعایت دستورات بهداشتی و مراقبت‌های پس از عمل، این ریسک کاهش می‌یابد.
  4. تورم و کبودی: بعد از عمل، بینی ممکن است ورم کند و کبودی به همراه داشته باشد، اما این علائم در طی چند هفته بهبود می‌یابند.
  5. احساس خشکی و ترشحات بینی: در مدت بازگشت بهبودی، ممکن است احساس خشکی در بینی وجود داشته باشد. همچنین، ترشحات بینی افزایش یافته و رنگ آنها ممکن است تغییر کند.
  6. مشکلات تنفسی: در برخی موارد، عمل انحراف بینی ممکن است به طور موقت تنفس را دشوار کند. این مشکل معمولاً پس از بازگشت بهبودی حل می‌شود.

این فقط برخی از عوارض معمول بعد از عمل انحراف بینی بود.

عوارض عمل انحراف بینی

عمل انحراف تیغه بینی و ضرورت انجام آن

 در برخی از افراد، انحراف تیغه بینی (یا همان سپتوم) ممکن است به صورت طبیعی وجود داشته باشد و در دیگران احتمال دارد ناشی از ضربه‌ها، تغییرات در ساختار بینی یا عوامل وراثتی باشد. این نوع از انحراف می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی، خونریزی مزمن، عفونت‌های متعدد، سردرد و اختلال در ظاهر بینی شود.

 بنابراین، در برخی موارد، انجام عمل انحراف تیغه بینی ضروری می‌شود. این عمل با رفع انحراف و ترمیم راه‌های هوایی بینی می‌تواند بهبود در تنفس، کاهش خونریزی و کاهش عفونت‌ها را به همراه داشته باشد. ضرورت انجام عمل انحراف تیغه بینی بستگی به شرایط هر فرد دارد و بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و تشخیص وی را درباره نیاز به این عمل دریافت کنید. همچنین، مهم است قبل از اقدام به عمل، مزایا و معایب آن را به طور کامل درک کنید و تمامی ریسک‌ها و عوارض احتمالی را با پزشک خود بررسی کنید.

ترمیم ساختار بینی با عمل زیبایی

تاثیرات عمل انحراف بینی بر روی تنفس

عمل انحراف بینی تأثیر مستقیمی بر تنفس دارد. مشکلات تنفسی در صورتی به وجود می‌آید که انحراف بینی باعث مسدودی مسیر هوایی شده باشد یا اختلال در تناسب بینی و سایر ساختارهای نفسی وجود داشته باشد. با انجام عمل انحراف بینی و اصلاح این ناسازگاری‌ها، عملکرد تنفسی شما می‌تواند بهبود یابد.

پس از عمل انحراف بینی، معمولاً شکل بینی تغییر نمی‌کند. این عمل می‌تواند، بهبودی در جریان هوا و تناسب بینی با سایر ساختارهای نفسی ایجاد کند. مسیر هوایی ممکن است بازتر، فشار بر سایر ساختارهای نفسی کاهش و تنفس آزادتر شود. به همین دلیل، اصلاح انحراف بینی می‌تواند در بهبود عملکرد تنفسی و کاهش مشکلات تنفسی مانند سرفه، خس خس و عطسه، نقش بسزایی داشته باشد. با افزایش جریان هوا و بهبود تنفس، احساس آرامش و راحتی در تنفس افزایش می‌یابد.

با این حال، هر عمل جراحی دارای ریسک‌ها و مشکلات مختلف است و برخی افراد ممکن است نتایج متفاوتی در تنفس پس از عمل تجربه کنند. بنابراین، مهم است با پزشک خود درباره تأثیرات عمل بر روی تنفس، انتظارات و خطرات مربوطه مشورت کنید.

تاثیر عمل انحراف بینی بر تنفس

عمل انحراف بینی و زیبایی با جراحی پلاستیک

بعد از پاسخ به این سوال که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود در مورد نوع عمل می‌توان گفت عمل انحراف بینی و زیبایی با جراحی پلاستیک، که به عنوان جراحی رینوپلاستی همراه با سیتو پلاستی نیز شناخته می‌شود، یک روش متداول و موثر برای اصلاح ناسازگاری‌ها و انحرافات بینی است. عمل جراحی انحراف در شکل ظاهری و ساختار کلی بینی تاثیری ندارد.

در جراحی انحراف بینی، جراح معمولاً با استفاده از تکنیک‌های مختلف، روی راه‌های هوایی بینی کار می‎کند. این روشها شامل جابجایی و تغییر اندازه استخوان و غضروف بینی، تنظیم مجدد پوست بینی و تغییر شکل نرم‌افزاری بینی است. هدف اصلی این جراحی، بهبود اختلالات بوجودآمده بر اثر آسیب وارد شده به بینی و مشکلات تنفسی است.

با این حال، باید توجه داشت که این نوع عمل جراحی دارای ریسک‌ها و عوارضی است. عوارض معمول شامل درد، تورم، خونریزی و عفونت می‌باشند. همچنین، نتیجه نهایی جراحی ممکن است به مدت مدیدی طول بکشد تا کاملاً ظاهر شود. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، مهم است از جراح ماهر و مجرب استفاده کنید و پس از عمل، دستورات پزشک را به دقت رعایت کنید.

تکنیک‌های مختلف در جراحی پلاستیک

مقایسه هزینه عمل انحراف بینی همراه با زیبایی و بدون آن

در مورد هزینه عمل انحراف بینی همراه با زیبایی، باید توجه داشت که هزینه‌ها به صورت کلی بین قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود:

  1. هزینه مربوط به جراح: این قسمت شامل تخصص و تجربه جراح پلاستیک است. جراحان ماهر و معروف معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند. همچنین، مکان جراحی نیز ممکن است بر هزینه تأثیر بگذارد.
  2. هزینه بیمارستان: اگر عمل در یک بیمارستان یا مرکز جراحی انجام می‌شود، هزینه‌های مربوط به تجهیزات، اتاق عمل و نگهداری در بیمارستان باید مدنظر قرار گیرد.
  3. هزینه بررسی‌های پیش از عمل: قبل از جراحی، ممکن است بررسی‌های قبلی و آزمایشات لازم باشد. هزینه‌های مرتبط با این بررسی‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  4. هزینه بیهوشی: اگر عمل با بیهوشی عمومی انجام شود، هزینه مربوط به بیهوشی نیز باید اضافه شود.

باید توجه داشت که هزینه‌ها می‌توانند بین مناطق و کشورها متفاوت باشند. همچنین، بیمه‌های سلامت ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهند، اما باید با بیمه خود مشورت کنید.

انجام عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی هزینه کمتری دارد که در اینجا باید توجه داشت ایا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود؟ در هر صورت، قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد عمل انحراف بینی، مهم است که با جراح پلاستیک مشورت کنید و در مورد هزینه‌ها و تمام جزئیات مربوطه صحبت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و اطلاعات دقیق‌تری درباره هزینه‌های مرتبط با عمل انحراف بینی همراه با زیبایی و بدون آن بدهد.

هزینه عمل انحراف بینی

کلام آخر

عمل زیبایی بینی می‌تواند بهبود ظاهر بینی و در نتیجه زیبایی صورت شما را ایجاد کند حال اینکه عمل انحراف بینی صرفا برای رفع مشکلات ناشی از انحراف بوجودآمده در اثر ضربه و آسیب است. بنابراین ممکن است فرد خواستار عمل انحراف بینی بدون تغییر در شکل ظاهری آن باشد و یا درخواست عمل انحراف همراه با زیبایی را داشته باشد.

همچنین چنانچه شدت انحراف بینی به حدی باشد که باعث اختلال در ظاهر آن شده باشد پزشک می‌تواند بطور همزمان هر دو جراحی را انجام دهد. بنابراین عمل زیبایی و عمل انحراف بینی دو عمل کاملا متفاوت است. حال اگر این دو ع‍مل ب‍ا‍ هم انجام ش‍ود پاسخ به این سوال که ایا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می‌شود مثبت خواهدبود.

دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی

اگر قصد عمل انحراف بینی خود را دارید، دکتر سعید شیرنگی یکی از بهترین متخصصانی است که می‌تواند به شما کمک کند. برای دریافت نوبت معاینه و دریافت مشاوره لطفا با شماره 09108822057 – 02188596617 تماس بگیرید.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *