جراحی بینیمقالات

ورم نوک بینی بعد از عمل

افرادی که به دنبال بهبود ظاهر بینی یا رفع مشکلات عملکردی خود هستند، به دنبال انجام جراحی بینی می‌باشند. رینوپلاستی می‌تواند، نتایج قابل توجهی داشته باشد. با این حال، تورم بعد از عمل، بخشی طبیعی و موقتی از روند بهبودی، به ویژه در نوک بینی است. هدف این مقاله بررسی علل، ویژگی‌ها و مدیریت ورم نوک بینی بعد از عمل می‌باشد.

با درک مکانیسم‌ها و دانستن آنچه باید انتظار داشته باشید، بهبودی بهتری خواهید داشت. در طی جراحی بینی، بافت‌های بینی دچار ضربه و دستکاری می‌شوند. این امر، باعث ایجاد پاسخ التهابی می‌شود. التهاب، مکانیسم دفاعی طبیعی بدن است که منجر به افزایش جریان خون، تجمع مایعات و متعاقبا، تورم خواهد ‌شد. نوک بینی که ناحیه‌ای غنی از بافت نرم و رگ‌های خونی است، بیشتر مستعد این واکنش می‌باشد.

جراحی بینی می‌تواند کانال‌های لنفاوی ظریفی که مسئول تخلیه مایع اضافی از بافت‌ها هستند را مختل کند. این اختلال، جریان طبیعی لنف را مختل کرده و منجر به تجمع مایع و تورم طولانی مدت در نوک بینی می‌شود. تکنیک‌های مختلف جراحی می‌توانند بر تورم بعد از عمل تاثیر بگذارند. جراحی‌های بیش از حد تهاجمی، برداشتن یا اصلاح بیش از حد بافت‌های بینی یا حمایت ناکافی از غضروف می‌توانند باعث افزایش تورم شوند. علاوه بر این، عوامل فردی مانند ژنتیک، سلامت کلی و ماهیت وضعیت اولیه بینی نیز بر میزان و مدت تورم تاثیر می‌گذارند.

تورم بعد از عمل معمولا در 48 تا 72 ساعت اول پس از جراحی بینی به اوج خود می‌رسد. ورم نوک بینی بعد از عمل به تدریج طی یک بازه زمانی چند هفته تا چند ماهه کاهش می‌یابد. در حالی که بیشتر تورم قابل مشاهده در چند هفته اول برطرف می‌شود؛ تورم باقیمانده ممکن است تا یک سال باقی بماند.

تورم می‌تواند در هر فردی به طور متفاوتی ظاهر شود. برخی تورم خفیف را تجربه می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر با تورم شدیدتر و طولانی مدت مواجه می‌شوند. به یاد داشته باشید که روند بهبودی هر فردی، متفاوت می‌باشد.

ورم نوک بینی بعد از عمل، یک اتفاق رایج است که ناشی از پاسخ طبیعی بدن به ضربه و دستکاری در حین جراحی بینی می‌باشد. درک علل زمینه‌ای، ویژگی‌های تورم و به‌کارگیری استراتژی‌های مدیریتی مناسب می‌تواند به افراد کمک کند تا بهبودی سریع‌تری داشته باشند. خواندن ادامه محتوا، کلید تضمین بهبودی موفقیت‌آمیز شما است.

چرا بعد از عمل بینی ورم می‌کند؟

ورم نوک بینی بعد از عمل پاسخ طبیعی بدن به آسیب جراحی و فرآیند بهبودی متعاقب آن می‌باشد. درک اینکه چرا بینی بعد از جراحی متورم می‌شود، می‌تواند به بیماران کمک کند تا بهتر با این عارضه جانبی موقت کنار بیایند.

جراحی بینی یک روش پیچیده بوده که شامل تغییر ساختار و شکل بینی است. عمل بینی به دلایل زیبایی و عملکردی مانند اصلاح انحراف تیغه بینی، کاهش اندازه بینی یا بهبود ظاهر کلی آن انجام می‌شود. صرف نظر از اهداف خاص جراحی، بافت‌های زیرین بینی در طول عمل دستکاری می‌شوند.

پس از اتمام جراحی، بدن پاسخ درمانی را آغاز می‌کند. تورم، بخشی از این پاسخ است و به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه رخ می‌دهد. ضربه جراحی باعث گشاد شدن عروق خونی در تلاش برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌های در حال بهبود می‌شود. این افزایش جریان خون، منجر به تورم خواهد ‌شد که معمولا در 48 تا 72 ساعت اول پس از جراحی به اوج خود می‌رسد.

علاوه بر افزایش جریان خون، بدن با ترشح مواد التهابی به آسیب جراحی نیز پاسخ می‌دهد. این مواد نقش مهمی در روند بهبودی دارند، اما در ایجاد تورم نیز تاثیرگذار هستند. انتشار واسطه‌های التهابی مانند هیستامین‌ها و سیتوکین‌ها منجر به تجمع مایع در بافت‌ها می‌شود و تورم را بیشتر تشدید می‌کند.

علاوه بر این، دستکاری ساختارهای بینی در حین جراحی می‌تواند سیستم لنفاوی را مختل کند. سیستم لنفاوی، نقش حیاتی در تنظیم مایعات و تخلیه مایع اضافی از بافت‌ها دارد. هنگامی که این سیستم، مختل می‌شود، مایع در بافت‌ها جمع شده و باعث تورم اضافی خواهد ‌شد.

توجه به این نکته ضروری است که میزان تورم بعد از جراحی بینی در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل می‌توانند شامل تکنیک جراحی مورد استفاده، پیچیدگی عمل، قابلیت‌های درمانی فردی و حتی عوامل ژنتیکی باشند.

‌ورم‌ نوک ‌بینی‌ ‌بعد از ‌عمل‌

چرا ورم بینی، خود را بیشتر در نوک بینی نشان می‌دهد؟

برخی از دلایل ورم نوک بینی بعد از عمل عبارت‌اند از:

1. نحوه انجام جراحی بینی

در طول عمل جراحی، بافت‌های بینی دستکاری، تغییر شکل یا برداشته می‌شوند. این دستکاری می‌تواند منجر به آسیب بافتی شود که پاسخ درمانی طبیعی بدن را تحریک می‌کند و منجر به التهاب و تورم خواهد شد.

2. ساختار بینی

یکی از عوامل اصلی که در افزایش ورم نوک بینی بعد از عمل تاثیر می‌گذارد، آناتومی ساختار بینی می‌باشد. نوک بینی از ساختارهای ظریف و پیچیده‌ای مانند غضروف، بافت نرم و پوست تشکیل شده است. این ساختارها به دلیل ماهیت نسبتاً نازک و خون فراوانی که دارند، بیشتر مستعد تورم هستند. هنگامی که در حین جراحی، آسیب بافتی رخ می‌دهد، رگ‌های خونی گشاد می‌شوند و مایع در آن ناحیه تجمع می‌یابد و منجر به تورم می‌شود.

3. سیستم تخلیه لنفاوی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم، سیستم تخلیه لنفاوی است. عروق لنفاوی نقش حیاتی در حذف مایعات اضافی و مواد زائد از بافت‌ها دارند. با این حال، شبکه لنفاوی اطراف نوک بینی به اندازه سایر نواحی بدن کارآمد نیست. این کاهش قابلیت تخلیه لنفاوی مانع از برداشتن مایع اضافی ‌شده و منجر به تجمع آن می‌شود. این امر، منجر به ورم نوک بینی بعد از عمل خواهد ‌شد.

4. تکنیک جراحی

تکنیک جراحی به کار رفته در طی جراحی بینی نیز می‌تواند باعث افزایش ورم نوک بینی بعد از عمل شود. در برخی موارد، جراحان باید از پیوند غضروف یا بخیه برای تغییر شکل نوک بینی استفاده کنند. این کارهای اضافی می‌توانند باعث اختلال موقت در خون‌رسانی موضعی و تخلیه لنفاوی شوند. در نتیجه، تورم ممکن است در این نواحی تا زمانی که بافت‌ها بهبود یابند، مشخص‌تر باشد.

ورم بینی بعد عمل

5. ژنتیک بیماران

پاسخ‌های درمانی فردی و استعداد ژنتیکی بیماران نیز می‌توانند بر میزان و توزیع تورم پس از جراحی تاثیر بگذارد. برخی از افراد به طور طبیعی، پاسخ التهابی واکنش‌پذیرتری نسبت به دیگران دارند. به علاوه، عواملی مانند سن، سلامت کلی و میزان آسیب بافتی در طول جراحی، می‌توانند بر شدت و مدت تورم بعد از عمل تاثیر بگذارند.

تورم اولیه پس از جراحی، موقتی است و باید به مرور زمان فروکش کند. بیشتر بیماران در دو هفته اول پس از جراحی بهبود قابل توجهی را تجربه می‌کنند. با این حال، رفع کامل تورم می‌تواند چندین ماه طول بکشد و اثر تورم، در برخی موارد تا یک سال باقی می‌ماند.

در طول دوره نقاهت، به بیماران توصیه می‌شود که نکات مراقبتی بعد از عمل جراح خود را با جدیت دنبال کنند. این نکات معمولا شامل بالا بردن سر هنگام خواب، پرهیز از فعالیت‌های شدید، بستن آتل (در صورت توصیه) و مصرف داروهای تجویز شده هستند. این اقدامات می‌توانند در به حداقل رساندن ورم نوک بینی بعد از عمل، تسریع بهبودی و تضمین بهترین نتیجه طولانی مدت کمک کنند.

انواع ورم بینی

انواع ورم بینی

رینوپلاستی، یک روش بی‌خطر است. با این حال، یکی از عوارض جانبی اجتناب‌ناپذیر آن، تورم بینی می‌باشد. تورم بینی، یک اتفاق رایج پس از جراحی بینی است و می‌تواند از نظر شدت و مدت متفاوت باشد. درک انواع مختلف تورم بینی می‌تواند به بیماران کمک کند تا بدانند در طول روند بهبودی خود باید چه کارهایی کنند. انواع مختلف ورم نوک بینی بعد از عمل عبارت‌اند از:

1. تورم فوری بعد از عمل (Immediate Postoperative Swelling)

بلافاصله پس از جراحی بینی، تورم قابل توجهی انتظار می‌رود که بخشی طبیعی از روند بهبودی محسوب می‌شود. این نوع تورم در نتیجه ضربه به بافت در حین جراحی، اختلال در عروق خونی و تجمع مایعات در ناحیه عمل شده است. تورم پس از عمل، معمولا شدیدترین نوع تورم بوده و در 48 ساعت اول پس از جراحی به اوج خود می‌رسد. بیماران باید در این مرحله اولیه برای بینی و صورت کاملا متورم آماده شوند.

2. تورم حاد (Acute Swelling)

تورم حاد در هفته اول پس از جراحی رخ می‌دهد و به تدریج در روزهای بعد فروکش می‌کند. این بیماری با تورم عمومی در اطراف ناحیه بینی، از جمله پل بینی، نوک بینی و بافت‌های اطراف مشخص می‌شود. کبودی و تغییر رنگ نیز ممکن است به وجود بیاید. کمپرس سرد، داروهای تجویز شده و بالا نگه داشتن سر می‌توانند به کاهش شدت ورم حاد کمک کنند.

ورم حاد بعد از عمل بینی

3. تورم تحت حاد (Subacute Swelling)

تورم تحت حاد به سطح خفیف‌تری از تورم اطلاق می‌شود که پس از هفته‌ی اول ادامه می‌یابد، اما شروع به کاهش قابل توجهی می‌کند. در این مرحله، بیشتر کبودی‌ها و تغییر رنگ‌ها شروع به محو شدن می‌کنند و بافت‌های بینی به تدریج ظاهر طبیعی خود را به دست می‌آورند. با این حال، ممکن است مقداری تورم خفیف، به خصوص در نوک بینی وجود داشته باشد. بهبودی این نوع ورم نوک بینی بعد از عمل، در مقایسه با سایر قسمت‌ها، بیشتر طول می‌کشد.

4. تورم مزمن (Chronic Swelling)

تورم مزمن، بعد از عمل، کمتر شایع است و می‌تواند برای مدت طولانی باقی بماند. اگرچه بیشتر تورم بیماران، ظرف چند ماه برطرف می‌شود؛ درصد کمی از بیماران تا یک سال یا بیشتر دچار تورم خفیف می‌شوند. تورم مزمن اغلب با عوامل زمینه‌ای مانند ژنتیک، قابلیت‌های درمانی بدن یا پیچیدگی عمل جراحی، مرتبط است.

5. تورم التهابی (Inflammatory Swelling)

در برخی موارد، بیماران ممکن است پس از جراحی بینی، دچار تورم التهابی شوند. این نوع تورم به دلیل پاسخ ایمنی غیر طبیعی در بدن ایجاد می‌شود. تشخیص تفاوت بین تورم التهابی و تورم طبیعی پس از عمل مهم است؛ زیرا معمولا نیاز به درمان اضافی دارد. علائم تورم التهابی شامل افزایش درد، قرمزی یا گرمی مداوم و تاخیر در بهبودی یا بهبودی غیرطبیعی می‌باشند. در صورت بروز این علائم، مشورت سریع با جراح، ضروری است.

آیا ورم بینی بعد عمل طبیعی است؟

آیا ورم نوک بینی بعد از عمل طبیعی است؟

ورم نوک بینی بعد از عمل، یک نگرانی رایج برای افرادی است که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته‌اند. تورم، بخشی طبیعی از روند بهبودی می‌باشد. با این حال، باید بدانیم که بعد از جراحی بینی باید چه انتظاری داشته باشیم و چگونه تورم را به طور موثر مدیریت کنیم.

پس از جراحی بینی، تورم، بخشی جدایی‌ناپذیر از روند بهبودی است. این تورم به دلیل عوامل مختلفی از جمله اختلال در رگ‌های خونی در حین جراحی، ضربه به بافت، تجمع مایعات و پاسخ طبیعی بدن به آسیب رخ می‌دهد. میزان و مدت تورم می‌تواند از فردی به فرد دیگر، متفاوت باشد. این امر، بستگی به عوامل متعددی مانند وسعت جراحی، توانایی درمان فردی و رعایت دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل دارد.

متورم شدن نوک بینی در مقایسه با سایر قسمت‌های بینی پس از جراحی، متداول‌تر می‌باشد. ورم نوک بینی بعد از عمل در درجه اول به این دلیل بوده که نوک بینی از بافت نرم ظریف تشکیل شده است. در نتیجه، نوک بینی، بیشتر مستعد تورم بعد از عمل می‌باشد. تورم می‌تواند باعث شود که بینی گردتر، پیازی یا نامطلوب به نظر برسد. با این حال، توجه داشته باشید که این ورم، اغلب موقتی و بخشی از روند طبیعی بهبودی است.

برای کاهش ‌ورم‌ نوک ‌بینی‌ چه کار کنیم؟

‌برای کاهش ورم بینی چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

برای مدیریت تورم و بهبود بهینه پس از جراحی بینی، جراح شما دستورالعمل‌های مراقبتی ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این دستورالعمل‌ها برای کاهش ورم نوک بینی بعد از عمل عبارت‌اند از:

1. بالا نگه داشتن سر

بالاتر نگه داشتن سر از سطح قلب، به ویژه هنگام خواب، می‌تواند با جلوگیری از تجمع مایع در بافت‌های بینی به کاهش تورم کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه این مطلب مقاله تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد را نیز بخوانید.

2. کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد یا یخ در ناحیه بینی می‌تواند به انقباض عروق خونی، کاهش التهاب و ورم نوک بینی بعد از عمل کمک کند. پیروی از توصیه‌های جراح خود در مورد مدت زمان و دفعات استفاده از کمپرس سرد، بسیار مهم است.

3. داروها

جراح شما ممکن است داروهای خاصی مانند داروهای ضد التهابی یا استروئیدها را برای کمک به مدیریت تورم بعد از عمل تجویز کند. شما باید این داروها را طبق دستور مصرف کنید و جراح خود را از هرگونه آلرژی یا واکنش نامطلوب مطلع سازید.

چگونه ‌ورم ‌بینی ‌بعد ‌عمل را کاهش دهیم؟

4. اجتناب از برخی فعالیت‌ها

باید از انجام فعالیت‌هایی که می‌توانند جریان خون را در صورت افزایش دهند، در مرحله بهبودی اولیه اجتناب کنید تا تورم به حداقل برسد. برخی از این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

  1. ورزش‌های شدید
  2. خم شدن به جلو
  3. قرار دادن بینی در معرض گرما

5. پیروی از یک سبک زندگی سالم

رژیم غذایی متعادل، هیدراته ماندن کافی و پرهیز از سیگار کشیدن یا مصرف زیاد الکل می‌توانند به بهبود بهتر کمک کنند. همچنین، سبک زندگی سالم، خطر عوارضی را که تورم را بدتر می‌کنند، به حداقل می‌رساند.

انجام چه کارهایی باعث افزایش ورم نوک بینی می‌شود؟

پس از انجام جراحی بینی، مراقبت مناسب از محل جراحی برای اطمینان از بهبودی موفقیت‌آمیز، ضروری است. یکی از نگرانی‌های رایج بیماران، ورم نوک بینی بعد از عمل می‌باشد. در حالی که درجاتی از تورم، بعد از عمل، طبیعی است، فعالیت‌ها یا عادات خاصی می‌توانند تورم را تشدید کرده و روند بهبودی را طولانی‌تر کنند. برخی از این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

تاثیر گرما بر ورم‌ بینی‌

1. فعالیت‌‌های بدنی سنگین

باید از فعالیت‌های بدنی که باعث افزایش فشار خون یا ضربان قلب می‌شوند، اجتناب کنید. ورزش‌های شدید، از جمله دویدن، وزنه‌برداری یا تمرینات هوازی شدید، می‌توانند منجر به افزایش تورم نوک بینی شوند. این فعالیت‌ها باعث افزایش جریان خون، گشاد شدن رگ‌های خونی در بینی و در نتیجه افزایش تورم می‌شوند. توصیه می‌شود حداقل تا دو هفته پس از جراحی از انجام چنین فعالیت‌هایی خودداری کنید.

2. گرما

یکی دیگر از عوامل موثر در تورم بعد از جراحی بینی، قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد است. گرما باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود. این امر، می‌تواند روند بهبودی را مختل کرده و منجر به افزایش تورم شود. اجتناب از سونا، حمام داغ یا قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید، بسیار مهم است. علاوه بر این، استفاده از کمپرس گرم روی بینی نیز منجر به تورم می‌شود و باید از آن اجتناب نمایید.

ورم‌ بینی‌ بعد‌ از عمل‌ کی میخوابه

3. مصرف الکل

مصرف الکل در روند بهبود طبیعی بدن، اختلال ایجاد می‌کند و می‌تواند تورم بعد از جراحی بینی را بدتر کند. الکل باعث گشاد شدن رگ‌های خونی، افزایش جریان خون و تشدید تورم می‌شود. برای کمک به بهبودی مناسب و به حداقل رساندن تورم، توصیه می‌کنیم که حداقل تا چند ماه پس از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید. در صورت نیاز پیشنهاد می‌کنیم مقاله مصرف الکل بعد از عمل بینی را بخوانید.

4. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن، یکی دیگر از عادت‌هایی است که پس از جراحی بینی باید از آن اجتناب کرد؛ زیرا بر بهبودی تأثیر منفی می‌گذارد و خطر عوارض را افزایش می‌دهد. ‌سیگار کشیدن، عروق خونی را منقبض می‌کند، جریان خون به محل جراحی را کاهش داده و مانع از تحویل مواد مغذی ضروری و اکسیژن می‌شود. این امر، می‌تواند منجر به تورم طولانی مدت و تاخیر در بهبودی شود. ایده‌آل است که حداقل چهار هفته قبل و بعد از عمل سیگار کشیدن را ترک کرده تا روند بهبودی، سریع­تر شود.

از کجا بفهمم بینیم ورم داره

5. داروها و مکمل‌ها

برخی داروها و مکمل‌ها نیز می‌توانند به افزایش ورم نوک بینی بعد از عمل کمک کنند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و داروهای رقیق‌کننده خون می‌توانند در روند انعقاد طبیعی بدن اختلال ایجاد نمایند. این داروها، منجر به تورم طولانی مدت می‌شوند. پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط جراح پس از عمل در مورد مصرف دارو، ضروری است. از مصرف مکمل‌های گیاهی مانند زنجبیل، جینسینگ یا سیر که به دلیل خاصیت رقیق‌کنندگی خون شناخته شده‌اند نیز باید در طول دوره نقاهت جراحی بینی اجتناب کنید.

6. گرفتگی بینی

گرفتگی بینی می‌تواند باعث افزایش ورم نوک بینی بعد از عمل شود. تمیز نگه داشتن مجاری بینی و اجتناب از هر گونه فعالیت یا شرایطی که منجر به احتقان می‌شود، مهم است. استفاده از اسپری‌های بینی نمکی یا شستشوی بینی طبق توصیه جراح می‌تواند به مرطوب نگه داشتن مجاری بینی و بهبودی کمک کند.

ورم‌ بینی‌ بعد از ۴ ماه

بهبود کامل ورم نوک بینی برای بینی استخوانی و غضروفی چقدر طول می‌کشد؟

نوک بینی به قسمت پایین بینی اشاره دارد که از ساختارهای استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. هر نوع بینی، اعم از استخوانی یا غضروفی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و نیاز به تکنیک‌های خاصی در حین جراحی زیبایی بینی پیدا می‌کنند.

بینی‌های استخوانی معمولا دارای پل بینی برجسته‌تر و نوک بینی باریک‌تر هستند؛ در حالی که بینی‌های غضروفی اغلب ساختار بینی نرم‌تری دارند. این تفاوت‌ها در آناتومی می‌تواند بر روند بهبودی و مدت زمان ورم نوک بینی بعد از عمل تاثیر بگذارند.

برای بینی‌های استخوانی، بهبود تورم نوک بینی نسبت به بینی‌های غضروفی نسبتاً سریعتر است. این امر، به دلیل سفت‌تر بودن ساختار بینی‌های استخوانی می‌باشد. محکم بودن ساختار این نوع بینی، باعث می‌شود حمایت و ثبات بهتری در طول فرآیند بهبودی ایجاد شود. به طور معمول، بیشتر تورم بیماران دارای بینی‌های استخوانی در چند هفته اول پس از جراحی کاهش می‌یابد. با این حال، رفع کامل تورم نوک بینی ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

از طرف دیگر بینی‌های غضروفی، ساختار بینی ظریف‌تری دارند که از غضروف انعطاف‌پذیر تشکیل شده است. روند بهبودی بینی‌های غضروفی به دلیل افزایش حساسیت بافت به تورم می‌تواند در مقایسه با بینی‌های استخوانی کمی طولانی‌تر باشد. بیمارانی که بینی غضروفی دارند تا چند ماه بعد از جراحی بینی دچار تورم می‌شوند. با این حال، بیشتر تورم در چند هفته اول فروکش می‌کند و تورم باقی‌مانده به تدریج برطرف می‌شود.

برای عمل بینی به کجا مراجعه کنیم؟

یافتن یک جراح ماهر و باتجربه که بتواند درمان ایمن و موثر را ارائه دهد، بسیار مهم است. یکی از این جراحان معتبر بینی، دکتر سعید شیرنگی مستقر در تهران می‌باشد. دکتر شیرنگی به دلیل تخصص خود در روش‌های جراحی بینی، به بیماران بسیاری کمک کرده تا به نتایج دلخواه خود برسند.

هنگام جستجوی یک جراح برای عمل بینی، باید به دنبال ویژگی‌های خاصی باشید که نشان‌دهنده صلاحیت و حرفه‌ای بودن آن‌ها باشند. گواهی پزشک، یک نیاز اساسی می‌باشد. گواهی معتبر، تضمین می‌کند که جراح آموزش‌های لازم را گذرانده و استانداردهای تعیین شده توسط هیئت پزشکی را رعایت کرده است. دکتر شیرنگی به عنوان جراح مجرب و دارای گواهینامه با مهر و موم‌ها تجربه و تحصیلات فراوان در زمینه جراحی بینی، این معیار را رعایت می‌کند.

دکتر سعید شیرنگی

یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی که باید در نظر گرفت، تجربه و تخصص جراح می‌باشد. دکتر سعید شیرنگی در رینوپلاستی تخصص داشته و کار خود را وقف پرداختن به مشکلات پیچیده بینی و انجام اصلاحات زیبایی کرده است. دکتر شیرنگی با تجربه گسترده خود، درک عمیقی از ساختارها و ویژگی‌های مختلف بینی دارد. تجربه بالای جراح می‌تواند در کاهش ورم نوک بینی بعد از عمل نیز موثر باشد.

برای تعیین وقت مشاوره یا معاینه با دکتر سعید شیرنگی، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی اختصاصی ما با پاسخ دادن به سؤالات، رسیدگی به نگرانی‌ها و برنامه‌ریزی قرار ملاقات به بیماران کمک می‌کند.

دکتر سعید شیرنگی

دکتر سید سعید شیرنگی پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در سال 1388 دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و سپس در سال 1394 با مدرک دکترای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل گردیدند. دکتر سید سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک در کرج مشغول فعالیت بوده و خدمات درمانی و زیبایی به بیماران ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *