جراحی بینیمقالات

علت قرمز شدن چشم بعد از عمل بینی چیست؟

قرمزی چشم بعد از عمل بینی یکی از مشکلاتی است که بسیار رایج است و افراد زیادی ممکن است این مشکل را تجربه کنند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این قرمزی نگران کننده نیست و معمولا در مدت زمانی مشخص به مرور زمان از بین می‌رود، اما باز هم ممکن است برخی از افراد پس از مواجه شدن با قرمزی و یا حتی خارش چشم بعد از جراحی بینی نگران شوند. به همین خاطر در این مطلب راهکارهایی برای رفع قرمزی چشم بعد از عمل بینی ارائه می‌شود تا همه افراد بتوانند مشکلات به وجود آمده برای خود را به راحتی از بین ببرند.

برای اطلاع از هزینه و مشاوره رایگان با کلینیک دکتر سعید شیرنگی تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تلفنی : 09128490324

مشاوره واتس اپ: 09108822057

چشم‌ها و بینی در صورت قرار گرفته‌اند و بسیار به هم نزدیک هستند، به همین خاطر ممکن است هر‌گونه عمل جراحی بر روی بینی، عوارضی در چشم‌ها نیز ایجاد نماید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم، چنانچه بعد از عمل زیبایی بینی با مشکلاتی مثل قرمزی و خارش چشم مواجه شویم، به راحتی می‌توانیم مشکل را رفع نموده تا از ایجاد مشکلات حاد و جدی‌تر جلوگیری شود. در این مطلب قصد داریم به نکات مفیدی در رابطه با اینکه علت این عارضه چیست و همچنین راهکارهای ضروری کاهش این مشکل و دیگر مراقبت‌های مهم برای کاهش و رفع قرمزی چشم بپردازیم. همچنین روش درمان خون مردگی چشم بعد از عمل بینی برای شما عزیزان ارائه خواهد شد، با ما همراه باشید.

اینفوگرافی قرمزی چشم بعد از جراحی بینی
اینفوگرافی قرمزی چشم بعد از جراحی بینی

علت قرمز شدن چشم بعد از عمل بینی چیست؟

شاید شما نیز جزء افرادی باشید که با سوالاتی از قبیل علت قرمز شدن چشم بعد از عمل بینی چیست؟ روبرو شده باشید. به همین خاطر در این بخش به این موضوع پرداخته می‌شود تا همه افرادی که در ذهن خود با چنین سوالاتی مواجه هستند، بتوانند جواب مناسبی برای این سوال‌ها پیدا کنند.

همان‌گونه که قبلا نیز اشاره‌ای کوتاه به این موضوع داشتیم، بینی و چشم‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و تقریبا چسبیده به هم قرار گرفته‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا هنگام عمل رینوپلاستی فشار زیادی علاوه بر بینی به چشم‌ها نیز وارد شود. این فشار ممکن است با عوارض مختلفی خود را نشان دهد. از جمله این عوارض می‌توان به قرمزی، کبودی و خارش چشم اشاره کرد. هر‌ کدام از این مشکلات بعد از عمل رینوپلاستی طبیعی بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. البته در صورتی که چنین عارضه‌هایی برای مدت زمانی نسبتا طولانی باقی بمانند، باید به پزشک مراجعه کنیم تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.

آیا می‌توان از قرمزی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کرد؟

قرمزی چشم بعد از عمل بینی یکی از عوارضی است که هر‌ چند شایع است اما همیشه هم شاهد آن نمی‌باشیم. عوامل بسیار مختلفی در به وجود آمدن لخته خون در چشم بعد از عمل بینی دخیل هستند. به همین خاطر ممکن است برخی از افراد که قبلا عمل رینوپلاستی را انجام داده‌اند، اصلا با چنین موضوعی برخورد نکرده باشند اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که حتما قبل از عمل رینوپلاستی باید احتمال قرمز شدن چشم‌ها را داد و آمادگی کافی برای رفع قرمزی چشم بعد از عمل بینی را داشته باشیم.

آیا می‌توان از قرمزی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کرد؟

البته این موضوع را نیز باید مدنظر داشته باشیم که انتخاب تکنیک جراحی بینی توسط پزشک تاثیر بسیار زیادی بر روی قرمز شدن یا نشدن چشم‌ها دارد. بدین‌ ترتیب پزشکان باید حتی‌الامکان روش‌هایی را برای جراحی بینی انتخاب کنند که شاهد کمترین عوارض بر روی صورت افراد باشند. با این توضیحات متوجه شدیم که انتخاب پزشک خوب می‌تواند از قرمزی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کند و یا حداقل میزان قرمزی را با انتخاب پزشک مجرب می‌توان به حداقل رساند.

مطالب بیشتر: هزینه عمل بینی

آیا قرمزی چشم بعد از عمل بینی دائمی است؟

بسیاری از افراد ممکن است بر این گمان باشند که عوارضی مثل قرمزی چشم بعد از عمل رینوپلاستی دائمی هستند و اصلا از بین نمی‌روند. در حالی که این فرضیه کاملا اشتباه است. معمولا عوارضی مثل قرمز شدن چشم‌ها به خاطر فشار بیش از حدی است که به چشم‌ها وارد می‌شود و بعد از یک الی دو هفته به طور کامل از بین می‌روند. البته در برخی موارد ممکن است مدت زمان بیشتری هم برای رفع کامل این عارضه نیاز باشد اما چیزی که مهم است بدانیم این است که قرمزی چشم‌ها به طور کامل از بین می‌رود.

گاهی اوقات ممکن است نیاز به استفاده از قطره برای قرمزی چشم بعد از عمل بینی باشد. قطره‌های استریل چشمی بسیار زیاد و متنوعی در داروخانه‌ها وجود دارد که می‌توانند قرمزی چشم را به مرور زمان از بین ببرند. با توجه به اینکه چشم‌ها از جمله اعضای حساس بدن انسان به شمار می‌روند، بهتر است پزشک متخصص، قطره مناسب را پیشنهاد دهد و از مصرف خودسرانه قطره برای قرمزی چشم بعد از عمل بینی اجتناب شود.

مطالب بیشتر: جراحی بینی استخوانی

راهکارهای ضروری کاهش قرمزی چشم بعد از عمل بینی

معمولا اغلب افرادی که بعد از عمل بینی با عارضه‌هایی مثل قرمزی و کبودی چشم مواجه می‌شوند، به دنبال راهکارهایی بسیار ساده، بی‌خطر و مفید برای کاهش قرمزی چشم بعد از عمل رینوپلاستی هستند. روش‌های مختلفی را می‌توان به این افراد پیشنهاد کرد تا بتوانند به مرور زمان قرمزی چشم‌های خود را کاهش دهند. یکی از این راهکارها، استفاده از کمپرس یخ یا آب سرد است. مقداری یخ یا آب سرد را می‌توان درون یک کیسه فریزر قرار داده و آن را روی چشم‌ها گذاشت. این روش باعث خنک شدن چشم‌ها و رفع التهابات ناشی از عمل رینوپلاستی می‌شود.

راهکار بعدی که می‌تواند به کاهش قرمزی چشم بعد از عمل بینی کمک کند، عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. نور آفتاب دارای اشعه‌های مضری است که به چشم فشار وارد می‌کنند و این فشار منجر به قرمزی چشم‌ها می‌شود. در صورتی که چشم‌ها قرمز شده‌اند و در مقابل نور مستقیم آفتاب نیز قرار بگیریم، قرمزی بیشتر شده و طول دوره درمان نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر نور مستقیم آفتاب، عواملی مثل گرد و غبار نیز تاثیرات منفی بر روی قرمزی چشم دارند. به همین خاطر بعد از عمل رینوپلاستی باید مراقبت از چشم‌ها را به طور کامل انجام داد تا وضعیت چشم‌ها به حالت نرمال برگردد. یکی از مشکلاتی که بعد از عمل رینوپلاستی برای مراقبت از چشم‌ها وجود دارد، عدم امکان استفاده از عینک آفتابی است. اگر این امکان وجود داشت با عینک آفتابی استاندارد می‌توانستیم به راحتی از ورود اشعه‌های مضر نور آفتاب و همچنین گرد و خاک به داخل چشم‌ها جلوگیری کنیم.

کاهش قرمزی چشم بعد عمل بینی

مطالب بیشتر: جراحی انحراف بینی

درمان خون مردگی چشم بعد از عمل بینی

معمولا افرادی که به دنبال درمان سریع قرمزی چشم بعد از عمل بینی هستند، به پزشک مراجعه می‌کنند. پزشکان ممکن است در صورت حاد بودن قرمزی چشم‌ها، استفاده از قطره‌های چشمی را بهترین گزینه بدانند. قطره‌های چشمی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند در کاهش قرمزی چشم موثر باشند. از جمله این قطره‌ها می‌توان به قطره چشمی بتامتازون و قطره چشمی نفازولین اشاره کرد. البته این موضوع را باید مدنظر داشته باشیم که بدون تجویز پزشک، مصرف هیچگونه دارویی برای کاهش قرمزی چشم بعد از عمل رینوپلاستی مجاز نمی‌باشد.

درمان خون مردگی چشم بعد از عمل بینی

برخی از داروهای چشمی دارای عوارضی هستند که استفاده از آن‌ها ممکن است مشکلات جدی را  در آینده برای افراد به وجود آورد. به همین خاطر بهتر است اقدامات و مراقبت‌های خانگی را برای کاهش قرمزی چشم انجام دهیم. این کار باعث می‌شود تا بتوانیم از سلامت چشم‌ها در آینده اطمینان بیشتری داشته باشیم. با توجه به اهمیت سلامتی چشم‌ها برای هر فردی، در ادامه برخی از مهمترین این مراقبت‌ها را معرفی می‌کنیم تا همه افراد بتوانند بدون هیچ‌گونه عوارض خاصی، قرمزی چشم‌ها بعد از عمل بینی را از بین ببرند.

علت قرمزی چشم بعد از جراحی بینی طی عمل بینی، به چشم‌ها نیز فشار وارد شده و به همین دلیل قرمز می‌شوند.
تاثیر عمل بینی بر بینایی این جراحی هیچ آسیبی به بینایی وارد نخواهد کرد.
کمک به درمان سریع‌تر قرمزی چشم
  1. عدم مصرف الکل و دخانیات تا یک ماه
  2. نخوردن غذاهای ادویه‌دار
  3. نرفتن به محیط گرم
  4. عدم استفاده از عینک
  5. استراحت کافی

مطالب بیشتر: سپتوپلاستی

دیگر مراقبت‌های مهم برای کاهش و رفع قرمزی چشم

  • استراحت کافی

یکی از موضوعاتی که شاید بسیاری از افراد توجهی به آن نداشته باشند، استراحت کافی است. معمولا خستگی چشم‌ها یکی از عوامل تشدید قرمزی آن‌ها به شمار می‌رود. به همین خاطر باید با استراحت کافی به رفع قرمزی چشم‌ها کمک کنیم.

  • پرهیز از مصرف الکل و دخانیات

الکل و دخانیات عوارض بسیار زیادی برای مصرف‌کننده دارند. از جمله عوارضی که ممکن است بعد از مصرف الکل یا دخانیات به وجود آید، قرمزی چشم‌ها است. به همین خاطر با قطع مصرف دخانیات و الکل می‌توان زمینه را برای از بین رفتن قرمزی چشم‌ها بعد از عمل رینوپلاستی فراهم کرد.

  • عدم استفاده از عینک

یکی از دیگر مراقبت ‌های مهم برای کاهش و رفع قرمزی چشم، عدم استفاده از عینک است. عینک معمولا به بینی و چشم‌ها فشار وارد می‌کند که این فشار می‌تواند به افزایش قرمزی چشم‌ها منجر شود.

  • پرهیز از دوش با آب گرم

آب داغ در هنگام دوش گرفتن می‌تواند منجر به قرمز شدن چشم‌ها شود. با توجه به هدفی که ما داریم و قصد داریم قرمزی چشم بعد از عمل بینی را از بین ببریم، بدین‌ترتیب بهتر است با آب داغ دوش نگیریم.

  • پرهیز از غذاهای پر ادویه

با اینکه عدم استفاده از ادویه امکان‌پذیر نیست ولی تا حد امکان باید مصرف ادویه در بازه زمانی بعد از عمل بینی کاهش یابد. ادویه‌ها می‌توانند عامل قرمزی چشم باشند. بدین‌ترتیب با مصرف ادویه، رفع قرمزی چشم بعد از عمل رینوپلاستی با تاخیر مواجه می‌شود.

دکتر سعید شیرنگی یکی از بهترین جراحان بینی کشور، توانسته است عمل بینی را با کمترین عارضه در ایران انجام دهد. این موضوع باعث شده است افراد زیادی از سراسر ایران درخواست عمل بینی توسط دکتر شیرنگی را داشته باشند زیرا عوارض بعد از عمل از بزرگترین مشکلات عمل بینی به شمار می‌روند.

کاهش قرمزی چشم بعد عمل بینی

آیا عمل بینی سبب کاهش بینایی افراد می شود؟

شاید اکنون که درمورد قرمز شدن چشم بعد از رینوپلاستی صحبت کردیم این ترس به سراغ شما آمده باشد که بعد از عمل بینی دچار کاهش بینایی شوید. این موضوع هیچ ارتباطی به بینایی شما ندارد. علت قرمز شدن چشم بعد از عمل بینی دستکاری‌هایی است که در ناحیه اطراف چشم در جریان جراحی بینی صورت می‌گیرد. پس نباید ذهنیت نادرستی درمورد این موضوع پیدا کنید. بهتر است به دستورات متخصص عمل نمایید تا شدت عوارض برای شما بعد از جراحی کاهش پیدا کند.

اقداماتی که نباید برای رفع قرمزی چشم پس از عمل بینی انجام شود

متأسفانه عمده افراد زمانی که دچار عارضه یا بیماری می‌شوند دست به اقداماتی همانند خوددرمان‌ زده و همین امر باعث می‌شود دچار مشکلات جدیدی‌تر شوند. برای مثال جهت رفع قرمزی چشم بعد از رینوپلاستی به هیچ عنوان نباید سرخود اقدام به مصرف دارو کنید زیرا شما نمی‌دانید چه ترکیباتی در داخل این دارو‌ها وجود دارد و ممکن است دچار عارضه‌هایی همانند رقیق شدن خون و در نتیجه خونریزی از ناحیه بینی گردید. جهت کنترل تمامی عارضه‌ها شامل التهاب، ورم، کبودی و قرمزی چشم بعد از رینوپلاستی و حتی درد شما تنها باید براساس دستورالعمل متخصص عمل کرده و دارو‌های تجویز شده را طبق برنامه مصرف نمایید.

مطالب بیشتر: جراحی بینی گوشتی

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

یک نظر

  1. قرمزی چشم بعد عمل طبیعیه من تجربه شو دارم حدود ده روزی زمان برد تا به حالت نرمال برگرده تازه بعضی ها هم هستن چشمشون ورم می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *