جراحی بینیمقالات

با انواع مدل بینی برای عمل آشنا شوید

عمل بینی از متداول­ترین جراحی‌ها در بین خانم‌ها و آقایان در سنین مختلف می‌باشد. امروزه تعداد افرادی که تصمیم به انجام عمل بینی را می‌گیرند، در حال افزایش است. شما می‌توانید با انجام جراحی بینی، اعتماد به نفس از دست رفته‌تان را دوباره بدست‌ آورید. کوچک­ترین تغییر در بینی می‌تواند ظاهر شما را بهبود ببخشد. بنابراین، برای ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر خود، انجام عمل بینی را در برنامه‌تان قرار دهید. اما قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید، باید با انواع مدل بینی برای عمل بیشتر آشنا شوید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن تناسب بینی با اجزای دیگر صورت‌تان، بهترین مدل عمل بینی را انتخاب کنید. شما انتخاب پزشک را نیز می­توانید در زمینه انجام هر یک از مدل­‌های عمل بینی نظر بگیرید. در این مطلب به بررسی انواع مختلف عمل بینی و معرفی بهترین جراح می‌پردازیم.

آشنایی با انواع بینی

قبل از اینکه تصمیم به جراحی بینی را بگیرید، باید ببیند که بینی‌تان چه مدلی است؟ آیا بینی‌تان گوشتی است یا استخوانی؟ در جلسه معاینه، پزشک به شما اطلاع می‌دهد که بینی‌تان از چه نوع است. سپس باتوجه به گوشتی یا استخوانی بودن بینی، هر یک از انواع مدل بینی برای عمل را پیشنهاد می‌دهد.

بینی استخوانی

افراد دارای بینی‌های استخوانی، کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیمه فانتزی محسوب می‌شوند. در واقع،  ناهموار بودن استخوان‌های بینی باعث می‌شود که فرم بینی تغییر کند. جراح در طی عمل، ناهمواری استخوان‌های بینی را برطرف می‌کند. در واقع، جراح به میزان برجستگی بینی و اندازه آن در طی عمل توجه زیادی می‌کند. از آنجایی که بینی‌های استخوانی پوست نازک‌تری دارند، نتیجه جراحی موفقیت­‌آمیزتر خواهد بود.

 

بینی گوشتی

از انواع مدل بینی برای عمل، می­توان به جراحی طبیعی بینی­‌های گوشتی اشاره کرد. جراحی بینی گوشتی به دلیل داشتن غدد چربی زیاد و پوست ضخیم‌تر، کمی سخت‌تر است. جراح در طی عمل، چربی‌های اضافی پره‌های بینی را جدا می‌کند. به علاوه، جراح با استفاده از ابزار‌های جراحی، سایز سوراخ‌های بینی را تغییر داده و کوچک‌تر می‌کند. برای اینکه از جراحی بینی گوشتی رضایت بیشتری داشته باشید، باید حتماً این عمل را به بهترین جراحان زیبایی بسپارید.

معرفی انواع مدل بینی برای عمل و تکنیک‌های جراحی مختلف

عمل بینی از جراحی‌هایی است که به دلایل مختلفی انجام می‌شود. یکی از اهداف عمل بینی، تغییر در ظاهر است. از سایر اهداف عمل بینی می‌توان به اصلاح نقایص و ناراحتی­‌های تنفسی اشاره کرد. شما می‌توانید باتوجه به نوع مشکل خود، هر یک از روش‌های جراحی بینی را انتخاب کنید. در این بخش، انواع مدل بینی برای عمل را به شما معرفی می‌کنیم.

عمل بینی انحرافی

بینی ممکن است به دلایل مختلف دچار انحراف شده باشد. از دلایل انحراف بینی می‌توان به مشکلات مادرزادی و ژنتیکی اشاره کرد. به علاوه، شکستگی‌ها و آسیب‌های وارد شده به بینی می‌تواند باعث انحراف این عضو شود. انحراف بینی تأثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد و باعث بروز مشکلات تنفسی نیز می‌شود.

به همین خاطر، بسیاری از افراد با هدف تغییر در ظاهر اقدام به انجام عمل جراحی بینی انحرافی می‌کنند. عده‌ای نیز برای رفع مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی تصمیم می‌گیرند که عمل جراحی را انجام دهند. جراح در پروسه انجام عمل بینی انحرافی، به تناسب بین اجزای صورت و بینی دقت زیادی می‌کند. در طی عمل، جراحی سعی می‌کند که نواقص و ایرادات استخوان و غضروف بینی را برطرف کند.

انواع مدل بینی برای عمل

عمل بینی طبیعی

یکی از انواع مدل بینی برای عمل، مدل طبیعی است. برخی از افراد تمایل دارند که بینی‌شان طبیعی جلوه کند و مشخص نشود که عمل جراحی انجام داده‌اند. به همین خاطر، برخی از خانم‌ها و آقایان، مدل طبیعی را برای عمل بینی انتخاب می‌کنند. در عمل طبیعی، فقط ایرادات بینی برطرف می‌شود و فرم کلی آن تغییری نخواهد کرد. بنابراین، اگر به دنبال جراحی هستید که فرم بینی‌تان را کامل تغییر دهد، عمل طبیعی گزینه مناسبی برای شما نیست. از مزایای عمل بینی طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برطرف کردن نواقص بینی
  2. جلوه دهی طبیعی عمل بینی
  3. حفظ هماهنگی بین اجزای صورت و بینی
  4. تغییر نکردن ساختار بینی
  5. عدم ایجاد مشکلات تنفسی

بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی از رایج­‌ترین انواع مدل بینی برای عمل

سبک نیمه فانتزی، از انواع مدل بینی برای عمل محسوب می­شود. بیشتر افراد، مدل نیمه فانتزی عمل بینی را پسند می‌کنند. کسانی که دارای بینی استخوانی هستند، از این روش جراحی نتیجه بهتری را دریافت می‌کنند. اگر بینی گوشتی دارید، بهتر است که مدل نیمه فانتزی را انتخاب نکنید. در طی جراحی بینی نیمه فانتزی، جراح قوس روی بینی را کمی افزایش می‌دهد.

 به علاوه، در این مدل جراحی بینی، نوک بینی کمی بالاتر می‌رود تا با اجزای دیگر صورت نیز هماهنگ شود. در روش نیمه فانتزی، بینی دارای میزان شیب بیشتر است. کسانی بیشتر سراغ این روش جراحی ‌می‌روند که قصد دارند بینی قوس دار به همراه نوک به بالا داشته باشند. این روش جراحی با مزایای زیر همراه است:

  1. بینی بعد از این روش جراحی، مصنوعی و غیر طبیعی به نظر نمی‌رسد.
  2. در این روش جراحی، نوک بینی خیلی بالاتر نیست.
  3. در عمل نیمه فانتزی، روی بینی قوس کمی بوجود می­آید و بینی زیباتر به نظر می‌رسد.

مدل بینی عروسکی

مدل عمل بینی فانتزی و عروسکی

یکی دیگر از انواع مدل بینی برای عمل، مدل عروسکی و فانتزی است. در جراحی نیمه فانتزی، بین نوک بینی و لب بالا فاصله زیادی وجود دارد. در این نوع روش جراحی، نوک بینی به سمت بالا است و روی قسمت پل بینی نیز قوس بیشتری ایجاد می‌شود. در عمل بینی فانتزی و عروسکی، اندازه بینی خیلی کوچک­تر می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید بینی‌تان فرم طبیعی داشته باشد، کاندید مناسبی برای جراحی عروسکی و نیمه فانتزی نیستید. این نوع روش جراحی برای افرادی مناسب است که فرم صورت‌شان گرد است.

به علاوه، خانم‌هایی که فرم صورت‌شان خیلی کوچک و ظریف است، کاندید مناسبی برای جراحی نیمه فانتزی هستند. در مدل نیمه فانتزی، جراح روی قسمت نوک بینی تمرکز می­کند. در واقع، جراح سعی می‌کند که در روش عروسکی، تغییراتی در حالت نوک بینی ایجاد کند. اگر جزو افرادی هستید که اجزای صورت‌تان خیلی بزرگ است، جراحی عروسکی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

بینی ترمیمی

 

عمل بینی ترمیمی

یکی از انواع مدل بینی برای عمل، جراحی ترمیمی است. گاهی اوقات، بینی افراد به مرور زمان و با گذشت سال‌ها نیاز به ترمیم پیدا می‌کند. در این مواقع، جراح به زیباجو پیشنهاد عمل بینی ترمیمی را می‌دهد. در برخی مواقع نیز، در اولین جراحی، زیباجو از عمل بینی رضایت ندارد و به همین خاطر باید عمل ترمیمی صورت بگیرد. در حقیقت، عمل ترمیمی برای افرادی مناسب است که از نتیجه اولیه جراحی خود رضایت ندارند.

عمل پولیپ بینی

همیشه جراحی بینی با هدف تغییر در ظاهر انجام نمی‌شود. گاهی اوقات، برخی از افراد با هدف درمان، تصمیم به انجام جراحی بینی را می‌گیرند. پولیپ بینی ممکن است که باعث دشواری در تنفس شود. برای اینکه راحت‌تر نفس بکشید، باید اقدامات درمانی مانند جراحی پولیپ را انجام دهید. به منظور انجام جراحی پولیپ باید سراغ متخصص گوش و حلق و بینی بروید.

عمل شکستگی بینی

بینی احتمالاً موقع بازی‌های ورزشی، تصادفات رانندگی و… آسیب می­بیند. عمل شکستگی بینی در این مواقع می‌تواند بهترین گزینه باشد. پزشکان از تکنیک‌های جراحی باز و بسته برای انجام عمل شکستگی بینی استفاده می‌کنند. عمل جراحی باز برای ترمیم بینی که بر اثر آسیب‌های مختلف دچار شکستگی شده است، بهترین روش می‌باشد.

طبیعی‌ترین مدل بینی

مناسب‌ترین انواع مدل عمل بینی برای خانم‌ها و آقایان

خانم‌ها بیشتر به مدل‌های جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی علاقه دارند. اما این مدل‌های جراحی بینی برای همه خانم‌ها انتخاب مناسبی نیستند. به عنوان مثال، خانم‌های دارای صورت‌های درشت‌تر، بهتر است که جراحی فانتزی بینی را انجام دهند. به علاوه، خانم‌هایی که دوست ندارند کسی متوجه جراحی‌شان شود، باید مدل عمل بینی طبیعی را انتخاب کنند.

آقایان بیشتر دوست دارند که بینی‌شان جلوه طبیعی‌تری داشته باشد. به همین خاطر، بینی فانتزی و عروسکی در بین آقایان زیاد طرفدار ندارد. از آنجایی که قوس بینی در جراحی‌های عروسکی و نیمه فانتزی بیشتر است، این دو مدل عمل برای آقایان مناسب نیستند. آقایان بیشتر به دنبال روش جراحی هستند که بین بینی و سایر اجزای صورت‌شان تناسب ایجاد می‌کند. آقایان می‌توانند با انتخاب روش جراحی بینی طبیعی، نقایص بینی خود را برطرف کرده و تغییراتی را در ظاهرشان به وجود آورند.

عمل بینی طبیعی

ملاک‌های انتخاب انواع مدل عمل بینی

انتخاب مناسب‌ترین انواع مدل بینی برای عمل، جزو دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد تغییر در ظاهر خود با استفاده از این جراحی را دارند. هر فردی دارای بینی با ظاهر، ایرادات و نقایص متفاوتی است. بنابراین، جراح با در نظر گرفتن ویژگی‌های ظاهری بینی و نقایص آن در هر فرد، بهترین مدل عمل را پیشنهاد می‌دهد.

فرم بینی باید با بقیه اجزای صورت فرد هماهنگی و مطابقت داشته باشد. در صورت عدم هماهنگی بین فرم بینی و اجزای صورت، زیباجو از نتیجه عمل رضایت نخواهد داشت. به همین خاطر، پزشک سعی می‌کند که به خوبی اجزای صورت فرد را در نظر بگیرد تا بهترین مدل عمل بینی را به وی پیشنهاد دهد.

به علاوه، پزشک برای انتخاب بهترین انواع مدل بینی برای عمل، به استخوانی یا گوشتی بودن بینی فرد نیز توجه می‌کند. تمام مدل‌های جراحی بینی برای افراد دارای بینی‌های استخوانی و گوشتی مناسب نیستند. به عنوان مثال، کسانی که بینی استخوانی دارند، بهتر است که مدل‌های جراحی فانتزی و عروسکی را انتخاب نکنند. مدل نیمه فانتزی نیز به افراد دارای بینی گوشتی، پیشنهاد نمی‌شود.

انواع تکنیک‌های عمل بینی

پزشکان از تکنیک‌های مختلف برای انجام انواع مدل بینی برای عمل استفاده می‌کنند. از تکنیک‌های عمل بینی می‌توان به جراحی باز و بسته اشاره کرد. در روش جراحی بینی بسته، بازه زمانی عمل کوتاه‌تر است. به علاوه، زخم و التهاب ناشی از جراحی نیز در این روش کمتر خواهد بود. روش جراحی بسته وقتی انتخاب می‌شود که بینی به تغییرات بسیار کمتری احتیاج دارد.

جراحی باز، جزو سایز تکنیک‌های عمل بینی محسوب می‌شود. در این روش، جراحی داخل بینی، برش‌هایی را اِعمال می‌کند. برش‌های داخل بینی، به جراح کمک می‌کنند که تغییرات لازم را روی ساختار بینی انجام دهد. به طور معمول در عمل‌های بینی از روش جراحی باز بیشتر استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی

مراقبت‌های بعد از جراحی انواع مدل بینی

بعد از انجام هر یک از مدل‌های جراحی بینی، باید تکنیک‌های مراقبتی را دنبال کنید. در این صورت، پروسه بهبودی بعد از انجام هر یک از عمل‌های جراحی بینی سریعتر صورت می‌گیرد. بنابراین، به عنوان فردی که تصمیم به انتخاب هر یک از مدل‌های جراحی بینی را گرفته است، باید با انواع روش‌های مراقبتی انواع مدل بینی برای عمل بیشتر آشنا شوید. این تکنیک‌های مراقبتی عبارتند از:

  1. بعد از هر کدام از جراحی‌های فانتزی، نیمه فانتزی، ترمیمی و طبیعی باید به طرز خوابیدن‌تان توجه کنید. برای کاهش تورم و بهبودی سریعتر بعد از جراحی بینی، بهتر سات که موقع خواب از ۲ یا ۳ بالش استفاده کنید.
  2. بعد از هرکدام از انواع جراحی‌های بینی ممکن است که درد خفیف تا شدیدی را تجربه کنید. این درد و ناراحتی کاملاً طبیعی است. بنابراین، دارو‌های مسکن و آنتی بیوتیک مانند ناپروکسن و ژلوفن را طبق نظر پزشک و به موقع مصرف کنید تا کمتر درد و ناراحتی را احساس کنید.
  3. قسمت‌­های اطراف بینی بعد از انجام هر کدام از مدل‌های جراحی، دچار کبودی می‌شوند. بنابراین، برای کاهش کبودی و تورم نواحی اطراف بینی، بهتر است که از کیسه آب سرد استفاده کنید. به طور معمول توصیه می‌شود که تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی، کمپرس یخ را روی نواحی آسیب دیده اِعمال کنید.
  4. پروسه بهبودی بعد از انجام هر یک از مدل‌های جراحی نیمه فانتزی، عروسکی، طبیعی و… زمان می­برد. برای کاهش این بازه زمانی، بهتر است که اقداماتی را انجام دهید. یکی از این اقدامات، ترک سیگار و مصرف مشروبات الکلی است. به علاوه، شما می­توانید با مصرف برخی از مواد غذایی مفید، پروسه بهبودی بعد از جراحی بینی را سرعت ببخشید.

تکنیک‌های مراقبتی بعد از عمل بینی

نحوه انتخاب بهترین مدل بینی

اگر قصد جراحی بینی را دارید، باید با فرم و ظاهر بینی‌تان بیشتر آشنا شوید. شما با اطلاع دقیق‌تر از فرم و نوع بینی‌تان می‌توانید تغییراتی را روی صورت‌تان اِعمال کنید. عواملی از قبیل سن، ژنتیک، جراحت‌ها و آسیب‌ها می‌توانند روی ظاهر و فرم بینی تغییر ایجاد کنند. بنابراین، در صورت مواجه به هر نوع تغییر در ساختار و ظاهر بینی می‌توانید عمل جراحی را انجام دهید. موقع انتخاب بهترین انواع مدل بینی برای عمل، حتماً گوشتی یا استخوانی بودن، فرم صورت و نقایص بینی را مد نظر قرار دهید.

اینکه بینی‌­تان گوشتی یا استخوانی است، در انتخاب بهترین مدل عمل بینی موثر می­باشد. هر چقدر پوست فرد ضخیم‌تر باشد، بینی گوشتی‌تر است. عمل بینی‌های گوشتی کمتر سخت‌تر و حساس‌تر از مدل‌های استخوانی است. بینی‌های استخوانی، پوست نازک‌تر با ضخامت کمتر دارند. به خاطر ضخامت کمتر پوست بینی استخوانی، جراحی این مدل بینی‌ها راحت‌تر است.

بهترین جراحی برای انجام انواع مدل عمل بینی

عمل بینی از روش‌های جراحی حساسی است که به دقت بالایی نیاز دارد. بنابراین، در انتخاب بهترین جراح بینی باید دقت و توجه لازم را داشته باشید. بهترین جراح، فردی است که علاوه بر تغییر در فرم بینی، به وضعیت تنفسی زیباجو نیز توجه می‌کند. جراح باید دقت لازم را داشته باشد تا فرد بعد از عمل دچار مشکلات تنفسی نشود. هنگام انتخاب بهترین جراح برای انواع مدل عمل بینی باید به نمونه کار‌ها، مهارت، سابقه کاری و… پزشک توجه لازم را داشته باشید.

بهترین روش جراحی بینی

سخن آخر

با توجه به فرم و اجزای صورت، میزان مشکلات تنفسی و ایرادات بینی می‌توانید یکی از روش‌های جراحی را انتخاب کنید. از انواع مدل بینی برای عمل می‌توان به مدل نیمه فانتزی، فانتزی، عروسکی و طبیعی اشاره کرد. شما می‌توانید تنها برای رفع انحراف، عمل جراحی مخصوص بینی‌های انحرافی را انجام دهید. در این مطلب سعی کردیم که درباره انواع مدل عمل بینی، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم تا تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین روش برای شما راحت‌تر باشد.

دکتر سعید شیرنگی

 تعداد پزشکانی که در زمینه جراحی بینی فعالیت می‌کنند، بسیار زیاد است. به همین خاطر، باید قبل از عمل درباره بهترین جراحی بینی، اطلاعاتی را به دست ‌آورید. دکتر سعید شیرنگی با سال‌ها سابقه در زمینه انجام جراحی‌های بینی توانسته است که رضایت زیباجویان زیادی را جلب کند. شما می‌توانید برای انجام هر یک از جراحی‌های بینی به کلینیک دکتر شیرنگی مراجعه کنید.

دکتر بعد از انجام بررسی‌های لازم و تطبیق هماهنگی بین فرم صورت و انواع مدل بینی برای عمل، بهترین روش جراحی را به شما پیشنهاد می‌دهد. همین حالا، برای ایجاد تغییرات ظاهری در فرم بینی، رفع مشکلات تنفسی و اصلاح انحراف بینی، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و نوبت معاینه دریافت کنید. با انجام جراحی بینی توسط دکتر شیرینگی، چهره‌ای زیباتر و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *